مهاجرت

راه های مهاجرت و اخذ اقامت کشور دومینیکا

بسیار هیجان انگیز خواهد بود، اگر بدانید که سریعترین و آسانترین روش مهاجرت، کسب اقامت و پاسپورت، همینطور امکان سفر به بیش از 120 کشور در جهان را با اخذ اقامت کشور دومینیکا کسب خواهید کرد. چرا که این کشور عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع دولت انگلیس بوده؛ و اخذ اقامت و یا پاسپورت این کشور،  اجازه سفر به اکثر کشورها، از جمله انگلستان را بدون نیاز به اخذ ویزا می‌دهد. لازم است بدانید که اخذ اقامت این کشور به منزله زندگی کردن شما در این جزیره نمی باشد. و میتوان از این موضوع به عنوان پلی برای رسیدن به کشورهای رده بالاتر نگاه کرد.

جالب است بدانید این کشور کوچک دارای رتبه 66 جهانی، از نظر کیفیت زندگی میباشد. طبق قوانین حاکم بر این کشور، سرمایه گذار با سرمایه گذاری در این کشور، میتواند پاسپورت دومینیکا را بخرد. اخذ تابعیت به هیچ عنوان نیازی به دانستن زبان و حضور فیزیکی در این کشور ندارد، و این از ویژگی های بسیار خوب مهاجرت به دومینیکا محسوب میشود. از شرایط لازم برای اخذ اقامت دومینیکا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متقاضی اصلی باید بالای ۲۱ سال باشد
  • فرزندان متقاضی باید مجرد زیر ۲۸سال باشند.
  • امکان درخواست برای همسر متقاضی و والدین بالای ۵۵ سال نیز وجود دارد.
  • نداشتن هیچ‌گونه سابقه ارتکاب جرم و سو پیشینه
  • متقاضی باید گواهی یک سری معاینات پزشکی را داشته باشد
  • عدم وجود ویزای ردی در آخرین درخواست ویزای اروپا

در ادامه مطلب با شرایط و نتایج فوق العاده اخذ اقامت این کشور، شگفت زده خواهید شد.

اخذ ویزای توریستی دومینیکا

از مسیرهای مهاجرت به دومینیکا، مهاجرت توریستی به این کشور است. در واقع این نوع از مهاجرت، کوتاه مدت و موقت است. که با اهداف تفریح، سفر، دید و بازدید از دوستان و اقوام و یا حضور در همایشها و کنفرانس های کاری و تجاری و … انجام میپذیرد.

در این حالت متقاضیان الزام به ارائه مدارک هویتی و اثبات برای اطمینان بازگشت به کشور مبدا هستند. اکثرا مدت اعتبار این نوع ویزا 3 ماهه میباشد. که با توجه به شرایط و مدارک ارائه شده، ممکن است بیشتر از 3 ماهه هم باشد. اخذ ویزای توریستی دومینیکا، شرایط نسبتا خاصی را دارد. باید توجه داشته باشید که تمکن مالی در این میا بسیار مهم است. چرا که هزینه سفر به این کشور کم نیست. از طرفی داشتن نامه کاری و یا تحصیلی، در این راستا بسیار کمک کننده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اقامت کوتاه مدت و ویزای توریستی دومینیکا

مهاجرت به دومینیکا از طریق تولد فرزند

قانون تولد در تمام کشورهای دنیا بر اساس اصل خون و اصل خاک میباشد. در راستای مهاجرت به دومینیکا و اخذ پاسپورت دومینیکا از طریق تولد باید در ابتدا بررسی کنیم که این کشور از چه سیستمی برای اعطای تابعیت پیروی می کند. اصل خاک : که در این حالت آنچه حائز اهمیت است به دنیا آمدن فرزند در خاک کشور مورد نظر میباشد. با چشم پوشی از اینکه پدر و مادر تبعه کدام کشور هستند. کشورهایی مانند امریکا، کانادا، برزیل، از این اصل پیروی میکنند.

اصل خون: در این حالت مهم آن است که پدر یا مادر یا هر دو، تبعه کشور مورد نظر باشند. در این حالت اینکه فرزند در کدام کشور به دنیا می آید اهمیت چندانی ندارد. کشورهایی مانند اتریش، سوئیس و دانمارک و … تابع این اصل هستند.

بسیار جالب است بدانید که کشور دومینیکا نیز از اصل خاک تبعیت کرده و به دنیا آمدن فرزند در خاک این کشور، باعث اعطای پاسپورت میگردد. اما از این طریق به پدر و مادر حق اقامت و … تعلق نمیگیرد.

مهاجرت به دومینیکا از طریق ازدواج

ازدواج  از مسیرهای مناسبی برای مهاجرت به هر کشوری میتواند باشد. در دومینیکا برای ازدواج محدودیت سنی وجود دارد که مرد زیر 16 سال و زن زیر 15 سال نباید باشد. در صورت داشتن ازدواج در گذشته و اتمام آن، برای این ازدواج باید حداقل 10 ماه، از ازدواج سابق شما گذشته باشد.

همسر دومینیکایی برای دعوت همسر خود به این کشور، باید دارای شرایط مالی مناسب،جهت تامین هزینه های زندگی و  محلی برای سکونت باشد. در دومینیکا، ویزای نامزدی یا الحاق پارتنر تعریف نشده است. پس برای این امر حتما باید ازدواج رسمی صورت گرفته باشد. برای اخذ پاسپورت و اقامت دائم شخص خارجی، باید حداقل 3 سال از ازدواج و حضور زندگی مشترک آنها در دومینیکا گذشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخذ اقامت دومینیکا با ازدواج

مهاجرت به دومینیکا از طریق تحصیل

از روشهای مهاجرت به دومینیکا، تحصیل در این کشور است. اما باید بدانید که این مسیر به تنهایی منجر به اخذ اقامت و  پاسپورت این کشور نخواهد شد. برای این امر، نیاز است که متقاضی پس از اتمام تحصیل، با پیدا کردن و مشغول شدن به کار، و تبدیل ویزای تحصیل به کار، اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. با توجه به زبان رسمی دومینیکا که انگلیسی میباشد، تدریس در این کشور نیز به زبان انگلیسی میباشد. با توجه به اینکه این کشور در قاره امریکا واقع شده است،نظام مشابهی به سیستم آموزشی امریکا دارد. و دانشجو پس از فارغ التحصیلی میتواند به کشورهای انگلیسی زبان همانند آمریکا، کانادا و استرالیا نقل مکان نماید.

لازم به ذکر است که دانشگاه های دومینیکا دارای رتبه های جهانی نمیباشند. و دانشگاه ها به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم میشوند. روند اقدام برای تحصیل در این کشور، حتما باید با اخذ پذیرش از دانشگاه و سپس اخذ ویزای تحصیلی آغاز شود. میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های دومینیکا برای هر ترم،20-17 هزار دلار برآورد میشود.

بیشتر بخوانید: شرایط اخذ اقامت و ویزای دانشجویی دومینیکا

اخذ اقامت دومینیکا از طریق کار

اخذ مهاجر و اعطای اقامت از طریق کار در دومینیکا، در سالهای اخیر، به دلیل افزایش کارخانه ها، بسیار رونق و رشد داشته است. کارگران از کشورهای آسیایی و آمریکایی به این کشور سرازیر شده اند. اقامت کاری در دومینیکا به صورت تمدید سالانه بوده و پس از 5 سال، اخذ اقامت دائم از این طریق میسر خواهد بود. و خبر خوب اینکه پس از 7 سال، کار در این کشور، فرد موفق به اخذ تابعیت خواهد شد.

برای اخذ ویزای کاری در دومینیکا نیز مسیرهای مختلفی وجود دارد. و جهت کار کردن در این کشور، نیاز به مجوز کار هست. متقاضیان کار باید بدانند که در هفته 40 ساعت کار، زمان مجاز برای انجام فعالیت است. میزان حقوق در این کشور،ساعتی 2.03-1.33 دلار است. همینطور الحاق همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی نیز از این طریق امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: مهاجرت و اخذ ویزای کار دومینیکا

مهاجرت به دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری از دیگر مسیرهای مهاجرت به دومینیکا میباشد. مهاجرت به دومینیکا از طریق سرمایه گذاری به صورت کلی از دو طریق امکان پذیر است. متقاضی در زمینه های مختلف صنعتی نظیر کشاورزی، حمل و نقل، صنعت توریست و…می تواند در صندوق های دولتی و خصوصی دومینیکا، سرمایه گذاری نماید. البته با توجه به اینکه این سرمایه گذاری بی بازگشت خواهد بود. در ازای هر حداقل 100.000 دلار سرمایه گذاری در این کشور، یک نفر میتواند پاسپورت دومینیکا را دریافت نماید.

روش دوم سرمایه گذاری در دومینیکا، که دراری طرفداران زیادی هم هست، خرید ملک در این کشور است. سرمایه گذاری در این روش قابل بازگشت خواهد بود. دو شرط این روش، داشتن حداقل سرمایه 200.000 دلار و عدم فروش خانه تا 5 سال پس از خرید آن میباشد. البته برای ایرانیان شرط اینکه اقامت کشوری جز ایران را داشته باشند هم وجود دارد. در سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، دریافت پاسپورت برای شخص و خانواده وی ، از همان اول وجود دارد. 

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در دومینیکا و خرید پاسپورت این کشور

مهاجرت به دومینیکا از طریق پناهندگی

با توجه به اینکه کشور دومینیکا جزو کشورهای متعهد به کنوانسیون پناهندگان است؛ و دارای اختیاراتی از سمت سازمان ملل متحد یا اداره پناهندگان مهاجر (NOR) است، مهاجرت از طریق پناهندگی نیز در این کشور، امکان پذیر خواهد بود. شخص پناهنده از لحظه ورود به خاک این کشور، باید اعلام پناهندگی نماید. در صورت عدم ابلاغ مجازات زندان برای وی در نظر گرفته خواهد شد.

در این میان پناهنده امکان داشتن وکیل و مترجم به صورت رایگان را نیز خواهد داشت.

مسیر مهاجرت از طریق پناهندگی به هیچ عنوان توصیه نمیشود. و این متن صرفا جهت اطلاع رسانی تنظیم گردیده است. لذا پیشنهاد می شود؛ که دیگر مسیرهای مهاجرتی به این کشور را مطالعه نموده و پناهندگی را برای آخرین و نهایی ترین شانس خود در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: شرایط پناهندگی به دومینیکا

شرایط اخذ تابعیت دومینیکا

دومینیکا کشوری کوچک در قاره آمریکا، میان جزایر کارائیب است. به دست آوردن پاسپورت این کشور، در واقع اخذ مجوز ورود به کل قاره اروپا و همینطور آمریکا میباشد. همینطور از دیگر مزایای اخذ پاسپورت این کشور، پذیرش تابعیت قبلی شخص متقاضی است. مهاجرت و اخذ تابعیت دومینیکا با مسیر های مختلف ممکن است. مسیرهایی مانند تحصیل و کار و ازدواج. کهک البته این مسیرها، جزو مسیرهای غیر مستقیم محسوب شده و مسیر مستقیم دیگری مانند سرمایه گذاری بدون بازگشت و در واقع خرید پاسپورت این کشور با مبلغی معین است. این مبلغ برای یک نفر 100 هزار دلار و برای یک خانواده چهار نفره 175 هزار دلار آمریکا است. و برای الحاق هر نفر از دیگر اعضای خانواده(برادر، خواهر، پدر و مادر) مبلغ 25000 دلار اضافه میگردد.

مزایای اخذ اقامت دومینیکا

  • میتوان گفت: دومینیکا تنها کشوری است که در کوتاهترین زمان میتوان پاسپورت و تابعیتش را اخذ کرد. ( 6-3 ماه)
  • پایین‌ ترین هزینه اخذ اقامت و پاسپورت
  • روند سریع رسیدگی به پرونده های تقاضای مهاجرت
  • زبان رسمی کشور دومینیکا انگلیسی است.
  • برای بسیاری از موارد معافیت مالیاتی وجود دارد
  • امکان مسافرت به بیش از 100 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا
  • امکان اقامت در انگلستان و اروپا 
  • امکان دو تابعیتی بودن
  • امکان خرید پاسپورت از دولت دومینیکا برای خود و خانواده

هزینه های زندگی در دومینیکا

همانطور که میدانید، اطلاع از هزینه های رایج زندگی در یک کشور، از مهم. ترین مسائل قابل بحث در امر مهاجرت است. با نظر به اینکه در کشور دومینیکا، هزینه ها از دیگر کشورهای امریکایی بسیار پایین تر بوده و صنعت کشاورزی و تولیدات مواد غذایی ارگانیک و ارزان در این کشور بسیار معروف است. به طور کل میانگین هزینه های زندگی برای بک خانواده 2 نفره در ماه، 1500 دلار امریکا به طور تقریبی در نظر گرفته میشود. در ادامه به ریز برخی از اقلام مصرفی و هزینه های جاری اشاره کرده ایم (مبالغ به دلار امریکا محاسبه شده است):

  • یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت  $ 4.44
  • اینترنت ماهیانه  $  64.75  
  • شروع قیمت تاکسی $  3.70
  • بلیط حمل و نقل عمومی (1 طرفه) $ 1.20
  • برنج سفید (1 کیلوگرم) $   1.46
  • آب (یک و نیم لیتر$  1.85
  •  اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر $  333.02
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج مرکز شهر $  215.85
  • خرید آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر (هر متر مربع) $  1.351.56 
  • خرید آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر (هر متر مربع) $  120.26

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا