مطالب متفرقهمهاجرت

دلایل ریجکت ویزای شینگن و رفع ریجکتی شینگن

نحوه اعتراض به ریجکت ویزای شینگن

دلایل ریجکت ویزای شینگن می‌تواند دلایل متقاوتی داشته باشد. ویزای شینگن یکی از ویزاهایی است که بین ایرانیان خواهان بسیار دارد، زیرا با داشتن آن می‌توانید به کلیه کشورهای عضو شینگن مسافرت کنید.

بسیاری از دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن را می‌‌توان از قبل پیش بینی کرد و با تکمیل مدارک جلوی ریجکت شدن ویزای شینگن را گرفت. اما همیشه نمی‌توان پیش بینی کرد و به دلایل دیگری ویزا ریجکت می‌شود. همیشه روش‌هایی برای اعتراض به ریجکت شدن ویزای شینگن وجود دارد. در این مطلب به طور مقصل به دلایل ریجکت ویزای شینگن، روش‌های رفع ریجکتی ویزای شینگن و اعتراض برای رقع ریجکتی می‌پردازیم.

دلیل اصلی ناخوشایند بودن ریجکتی ویزای شینگن نسبت به دیگر ویزاها این است که در صورت ریجکت شدن با مراجعه به دیگر کشورهای عضو شینگن باز هم با جواب ریجکتی روبرو خواهید شد. بهتر است ابتدا با دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن آشنا شویم و سپس به روش‌های رفع ریجکتی بپردازیم.

دلایل ریجکت ویزای شینگن

دلایل ریجکت ویزای شینگن

بیشتر دلایل ریجکت ویزای شینگن قابل رفع است در بیشتر مواقع در صورت تکمیل مدارک می‌توان رفع ریجکتی کرد. در اینجا مهم‌ترین دلایلی که ریجکت شدن ویزای شینگن را به همراه دارد را بررسی می‌کنیم.

عدم تمکن مالی

یکی از مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزا، عدم ارائه تمکن مالی کافی است. تمکن یک برگه مالی است که از بانک دریافت می‌شود و نشان می‌دهد شما از نظر مالی توان تامین هزینه‌های سفر خود را دارید. این برگه باید همراه با گردش حساب و تراکنش‌ها باشد تا به رسمیت شناخته شود.

بیشتر بخوانید: گواهی تمکن مالی چیست؟

عدم اثبات بازگشت به کشور

مانند دیگر ویزاهای توریستی در ویزای شینگن نیز باید اثبات کنید که هدف شما تنها سفر توریستی است و بعد از پایان اعتبار مدت ویزا به کشور خود باز خواهید گشت. به ارائه مدارکی مانند فیش حقوقی و گواهی اشتغال به کار، اسناد ملکی، گره‌های خانوادگی می‌تواند نشان دهد که شما دلیل کافی برای برگشت به کشور خود خواهید داشت. در صورتی که افسر مهاجرتی احساس کند که شما قصد ماندن در اروپا را دارید، به راحتی می‌تواند ویزای شما را ریجکت کند. در واقع احتمال عدم بازگشت از سوی افسر مهاجرتی بیشترین میزان ریجکتی ویزای شینگن را به خود اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ویزای شینگن 2024

نداشتن برنامه سفر

در صورتی که برنامه مشخصی برای سفر نداشته باشید و افسر مهاجرتی هدف شما را مبهم بداند، احتمال ریجکتی ویزای شما بسیار خواهد بود. تهیه بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل در صورتی که در هتل اقامت خواهید داشت، بسیار مهم است. اقدام برای گرفتن ویزا باید از سفارتخانه‌ای باشد که در ابتدا قصد سفر به آن را دارید. در صورتی که دارای دعوتنامه باشید دلیل سفر بسیار روشن خواهد بود که به دریافت ویزای شینگن بسیار کمک خواهد کرد.

سابقه سفر ضعیف

در صورتی که متقاضی ویزای شینگن، سابقه سفر کمی داشته باشد یا اصلا سابقه سفر خارجی نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که درخواست ویزا رد شود. سابقه سفر خارجی نشان می‌دهد که فرد قبلا به کشورهای مختلف سفر کرده و به کشور خود بازگشته است اما پاسپورتی که در آن سابقه سفری درج نشده باشد، می‌تواند احتمال ریجکتی را بالا ببرد.

مشکلات ویزای شینگن قبلی

در صورتی که در گذشته ویزای شینگن دریافت کرده‌اید اما آن را به شکلی نقص کرده‌اید به طور مثال بیش از زمان ویزا در کشور مربوطه مانده‌اید یا هدف از سفر جز آنچه اعلام کرده‌اید، داشته‌اید می‌تواند درخواست ویزای جدید شما را با مشکل روبرو کند.

داشتن سوء پیشینه

منظور از سوء پیشینه، سابقه کیفری و مجرمانه جدی نیست اما در صورت داشتن سوء پیشینه کوچک هم می‌تواند درخواست شما با مشکل مواجه کند. در واقع شما باید تمام قوانین مهاجرتی و کشوری که به آن سفر کرده‌اید را رعایت کنید، در غیر این صورت این موارد در پرونده مهاجرتی شما ثبت می‌شود.

شرایط سنی و تاهل

در ویزای شینگن دارا بودن سن زیر 30 سال و مجرد بودن ریسک ریجکتی ویزا را بالاتر می‌‌کند. دلیل آن این است که افراد زیر سال که مجرد نیز باشند احتمال عدم بازگشت به کشور در آنها بسیار بیشتر از افراد در سنین بالاتر یا افراد متاهل است. این افراد وابستگی‌های مالی و عاطفی کمتری دارند و به دنبال فرصت‌های جدید برای کاز و زندگی می‌کردند.

نحوه اعتراض به ریجکت ویزای شینگن

بعد از ریجکت شدن ویزا نامه‌ای برای متقاضی ارسال می‌شود در این ویزا با تیک زدن مواردی که باعث رد شدن درخواست ویزا شده‌‌اند، فرد را از نتیجه ویزا مطلع می‌کنند. در صورتی که موارد اعلام شده درست باشد باید نسبت به تکمیل مدارک و درخواست مجدد اقدام کنید.

اما اگر از کامل بودن مدارک اطمینان کامل دارید، می‌توانید با نوشتن نامه اعتراض ریجکتی، درخواست بررسی مجدد پرونده خود را داشته باشید. در نامه ریجکتی باید اطلاعات کامل خود و پرونده و همچنین دلایل اشتباه بودن ریجکت شدن ویزا را کاملا توضیح دهید.

این نامه به این معنا نیست که درخواست شما مورد پذیرش قرار می‌گیرد بلکه تنها جهت بررسی مجدد مدارک است زیرا شما در نامه خود تمامی مدارک و اسناد را کامل و بدون کم و کاست اعلام کرده‌اید. بعد از ریجکتی در صورتی که در مدارک خود نقصی دارید بعد از آماده سازی مدارک می‌توانید مجدد درخواست ویزای شینگن بدهید.

همجنین درخواست ویزا از برخی از کشورهای عضو شینگن برای ایرانیان گزینه بهتری است. برخی کشورها سخت گیری های زیادی در صدور ویزا دارند. کشور مالتا با وجود اینکه کمترین میزان درخواست ویزای شینگن را دارد، بیشترین میزان ریجکتی را نیز به خود اختصاص داده است. بلژیک، پرتغال و فرانسه نیز در صدور ویزای شینگن سختگیری‌های بیشتری انجام می‌دهند. کشورهای ایتالیا، مجارستان، اسپانیا و نروژ از کشورهایی هستد که درصد ریجکتی ویزاهای شینگن آنها به مراتب کمتر است.

نتیجه گیری ریجکت ویزای شینگن

ویزای شینگن یکی از محبوب‌ترین ویزاها مسافرتی است و درخواست زیادی در بین ایرانیان دارد. با دریافت ویزای شینگن می‌توانید به تمامی کشورهای عضو شینگن مسافرت کنید. برای کاهش احتمال ریجکتی تمامی مدارک را بدون نقص برای سفارت ارسال کنید. در صورت ریجکت شدن ویزای شینگن می‌تواند با تکمیل مدارک درخواست خود را مجدد ثبت کنید. در صورتی که هدف از سفر شما به دلایل دیدن اقوام، شرکت در مراسم ازدواج، شرکت در همایش یا کنفرانس‌ها همراه با دعوتنامه باشد، احتمال دریافت ویزا به شدت بالاتر می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا