ویزای کاری و تخصص

اپن ورک پرمیت ایرانیان 2024

کشور کانادا به تازگی شرایطی را برای ایرانیان فراهم کرده است تا با سهولت بیشتری بتوانند ویزای کار کانادا را دریافت کنند و در کانادا بمانند. با استفاده از اپن ورک پرمیت ایرانیان با هر نوع ویزایی که در کانادا حضور داشته باشید، می‌توانید برای گرفتن مجوز کار اقدام کنید.

اپن ورک پرمیت ایرانیان چیست؟

اپن ورک پرمیت ایرانیان یک فرصت جدید برای ایرانیان است که از طریق هر ویزایی مانند توریستی، تحصیل یا سرمایه‌ گذاری وارد کانادا شده‌اند، ویزای خود را تبدیل به ویزای کار کنند. شرط اصلی این است که در زمان درخواست اپن ورک پرمیت در خاک کانادا حضور داشته باشید. همجنین دولت کانادا ایرانیان را از پرداخت هزینه‌های ویزای موقت معاف کرده است و درخواست اپن ورک پرمیت برای ایرانیان بدون هزینه خواهد بود.

به استفاده از اپن ورک پرمیت ایرانیان می‌تواند به مدت 3 سال در کانادا کار کنید و محدودیت‌های پیدا کردن کارفرمایی با مجور LMIA‌ را ندارید. مدت زمان انتظار برای دریافت اپن ورک پرمیت بسته به میزان درخواست‌های اداره مهاجرت متفاوت است و بین 3 تا 4 ماه زمان خواهد برد. البته این تضمین نیست که برای همه ایرانیان ویزای 3 ساله صادر شود و ممکن است که با توجه به شخص، مدت دیگری برای ویزای او در نظر گرفته شود.

شرایط اپن ورک پرمیت ایرانیان

برای دریافت اپن ورک پرمیت ایرانیان باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • دارای تابعیت ایران باشید
  • در کانادا حضور داشته باشید
  • دارای اقامت موقت توریستی، تحصیلی یا کاری باشید
  • پاسپورت معتبر داشته باشید

در صورتی که قصد گرفتن اقامت دائم کانادا را دارید باید بدانید که شغل‌های عمومی و سطح پایین اغلب به اقامت دائم و امتیاز بالا نمی‌رسند و این روش برای کسانی مناسب است که دارای تخصص، تحصیلات و مهارت هستند. برای رسیدن به اقامت دائم لازم است که شغل شما در دسته بندی مشاغل NOC (طبقه بندی ملی مشاغل) وجود داشته باشد.

همچنین می‌توانید از برنامه‌های استانی نیز اقدام کنید. در این روش به یک کارفرما نیاز دارید که در استان مربوطه شما را استخدام کند. توجه داشته باشید که در انتخاب استان دقت کنید زیرا برخی مشاغل در برخی استان‌‌ها به دلیل رقابت کمتر یا درخواست بالاتر برای این شغل، به سهولت بیشتری به اقامت دائم می‌رسد.

اپن ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان

تبدیل ورک پرمیت به pr (اقامت دائم)

در هر صورت زمان اپن ورک پرمیت محدود است و البته که بسیاری از افراد با هر ویزایی که وارد خاک کانادا شده باشند، قصد گرفتن اقامت دائم را دارند. اما امکان تبدیل اپن ورک پرمیت ایرانیان به اقامت دائم وجود دارد. البته قبل از درخواست اقامت دائم شرایط خود را به طور کامل بررسی کنید و ببینید می‌توانید واجد شرایط دریافت PR شوید. واقعیت این است که اپن ورک پرمیت اگرچه روش مناسبی برای حضور در کانادا است اما روش مناسبی برای همه نیست.
اگر شما با ویزای توریستی فعلا در کانادا باشید، می‌‌توانید ویزای توریستی را به کاری تبدیل کنید که در گذشته برای ایرانیان چنین امکانی فراهم نبود. اما در بقیه موارد باید ببینید که گرفتن ورک پرمیت مناسب شرایط شما است و می‌تواند شما را سریع‌تر برای اقامت دائم کانادا برساند یا خیر. در واقع بهترین روش این است که امتیازهای خود را جمع بزنید و ببینید با توجه به شرایط شما تبدیل ویزای که در حال حاضر دارید مثل ویزای تحصیلی برای شما امتیاز بیشتری به همراه دارد یا اپن ورک پرمیت.

اپن ورک پرمیت ایرانیان تا چه زمانی اعتبار دارد؟

اپن ورک پرمیت ایرانیان تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ اعتبار دارد و می‌توانید با هر نوع ویزایی که وارد کانادا شده‌اید برای دریافت اپن ورک پرمیت اقدام کنید. تا قبل از این زمان هر ایرانی که وارد کانادا شود می‌تواند از این قانون استفاده کند و ورک پرمیت بگیرد. ایرانیانی که در کانادا هستند نیازی به پرداخت هزینه برای اپن ورک پرمیت ندارند.

تبدیل ویزای توریستی به اپن ورک پرمیت امکان پذیر است؟ 

بله. در حال حاضر ایرانیانی که با ویزای توریستی در کانادا حضور دارند در صورت پیدا کردن شغل می‌توانند ویزای توریستی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

آیا به هر شغلی می‌توان برای اپن ورک پرمیت اقدام کرد؟

اگرچه با کمک اپن ورک پرمیت ایرانیان می‌توانید برای مدت محدودی در کانادا کار کنید اما به این به معنای این نیست که با هر شغلی می‌توانید به اقامت دائم برسید. شما در صورتی می‌توانید برای اقامت دائم کانادا PR  اقدام نمایید که شغلی که با آن اپن ورک پرمیت گرفته‌اید، جزو مشاغل مورد نیاز کانادا باشد.

مدت زمان اعتبار ویزای فعلی در درخواست اپن ورک پرمیت تاثیری دارد؟

خیر. اعتبار ویزا تاثیر در درخواست شما ندارد زیرا شما با ویزا وارد خاک کانادا شده‌اید و تا زمان اعتبار می‌توانید برای اپن ورک پرمیت اقدام نمایید.

آیا بعد از تایید درخواست اپن ورک پرمیت می‌توان درخواست ویزای همسر را ثبت کرد؟

خیر. بعد از دریافت اپن ورک پرمیت شما باید در کانادا مشغول به کار شوید و بعد از گذشت مدتی و ارائه مدارک کاری خود مانند فیش حقوقی و مدارک مهاجرتی همسر می‌توانید برای ویزای همسر اقدام نمایید. قبل از پیدا کردن کار و مشغول به کار شدن امکان درخواست برای همسر وجود ندارد. اگرچه می‌توان از طریق ویزای توریستی برای حضور همسر در کانادا نیز اقدام کرد تا زمان درخواست ویزای همسر از طریق اپن ورک پرمیت فرابرسد.

آیا امکان تبدیل استادی پرمیت به اپن ورک پرمیت را دارم؟

بله. این امکان برای هر ایرانی که با ویزای تحصیلی وارد کانادا شده است تا تاریخ مشخص شده فراهم است. اما بدون در نظر گرفتن شرایط انجام این کار توصیه نمی‌شود، چرا که بهتر است بررسی کنید که با توجه به شرایط شما ویزای تحصیلی یا کاری کدامیک به امتیاز بیشتر و اقامت دائم کانادا سریع‌تر منتهی می‌شود.

در صورتی که ویزای کانادا را داشته باشم اما فعلا در ایران باشم امکان درخواست اپن ورک پرمیت وجود دارد؟

خیر. تنها بعد ورود به کانادا می‌توانید برای اپن ورک پرمیت اقدام نمایید. درخواست خارج از کانادا حتی در صورت داشتن ویزا، امکان پذیر نیست.

نتیجه گیری

اپن ورک پرمیت ایرانیان یک فرصت مناسب برای دریافت اقامت موقت کانادا است. با حضور در کانادا و دریافت اپن ورک پرمیت می‌توان برای مدت سه سال در کانادا مشغول به کار شد. تنها شرط اصلی این اپن ورک پرمیت این است که هر ایرانی که متقاضی این اجازه کار است وارد کانادا شده باشد. حتی در صورت داشتن ویزای توریستی نیز می‌توانید برای اپن ورک پرمیت اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا