ویزای تحصیلیویزای توریستیویزای کاری و تخصص

ویزای موقت کانادا

بسیاری از ویزاهای کشور کانادا به صورت موقت صادر می‌شود و شما می‌توانید در سال‌های آینده آن را تبدیل به ویزای دائم کنید. ویزای موقت کانادا انواع متفاوتی دارد و به دلیل مهاجرپذیری کشور کانادا هر ساله افراد زیادی با ویزای موقت راهی کشور کانادا می‌شوند.

در این مقاله کلیه مواردی که برای دریافت ویزای موقت کانادا (TRV) Temporary Resident Visa‌، انواع ویزا و شرایط آن نیاز دارید را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

انواع ویزای موقت کانادا

ویزای تحصیلی کانادا (study permit)

ویزای تحصیلی کانادا یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت ویزای موقت کانادا است و در صورتی که بخواهید در آینده از طریق اکسپرس اینتری اقامت دائم دریافت کنید، در امتیاز شما تاثیر مثبت می‌گذارد. همچنین در این ویزا از طریق تمدید ویزا برای ادامه تحصیل، تبدیل ویزای تحصیلی به کار می‌توانید به زندگی در کانادا ادامه دهید.

ویزای کار کانادا (work permit)

این ویزا نیز همانند ویزای تحصیلی تاثیر زیادی در صورت شرکت در سیستم اکسپرس اینتری خواهد گذاشت و امتیاز شما را بالا خواهد برد. ویزای کار کانادا در صورتی که در خارج از کانادا باشید کمی سخت خواهد بود زیرا برای شروع کار نیاز به جاب آفر خواهید داشت تا برای شما دعوتنامه ارسال کند.

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی بیشتر برای ملاقات با خانواده یا بررسی شرایط زندگی و کار در کانادا مناسب است و زمان بسیار کوتاه‌تری نسبت به ویزای کار یا تحصیلی کانادا دارد. در صورتی که شرایط کار یا سرمایه گذاری را در کانادا مناسب دیدید می‌توانید ویزای خود را به ویزای کار تبدیل کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای موقت کانادا

مدارک مورد نیاز برای هر کدام از ویزاهای گفته شده متفاوت است و نیاز به مدارک خاص خود را دارند اما وجود برخی مدارک به دلیل اهمیت بالا در تمام ویزاها مشترک می‌باشد.

  • اصل پاسپورت
  • تمکن مالی همراه با گردش چند ماه حساب
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • عکس پاسپورتی
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • پر کردن فرم‌های مهاجرتی
  • مدارک پزشکی و سلامت
  • مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات
  • مدارک شغلی (جهت ویزای کار)
  • مدارک وابستگی به کشور (tie)

نکات مهم:

تمکن مالی ارائه شده بهتر است بیشتر از حداقلی باشد که اداره مهاجرت کانادا جهت تمکن در نظر گرفته است. به این شکل نظر افسر مهاجرتی به توانایی شما برای ساپورت مالی خود در کانادا بیشتر خواهد شد. تمکن مالی باید همراه با گردش حساب بانکی باشد در غیر این صورت پذیرفته نخواهد شد. تراکنش‌های موجود در این حساب جهت صحت مالکیت آن را متقاضی ویزا بررسی می‌شود.

افسر مهاجرتی باید قانع شود که هدف شما تنها اقامت موقت در کانادا و سپس بازگشت به کشور خود بعد از اتمام مدت ویزا خواهد بود. می‌توانید با مدارکی مانند سند ملک یا اشاره به حضور خانواده درجه یک در ایران یا استخدام رسمی در یک شرکت نشان دهید که به کشور خود وابستگی دارید.

در صورتی که تمایل داشته باشید برای ویزای اقامت دائم نیز اقدام نمایید، این مورد در پرونده شما ثبت می‌شود و از نظر آفسر مهاجرتی مغایرتی با ویزای موقت شما ندارد. تنها نکته‌‌ای که برای افسر مهاجرتی مهم است این است که اگر شما قصد گرفتن ویزای تحصیلی را دارید، بهانه‌ای برای گرفتن اقامت کانادا نباشد. اما اگر ویزای دیگری با هدف گرفتن اقامت دائم کانادا داشته باشید، پرونده‌ای جداگانه به حساب آمده و مشکلی برای دریافت ویزای موقت نخواهد بود. افسر مهاجرتی می‌داند که شما برای دریافت اقامت دائم خود از مسیر دیگری در حال اقدام هستید.

در واقع نکاتی که برای ارائه ویزای موقت کانادا برای افسر مهاجرتی مهم است موارد زیر هستند:

  • شما بعد از اتمام ویزا قطعا به کشور خود باز خواهید گشت.
  • در مدت اقامت خود در کانادا برای هزینه‌ها وابسته به دولت کانادا نیستید و می‌توانید هزینه‌های خود را تامین کنید.
  • هیچ گونه سوء پیشینه ندارید.
  • در صورت داشتن دعوتنامه برای حضور در کانادا، فرد یا موسسه دعوت کننده کیست.
  • آیا سابقه ویزا یا مسافرت به کشورهای دیگر را داشته‌اید. در صورت داشتن این مورد در ویزای شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
  • آیا در سلامت کامل جسمی به سر می‌برید یا بیماری یا شرایط خاصی دارید.
  • در هنگام اقامت در کانادا به هر هدف تحصیلی یا کاری برنامه مشخصی دارید که باید به صورت انگیره نامه یا بیزینس پلن ارائه داده شود.

روش های اقامت موقت کانادا
روش های اقامت موقت کانادا

تمدید ویزای موقت کانادا

کلیه ویزاهای موقت کانادا امکان تمدید دارند یا می‌توانید در صورت داشتن شرایط لازم برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایید. توجه داشته باشید که برای تمدید هر ویزا قبل از پایان تاریخ برای آن اقدام نمایید. بهتر است که حداقل یک ماه مانده به تاریخ پایان ویزا برای تمدید اقدام نمایید.

برای تمدید ویزا مدارکی مشابه درخواست اول دارید و اگر در مدت اقامت موقت خود در کانادا مشکلی ایجاد نکرده باشید امکان تمدید ویزای شما همواره امکان پذیر است. در صورت که بنابر ویزای خود در مدت اقامت باید مالیات پرداخت کنید، خوش حساب باشید و مالیات خود را به طور منظم پرداخت نمایید. عدم پرداخت مالیات یکی از مهم‌ترین مواردی است که باعث ریجکتی ویزا شما خواهد شد.

دلایل ریجکتی ویزای موقت کانادا

  • ناقص بودن فرم‌های مهاجرتی
  • نقص مدارک
  • داشتن سوء پیشینه یا سابقه ریجکتی قبلی
  • تمکن مالی کمتر از مبلغ تعیین شده
  • مبهم بودن علت مهاجرت
  • نداشتن مدارک وابستگی به کشور خود (مالی، شغلی یا خانوادگی)
  • قانع نکردن افسر مهاجرتی مبنی بر بازگشت به کشور بعد از پایان مدت ویزا

نتیجه گیری ویزای موقت کانادا

اغلب افراد از طریق انواع ویزاهای موقت کانادا اقدام به خضور در کشور کانادا می‌کنند و سپس آن را تبدیل به اقامت کانادا می‌کنند. مدت زمان حضور با ویزای موقت کانادا بسته به نوع ویزا موقت است و با برخی ویزاها تنها یک بار امکان ورود و خروج را دارید اما با دریافت انواع دیگر می‌توانید در مدت اقامت خود تا چندین با به کانادا رفت و آمد داشته باشید. یعنی خروج شما از کشور کانادا ویزای شما را باطل نخواهد کرد.

برای گرفتن هر نوع ویزا مدارک را به صورت ارائه دهید که کاملا هدف شما از گرفتن این اقامت روشن باشد. به طور مثال فردی که با گپ تحصیلی طولانی، قصد ادامه تحصیل در رشته‌‌های غیر مرتبط با رشته یا سابقه کاری خود را دارد این شک را ایجاد می‌کند که هدف اصلی او تحصیل در کانادا نیست، بنابراین ریجکت خواهد شد.

ویزایی را برای حضور در کانادا انتخاب کنید که با توجه به سن، شرایط مالی و سابقه کاری شما مرتبط ترین باشد و به افسر مهاجرتی این حس را القاء کند که شما برای بهبود دانش کاری یا شغلی خود به دنبال این ویزای هستید نه اقامت گرفتن کانادا. در این بین نوشتن انگیزه نامه یا استادی پلن حرفه‌ای به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

افسر مهاجرتی در ابتدا از طریق همین مدارک تصمیم می‌‌گیرد که به شما ویزای مورد نظر را بدهد یا خیر. بنابراین در صورت نداشتن تجربه در نگارش انگیزه نامه یا بیزینس پلن از شرکت‌ مهاجرتی که چنین خدماتی را به صورت حرفه‌ای ارائه می‌دهند کمک بگیرید تا شانس خود را بالاتر ببرید.

روش های مهاجرت به کانادا بسیار متنوع هستند بنابراین بهتر است با استفاده از راهنمایی مشاورین مهاجرتی گزینه مناسب را انتخاب نمایید تا سریع‌تر به اقامت دائم کانادا دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا