مطالب متفرقه

زندگی در دبی (راهنمای جامع شهر دبی امارات)

شهر دبی در کشور امارات متحده عربی واقع شده است و مهم‌ترین شهر این کشور به حساب می‌آید. زندگی در دبی به دلیل سطح رفاه بالای زندگی و ثبات اقتصادی برای بسیاری از افراد خوشایند است. دبی در حال حاضر یکی از قطب‌های اقتصادی در منطقه خاورمیانه است و علاوه بر توریست، افراد زیادی را جهت سرمایه گذاری جذب این منطقه کرده است.

دبی Dubai به یک شهر بین المللی تبدیل شده است که افراد زیادی از سرتاسر جهان برای مقاصد گردشگری، کاری یا تحصیلی وارد دبی شده‌اند. شهر دبی در یکی دو قرن پیش یکی روستا یا جمعیتی کمتر از 1000 نفر بود اما اکنون به یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است. مدیریت صحیح باعث شد که یک بیایان خشک به یک مرکز اقتصادی و توریستی در دنیا تبدیل شود. مزایای زندگی در دبی باعث شده است که بسیاری از افراد به زندگی در دبی به عنوان یک تجربه لذت بخش نگاه کنند و تمایل داشته باشند که برای دوره‌ای این تجربه را پشت سر بگذارند.

کشور امارات متحده عربی دارای 7 شیخ نشین (استان) به نام‌های ابوظبی، شارجه، دبی، بندر فجیره، عجمان، رأس الخیمه، ام القیوین است که دبی مهم‌ترین شهر این کشور به حساب می‌آید. شهر ابوظبی پایتخت امارات است و بعد از دبی، پرجمعیت شهر در امارات شناخته می‌شود.

زندگی در دبی (امارات)

مزایای زندگی در دبی

  • رفاه بالای زندگی
  • امنیت بالا
  • جاذبه‌های گردشگری و توریستی
  • امکان صحبت به زبان انگلیسی برای نیازهای کاری و روزمره
  • مرکز تجاری و اقتصادی و مناسب فعالیت‌های شغلی

معایب زندگی در دبی

  • هزینه بالای زندگی
  • ترافیک بالا در ساعاتی از روز
  • آب و هوای گرم و خشک
  • عدم دریافت اقامت دائم حتی بعد از سالها زندگی در دبی

جاذبه های گردشگری دبی

شهر دبی با وجود اینکه به طور طبیعی جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی زیادی ندارد اما به هوشمندی تمام با ساخت برج و بناهای زیبا توانسته در میان یکی از شهرها با بیشترین میزان جذب توریست قرار بگیرد. اماکن دیدنی دبی قدمت زیادی ندارند اما دبدن جذابیت آنها خالی از لطف نیست.

برج خلیفه، برج خلیفه بلندترین برج دنیا که از سرتاسر دبی قابل مشاهده است. این برج نزدیک به 830 متر ارتفاع دارد و دیدن مناظر بکر و جذاب از ارتفاعات بالای این برج دلیل بازدید افراد بسیار از این برج به صورت روزانه است. چشمه دبی، این فواره در کنار برج خلیفه قرار دارد و نمایش‌های جذابی از نور و آب هر روز در کنار این چشمه قابل دبدن است.

مسجد جمیرا دبی، این مسجد سفید رنگ و زیبا در جزیره نخلی دبی واقع شده است و در ساعات غیر از برگزاری نماز بر روی بازدیدکنندگان باز است. قاب دبی از جدیدترین جاذبه‌های دبی است که یک قاب 150 متری است که امکان رفتن در بالای آن نیز وجود دارد به این شکل شما نمایی زیبا از دبی را مشاهده خواهید کرد.

آب و هوای دبی

آب و هوای دبی بسیار گرم و خشک است و کمترین درجه هوا در روزهای گرم سال 30 درجه است. رطوبت بالای دبی باعث سخت‌تر شدن تحمل گرمای دبی می‌شود. در فصل تابستان عملا در ساعاتی از روز امکان حضور طولانی مدت در بیرون از ساختمان‌ها نیست. در صورت تصمیم به مسافرت به دبی، تابستان گزینه مناسبی برای سفر نخواهد بود و ساعات طولانی به دلیل گرمای طاقت فرسای هوا مجبور به ماندن در ساختمان‌ها با سیستم‌های خنک کننده قوی خواهید بود. به دلیل سیستم‌های سرمایشی قوی در ساختمان‌های دبی شما به هیچ عنوان احساس گرما نخواهید کرد.

هزینه زندگی در دبی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام سفر یا دریافت اقامت در دبی ذهن را به خود مشغول می‌کند، هزینه‌های بالای زندگی در دبی است. علاوه بر مواردی مانند ملک، هزینه‌های زندگی روزانه نیز در دبی بالا است. در واقع هزینه‌های بالای زندگی همواره یکی از معایب شهر دبی به شمار می‌رود. به دلیل عدم پرداخت مالیات بر درآمد در صورتی که شغل مناسبی در دبی داشته باشید می‌توانید شرایط زندگی خوبی برای خود فراهم کنید.

هزینه اجاره خانه در دبی اگرچه بالا است اما بسیار متغیر است. اجاره ملک در مناطقی که لوکس نیستند یا مهاجرین کارگری از هند یا چنین مناطقی دارند به مراتب پایین‌تر است. در دبی دریافت اجاره به صورت سالانه نیز مرسوم است، بنابراین باید اجاره یکسال را از ابتدا داشته باشید که برای بیشتر مناطق دبی مبلغ قابل توجهی خواهد شد.

آیا دبی کشور مناسبی برای زندگی و مهاجرت است؟

اگرچه سطح زندگی و رفاه بالای دبی می‌تواند بسیاری از افراد را وسوسه کند و البته زندگی در دبی یک تجربه جذاب خواهد بود. بهتر است که توجه به چند نکته نیز قبل از انتخاب دبی برای زندگی رعایت شود. دبی شهر لوکسی است و هزینه‌های زندگی و اجاره ملک بسیار بالا است بنابراین در صورتی که قصد خاصی از زندگی در دبی ندارید و می‌توانید انتخاب‌های دیگری داشته باشید، گزینه‌های دیگر را نیز بررسی کنید.

زندگی در دبی حتی اگر برای سالهای متوالی نیز ادامه داشته باشد به اقامت این شهر نخواهد رسید و شما همواره به صورت یک مهمان در دبی به سر خواهید برد. اقامت دائم دبی تنها در ویزاهای خاص آن هم با داشتن شرایطی می‌تواند به اقامت منجر شود. در غیر این صورت هیچ ویزای کاری یا تحصیلی یا سرمایه گذاری نمی‌تواند به اقامت دائم دبی منحر شود.

در صورتی که قصد شما از مهاجرت در نهایت دریافت اقامت آن کشور است و نه کسب تجربه کاری یا تحصیلی، دبی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. همچنین به دلیل تغییر شرابط پذیرش و اقامت دبی بهتر است که در هنگام اقدام شرایط ویزای خود را به دقت بررسی کنید تا از هزینه‌ها، مدت ویزا و نحوه تمدید آن مطلع باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا