مهاجرتویزای ازدواج

اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج

یکی از راه های مهاجرت به سوئیس , اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج است. میتوان گفت ازدواج از روشهای نسبتا پر متقاضی اخذ اقامت در سوئیس میباشد؛ که به راحتی نمیتوان از آن رد شد.

میدانیم که ورود به کشورهای جزو اتحادیه و شنگن، برای افراد خارج از این کشورها، کاری بس دشوار است. سوئیس یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است، به همین دلیل از متقاضیان مهاجرتی بسیاری برخوردار است. ازدواج در سوئیس را میتوان یکی از راه های ساده و کم ریسک در امر مهاجرت به این کشور دانست.

در زیر به بررسی اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج، شرایط و مراحل آن، مدارک مورد نیاز و … می پردازیم. ادامه مطالب را از دست ندهید. 

شرایط ازدواج در سوئیس

از جمله راه های مهاجرتی که از آن نام بردیم مهاجرت از طریق ازدواج است، که در اصل ازدواج با یک فرد سوئیسی و زندگی مشترک در حدود 3 الی 5 سال با شخص باعث اخذ اقامت این کشور میشود.

بدین ترتیب که شخص غیر تابع سوئیس با ماندن حدود 6 سال در خاک این کشور و زندگی کردن با شخص سوئیسی میتواند به اخذ پاسپورت و اجازه اقامت در این کشور بسیار امیدوار باشد. 

نکته قابل تذکر در این باب این است که چنانچه فرد قبل از 3 سال و دریافت اقامت دائم کشور سوئیس از همسر خود جدا شود،  بایستی تا به پایان نرسیدن اقامت خود این کشور را ترک کند، چرا که اقامت وی تمدید نخواهد شد.

گاها افرادی خوش خیال بر این تفکر اند که با ازدواج صوری میتوانند اقامت این کشور را به دست آورند. نکته اینجاست که این موضوع در سوئیس غیر قانونی بوده و روش اخذ اقامت به سوئیس از طریق ازدواج صوری به هیچ عنوان روش مطمئن و درستی برای مهاجرت نیست.

ازدواج در کشور سوئیس دارای قوانین منحصر به فردیست که هر شخصی که این روش را برای مهاجرت برگزیده از تمامی این قوانین باید کاملا آگاه باشد.

به عنوان مثال از جمله قوانین ازدواج در این کشور داشتن حداقل 18 سال سن است. البته که این قانون کلی است و گاها در موارد خاص میتواند تغییر کند. 

و یا قانون دیگری که در باب ازدواج مطرح است، این است که، در بحث مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج، این ازدواج باید

اولین ازدواج فرد در سوییس باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین روشها برای مهاجرت ایرانیان

قوانین ازدواج در سوئیس

گفتیم یکی از شرایط کلی ازدواج در سوئیس، حداقل سن لازم برای ازدواج در این کشور 18 سال است. یکی ازدیگر مواردی که باید بدانید، اینکه؛ ازدواج در کشور سوییس فقط به صورت محضری و قانونی مورد قبول است. در این کشور ازدواج های مذهبی هیچگونه رسمیتی ندارد.

پس اگر قصد شما، مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج است: باید این ازدواج مورد تایید و پذیرش دولت سوئیس بوده و رسمی و ثبت شده باشد.

اگر برای مهاجرت به این کشور به ذهنتان، ازدواج صوری و معامله ای خطور کرد؛ بدانید که این کار در سوئیس غیر قانونی است. اثبات واقعی بودن رابطه و ازدواج و نظارت بر آن توسط مقامات مربوطه انجام خواهد شد.

قواعد پایه ای و اولیه ازدواج در سوئیس

  • هر دو فر حداقل 18 سال سن باید داشته باشند.
  • هر دو به صورت قانونی مجرد محسوب شوند و در قید ازدواج با شخص دیگری نباشند.
  • شما حق ازدواج با (خواهر/برادر / پدربزرگ و مادر بزرگ /نوه / پدر/مادر / فرزند) و یا حتی فرزند همسر سابق را ندارید. این کار در سوئیس غیر قانونی است.
  • در اداره ثبت باید صحت و درستی مدارک ارائه شده به اثبات برسد. کارمندان اداره ثبت با دریافت هزینه مدارک شما را بررسی خواهند کرد.
  • در صورتی که شما دارای سرپرست و قیم قانونی هستید، باید از قیم خود بخاطر این ازدواج رضایت بگیرید.
  • گواهی و سند ازدواج باید از اداره ثبت منطقه ای که ازدواج صورت گرفته دریافت شود، و به تایید دولت سوئیس برسد.

از دیگر موارد اینکه، درسوئیس زن و شوهر باید قوانین ازدواج را بدانند و بپذیرند و آگاه باشند. که پس از ازدواج از حقوق کاملا یکسانی برخوردارند. و در هر حالت باید در کنار هم بایستند. و منافع یکدیگر را در زندگی مد نظر داشته باشند. 

حتی اگر یکی از زوجه از کشورهای غیر اتحادیه اروپا باشد، به محض ورود به خاک سوئیس ملزم است، قوانین بین المللی ازدواج در سوئیس را بداند و انجام دهد. این قانون , قانون برابری زن و شوهر است، که میگوید :

  • زن و مرد، وظیفه در آمدزایی ، پس انداز کردن و منسجم کردن خانواده را، یک اندازه بر گردن دارند.
  • اجاره نامه منزل و محل سکونت طبق این قانون به دست هر دو زوجین باید امضا شود.
  • هر دو زوجین به یک اندازه ملزم به احترام گذاری متقابل در قبال یکدیگر و دیگرانند. 
  • تا زمانی که هر دو در کشور سوئیس هستند موظفند، با یکدیگر در زیر یک سقف زندگی کنند.
  • هر دو به طور مساوی در کنار هم , وظیفه  نگهداری و تربیت فرزندان خود را دارند.

مدارک مورد نیاز ازدواج در سوئیس

این بخش از روش اخذ اقامت از طریق ازدواج در واقع مهمترین و تعیین کننده ترین بخش محسوب میشود .چرا که در ابتدا شما باید با ارائه مدارکی به دولت سوئیس، واقعی بودن و جدی بودن رابطه خود را ثابت کنید. مدارکی که اثبات کننده این است که؛ شما مدت هاست با شخص در رابطه هستید. بر یکدیگر شناخت کافی دارید. مانند عکس هایی از سالهای گذشته و مرور زمان در رابطه، نامه ها و مکاتبات بین طرفین، هدایا و وسایلی که در این مدت بین طرفین رد و بدل شده. و …

همینطور لازم است فردی که در سوئیس ساکن است. از وضعیت قانونی و درآمد ثابت ماهیانه خود، در جهت تامین هزینه های زندگی دو نفر ارائه دهد.که آیا توانایی مالی برای گذران دو نفر را دارند یا خیر.

چنانچه شخصی پناهنده بخواهد، از طریق ازدواج با فرد تابع سوئیس اقامت این کشور را اخذ کند. معمولا به دلیل اینکه شخص منبع مالی مشخصی ندارد. و همینطور از سمت دولت نیز حمایت مالی نمی شود، در نتیجه امکان ساپورت شخص دیگری را نیز ندارد .

پس در این حالت پیشنهاد میشود که، شخص در ابتدا جهت یافتن کاری مشخص و اخذ ویزای کاری اقدام نماید. در صورت موفق شدن , از طریق درخواست الحاق خانواده و یا ازدواج، مراحل کسب اقامت خود را تکمیل نماید.  

برای اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج ارائه مدارک زیر الزامی می باشد:

  1. ارائه مدرک زبان A1
  2. پاسپورت معتبر
  3. مدارک اثبات کننده رابطه بین دو شخص
  4. اسناد و مدارک نشان دهنده محل زندگی شخص در سوئیس
  5. مدارک مالی و درآمد ثابت شخص

ویزای پیوست  به خانواده و همسر

ویزای الحاق به خانواده نیز یکی از انواع ویزا است. که ممکن است، بسته به شرایط کوتاه مدت و موقت باشد. و گاهی دائم و یا طولانی مدت.

از آنجایی که کشور سوئیس، احترام زیادی به حریم خانواده قائل است. طی قانونی، اشخاصی که حتی دارای اقامت موقت و یا دانشجویی هستند، نیز می توانند همسر خود را به این کشور دعوت کنند .

افراد زیر برای ویزای الحاق خانواده واجد شرایط می باشند:

  • همسر و یا شریک و پارتنر ثبت شده.
  • فرزندان زیر 18 سال

تعریف همسر در سوئیس

در اینجا لازم است منظور از شریک و یا پارتنر ثبت شده را برایتان بیشتر توضیح دهیم . در کشور سوئیس نسبت همسر، دارای دو حالت است:

  1. همسری که به معمول ترین روش رایج دو شخص با یکدیگر ازدواج میکنند. این ازدواج توسط شهرداری ثبت می گردد.
  2. پارتنر و شریک زندگی که در این حالت تعهدات نسبت به یکدیگر , به نسبت ازدواج سبک تر بوده. اما قوانین الحاق به این حالت نیز تعلق میگیرد.

سخن پایانی مجله مهاجرت

در آخر نکته حائز اهمیت و قابل توجه اینکه ازدواج در سوئیس جزو موارد حقوقی محسوب میشود. پس اطلاع از شرایط و جزئیات آن فقط و فقط کار وکلای مهاجرتی سوئیس و مشاوران حقوق بین المللی است.

متاسفانه بارها و بارها شاهد این بوده ایم که متقاضیان با اطلاعات گرفتن از افراد اشتباه و دریافت اطلاعات ناکامل و نادرست در زمینه اخذ اقامت از طریق ازدواج در سوئیس به مشکلات فراوانی برخورده اند. گاها حتی شانس اخذ اقامت را در این کشور به کل از دست داده اند. پس بسیار مهم است؛ که افراد متقاضی از تمام مسیرهای اخذ اقامت سوئیس، اعم از روش های تحصیل در سوئیس. کار در سوئیس. سرمایه گذاری در سوئیس. ثبت شرکت در سوئیس. خرید ملک در سوئیس. کارآفرینی در سوئیس ، تولد فرزند در سوئیس به صورت کامل کسب اطلاعات کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا