مطالب متفرقه

ویزای طلایی مجارستان (گلدن ویزا) 2024 چیست؟ شرایط و مدارک

کشور مجارستان اکنون یکی از محبوب ترین و پیشرفته ترین کشور ها برای مهاجرت و اخذ اقامت است و راه های زیادی برای مهاجرت دارد .یکی از جدید ترین راها که در سال 2024 هم ارائه شده ویزا طلایی (Golden Visa)مجارستان است. در مقاله مجله مهاجرت با ویزا طلایی مجارستان ، شرایط ، مدارک مورد نیاز و… بیشتر آشنا خواهید شد.

معرفی ویزا طلایی سرمایه گذاری مجارستان 

مجارستان کشوری است که در سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوست و از آن سال یکی از کشورهای اروپایی است که مردم مایل به اقامت در آن هستند.گلدن ویزا یا ویزای طلایی مجارستان که برنامه سرمایه گذاری مهمان (GIP) هم نامیده میشود از اول ژانویه (مرداد) سال 2024 فعال و در دسترس است و شامل همه ملیت ها میشود.

این ویزا به مدت 10 سال اعتبار دارد که میتوانید برای مادام العمر آن را تمدید کنید . اگر به مدت 5 سال به طور کامل در کشور بمانید و در کشور مجارستان سرمایه گذاری کنید می توانید اقامت دائم خود را بگیرید. سرمایه گذاران می توانند یکی از سه موارد زیر را انتخاب کرده و با حداقل مبلغ 250000 یورو سرمایه گذاری خود را شروع کنند. 

  • خرید ملک مسکونی : به ارزش حداقل 500 هزار یورو
  • سرمایه گذاری در صندوق های املاک و مستغلات محلی : به ارزش حداقل 250 هزار یورو
  • اهدا پول به یک موسسه آموزش عالی : حدود 1 میلیون یورو

به نقل از artoncapital.com :

The Hungarian government recently announced the launch of its highly anticipated Golden Visa program, which has begun accepting applications on July 1st, 2024. This new initiative aims to attract foreign investors by offering a straightforward path to obtaining Hungarian residency through investment.

دولت مجارستان اخیراً راه اندازی برنامه ویزای طلایی مورد انتظار خود را اعلام کرده است که پذیرش درخواست ها را از اول ژوئیه( مرداد ) 2024 آغاز کرده است. هدف این ابتکار جدید جذب سرمایه گذاران خارجی از طریق ارائه مسیری ساده برای اخذ اقامت مجارستان از طریق سرمایه گذاری است.

کشور مجارستان 

کشور مجارستان جز 30 کشور پر بازدید دنیاست و به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از پرطرفدارترین مقاصد سراسر اروپا است. همچنین مجارستان بر اساس شاخص جهانی صلح سال 2024 در رتبه چهاردهم امن ترین کشور های جهان قرار دارد.  مواردی مانند سیستم مراقبت بهداشتی جهانی ، سطح آموزش با کیفیت بالا ، هزینه های معقول برای زندگی و امنیت بسیار بالا این کشور را به یکی از محبوب ترین ها تبدیل کرده است . علاوه بر این از مهم ترین مزایای آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد  : 

  • فرصت های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و کسب و کار
  • عضو منطقه شنگن ، اتحادیه اروپا و ناتو 
  • پاسپورت بسیار قدرتمند و معتبر با سفر بدون ویزا به بیش از 170 کشور 
  • امکان گرفتن اقامت دائم برای خانواده و فرزندان

مزایا ویزا  طلایی سرمایه گذاری مجارستان

مزا ویزا طلایی مجارستان
  1. اقامت مادام العمر: با ویزا طلایی شما میتوانید برای همیشه اقامت دائم کشور مجارستان را بگیرید.
  2. اقامت سریع : حدود 4 تا 8 هفته طول میکشد تا درخواست و ویزا شما بررسی و تایید شود.
  3. سفر بدون ویزا به سراسر منطقه شنگن : سرمایه گذارانی که مجوز اقامت خود را گرفته اند میتواند به مدت 90 روز از 180 روز در منطقه شنگن بمانند. 
  4. سرمایه گذاری پس از تایید ویزا : قبل از سرمایه گذاری در مجارستان و درخواست اقامت به عنوان یک متقاضی ویزایی به نام ویزا سرمایه گذار مهمان دریافت می کنید و بعد از بررسی اداره مهاجرت و ویزا شما تایید میشود. این مزایا باعث میشود تا پول سرمایه گذاری شما بیهوده خرج نشود و در صورت رد درخواست پولی از دست ندهید.
  5. مهاجرت به اروپا با خانواده و ایجاد یک پناهگاه امن : ویزای طلایی به سرمایه گذاران اجازه میدهد تا به همراه خانواده خود  به یک یاز پیشرفته ترین و مقرون به صرفه ترین کشور های اروپایی نقل مکان کنند.
  6. هزینه کم زندگی : قیمت مداد غذایی و سرگرمی و املاک در مجارستان حدود دو برابر کمتر از کشورهایی مانند ایتالیا و دانمارک و … است. قیمت ملک از 3700 یورو شروع میشود.
  7. افتتاح حساب در بانک های اروپایی : ساکنان میتوانند با  ارائه پاسپورت و کارت اجازه اقامت با حداقل بسته اسناد ، حساب بانکی و سپرده در بانک های محلی و بین المللی باز کنند.
  8. فرصت کار و تجارت در اروپا : سرمایه گذاران و خانواده آن ها با ارائه مجوز اقامت می توانند استخدام شود یا به عنوان مدیر عامل شرکت خود را تاسیس کنند. 
  9. دسترسی به سیستم های پزشکی و با کیفیت : در این کشور به دلیل وجود چشمه های آب گرم و معدنی متعدد ، دندانپزشکی با کیفیت و جراحی زیبایی  گردشگران و سرمایه گذاران را جذب میکند. همچنین قیمت ها در این کشور 40 تا 70 درصد کمتر کشورهایی مانند بریتانیا است. 
  10. بهینه سازی مالیاتی : مجارستان یکی از کشورهایی است که کمترین نرخ مالیات را دارد .  نرخ مالیات بر درآمد 15% ، نرخ مالیات شرکت ها 9% و حق تمبر برای خرید خانه 4% است.

شرایط سرمایه گذاری در مجارستان

ویزای سرمایه گذار مامان برای 6 ماه صادر میشود تا بتواند با این ویزا حق ورود به مجارستان و اجازه اقامت از طریق سرمایه گذاری را بگیرد. سرمایه گذار باید واجد شرایط باشد. همچنین میتواند بعد تایید و اخذ ویزا و اقامت برای خانواده و والدین خود هم درخواست دهد . شرایط سرمایه گذار به صورت زیر است : 

  • تاییدیه کتبی برای شرایط سرمایه گذاری و ورود و اقامت سرمایه گذار باید در خدمت منافع اقتصادی ملی مجارستان باشد.
  • ورود و اقامت سرمایه گذار در مجارستان نباید سیاست ملی، امنیت اجتماعی و سیستم بهداشتی عمومی کشور را تهدید کند.
  • شهروند اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا نباشد.
  • سرمایه گذاری باید ظرف 93 روز کاری بعد از ورود با ویزای سرمایه گذاری مهمان انجام شود.
  • سن بالای 18 سال و پاسپورت معتبر 
  • دارای منبع درآمد مالی قانونی برای سرمایه گذاری
  • اثبات تمکن مالی برای سفر و زندگی برای کل اقامت در مجارستان 
  • دارای بیمه درمانی معتبر و پول کافی برای پوشش هزینه های احتمالی پزشکی

هزینه ویزا طلایی مجارستان

حداقل مبلغی که شما میتوانید در کشور مجارستان سرمایه گذاری کنید 250 هزار یورو می باشد و مهم ترین شرط این است که سرمایه گذاری 93 روز تقویمی بعد از اولین ورود به این کشور انجام شود.خرید واحد های صندوق از 1 جولای 2024 در دسترس است. همچنین شما باید هزینه هایی برای انجام امور و تکمیل مدارک را هم در نظر بگیرید که متغیر است.

مدارک مورد نیاز برای ویزا سرمایه گذاری مجارستان

برای درخواست ویزای مهمان و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری مدارک سرمایه گذار باید کامل باشد. مدارکی که باید ارائه دهد شامل موارد زیر است:

  1. پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 12 ماه 
  2. دو عدد عکس 3×4 سانتی متری که زودتر از یک ماه گرفته شده باشد.
  3. برگه بیمه درمانی و سلامت
  4. برگه تایید کتبی قصد انجام شرط سرمایه گذاری 
  5. اثبات مشروعیت درآمد و صورت حساب بانکی با نمایش موجودی نقدی
  6. رزومه برای هر یک از اعضای خانواده بالای 18 سال و سند رسمی ازدواج
  7. گواهی تولد در صورت وجود
  8. تکمیل فرم اجازه اقامت هنگام درخواست اقامت از طریق سرمایه گذاری

فرایند درخواست ویزا سرمایه گذاری

فرایند درخواست ویزا سرمایه گذاری و اخذ اقامت را به طور کامل شرح داده ایم : 

  • تکمیل فرم درخواست به همراه پاسپورت و اثبات وجود پول کافی و سایر مدارک مورد نیاز
  • تایید درخواست ویزا توسط دولت مجارستان که ممکن تا 90 روز طول بکشد
  • به همراه داشتن سرمایه و انجام حداقل سرمایه گذاری 250000 یورو در املاک ، اوراق قرضه املاک و مستغلات یا پروژه های منافع عمومی
  • در آخر اخذ اقامت با اعتبار 10 سال

درخواست ویزا برای خانواده 

اگر سرمایه گذار بخواهد میتواند برای همسر ، فرزند و والدین خود هم درخواست ویزا ارائه دهد.اگر فرزند بالای 18 سال داشته باشد برای درخواست باید مدارک وابستگی مالی ، تحصیل و مجرد بود را اثبات و ارائه دهد. هنگام درخواست ویزا مجارستان میتوانید برای والدین هم ویزا بگیرید. تنها شرط آن این است که سن والدین باید بالای 65 سال باشد و نیازی به اثبات وابستگی نیست. همچنین این را هم در نظر بگیرید برای افراد وابسته اضافی باید هزینه های بیشتری پرداخت کنید.

منابع : 

سوالات متداول درباره ویزا طلایی مجارستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا