مهاجرتویزای کاری و تخصص

اخذ اقامت از طریق کار در سوئیس

کار در سوئیس، یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا که از بهترین امکانات و بالاترین سطح کیفی زندگی برخوردار است، از روشهای مهاجرت به سوئیس است.

برای کار در سوئیس، نیاز به پیشنهاد کار دارید تا از آن طریق بتوانید، ویزای کار سوئیس را دریافت نموده و در این کشور به کار و کسب درآمد بپردازید. کار در سوئیس که یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است، علاوه بر اخذ اقامت و تابعیت این کشور، دارای مزایای بسیار دیگری هم هست که در ادامه مطلب آمده است.

در این متن شرایط کار در سوئیس، انواع ویزای کار، چگونگی کاریابی و اخذ اقامت از طریق کار و … به نگارش درآمده است. با ما برای دریافتن اطلاعات بیشتر همراه باشید.

کار در سوئیس

در ابتدای امر موضوع حائز اهمیتی که باید بدانید این است که برای مهاجرت به سوئیس با هر روش و به هر دلیلی باید از شرایط زندگی در این کشور اطلاعات کافی داشته باشید , برای اطلاع گرفتن از این شرایط می توانید به قسمت آشنایی با سوئیس مراجعه فرمایید.

چنانچه شما جزو افرادی هستید که،  قصد کار کردن در سوییس را دارید و در عین حال مقیم کشوری هستید که، خارج از اتحادیه اروپاست باید بدانید، که شرایط برای شما سخت تر خواهد بود,در سوئیس برای بکارگیری کارمند و یا کارگری که تابع خارج از کشور است یا خارج از اتحادیه اروپا , ابتدا باید از اداره ی کار و اداره مهاجرت کشور سوئیس تائیدیه گرفت , این یک مورد از اساسنامه مهاجرتی کشور سوییس است.

شما در صورتی که دارای تخصصی حرفه ای با سوابق کاری و حرفه ای و درخشان باشید و یا اینکه دارای حرفه ای باشید که در کل کشورهای اتحادیه اروپا مورد نیاز باشد و یا هیچ نیرویی برای این کار وجود نداشته باشد ,شانس بالایی برای اخذ ویزای کاری سوئیس خواهید داشت .

ویزای کار سوئیس و انواع آن

مهاجرت به سوئیس از طریق کار و اخذ مجوز کار در سوئیس به عوامل مختلفی مثل اهل چه کشوری هستید؟ چه مهارت هایی دارید؟ تحصیلات شما چه مقدار و در کجا صورت گرفته؟ و … بستگی دارد.

شهروندان اتحادیه اروپا به راحتی با تهیه ویزای جست و جوی کار (job seeker )اجازه اقامت 3 ماهه و حضور در کشور سوئیس، برای راه اندازی کار و یا پیدا کردن کار دارند، که البته این زمان تا 6 ماه هم قابل تمدید است. 

برای افرادی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، امکان اخذ ویزای کاری سوئیس در صورتی فراهم است که از سوی کارفرمای مجاز,  دعوتنامه ای کاری داشته باشد دریافت  پیشنهاد کار(  job offer  ) و کار مورد نظر در خود کشور سوئیس و کشورهای اتحادیه اروپا هرکدام به مدت 3ماه آگهی شود. 

در صورتی که مهارت و تخصص مورد نظر و آگهی شده در کل اتحادیه اروپا یافت نشد , کارفرما مجوز استخدام نیروی خارجی را دریافت میکند.در نهایت اینکه دریافت ویزای کار سوئیس ,در شرایطی است که  پیشنهاد کار دریافت شده پاسخگوی مخارج شخص و خانواده اش باشد.

به طور کلی سوییس با محدود کردن ویزاهای کاری، خواهان نشان دادن این است که، این کشور به افراد کار کشته و متخصص نیاز دارد و فقط برای ورود افراد متخصص است که آغوش خود را باز خواهد کرد. برای مطلع شدن از شرایط اخذ اقامت دائم و تابعیت از طریق کار به ادامه مطلب رجوع کنید.

کار در سوئیس

ویزای کاری سوئیس از طریق کارفرما

در این روش متقاضی با یافتن کارفرمای سوئیسی، میتواند اقدام به اخذ ویزای کاری کند , به شرطی که کارفرما نیز نتواند در کل کشورهای اتحادیه اروپا , نیروی کار مورد نظر خود را پیدا کند.متقاضی با ارائه مدارک لازم و قرارداد با کارفرمای سوئیسی به سفارت سوئیس رفته و با توجه به قرارداد , ویزای 4 ساله قابل تمدید خود را اخذ کند.

ویزای کاری سوئیس از طریق تحصیل

در این حالت فرضتان بر این باشد که شخص با ویزای تحصیلی به تحصیل پرداخته و پس از فارغ التحصیلی در این کشور به جست و جوی کار روی آورده و ویزای تحصیلی خود را به کاری تبدیل کرده ,   در صورت یافتن شغل مربوطه اشتغال در این کشور به مدت 5 سال و پرداخت مالیات و رضایت کارفرما از کار و فعالیت متقاضی , شخص میتواند برای اقامت دائم خود نیز اقدام نماید.

بیشتر بخوانید: مهاجرت از طریق تحصیل به سوئیس

ویزای کاری سوئیس از طریق سایت های کاریابی

چنان چه شما دارای استعداد و تخصص در مهارتی خاص می باشید، میتوانید از طریق اقدام و جست و جو در سایتها و موسسات کاریابی معتبر سوئیس و در صورت تایید شرایط و مدارک و رزومه شما،  در طی مصاحبه ای با کارفرمای سوئیسی مربوطه و تایید ایشان , شما با دریافت دعوتنامه ای از سمت کارفرما می توانید جهت اخذ ویزا اقدام نمایید. به برخی از این سایتها در زیر اشاره میکنیم:

  1. StepStone
  2. JobUp
  3. Monster
  4. WWW.SWISSLINX.COM
  5. WWW.JOBSINZURICH.COM

همینطور برای مشاغل تخصصی:

  1. Alpha – برای مدیران
  2. Euro Science Jobs – مشاغل بر پایه تحقیق و پژوهش
  3. Job Directory – پورتال بانکی و بخش مالی
  4. SwissLinx – اجرایی، فناوری و امور مالی
  5. Wiley – دارویی
  6. Techno Jobs –مشاغل IT و فنی
  7. Darwin –  مشاغل IT و مخابرات

مشاغل در سوئیس برای انگلیسی زبانان , بنا به درخواست بیشتر میان متقاضیان:

  1. Glassdoor
  2. JobsinGeneva.com
  3. JobsinZurich.com
  4. The Local
  5. Top Language Jobs

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار سوئیس به قرار زیر است:

  1. دعوتنامه از کارفرمای مجاز در سوئیس 
  2. ارائه مکاتبات با کارفرما و تبلیغات مربوط به جایگاه شغلی مورد نظر
  3. پاسپورت و کپی  آن
  4. مدارک تحصیلی معتبر و  ترجمه رسمی  شده
  5. رزومه کاری شخص و ترجمه رسمی آن
  6. گواهی سلامت جسمی و روانی 

مشاغل مورد نیاز در سوئیس در سال 2021 

طبق آخرین آمار لیست برخی از مشاغل مورد نیاز در سوئیس در سال 2021 به این ترتیب است:

  1. مدیریت بحران و جبرا ن خسارت
  2. مامور ثبت سرمایه گذاری 
  3. مدیریت اجرایی
  4. مدیریت اجرایی خودرو
  5. پروفسور و استاد برق
  6. مدیریت توسعه برنامه
  7. مدیریت امور دولتی

حقوق مشاغل در سوئیس

سوئیس کشور ثروتمندی که در طی 5 سال متوالی توانسته نرخ بیکاری را پایین 5 درصد نگه دارد , این به این معنی است که پیدا کردن کار در این کشور آنچنان دشوار نمیباشد و میانگین درآمد متوسط در این کشور می تواند بسیار چشم گیر باشد, گرچه به همان تناسب و میزان هزینه زندگی نیز در این کشور بسیار بالا میباشد. در زیر به چندین شغل به همراه حقوق دریافتیشان به طور تیتروار اشاره نموده ایم :

  • مدیر مالی: سالانه در حدود 155.345 دلار
  • مهندس: سالانه در حدود 93.212 دلار
  • مدیر پروژه آی تی: سالانه  143.327 دلار
  • مدیر بازاریابی و فروش: سالانه  146.577 دلار
  • دکتر :    سالانه  حدود     234000
  • وکیل:    111,600 فرانک
  • طراح و معمار:    75,000 فرانک
  • مترجم: 73,200 فرانک
  • معلم:87,500 فرانک
  • افسر پلیس:82,200 فرانک

کار در سوئیس برای ایرانیان

در این مورد بحث شهروندان اتحادیه اروپا بسیار متفاوت تر است. به طوری که آنها میتوانند بدون دریافت ویزا تا 90 روز در سوئیس اقامت کرده , کار کنند و یا حتی دنبال کار بگردند.

این قانون برای متقاضیان کشورهای دیگر مانند ایران , با روندی متفاوت و دشوارتری همراه خواهد بود، چرا که درخواست مجوز 

اقامت و کار باید با پیشنهاد شغلی همراه باشد و همینطور کارفرمای شما باید با مراجعه به ادارات محلی کانتون محل اقامت خود، برای تاییدیه دبیرخانه امور مهاجرت کشور درخواست نماید به شرط اینکه: به غیر از نیروی مورد نظر، در کل کشورهای اتحادیه این نیرو مورد دسترس نباشد.

با فرض مورد قبول قرار گرفتن درخواست شما، در سفارت محلی شما باید در زمان معینی, مدارک درخواست شده را ارائه دهید, و در صورت موفق بودن روند، شما موفق به تهیه ویزا و ورود به این کشور خواهید شد؛ ولی تا زمانی که نزد مقامات کانتون محل اقامت خود ثبت نام نکرده اید، اجازه شروع به کار را نخواهید داشت و در عرض 2 هفته اول ورود خود به سوئیس باید ثبت نام خود را انجام داده باشید. 

سخن پایانی مجله مهاجرت

از جمله روش های کارآمد مهاجرت به سوئیس، مهاجرت از طریق کار میباشد. این روش  جزو روشهای کم ریسک و مناسب مهاجرت تلقی میشود.

تنها کافیست که شرایط فعلی خود ، با مدارک و مراحل اخذ اقامت از طریق کار به سوئیس را تطبیق دهید و هر آنچه که در مقاله بالا گفته شد را با دقت مورد بررسی قرار دهید. چرا که با محقق شدن  اخذ اقامت از طریق کار در سوئیس، علاوه بر مزایای کار و بهره بردن از شرایط رفاهی و اقتصادی خوب این کشور، در ارتقای سطح زندگی شما و آینده خانواده تان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا