مهاجرتویزای تولد

اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند در سنگاپور 2022

تولد فرزند یکی از روشهای مهاجرت به سنگاپور می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی موضوعاتی اعم از شرایط اخذ ویزای تولد سنگاپور، شرایط اخذ تابعیت، روشهای اخذ تابعیت، مراحل دریافت ویزا، نحوه درخواست ویزا، مدارک مورد نیاز، هزینه اخذ ویزا، مزایا و معایب تولد فرزند در سنگاپور و … بپردازیم پس با مجله مهاجرت همراه باشید.

شرایط و مدارک اخذ تابعیت سنگاپور از طریق تولد

هر ساله متقاضیان زیادی بابت به دنیا آوردن فرزند خود به این کشور مهاجرت می کنند. جهت اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد فرزند در هر کشوری، ابتدا باید بررسی بفرمایید که آن کشور تابع قانون خاک است یا قانون خون؟

کشورهایی مانند آمریکا، برزیل، کانادا و … تابع قانون خاک بوده و به هر کودکی که در خاک آن کشور متولد شود اقامت و تابعیت اعطا می نماید. در کشورهای تابع خون این موضوع متفاوت بوده و فقط در صورتی اقامت و شهروندی پذیرفته می شود که یکی از والدین دارای تابعیت و اقامت آن کشور باشند.

سنگاپور جزو کشورهای تابع خون بوده و با توجه به موارد گفته شده باید جهت اخذ شهروندی این کشور، والدین تابع سنگاپور باشند. همینطور در حالتی که فرزندی خارج از این کشور و از پدر یا مادر سنگاپوری به دنیا بیاید، تا 22 سالگی فرصت دارد جهت دریافت تابعیت و اقامت این کشور اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کشور سنگاپور

پدر و مادر مقیم این کشور نیز برای تولد فرزندشان در این کشور باید حداقل 4 سال قبل از به دنیا آمدن فرزند، در این کشور اقامت گزیده و زندگی کرده باشند.

مدارک مورد نیاز

شما عزیزان جهت اخذ این ویزا باید مدارک ذکر شده در زیر را ترجمه کرده و به اداره مهاجرت سنگاپور تحویل دهید:

  • پاسپورت و گذرنامه معتبر والدین
  • شناسنامه و کارت ملی
  • عکس پرسنلی
  • گواهی یا نامه از بیمارستان (ذکر تاریخ و محل تولد)
  • ID CARD و مدارک شناسایی و هویتی شخص ضامن و محلی
  • عکس دیجیتالی(و یا یک قطعه عکس با کیفیت و پاسپورتی)
  • محل استخدام و فیش حقوقی والدین برای اثبات تمکن مالی
  • کپی و اصل مدارک های شناسایی و هویتی
  • ارائه گواهی های تحصیلی پدر و مادر
  • سند و گواهی ازدواج پدر و مادر (در صورت ثبت در خارج و همینطور نیاز به اظهاریه قانونی پدر مبنی بر صورت گرفتن ازدواج در خارج)

توجه: بهتر است بدانید در این امر، شخصی به عنوان پشتیبان یا ضامن که دارای اقامت دائم سنگاپور بوده برای تمامی مراحل نیاز است. همینطور والدین باید در کمتر از 2 هفته، جهت اخذ آی دی کارت و شناسنامه برای فرزندشان اقدام کنند و در صورت دیرکرد باید دلایلی منطقی ارائه نمایند.

بیشتر بخوانید: شرایط اخذ ویزای کار سنگاپور

مزایا و معایب ویزای تولد و اخذ تابعیت

  • با پاسپورت این کشور میتوانید به بیش از 150 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کنید.
  • سنگاپور جزو بهترین کشورها برای مهاجرت و زندگی است.
  • دانشگاه های این کشور جزو 50 دانشگاه برتر دنیا می باشد.
  • متد تحصیل و کیفیت زندگی از سطح بسیار بالایی برخوردار است.
  • سطح درآمد بالا و شاخص توسعه انسانی عالی
  • این کشور از جمله کشورهای ثروتمند و قدرتمند جهان در زمینه اقتصاد است.
  • جزو چهارمین مرکز اقتصادی دنیا و همینطور سومین مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیا محسوب می شود.

از معایب تابعیت این کشور برای آقایان میتوان اجباری بودن خدمت ملی یا National service را دانست که در سن 16 سالگی شروع شده و تا 2 سال ادامه دارد. همینطور هزینه های بالای زندگی و سفت و سخت بودن این کشور در قانون مندی نیز از معایب شهروندی این کشور است.

بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در سنگاپور

روشهای اخذ تابعیت سنگاپور از طریق تولد فرزند

به طور کلی، شخصی که این کشور متولد شود و حداقل یکی از والدینش تبعه این کشور باشد به عنوان شهروند سنگاپور محسوب میشود. با این شرط که رسما و قانونا ازدواج بین والدین صورت گرفته و ثبت نام نیز شده باشد. لازم به ذکر است برای افرادی که پدر آنها دیپلمات خارجی بوده شرایط اخذ ویزا متفاوت است. 

سه روش جهت اخذ تابعیت سنگاپور از طریق تولد وجود دارد:

  1. تولد: محل تولد شما سنگاپور باشد و یکی از والدین شما نیز تبعه این کشور باشد.
  2. وراثت: اگر والدینتان یا یکی از آنها تابع این کشور باشد و شما بعد از تاریخ 15 می 2014، خارج از این کشور به دنیا آمده باشید یا اینکه قبل از می 2004، خارج از سنگاپور به دنیا آمده باشید و پدرتان از طریق  ثبت نام در موقع تولد از شهروندان این کشور محسوب شود، میتوانید تابعیت سنگاپور را اخذ نمایید. 
  3. از طریق ثبت نام: افرادی که دارای اقامت دائم سنگاپور (حداقل 2 سال اقامت) یا استخدام رسمی در کاری یا ازدواج با شهروند و تبعه سنگاپور هستند، امکان ثبت نام برای اخذ تابعیت این کشور برای این دسته از افراد وجود دارد.

مراحل و نحوه درخواست اخذ ویزای تولد سنگاپور

  • اگر قصد اخذ تابعیت این کشور را دارید باید در همان 1 سال اول برای تولد فرزندتان اقدامات لازم را آغاز نمایید چرا که در غیر این حالت باید دلیل و مدارک منطقی و کافی برای دیرکرد خود داشته باشید.
  •  جهت دریافت تابعیت کشوری مانند سنگاپور، تاکیدا نیاز است که شخصیت و کاراکتر خوبی داشته باشید و هیچ گونه سوء پیشینه نداشته باشید.
  • تمکن مالی شما به عنوان متقاضی بسیار اهمیت دارد. شما باید توانایی پرداخت هزینه های خانواده و بستگان خود را داشته باشید.
  • درخواست تابعیت سنگاپور از طریق تولد را به کمیسیون عالی یا به اداره مهاجرت و بازرسی باید تحویل دهید.
  • به صحت و درستی مدارک دقت کنید و فرم درخواست را تکمیل نمایید.

بیشتر بخوانید: شرایط اخذ ویزای ازدواج سنگاپور

مراحل اخذ ویزا

مراحل درخواست ویزای تولد بدین ترتیب است:

  1. اولین مرحله بررسی صلاحیت شخص متقاضی و فرزندی که خارج از این کشور بوده یا نوزادی که از پدر یا مادر تبعه سنگاپور هستند و در داخل این کشور به دنیا آمده است.
  2. سپس برای آماده کردن مدارک مورد نیاز و تکمیل و ارائه فرم درخواست اقدام نمایید.
  3. بعد از آماده سازی مرحله 2، نیاز است که به وب سایت ICA رجوع کرده و از طریق درخواست الکترونیک تابعیت سنگاپوری e-SC ارائه درخواست خود را تکمیل نمایید.  
  4. رسیدگی درخواست و اعلام نتیجه نهایی

بیشتر بخوانید: شرایط ویزای توریستی سنگاپور

هزینه اخذ ویزا

هزینه اخذ ویزا و تولد فرزند در سنگاپور یکی از مسائل بسیار مهم و پر اهمیت برای خانواده ها می باشد. با توجه تغییر قیمت و تورم نمیتوان هزینه دقیقی را بیان کرد. اما با توجه به آخرین اطلاعات بدست آمده هزینه اخذ ویزای تولد به شرح زیر است:

  •  ابتدای درخواست 100 دلار امریکا برای فرم باید پرداخت کنید.
  • بعد از گذراندن مرحله قبل، بابت گواهی تابعیت باید 70 دلار آمریکا بپردازید.
  • شهروندان بالای 15 سال باید جهت اخذ کارت شناسایی ثبت ملی 10دلار آمریکا پرداخت نمایند.

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم مهاجرت از طریق تولد فرزند تابع قانون خاک و خون می باشد. سنگاپور نیز جزو کشورهای تابع قانون خون بوده اما با داشتن شرایطی خاص میتوان از این طریق اقامت و تابعیت این کشور را اخذ نمود. ممکن است بنا به دلایلی درخواست شما ریجکت شود و هزینه پرداختی به شما باز نمی گردد.

لازم به ذکر است این کشور به لحاظ داشتن شرایط بسیار خوب زندگی و مدرنیته و پیشرفته بودن میتواند جزو بهترین کشورها و امن ترین شهرهای جهان باشد که آینده فرزند شما را تضمین می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا