مطالب متفرقه

بهترین کشور برای زندگی 2024 [ 10 کشور برتر ]

اگر به دنبال مهاجرت و زندگی در یک کشور دیگر باشید حتما برایتان سوال پیش میاد که بهترین کشور برای زندگی کدام است؟ کدام کشور امکانات بهتری دارد؟ انتخاب بهترین کشور برای زندگی فرایندی بسیار سخت و پیچیده است زیرا باید کشورها را از نظر کیفیت‌،‌ هزینه های زندگی ، فرصت های شغلی و موارد دیگر مورد بررسی قرار دهید. در این مقاله مجله مهاجرت به طور کامل به بهترین کشورها برای زندگی و بررسی تمام شرایط آن ها می پردازیم.

معرفی بهترین کشور برای زندگی 

طبق نظرسنجی های کشوری و بررسی های سایت U.S. News کشورهایی وجود دارند که نسبت به ارزیابی مردم بهترین کشور برای زندگی هستند که از نظر کیفیت زندگی که مهم ترین عامل است و از نظر آموزش ، بهداشت ، آموزش و بقیه موارد بررسی شده اند. بهترین کشور برای زندگی عبارتند از : 

  1. سوئد
  2. کانادا
  3. دانمارک
  4. نروژ
  5. فنلاند 
  6. سوئیس
  7. هلند
  8. استرالیا
  9. آلمان
  10. نیوزلند 

1.کشور سوئد (رتبه اول بهترین کشور برای زندگی)

کشور زیبای سوئد در شمال اروپا در جزیره اسکاندیناوی قرار دارد و با کشورهایی مانند لهستان ،‌ روسیه ، دریای بالتیک ، خلیج بوتنی و.. هم مرز است. این کشور از بزرگترین و شادترین کشورهای اتحادیه اروپا است. قرن ها بی طرفی در جنگ ها و تعهد مستمر به حقوق مدنی سوئد را به یکی از بهترین کشورها برای زندگی در جهان تبدیل کرده است. 

ویژگی ها و کیفیت زندگی در کشور سوئد 

این کشور در کیفیت زندگی ، سیستم های آموزشی و بهداشتی ، امنیت و ثبات اقتصادی رتبه بالا و برجسته ای دارد. علاوه بر این سوئد به پایداری ، حقوق بشر ، توزیع ثروت و آموزش دانشگاهی معروف است. سوئد استاندارد زندگی بالایی را با شبکه ایمنی اجتماعی قوی ارائه می دهد و برای زوج های جوان و کارمندان امکانات زیادی فراهم میکند. 

هزینه زندگی در سوئد 

هزینه زندگی در سوئد به موقعیت مکانی و سبک زندگی فردی بستگی دارد و هزینه ها متغیر و متفاوت خواهد بود. به طور میانگین برای یک فرد مجرد هزینه های ماهانه بدون اجاره حدود 900 دلار است.  مراقبت های بهداشتی، آموزشی و خدمات اجتماعی برای همه ساکنان رایگان و با کیفیت بالا است. قیمت مسکن هم در شهرهای بزرگ مانند استکهلم و مرکز شهر حدود 1000-1500 دلار است.

2.کشور کانادا 

کانادا یکی از امن ترین کشورها در شمال قاره آمریکای شمالی و دومین کشور پهناور جهان است . این کشور به دلیل برخورداری از خدمات دیجیتال و فناوری قوی جذابیت زیادی برای افراد نسل جوان ، کارمندان و افراد دارای تفکر دیجیتال دارد. کانادا یک جامعه صنعتی با تکنولوژی بسیار بالاست که رتبه بالایی در بهترین کشور برای زندگی دارد. 

این کشور انرژی، غذا و مواد معدنی زیادی نیز صادر می کند و همچنین دارای سومین ذخایر بزرگ نفتی است به همین دلیل قدرت اقتصاد کانادا، کانادایی ها کیفیت زندگی بسیار بالایی دارند. کیفیت زیست محیطی، کانادا در ردیف برتر کشورها قرار دارد.همچنین قانون اساسی کانادا مردان و زنان را از نظر قانونی برابر اعلام می کند.

ویژگی ها و کیفیت زندگی در کشور کانادا 

این کشور از نظر آموزش دولتی و دانشگاهی بین ده کشور برتر جهان و بهترین کشور برای زندگی ی قرار دارد و مراقبت های بهداشتی و درمانی برای ساکنان کاملا در دسترس است. مزایای این کشور شامل آموزش متوسطه عمومی رایگان ، مراقبت های بهداشتی همگانی ، آلودگی کم هوا و درجه بالای امنیت عمومی میشود. 

هزینه زندگی در کانادا

هزینه های زندگی در این کشور به شهر یا منطقه ای در آن زندگی میکنید بستگی دارد. تقریبا هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در کانادا حدود 925 دلار بدون اجاره است. هزینه ها در مناطقی مانند تورنتو و ونکوور بالاتر است. مراقبت های بهداشتی ، آموزشی و خدمات اجتماعی کاملا مقرون به صرفه است . هزینه زندگی در کانادا به سبک زندگی شما نیز بستگی دارد و عواملی مانند هزینه های حمل و نقل، غذا و سرگرمی بسیار متفاوت است.

3.کشور دانمارک 

دانمارک همراه با کشورهای نروژ و سوئد بخشی از شمال اروپا به نام اسکاندیناوی را تشکیل میدهند و با هم هم مرز هستند. دانمارک از نظر کیفیت زندگی حدودا چهارمین و بهترین کشور برای زندگی به حساب می آید. دولت دانمارک به عنوان یک نهاد با ثبات و شفاف شناخته میشود .

دانمارک یک کشور سبز پیشرو در صنایع از جمله کشتیرانی، طراحی و معماری پیشرو جهانی است .حتی در شهر کپنهاگ، پایتخت این کشور ، دوچرخه‌ها اغلب از خودروها بیشتر است و این کشور در توسعه روش‌های جدید زندگی پاک‌تر و سبزتر، رهبر جهانی است.

ویژگی ها و کیفیت زندگی در کشور دانمارک 

یکی از مهم ترین ویژگی های دانمارک برابری درآمد است که عاملی مهم برای انتخاب به عنوان بهترین کشور برای زندگی است . این کشور دارای یک سیستم بهداشتی همگانی است که برای شهروندان رایگان است. همچنین تحصیل عالی نیز در دانمارک رایگان است. دانمارک کشوری بسیار با ثبات ، امن و دارای سیستم های آموزشی و بهداشت عمومی خوب است. 

هزینه زندگی در دانمارک 

هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورها بالاست و هزینه یک فرد مجرد به طور میانگین در ماه حدود 1100 دلار است. با این حال دولت دانمارک خدمات درمانی ، بهداشتی ، آموزشی ، اجتماعی را برای ساکنان رایگان ارائه میدهد. هزینه های غذا و حمل و نقل هم نسبتا رایگان است. 

4.کشور نروژ ( یکی از بهترین کشورها برای زندگی )

نروژ غربی ترین کشور شبه جزیره اسکاندیناوی که بیشتر از کوه ها و تپه ها تشکیل شده است. این کشور یکی از کمترین میزان جرم و جنایت را در بین کشورها دارد و دومین کشور از نظر کیفیت و بهترین کشور برای زندگی است. نروژ از توسعه یافته ترین کشورهای جهان و یکی از بهترین کشورها برای زندگی است. 

ویژگی ها و کیفیت زندگی در کشور نروژ

نروژ یک کشور عالی برای کار در اروپا و نرخ بیکاری به ویژه برای افرادی که مدرک تحصیلی پیشرفته دارند بسیار پایین است. محیط امن ، ثبات سیاسی ، آموزش عمومی توسعه یافته و آموزش عالی رایگان از مزایای این کشور است. همچنین تحصیل در دانشگاه های این کشور کاملا رایگان است. نروژ خدمات درمانی رایگان ارائه نمی دهد. همه ساکنان باید هزینه انواع درمان های پزشکی را بپردازند. کشور نروژ در بهترین کشور برای زندگی رتبه بالایی دارد. 

هزینه زندگی در نروژ

کشور نروژ یکی از گران ترین کشورها برای زندگی است. میانگین هزینه های یک فرد مجرد به صورت ماهانه حدود 900 دلار است. مسکن و حمل و نقل در این کشور بیشترین هزینه را برای ساکنان دارد. همچنین خدمات اجتماعی عالی ، مراقبت های بهداشتی و آموزش کاملا رایگان و با استاندارد بالا ارائه میشود.

5.کشور فنلاند

فنلاند در شمال اروپا و نزدیکی دریای بالتیک قرار دارد. این کشور با روسیه ، سوئد و نروژ همسایه است.این کشور به دلیل ایمنی و امنیت بالایی که دارد در بین کشور های برجسته برای زندگی است.  فنلاند همچنین یکی از اولین کشورهای جهان و بهترین کشور برای زندگی بود که به زنان حق رای داد. این کشور از نظر عملکرد در حقوق مدنی، کیفیت زندگی و آزادی مطبوعات در رتبه بالایی قرار دارد.

ویژگی ها و کیفیت زندگی در کشور فنلاند 

 کشور فنلاند دارای بزرگترین سیستم آموزشی در جهان است که باعث شده به عنوان بهترین کشور برای زندگی انتخاب شود . سیستم های مراقبت های بهداشتی در این کشور کاملا رایگان ارائه میشود و ساکنان هیچوقت هزینه های پزشکی پرداخت نمیکنند. همچنین به دلیل اینکه اقتصاد این کشور متمرکز بر روی سرمایه گذاری است در این کشور همیشه فرصت های شغلی وجود دارد. 

هزینه زندگی در فنلاند 

این کشور هم مانند نروژ هزینه های زندگی بسیار بالاست و هلسینکی پایتخت این کشور از گران ترین شهر هاست. اجار آپارتمان در مرکز شهر حدود 865 دلار است و هزینه های زندگی یک فرد مجرد به صورت ماهانه حدود 940 دلار است.  با وجود هزینه های بالای زندگی، فنلاند به دلیل استاندارد بالای زندگی، خدمات عمومی عالی و برنامه های رفاه اجتماعی نیز مشهور است.

6.کشور سوئیس

 سوئیس به عنوان یکی از ثروتمندترین و بهترین کشور برای زندگی  در اروپای مرکزی قرار دارد که با نام کنفدراسیون سوئیس هم آن را میشناسند. مردم این کشور از سلامت چشمگیری برخوردارند و امید به زندگی طولانی و کمبود نسبی بیماری های کشنده از مزایای این کشور است.  در نتیجه، زندگی در سوئیس برای کسانی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند بسیار جذاب می شود.

ویژگی ها و کیفیت زندگی در کشور سوئیس

نرخ پایین بیکاری ، نیروی کار تحصیلکرده و سرانه تولید ناخالص داخلی بالا، سوئیس را به بهترین کشور برای زندگی تبدیل کرده است. مراقبت های بهداشتی در این کشور جهانی است و دولت بودجه ای برای خدمات بهداشتی فراهم نمی کند و بیمه درمانی خصوصی برای همه ساکنان اجباری است. 

هزینه زندگی در سوئیس

همانطور که استاندار زندگی در این کشور بالاست هزینه های زندگی هم بسیار بالا و گران است. اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر  حدود 1800-1500 دلار در ماه و هزینه زندگی ماهانه یک فرد مجرد بدون اجاره حدود 1600 دلار است. هزینه های اقامت و غذا در این کشور اروپایی گران میباشد. 

7. کشور هلند 

هلند یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اروپا و بهترین کشور برای زندگی است  که در امتداد مرز اروپای غربی قرار دارد. یکی از صادرکنندگان پیشرو محصولات کشاورزی در جهان از نظر ارزش است،هلند اولین کشوری بود که ازدواج همجنسگرایان را قانونی کرد و  دارای بیشترین تمرکز موزه ها در جهان و 32 هزار کیلومتر مسیر دوچرخه سواری است که مردم را به فعالیت بیشتر تشویق می کند.

ویژگی ها و کیفیت زندگی در کشور هلند 

این کشور مراقبت های بهداشتی و درمانی را برای همه ساکنان ارائه میدهد اما همه افرادی که در هلند  کار و زندگی  میکنند باید بیمه درمانی اولیه داشته باشند. سیستم های آموزشی در همه مقاطع تحصیلی در این کشور بسیار پیشرفته است. هلندی ها 52 درصد مالیات بر دستمزد خود می پردازند زیرا کشورشان زندگی با کیفیتی را به آنها ارائه می دهد. حمل و نقل عمومی بسیار کارآمد ، دستمزدها خوب ، کشور امن و آموزش عالی و بهترین کشور برای زندگی از مزایای هلند است.

هزینه زندگی در هلند

هزینه های زندگی در هلند به موقعیت مکانی و سبک زندگی شما بستگی دارد. متوسط هزینه اجاره برای یک فرد مجرد حدود 980 دلار و در مرکز شهر حدود 1270 دلار است. با وجود هزینه های بالا، هلند کیفیت زندگی بالایی را همراه با مراقبت های بهداشتی، آموزشی و خدمات عمومی با کیفیت ارائه می دهد. همچنین باید هزینه های غذا ، حمل و نقل و سرگرمی را هم در نظر بگیرید.. 

8. کشور استرالیا ( بهترین کشور برای زندگی)

استرالیا یکی از چند فرهنگی ترین کشور های جهان و بهترین کشور برای زندگی  است که در همچون جزیره ای بزرگ در اقیانوس آرام قرار دارد. این کشور دارای نیروی کار بسیار شایسته و همچنین سابقه ای طولانی در حکومت و ثبات دموکراتیک و اقتصاد قوی و باز است. نرخ امید و فعالیت بالا برای مردان و زنان استرالیا را به بهترین کشور برای زندگی تبدیل کرده است. 

ویژگی ها و کیفیت زندگی در کشور استرالیا 

سیستم مراقبت های بهداشتی در استرالیا به دو بخش سیستم بهداشت خصوصی و سیستم بهداشت عمومی تقسیم میشود.ساکنان میتوانند از هر دو سیستم استفاده کنند که یکی کاملا رایگان و دیگر با بودجه کم ارائه میشود. همچنین این کشور بورسیه های تحصیلی زیادی برای دانش آموزان و دانشجویان با بهترین امکانات ارائه میدهد که موردی مهم برای انتخاب به عنوان بهترین کشور برای زندگی است.

هزینه زندگی در استرالیا 

در استرالیا هزینه زندگی معمولا بالاست و برای یک فرد مجرد ماهانه حدود 1050 دلار بدون اجاره هزینه خواهد داشت که البته به موقعیت مکانی بستگی دارد. اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر حدود 1500 دلار در ماه است.با وجود هزینه های بالاتر زندگی، استرالیا به دلیل استاندارد بالای زندگی، فرهنگ متنوع و اقتصاد قوی هنوز یک مقصد جذاب و بهترین کشور برای زندگی محسوب می شود.

عوامل موثر در انتخاب بهترین کشور برای زندگی 

موارد و عوامل زیادی در مشخص کردن رتبه بندی بهترین کشورها برای زندگی وجود دارد که با دانستن آن میتوانید برای آینده خود و خانواد خود انتخاب درستی داشته باشید و در بهترین کشور اگر میخواهید به کشوری برای زندگی مهاجرت کنید باید نکاتی را برای هر کشور بررسی کنید تا بتوانند نیازهای شما را برآورده کند . عوامل انتخاب بهترین کشور برای زندگی عبارتند از : 

  • امنیت
  •  کیفیت زندگی 
  • هزینه زندگی
  • فرصت های شغلی 
  • شرایط ویزا و اقامت
  • سیستم های بهداشت و درمان
  • آموزش تحصیلی بالا در همه مقاطع
  • ثبات اقتصادی و سیاسی کشور 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا