مطالب متفرقه

ویزای توریستی دبی (امارات متحده عربی)

شهر دبی مهم‌ترین شهر امارات متحده عربی است. این شهر که به مرکزیت اقتصادی و تجاری امارات تبدیل شده است هر ساله توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. ویزای توریستی دبی یکی از پرتقاضاترین ویزاها می‌باشد و علاوه بر مقاصد گردشگری برای افرادی که به دنبال شروع کار، تحصیل یا سرمایه گذاری در دبی هستند می‌توانید گزینه مناسبی برای دیدن و بررسی اولیه شرایط کار و زندگی در دبی باشد.

برای ویزای توریستی دبی به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید. ویزای توریستی دبی در صورت کامل بودن مدارک در حدود یک هفته بعد صادر خواهد شد. ویزای توریستی امارات چند نوع می‌باشد که هر کدام نیز شرایط و زمان خاص خود را دارد.

مدارک مورد نیاز ویزای توریستی دبی

  • پاسپورت با دارای حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه
  • عکس پرسنلی
  • بیمه نامه مسافرتی
  • در صورت نیاز به مدارک بیشتر به شما اطلاع داده خواهد شد

شرایط دریافت ویزای توریستی دبی

ویزای تورستی دبی نیازی به تمکن مالی ندارد اما به دلیل سختگیری‌های که در صدور ویزا می‌شود بهتر است که مبلغی در حدود 3 هزار درهم را به صورت نقد یا در حساب بانکی خود داشته باشید. برای دریافت ویزای توریستی دبی نیازی به مصاحبه یا انگشت نگاری نیست و تنها ارائه مدارک به صورت آنلاین در سایت اداره مهاجرت امارات کافی است. همچنین رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت نیز از جمله مدارکی است که به صدور سریع‌تر و بهتر ویزای توریستی امارات کمک خواهد کرد.

اخذ ویزای توریستی دبی

هزینه ویزای توریستی دبی

هزینه ویزای دبی بسته به مدت ویزا، تعداد دفعات ورود و خروج و سن فرد متفات است. در صورتی که از خدمات شرکت‌های مسافرتی استفاده می‌کنید این هزینه‌ها می‌تواند مقداری متفاوت باشد و البته هزینه‌های حق الزحمه، بیمه مسافرتی و فرم‌های مسافرتی نیز به خدمات اضافه خواهد شد. هزینه صدور ویزا برای افراد زیر 18 سال کمتر از ویزای بزرگسالان خواهد بود.

  • ویزای توریستی 10 روزه دبی (سینگل) 285 درهم
  • ویزای توریستی 30 روزه دبی (سینگل) 300 درهم
  • ویزای توریستی 30 روزه دبی (مولتی) 540 درهم
  • ویزای توریستی 60 روزه دبی (مولتی) 870 درهم. این ویزا به صورت یک بار ورود هم امکان صدور دارد.

مراحل دریافت ویزای توریستی دبی

مراحل اخذ ویزای توریستی امارات بسیار ساده است و تنها نیاز است که نوع ویزای خود را با توجه به هدف سفر خود به دبی انتخاب کنید. سپس کلیه مدارک توسط خود شما یا شرکت‌های مسافرتی به صورت آنلاین ثبت می‌شود. هزینه ویزا و دیگر هزینه‌ها در این مرحله باید پرداخت شوند. سپس باید منتظر صدور ویزای خود باشید. ویزای صادر شد از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد، همچنین امکان دریافت آن از حساب کاربری که به وسیله آن در مدارک را ثبت کرده‌اید نیز وجود دارد.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی دبی

ریجکت شدن ویزای دبی به ندرت انجام می‌شود مگر در سابقه فرد یا مدارک ثبت شده مشکلاتی وجود داشته باشد.

در صورتی که برای ویزای درخواست داده‌اید و برای شما صادر شده است، اقدام برای ویزای توریستی با احتمال ریجکتی مواجه خواهد شد.

در صورتی که در گذشته ویزای توریستی یا کاری دبی را داشته‌اید که از طریق آن وارد دبی نشده‌اید، در هنگام ثبت درخواست باید به آژانس مسافرتی که از خدمات آن استفاده می‌نمایید اطلاع داده شود، در غیر این صورت ویزای شما رد خواهد شد.

در صورتی که فرد متقاضی در سفر قبلی به دبی مشکلاتی مانند عدم خروج در هنگام پایان مهلت ویزا داشته باشد، به احتمال بسیار زیاد با ریجکت ویزا مواجه خواهد شد.

در صورت نقص مدارک درخواست شما رد خواهد شد. همچین مدارک را بدون هیچ خط خوردگی و از قلم افتادن به صورت آنلاین ثبت نمایید.

همان طور که اشاره شد افراد زیر 18 سال و بالای 65 سال باید با همراه برای ویزای توریستی امارات اقدام نمایند. در صورت ثبت درخواست به صورت فردی ممکن است ویزای آنها ریجکت شود.

تمدید ویزای توریستی امارات

در صورتی که در دبی هستید و قصد تمدید ویزای توریستی خود را دارید، تنها لازم است که به اداره مهاجرت مراجعه کرده و با ثبت درخواست و پرداخت هزینه ویزای توریستی خود را تمدید کنید. توجه داشته باشید که این نحوه تمدید برای ویزای سینگل است. در صورتی که ویزای شما مولتی باشد باید یک بار از دبی خارج شده و ثبت درخواست مجدد وارد دبی گردید.

آیا می‌توان به صورت شخصی برای ویزای توریستی امارات اقدام کرد؟

بله. این امکان وجود دارد، البته به دلیل اینکه درخواست ویزای توریستی دبی باید توسط کفیل یعنی شرکت یا فرد یا آژانسی در دبی صورت گیرد، پیدا کردن کفیل ممکن است کمی مشکل باشد. اما در صورت نداشتن کفیل بهترین روش استفاده از خدمات آژانس‌های مسافرتی است که با هزینه‌های مناسب در کمترین زمان ویزای توریستی امارات را برای شما دریافت می‌کنند. تنها کافی است که مدارک خود را کارگزار ارائه دهید تا به نمایندگی از شما برای دریافت ویزای توریستی اقدام نمایند. توجه داشته باشید که حتما از خدمات آژانس‌های مسافرتی معتبر استفاده نمایید.

سوالات مهم درباره ویزای توریستی امارات

در صورت عدم حضور در ایران امکان درخواست ویزای توریستی دبی وجود دارد؟ بله. به دلیل آنلاین بودن کلیه مراحل درخواست ویزا، می‌تواند در صورتی که در حال حاضر در این حضور ندارید نیز درخواست خود را ثبت کنید.

آیا با ویزای توریستی امکان کار یا تحصیل در دبی وجود دارد؟ خیر در صورت شروع به تحصیل یا کار در دبی شما دیپورت خواهید شد. اما می‌توانید در هنگام حضور در دبی برای کار یا تحصیل اقدام نمایید و ویزای خود را در صورت موافقت تبدیل به ویزای تحصیلی دبی یا کاری کنید. با استفاده از ویزای توریستی دبی امکان شرکت در کنفرانس‌، نمایشگاه یا مذاکرات کاری را دارید اما امکان کار ثابت را نخواهید داشت.

مدت زمان صدور ویزای توریستی امارات چقدر است؟ مدت زمان صدور این ویزا در کمتر از یک هفته انجام خواهد شد.

اعتبار ویزای توریستی دبی چه مدت زمانی است؟ مدت اعتبار کلیه ویزاهای توریستی دبی از زمان صدور آن به مدت 58 روز است.

آیا افراد زیر 18 سال امکان سفر به دبی را به صورت مستقل خواهند داشت؟ خیر. سفر بدون پدر یا مادر برای افراد زیر 18 سال امکان پذیر نیست.

در صورت نیاز به اقامت بیش از مدت اعتبار ویزای توریستی چه باید کرد؟ در صورتی که نیاز دارید بیشتر از مدت اعتبار ویزای خود به طور مثال یک ماهه در دبی بمانید حتما باید درخواست تمدید ویزا داشته باشید در غیر این صورت اقامت شما در دبی غیر قانونی خواهد بود و در نوبت‌های بعد نیز با ریجکت ویزا مواجه خواهید شد.

هزینه ویزای توریستی امارات چقدر است؟ هزینه ویزا مبلغ ثابتی نیست و با توجه به نوع ویزا و مدت اعتبار آن و سن فرد بالاتر یا بیشتر از 18 سال هزینه ویزا متفاوت است.

برای افراد بالای 65 سال ویزای توریستی امارات صادر می‌شود؟ بله اما باید سفر آنها همراه با یک همراه صورت گیرد تا شامل صدور ویزا گردند.

کمترین زمان برای ویزای توریستی دبی چقدر است؟ کمترین زمانی که برای ویزای توریستی دبی در نظر گرفته شده است، 10 روز می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا