مهاجرتویزای توریستی

ویزای توریستی فرانسه، معرفی انواع ویزاهای توریستی

کشور فرانسه به عنوان یکی از محبوب ترین و زیباترین کشورهای جهان به حساب می آید. یکی از روشهای مهاجرت به فرانسه، اخذ ویزای توریستی میباشد. این کشور دارای منابع زیبای گردشگری بسیار زیادی است. هر ساله افرادی زیادی به عنوان توریست از طریق ویزای توریستی به کشور فرانسه مهاجرت میکنند.

سالانه بیش از 83 میلیون نفر از سراسر جهان از طریق ویزای توریستی به فرانسه مهاجرت میکنند. ویزای توریستی برای تفریح، گردشگری و دیدار با اقوام و آشنایان است. کشور فرانسه از سال 1997 میلادی به عنوان یکی از اعضای اتحادیه شینگن محسوب می شود.

نکته بسیار مثبت ویزای توریستی این است که شما با اخذ این ویزا میتوانید تا پایان اعتبار ویزای خود به 25 کشور دیگر که جزو اعضای شینگن محسوب می شود سفر کنید. ویزای توریستی فرانسه یکی از باارزش ترین و معتبر ترین ویزاهای کشور فرانسه به حساب می آید. اعتبار ویزای توریستی فرانسه 90 روزه میباشد.

شما با اخذ ویزای توریستی نمی توانید در فرانسه مشغول به کار و تحصیل شوید. با ما همراه باشید زیرا در ادامه به بررسی ویزای توریستی فرانسه، شرایط و قوانین ویزا و … میپردازیم تا شما اطلاعات بیشتری در مورد این نوع ویزا کسب کنید.

شرایط و قوانین اخذ ویزا

شما برای اخذ ویزای توریستی فرانسه باید از یکسری شرایط و قوانین برخوردار باشید. شما برای اخذ ویزای توریستی باید به آفیسر دولت فرانسه ثابت کنید که از شرایط مالی خوبی برخوردار هستید. باید به دولت فرانسه ثابت کنید که توانایی پرداخت هزینه های سفر به فرانسه را دارید.

شما باید مدارک لازم در مورد شغلتان را به دولت فرانسه ارائه دهید. اگر شما از نوع ویزای مولتی میخواهید به فرانسه مهاجرت کنید باید در 4 سال گذشته ویزای شینگن اخذ کرده باشید. اگر میخواهید از طریق ویزای یکبار ورود به کشور فرانسه سفر کنید نیازی به داشتن سابقه سفر نمی باشد.

علاوه بر این شرایط شما باید به آفیسر دولت فرانسه ثابت کنید که تنها به قصد تفریح و گردشگری به کشور فرانسه مهاجرت کرده اید. شما با ارائه دادن مدارک و اسنادی باید قصد سفر خود را به فرانسه را ثابت کنید. شما باید بعد از به پایان رسیدن اعتبار ویزا به کشور خود بازگردید. البته لازم به ذکر است که شما میتوانید اعتبار ویزا توریستی خودتان را تمدید کنید.

هزینه اخذ ویزا

هزینه ویزای توریستی برای توریستان بسیار مهم می باشد و یکی از ملاک های اصلی آنها برای سفر است. شما باید هزینه این ویزا را برای سفارت فرانسه واریز کنید. هزینه ویزای توریستی برای افراد بزرگسال 60 یورو، برای کودکان بین 6 سال تا 12 سال 35 یورو و برای کودکان زیر 6 سال رایگان میباشد.

البته توجه داشته باشید شما باید برای بررسی مدارک هر فرد مبلغ 25 یورو به سفارت فرانسه بدهید. در صورتی که ویزای شما از سوی آفیسرهای فرانسه رد شود مبلغی که برای سفارت واریز کردید به شما برگردانده نمی شود.

بهتر است بدانید بعد از اینکه شما تمامی مراحل مورد نیاز جهت اخذ ویزا را انجام دادید ممکن است 2 الی 6 هفته زمان ببرد تا شما ویزای توریستی این کشور را اخذ کنید. شما علاوه بر هزینه ویزای توریستی باید بابت پرواز و هتل جهت اقامت هزینه ی جدا بپردازید.

مدارک لازم

برای مهاجرت به فرانسه از طریق ویزای توریستی باید یکسری مدارک مورد نیاز برای این ویزا را جمع آوری کنید. سپس باید این مدارک را به زبان فرانسوی ترجمه کنید و به سفارت فرانسه تحویل دهید. این مدارک عبارتند از:

  1. پر کردن فرم مربوط به درخواست ویزا
  2. پاسپورت معتبر
  3. مدارک بیمه
  4. مدارک شغلی
  5. گواهی تمکن مالی
  6. شناسنامه و کارت ملی
  7. دو قطعه عکس
  8. گردش 3 ماه اخیر حساب
  9. گواهی اشتغال به تحصیل( برای دانش آموزان و دانشجویان)
  10. نامه هدف از سفر به فرانسه
  11. گواهی پزشکی
  12. رزرو بلیط رفت و برگشت

مدارک شغلی

  1. بازنشسته: ارائه حکم بازنشستگی، کارت بازنشستگی، ارائه 3 فیش حقوقی آخرشان.
  2. پزشکان، وکلا و مهندسان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی، نظام مهندسی، پروانه وکالت، به همراه 3 فیش آخر حقوقی از محل کار، کارت نظام پزشکی
  3. مشاغل خصوصی: گواهی اشتغال به کار، 3 فیش آخر حقوقی، ارائه سوابق بیمه، قرارداد کاری.
  4. مشاغل دولتی: ارائه حکم کارگزینی، ارائه 3 فیش آخر حقوقی، سوابق بیمه، گواهی اشتغال
  5. خویش فرما: ارائه جواز کسب،  فیش آخرین پرداخت مالیات، نامه اتحادیه.
  6. معلمان و اساتید و اعضای هیئت علمی: ارائه حکم کارگزینی، گواهی اشتغال به کار، ارائه فیش حقوقی 3 ماه آخر کاری، سوابق بیمه، کارت کارمندی
  7. دانش آموزان و دانشجویان: ارائه گواهی اشتغال به تحصیل 
  8. ساخت و ساز ساختمان: پروانه ساختمان، ارائه پایان کار ساختمان

مراحل دریافت ویزا

برای اینکه ویزای توریستی فرانسه را اخذ کنید باید یکسری مراحل را طی کنید تا موفق به اخذ ویزا شوید. در ابتدا باید هزینه تور مسافرتی به فرانسه یا همان هزینه ویزا را پرداخت کنید. باید تاریخ سفر خود بیان کنید. سپس باید فرم مربوطه برای درخواست ویزا را پر کنید. بعد از این مراحل باید پاسپورت و مدارک لازم برای اخذ ویزا را ترجمه کنید. سپس باید از سفارت فرانسه وقت رزرو کنید و مدارک را به صورت کامل ارائه دهید.

انواع ویزا

ویزای توریستی فرانسه از انواع مختلفی تشکیل شده است. شما میتوانید با توجه به شرایطی که دارید یکی از این ویزاها را انتخاب کنید. بهتر است بدانید که ویزای توریستی فرانسه را به نام ویزای شینگن فرانسه هم میشناسند.

  1. ویزای یکبار ورود: ویزای یکبار ورود فرانسه را به نام ویزای سینگل هم میشناسند. شما با اخذ این ویزا فقط یکبار میتوانید وارد این کشور شوید. سپس بعد از به پایان رسیدن اعتبار ویزا باید این کشور را ترک کنید. لازم به ذکر است بدانید اگر شما در 4 سال گذشته به یکی از کشورهای شینگن سفر نکرده باشید درخواست ویزای شما رد خواهد شد.
  2. ویزای مولتی: ویزای مولتی برای افرادی صادر میشود که در 4 سال گذشته به یکی از کشورهای شینگن سفر کرده اند و ویزای آن کشور را دارند. شما با داشتن این ویزا میتوانید به دیگر کشورهای شینگن سفر کنید. مدت اعتبار ویزای مولتی از 3 ماه تا 1 سال می باشد. شما میتوانید 30 الی 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید. در صورت نیاز میتوانید اعتبار ویزا را تمدید کنید. شما با این ویزا میتوانید چند بار از کشور خارج شوید و سپس وارد شوید.

البته لازم به ذکر است بدانید که شما میتوانید به دلایل مختلفی مانند: گردشگری، تجاری، ملاقات با اقوام، شرکت در همایش، درمان و … ویزای توریستی فرانسه را اخذ کنید.

عوامل موثر در رد شدن ویزا

شما زمانی که تمامی مراحل جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه را انجام دادید. سفارت فرانسه پس از بررسی مدارک و شرایط شما در صورت تایید یا رد شدن ویزا به ایمیل شخصی شما یک پیام ارسال میکنند. بهتر است بدانید سفارت فرانسه ممکن است بسیاری از درخواست های ویزا را رد کند. در اینجا میخواهیم عوامل موثر جهت رد شدن درخواست ویزا را برای شما بیان کنیم.

  1. داشتن سابقه کیفری
  2. ارائه مدارک ناقص
  3. نداشتن گواهی مالی و عدم توانایی جهت اثبات شرایط مالی
  4. عدم توانایی جهت اثبات هدفتان از سفر
  5. نداشتن بیمه مسافرت
  6. نداشتن اعتبار پاسپورت
  7. اثبات نکردن محل سکونت در حین سفر به فرانسه
  8. مدارک شناسایی نامعتبر

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم که ویزای توریستی به عنوان یکی از راه های مهاجرتی فرانسه میباشد که افراد برای تفریح و گردشگری و دیدار با اقوام خود این ویزا را اخذ میکنند. بهتر است بدانید ویزای توریستی فرانسه دارای ارزش و اعتبار بالایی میباشد. اعتبار ویزای شما 90 روزه می باشد البته میتوانید اعتبار ویزا را تمدید کنید.

شما برای اخذ ویزای توریستی باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید و به دولت فرانسه ثابت کنید که توانایی پرداخت هزینه ها در فرانسه را دارید. با توجه به شرایطتان میتوانید از طریق ویزای یکبار ورود یا ویزای مولتی به فرانسه سفر کنید.

هزینه ویزای توریستی برای افراد بزرگسال 60 یورو، برای کودکان بین 6 سال تا 12 سال 35 یورو و برای کودکان زیر 6 سال رایگان میباشد.بهتر است بدانید ممکن است بنا به دلایلی مانند داشتن سابقه کیفری، نداشتن اعتبار پاسپورت، نداشتن گواهی مالی جهت اثبات توانایی مالی و … ویزای شما رد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا