مهاجرتویزای تولد

اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند در اسپانیا

اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا است. که در نهایت میتواند به اخذ اقامت اسپانیا نیز ختم شود. انتخاب راه مهاجرتی ، از آیتم های بسیار حائز اهمیت این پروسه محسوب میشود. در این میان اخذ تابعیت و پاسپورت اسپانیا که جز بهترین و معتبرترین پاسپورت های جهان است؛ بسیار با ارزش خواهد بود. تولد در اسپانیا در صورتی که منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور شود، می تواند منجر به اخذ پاسپورت ارزشمند این کشور نیز شود. در ادامه به بررسی این مسیر از مهاجرت به اسپانیا می پردازیم.

شرایط اخذاقامت اسپانیا از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت از طریق تولد، طبق قواعد حقوق بین الملل خصوصی، مبتنی بر 2 اصل خاک و خون است. در تبعیت از اصل خاک، فقط موضوع به دنیا آمدن فرزند در خاک آن کشور مهم است. کشورهای امریکایی و اغلب برخی کشورهای آفریقایی از این اصل پیروی میکنند.

در حالی که برای اصل خون، پایه و اساس تبعیت پدر و مادر است. و اینکه کودک در چه خاکی به دنیا می آید اهمیت چندانی ندارد. به طور کلی از روش تولد فرزند نمی توان برای مهاجرت به اسپانیا اقدام نمود. چرا که این کشور نیز تابع خون است. و در صورتی به شهروندی اسپانیا ختم میشود که یکی از والدین،  تابع اسپانیا باشند. و یا اجازه اقامت در این کشور را داشته باشند. در واقع، کسب تابعیت و یا اقامت فرزند شما به صورت موروثی است.

اخذ تابعیت اسپانیا با تولد در این کشور، در صورت وجود یکی از شرایط زیر امکان پذیر است:

  • کودکی که از پدر یا مادر اسپانیایی متولد شده باشد
  • کودکی که در خاک کشور اسپانیا متولد شده، و حداقل یکی از والدین او اسپانیایی باشد.
  • کودکی که در خاک اسپانیا متولد شده، ولی پدر و مادر هر دو هیچ تابعیتی ندارند. در این صورت برای فرزند از اداره ثبت اسپانیا درخواست تابعیت کنند.
  • کودکانی که در اسپانیا متولد شده اند، ولی هویت پدر و مادر آن ها مشخص نیست.
  • همه کودکان زیر 18 سال که توسط یک تبعه اسپانیایی پذیرفته شده اند، از اصل اسپانیایی هستند. اگر متقاضی در سن 18 سالگی باشد، ممکن است در طول 2 سال پس از قانونی بودن تصویب، ملیت اصلی اسپانیا را انتخاب کند.

شرایط اخذ پاسپورت اسپانیا با تولد فرزند

چنانچه فرزند شما در اسپانیا متولد شده است. و هدفتان اخذ پاسپورت اسپانیا برای فرزندتان است. باید توجه داشته باشید، که فرزند شما باید حداقل 6 سال در اسپانیا تحصیل کند. و تا زمان رسیدن به سن قانونی(18 سال) باید  حداقل 10 سال، در اسپانیا اقامت ورزیده باشد. 

در این میان با اخذ پاسپورت اسپانیا مزایای زیادی شامل حال فرزند شما خواهد شد. اول اینکه فرزند شما یک شهروند اروپایی محسوب خواهد شد. که به راحتی میتواند به کشورهای حوزه شینگن رفت و آمد داشته باشد. در این راستا می تواند در این کشورها به راحتی به جستجوی کار بپردازد. علاوه بر این، از امکانات شهروندی در سطح کیفی بالا و امکانات رفاهی و تحصیلی و .. در اسپانیا نمیتوان چشم پوشی کرد.

شرایط اخذ پاسپورت اسپانیا با تولد فرزند برای ایرانیان

برای هموطنان ایرانی نیز اخذ تابعیت اسپانیا چنین خواهد بود. که ابتدا تابعیت اولیه و یا ایرانی خود را باطل نمایید. چرا که اسپانیا شهروند 2 تابعیتی نمیپذیرد. در این راستا باید یک دوره 10 ساله در این کشور اقامت داشته باشید. و در صورت اخذ تابعیت اسپانیایی برای فرزندتان؛ می تواند پاسپورت ایرانی برای وی اخذ کنید. البته  شهروندان بعضی کشورها که قبلا بخشی از مستعمرات  اسپانیا بوده اند. میتوانند پس از 2 سال اقامت در خاک اسپانیا اقامت دائم و تابعیت آن را کسب کنند.

مردم ساکن در حوزه شینگن و کشورهای اتحادیه اروپا، به راحتی میتوانند در اسپانیا و این حوزه رفت و آمد کنند. اما ایرانیان حتما باید حتما برای ورود به اسپانیا و این کشورها، ویزا تهیه نمایند.

برخی از هموطنان ایرانی به منظور تولد فرزندشان در خاک اسپانیا و اخذ اقامت و تابعیت برای کودک خود با ویزای توریستی وارد این کشور میشوند. لازم بذکر است که این موضوع امکان پذیر است. اما دولت اسپانیا تابعیت فرزند را با تابعیت والدین برابر دانسته و تابعیت اسپانیا را به کودک اعطا نمیکند. همچنین کودک حتما باید در دوران حضور والدین در این خاک به دنیا بیاید. در این حالت اسپانیا فقط محل تولد فرزند را در شناسنامه اسپانیا ثبت میکند ولا غیر.

مزایای اخذ اقامت از طریق تولد در اسپانیا

اخذ اقامت و تابعیت از طریق تولد دارای مزایا و همچنین معایبی است که در این مقاله مورد بررسی واقع شده است. یکی از مزایای اخذ اقامت و در نهایت تابعیت اسپانیا از طریق تولد فرزند، اجازه راه اندازی بیزینس و کسب و کار مورد نظر خود؛ به طور اتوماتیک است. که به خودی خود، امتیاز بسیار مثبتی محسوب میشود.

  • اجازه کار در تمامی کشورهای حوزه شنگن
  • رفت و آمد و سفر به تمام کشورهای اتحادیه اروپا
  • اجازه راه اندازی بیزینس و کسب و کار انتخابی خود
  • شرکت در انتخابات اسپانیا
  • شرکت در انتخابات سایر کشورهای حوزه شنگن

معایب اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق تولد

معایب معایب اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق تولد نیز مورد بررسی واقع شده است. که البته به منزله نامناسب بودن این روش نبوده، و صرفا جهت کمک به اخذ انتخاب واقع بینانه تر، بیان میگردد.

  • عدم پذیرش تابعیت مضاعف کشور اسپانیا( در صورت داشتن یک تابعیت باید یکی از تابعیت های دیگر باطل شود)
  • برای اخذ تابعیت، فرد حداقل باید 6 سال در اسپانیا تحصیل نماید.
  •  متقاضی باید تا سن 21 سالگی حداقل 10 سال را در اسپانیا اقامت گزیده و زندگی کرده باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند

سخن پایانی مجله مهاجرت

پاسپورت اسپانیا در رنکینگ جهانی در رتبه سوم قرار دارد و از پاسپورتهای قدرتمند جهان است. با اخذ پاسپورت اسپانیا میتوان به 125 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا سفر کرد. و در لحظه ورود به 40 کشور، برای آنها ویزا صادر میگردد. و فقط 33 کشور میماند که برای ورود نیاز به اخذ ویزا داشته باشید. با تولد در اسپانیا، تنها زمانی می توانید موفق به اخذ تابعیت شوید. که پاسپورت این کشور را اخذ نموده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا