مهاجرتویزای کاری و تخصص

بهترین شغل در ترکیه برای ایرانیان + لیست پردرآمدترین مشاغل‌ در ترکیه 2022

افرادی که می خواهند به صورت کاری به کشور ترکیه مهاجرت کنند، به دنبال یافتن بهترین شغل در ترکیه برای ایرانیان هستند. ترکیه کشوری است که در حوزه های مختلف اقتصادی فعالیت های گسترده ای دارد. گردشگری، پوشاک، خودرو و … از جمله صنایع پیشرفته این کشور محسوب می شوند. در این مقاله از مهاجرمگ به بررسی شغل های پردرآمد در ترکیه برای ایرانیان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بهترین شغل در ترکیه برای ایرانیان چیست؟

معرفی یک حرفه به عنوان بهترین شغل در ترکیه برای ایرانیان کار سختی است. انتخاب شغل با توجه به تجارب حرفه ای، تحصیلات، شرایط زندگی، سن، میزان تسلط بر زبان محلی و زبان انگلیسی و … انجام می شود. بنابراین بهتر است متقاضیان مهاجرت کاری به کشور ترکیه ابتدا پردرآمدترین مشاغل ترکیه را بررسی و سپس با توجه به توانایی هایشان یک گزینه را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: دریافت ویزای کاری ترکیه

آیا مهاجرت کاری به کشور ترکیه منطقی است؟

لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه 2022
پیدا کردن بهترین شغل در ترکیه برای ایرانی ها

ترکیه کشوری در غرب آسیا و شرق اروپا است. بسیاری از شهرهای این کشور جزو اروپا محسوب می شوند. دولت ترکیه سال هاست که تلاش می کند به عضوی از اتحادیه اروپا تبدیل شود. این کشور آسیایی حدود ۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد. هزینه های زندگی در این کشور نسبتا پایین است.

به همین دلیل ایرانیانی زیادی به دنبال مهاجرت کاری به این کشور هستند. مسافت کم، نزدیکی فرهنگ ها، تنوع شغلی بالا، آب و هوای مطلوب، رفاه اجتماعی و … باعث شده ترکیه یکی از گزینه های محبوب برای مهاجرت ایرانیان و بسیاری از مردم قاره های مختلف شود.

بیشتر بخوانید: هزینه زندگی در ترکیه 2022

پردرآمدترین مشاغل در ترکیه چیست؟

نمی توان یک شغل یا حرفه مشخص را به عنوان پر درآمدترین شغل در ترکیه معرفی کرد. مانند هر کشور دیگری ممکن است درآمد افراد در شغل های مشابه متفاوت باشد.

با این حال مدیران اجرایی، دندانپزشک ها، وکلا و مدیران ارشد مالی در ترکیه درآمدهای بالایی دارند. طبق آمارها متوسط درآمد این گروه ها ۲۰ هزار لیر به صورت ماهیانه است.

از دیگر گزینه های لیست پردرآمدترین مشاغل در ترکیه می توان به مهندسان عمران، برق و معماری اشاره کرد که ماهانه حدود ۱۰ هزار لیر درآمد دارند. برنامه نویس ها نیز در کشور ترکیه با فرصت های شغلی زیادی رو به رو خواهند شد.

البته برخی مشاغل خاص در کشور ترکیه درآمدهای بسیار بالایی دارند. جراحان، متخصصان طب سوزنی، اورولوژیست ها و همچنین متخصصان زنان و زایمان ماهانه بیش از ۵۰ هزار لیر درآمد دارند.

همچنین از بین گزینه های پردرآمدترین شغل فنی در ترکیه نیز می توان به خلبانی، جوشکاری زیر آب، برنامه نویسی حرفه ای، آموزش زبان فرانسه و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: ثبت شرکت در ترکیه

شغل های آزاد پردرآمد در ترکیه کدامند؟

در کشور ترکیه دنیای مد اهمیت فراوانی دارد. بسیاری بر این باورند آرایشگری می تواند پردرآمدترین شغل ازاد در ترکیه باشد. راه اندازی کافه و رستوران، خدمات ماساژ، طراحی وب سایت و اپلیکیشن، خدمات فنی در حوزه هتلداری و … از دیگر مشاغل آزاد پردرآمد در این کشور توریستی است.

بهترین مشاغل خانگی پردرآمد در ترکیه چیست؟

مشاغل خانگی در ترکیه
مشاغل خانگی پردرآمد در ترکیه

این روزها تب مشاغل خانگی در میان جوامع مختلف اوج گرفته است. از برنامه نویسی و معامله گری در بازارهای مالی گرفته تا مدیریت شبکه های اجتماعی و بازاریابی اینترنتی جزو مشاغل محبوب خانگی محسوب می شوند که بسیاری از آن ها درآمد خوبی هم دارند.

حتی برخی از این موارد جزو پردرآمدترین شغلها در ترکیه محسوب می شوند. از جمله مشاغل خانگی در ترکیه که محبوبیت بالایی دارند می توان به ترید ارز دیجیتال، راه اندازی فروشگاه مجازی پوشاک، طراحی وب سایت، طراحی گرافیک و ارائه مشاوره توریستی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در ترکیه

پردرآمدترین شغل در ترکیه برای خانم ها چیست؟

پردرآمدترین شغل در ترکیه برای خانم ها
بهترین شغل برای زنان در ترکیه

در ترکیه تفاوت زیادی بین مشاغل موجود برای زنان و مردان نیست. از همین رو فرصت های شغلی فراوانی برای بانوان ایرانی در ترکیه وجود دارد.

در موارد زیادی توانایی های خانم های ایرانی می تواند زمینه ساز یک کسب و کار پولساز در کشور ترکیه باشد. آرایشگری، آشپزی، طراحی گرافیک، عکاسی، خدمات هتلداری و … از جمله بهترین مشاغل برای خانم های ایرانی در ترکیه است.

آیا درآمد مشاغل در ترکیه برای ایرانیان کافی است؟

در سال های گذشته ارزش پول ملی ترکیه افت زیادی داشته است. به همین دلیل درآمد حاصل از کار در ترکیه تفاوت زیادی با درآمد مشاغل داخل کشور ندارد.

با این حال مزیت های مختلف زندگی در کشور ترکیه و همچنین تنوع و تعدد بالای شغل در این کشور باعث شده افراد زیادی به قصد پیدا کردن شغل به این ترکیه مهاجرت کنند.

بیشتر بخوانید: خرید خانه در ترکیه

نحوه پیدا کردن شغل در ترکیه چگونه است؟

برای پیدا کردن شغل در ترکیه باید به سایت های کاریابی این کشور مراجعه کنید:

از بین بهترین وبسایت های کاریابی ترکیه می توان از Kariyer  و Yenibiris  نام برد.

همچنین شما می توانید با جستجوی عبارت «لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه ۲۰۲۲» اطلاعات خوبی در مورد فرصت های شغلی موجود در این کشور به دست آورید. دقت داشته باشید میزان حقوق، توانایی های مورد نیاز و نوع کار بسته به شهر مورد نظر ممکن است متفاوت باشد.

برای مثال اگر توانایی های فنی زیادی دارید و می توانید در صنایعی مثل حمل و نقل، گردشگری و خدمات اجتماعی فعالیت کنید، می توانید به دنبال بهترین شغل در ازمیر ترکیه باشید. ازمیر جزو شهرهای صنعتی و بندری کشور ترکیه است و اکوسیستم اقتصادی قدرتمندی دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی شهر ازمیر ترکیه

بهترین کسب و کار در ترکیه برای ایرانیان چیست؟

کسب و کار در ترکیه برای ایرانیان
راه اندازی کسب و کار ایرانی در ترکیه

ایرانیانی زیادی در کشور ترکیه ساکن هستند و کسب و کارهای مختلفی راه اندازی کرده اند:

رستوران، کافه، سالن زیبایی، فروشگاه لباس، ارائه خدمات فنی، طراحی وبسایت، خدمات دیجیتال مارکتینگ و …

تنها تعدادی از کسب و کارهای ایرانیان ساکن ترکیه است. بسیاری از این افراد علاوه بر ترکیه، به صورت مجازی با سایر کشورها نیز در ارتباط هستند و محصولات خودشان را به مردم سرتاسر جهان عرضه می کنند.

سخن پایانی مجله مهاجرت

از مشاغل زیادی به عنوان بهترین شغل در ترکیه برای ایرانیان می توان نام برد. قبل از آن که تصمیم به مهاجرت بگیرید، بهتر است به سایت های کاریابی این کشور سری بزنید تا بتوانید مشاغل مورد نیاز را بررسی کنید. ترکیه صنایع و اقتصاد پویایی دارد و به همین دلیل برای فرصت های شغلی مختلفی مهاجر جذب می کند. شاید شما هم بتوانید راحت تر از چیزی که تصور می کنید، به این کشور زیبا و چهارفصل مهاجرت کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا