مطالب متفرقه

مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای 2024

بهترین مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت

یکی از روش‌های مهاجرتی، مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ ای است. برای برخی افراد ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا امکان مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ای امکان پذیر است و آیا اصلا مدرک فنی و حرفه‌‌ای برای مهاجرت اعتبار دارد؟ با مدرک فنی حرفه ای به چه کشورهایی می‌توان مهاجرت کرد؟

برای برخی از رشته‌های کاربردی، مدرک فنی حرفه‌ای گزینه مناسبی برای مهاجرت است، به دلیل اینکه مدرک فنی و حرفه‌ای بین المللی بوده و رشته‌ها به صورت عملی و مهارتی آموزش داده می‌شوند، امکان ارائه آن به عنوان یکی از مدارک معتبر برای مهاجرت امکان پذیر است.

بهتر این است که بررسی نمایید که رشته فنی و حرفه‌ای شما در چه کشوری متقاضی بیشتری دارد تا شانس خود را بالاتر ببرید. اگرچه امکان مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای، شدنی است اما یکی از شرایط مهاجرتی است، بنابراین در این مطلب دیگر ملزومات مهاجرت با این مدرک فنی و حرفه‌ای را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

بهترین مدرک فنی حرفه ای برای مهاجرت

تفاوت مدرک فنی حرفه ای و دیپلم فنی حرفه ای

دیپلم فنی و حرفه ای پس از پایان تحصیلات 12 ساله صادر می‌شود و شما دارای دیپلم فنی حرفه ای در یک رشته می‌شوید. اما مدرک فنی حرفه ای دوره کوتاه مدتی است که نشان می‌دهد که شما دوره مهارتی را برای آموزش در یک رشته فنی حرفه ای گذرانده‌اید. قطعا دیپلم فنی حرفه ای ارزش بیشتری برای مهاجرت دارد، به خصوص اگر با سابقه کاری مرتبط نیز همراه باشد.

بنابراین دریافت مدرک فنی حرفه‌ ای به تنهایی برای مهاجرت کافی نیست. در صورتی که در دوره‌ فنی حرفه‌ای اموزش دیدید و در ادامه در این زمینه مشغول به کار شدید تا سابقه کاری نیز به دست آورید و در کنار آن شرایط دیگر مهاجرتی مانند زبان یا تمکن مالی را نیز ارائه دهید، می‌توانید واجد شرایط مهاجرت شوید. در واقع داشتن یک مدرک یا دیپلم فنی حرفه‌ای به تنهایی برای مهاجرت کافی نیست.

بهترین کشور برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای

اگرچه مدرک فنی حرفه ای اعتبار لازم برای مهاجرت به هر کشوری را دارد اما در برخی کشورها به دلیل اهمیت بیشتر به این مدرک یا بهتر بودن شرایط مهاجرتی، بررسی شرایط مهاجرتی به این کشورها در ابتدا توصیه می‌شود:

مهاجرت به استرالیا با مدرک فنی حرفه ای 

همان طور که اشاره شد، داشتن مدرک فنی حرفه‌ای به استرالیا یا هر کشوری دیگری تنها یکی از ملزومات است و نیاز به داشتن امتیازهای دیگری هم دارید تا بتوانید ویزای خود را دریافت کنید. در کنار مدرک فنی حرفه‌ای نیاز است که سابقه کاری حداقل 5 تا 4 سال داشته باشید، مدرک زبان با نمره بالا و گواهی تمکن مالی نیز از مدارک مهم برای مهاجرت به استرالیا هستند. با توجه به رشته، در برخی موارد نیاز به مصاحبه، آزمون عملی یا مجدد دوره‌ها بعد از مهاجرت می‌باشد. برای نمره زبان، آیلتس 6.5 مورد نیاز است و شرط سنی زیر 45 سال در نظر گرفته شده است.

مهاجرت به کانادا با مدرک فنی حرفه ای 

کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است. برای مهاجرت از این طریق به کانادا نیاز است که رشته فنی خود را با ناک‌های کانادا (شغل‌های مورد نیاز کانادا) بررسی کنید. در واقع باید رشته فنی حرفه‌ای شما جزو مشاغل مورد نیاز کانادا باشد تا روند مهاجرت برای شما تسهیل شود.برای مهاجرت از این طریق نیاز به پیدا کردن جاب آفر کانادا یا همان پیشنهاد شغلی است. این شغل باید تمام وقت بوده و حداقل 30 ساعت کار در هفته را شامل شود.

مهاجرت به آلمان با مدرک فنی حرفه ای

به دلیل رایگان بودن تحصیل در آلمان یک روش مناسب برای مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای، اقدام برای ویزای تحصیلی آلمان است. در صورتی که بخواهید از روش کاری با این مدرک اقدام کنید، نیاز به جاب افر دارید که پیدا کردن آن ممکن است که زمان بر باشد و نیاز است که از طریق سایت‌های کاریابی برای پیشنهادهای شغلی، روزمه ارسال کنید تا بتوانید شغلی برای خود پیدا کنید. این شغل باید مرتبط با مدرک و سابقه کاری شما باشد، مدرک زبان آلمانی و سن زیر 45 سال نیز از دیگر شرایط مهاجرت کاری با مدرک فنی و حرفه ای به کشور آلمان می‌باشد.

نتیجه گیری مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای

با توجه به این مطلب مشخص شد که امکان مهاجرت به بسیاری از کشورها به شکلی تحصیلی، کاری یا سرمایه گذاری با مدرک فنی و حرفه‌ای امکان پذیر است. در سنین کم بهتر است که از روش تحصیلی اقدام شود اما در صورتی که در میانگین سنی 40 هستید، ویزای کاری یا سرمایه گذاری گزینه‌های بهتری برای مهاجرت هستند.

در کنار مدرک فنی حرفه‌ای دیگر مدارک مانند مدرک زبان و تمکن مالی نیز باید ارائه شود. بهتر است که کشوری که برای مهاجرت انتخاب می‌‌کنید با توجه به نیاز و بازار کار کشور مورد نظر باشد. همچنین توجه داشته باشید که مهاجرت با مدرک فنی، بدون سابقه کاری مرتبط و کافی امکان پذیر نیست و به حداقل 4 تا 5 سال سابقه کاری نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا