مطالب متفرقه

گلدن ویزا یونان 2024 + شرایط و هزینه

گلدن ویزا یونان (Greece Golden Visa) یکی بهترین راه ها و یک گزینه جذاب برای مهاجرت و اخذ اقامت به یونان از طریق سرمایه گذاری است. این برنامه برای اتباع غیر اتحادیه اروپا بسیار مناسب است. همچنین یونان کشوری مهاجر پذیر است و با دریافت پاسپورت این کشور میتوانید به 160 کشور دیگر جهان هم سفر کنید. در این مقاله مجله مهاجرت به طور کامل به این موضوع میپردازیم.

معرفی گلدن ویزا یونان 

گلدن ویزای یونان یک برنامه سرمایه گذاری در این کشور است که از سال 2013 راه اندازی شده است و به شهروندان و اتباع خارجی اجازه میدهد تا اقامت اروپا را از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و دارایی های دیگر در یونان دریافت کنند. همچنین این یکی از راه های مهاجرت به یونان است.

این برنامه برای سرمایه گذاران واجد شرایط امکان اجازه اقامت 5 ساله قابل تمدید را فراهم میکند .برای درخواست ویزای یونان شما باید بر روی یکی از سه گزینه املاک و مستغلات ،خرید اوراق بهادار یا سپرده بانکی سرمایه گذاری کنید و حداقل سرمایه مورد نیاز 250,000 یورو است . متقاضی ها مجبور به اقامت کامل در یونان نیستند و تا زمانی که سرمایه اولیه خود را حفظ کنند اجازه اقامت دارند.

گلدن ویزای یونان مانند یک سکوی پرتاب جهت دریافت شهروندی کشور اروپایی یونان است. همچنین برخورداری از ویزای طلایی به سرمایه گذاران امکان اقامت در کشور را به مدت 7 سال را میدهد که بعد از اتمام اعتبار واجد شرایط دریافت شهروندی و اقامت دائم هستند. سرمایه گذاران می توانند از طریق این ویزا برای اقامت دائم خانواده و وابستگان خود هم درخواست دهند. 

به نقل از henleyglobal.com :

Important Update – Greece Golden Visa Program Price Increasing Soon.
The cost of the Greece Golden Visa Program is set to rise from the current minimum investment of EUR 250,000 to a minimum of EUR 400,000.
Investors may still apply under the current EUR 250,000 minimum threshold, provided they pay a 10% deposit by 31 August 2024, and finalize the investment by 31 December 2024.

به روز رسانی مهم – قیمت برنامه ویزای طلایی یونان به زودی افزایش می یابد.
هزینه برنامه ویزای طلایی یونان قرار است از حداقل سرمایه گذاری فعلی 250000 یورو به حداقل 400000 یورو افزایش یابد.
سرمایه گذاران همچنان می توانند تحت حداقل آستانه فعلی 250000 یورو درخواست دهند، مشروط بر اینکه تا 31 اوت 2024 10 درصد سپرده پرداخت کنند و سرمایه گذاری را تا 31 دسامبر 2024 نهایی کنند.

مزایا گلدن ویزا یونان 

دریافت این ویزا برای سرمایه گذاران و خانواده آنها مزایای زیاد و متعددی را به همراه خواهد داشت که مهمترین و اصلی ترین آن ها را شرح داده ایم.

  • مسیر دریافت شهروندی : بعد از 7 سال اقامت مستمر در یونان سرمایه گذاران میتوانند برای شهروندی این کشور درخواست دهند.
  • سفر بدون ویزا به کشورهای شنگن :  گلدن ویزا امکان سفر بدون ویزا به 27 کشور عضو منطقه شنگن و با اقامت تا سقف 90 روز از 180 روز را برای سرمایه گذاران فراهم میکند . 
  • فرصت های سرمایه گذاری : در شرایطی که وضعیت بازار رو به رونق باشد سرمایه گذاران می توانند از سرمایه اولیه خود سود زیادی به دست بیاورند مانند افزایش ارزش املاک و مستغلات.
  • مهاجرت به یونان : دارندگان ویزای طلایی اجازه دارند در هر زمان ازاین کشور بازدید و در آنجا اقامت داشته باشند حتی زمانی که مرز ها رو به گردشگران بسته است.
  • بهینه سازی مالیاتی : سرمایه گذار فقط یک مالیات ثابت بر درآمد جهانی خود می پردازد حدود 100000 یورو در سال و میتواند از مزایا مالیاتی استفاده کند. 
  • کیفیت بالای زندگی : سرمایه گذاران با اخذ ویزای یونان می توانند شهروند کشور یونان شوند و از کلیه مزایای این کشور آفتابی و مدیترانه ای استفاده کنند.
  • گنجاندن خانواده : سرمایه گذار میتواند برای همسر و فرزندان زیر 21 سال و والدین خود را در درخواست دهد و برای آنها اجازه اقامت بگیرد.
  • تابعیت اتحادیه اروپا در 7 سال : ویزای طلایی به مدت 5 سال اعتبار دارد و میتوان به مدت نامحدود آن را تمدید کرد و بعد از گذراندن 183 روز در سال را به مدت 7 سال در یونان بگذرانند می توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند.
  • فرصت های تجاری گسترده تر : دارندگان گلدن ویزا یونان می توانند فرصت های تجاری و کاری خود را به 27 کشور منطقه شنگن گسترش دهند و شبکه شغلی وسیع تری ایجاد کنند.
  • دسترسی به مراقبت های بهداشتی و آموزشی : ساکنان یونان میتوانند در این کشور تحت درمان یا تحصیل قرار بگیرند و از حق خود برای بازدید از کلینیک ها و گذراندن دوره های کوتاه مدت در کشورهای شنگن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید : ویزای تحصیلی یونان (شرایط و هزینه‌های تحصیل در یونان 2024)

شرایط سرمایه گذار برای اخذ ویزا طلایی یونان 

برای دریافت ویزا طلایی یونان باید معیارهایی داشته باشید که شامل موارد زیر است : 

  • شهروند غیر اتحادیه اروپا / EEA باشد.
  • پاسپورت معتبر داشته باشد.
  • حداقل 18 سال سن داشته باشد .
  • سابقه کیفری نداشته باشد.
  • برای خود و خانواده بیمه درمانی معتبر داشته باشید .
  • اثبات تمکن مالی و وضعیت مالی مطلوب و مجاز برای سرمایه گذاری 
  • اثبات توانایی از خود و خانواده در طول اقامت در یونان 

شرایط وابستگان سرمایه گذار برای ویزا طلایی یونان

همانطور که گفتیم سرمایه گذار میتواند برای خانواده خود هم درخواست ویزا دهد در صورتی که در یکی از دسته های زیر قرار بگیرند : 

  1. همسر درخواست کننده باشد . 
  2. شریکی که سرمایه گذار با او در یونان یا نزد یک مقام کنسولی صلاحیت دار یونانی قرارداد شراکت ثبت شده بسته باشد.
  3. فرزندان زیر 21 سال 
  4. فرزندان زیر 21 سال مجرد که حق سرپرستی به طور قانونی با متقاضی باشد.
  5. افراد درجه یک و بدون واسطه متقاضی ها ، همسران یا شریک ها , والدین ها .

بیشتر بخوانید : ویزای توریستی یونان، انواع ویزای توریستی یونان

مدارک مورد نیاز برای ویزا طلایی یونان 

متقاضیان برای درخواست ویزا طلایی یونان  و برای تمدید این ویزا باید مدارک مورد نیاز را به طور کامل تکمیل و به مقامات مسئول ارائه دهند تا درخواست آنها بررسی و تایید شود. مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر است : 

  • پاسپورت معتبر با حداقل 12 ماه اعتبار
  • تکمیل فرم های درخواست از وزارت مهاجرت و پناهندگی یونان 
  • عکس رنگی دیجیتال جدید سایز پاسپورت 
  • برگه بیمه درمانی معتبر
  • متقاضی باید داده ها بیومتریک خود مانند اثرانگشت و عکس های دیجیتال را برای درخواست ارائه دهد.
  • پرداخت هزینه های پردازش و چاپ 
  • برگه عدم سابقه کیفری و سوء پیشینه 
  • رزومه برای هر یک از اعضای خانواده در صورت درخواست

هزینه ویزا طلایی یونان 

برای شروع سرمایه گذاری شما حداقل مبلغی می توانید سرمایه گذاری کنید حدود 250,000 یورو است. هزینه این درخواست 2000 یورو است که برای اعضای خانواده و والدین خود باید به ازای هر نفر 150 یورو اضافی پرداخت کنید. همچنین فرزندان زیر 18 سال از پرداخت این هزینه معاف هستند. برای صدور اجازه اقامت الکترونیکی هم نیاز است به ازای هر کارت 16 یورو پرداخت کنید. 

گزینه های سرمایه گذاری گلدن ویزا یونان 

برنامه ویزا طلایی یونان گزینه و راه های متعددی را برای سرمایه گذاری ارائه داده است. این موارد شامل ساخت تاسیسات جدید ، توسعه پروژه های جاری ، خرید ملک و… میشود که به طور کامل توضیح داده ایم . تمام این سرمایه گذاری ها باید موجب رشد اقتصاد ملی این کشور شوند. 

  • سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به ارزش حداقل 250,000 یورو یا 500,000 یورو در شهرهای منتخب یونان. 
  • امضای قرارداد با یک موسسه پذیرایی مانند هتل ، رستوران و… به ارزش حداقل 250,000 یورو که به مدت حداقل 10 سال اعتبار داشته باشد. 
  • سرمایه گذاری به میزان 400,000 یورو در صندوق سرمایه گذاری جایگزین در یونان یا کشور دیگری در اتحادیه اروپا که در املاک دائمی در یونان سرمایه گذاری میکند. 
  • سرمایه گذاری حداقل 400,000 یورو در اوراق قرضه دولتی یونان از طریق موسسه اعتباری مستقر در یونان .
  • سرمایه گذاری حدود 400,000 یورو در خرید سهام در فرایند افزایش سرمایه یا اوراق قرضه که قابلیت معامله در بازارهای رسمی یونان را داشته باشد .
  • سرمایه گذاری به میزان 400,000 یورو در صندوق سرمایه گذاری مشترک در یونان و کشورهای دیگر که باید برای اوراق قرضه شرکتی ،‌ سهام یا اوراق قرضه دولتی باشد. 
  • سرمایه گذاری به میزان 800,000 یورو در اوراق قرضه دولتی-شرکتی یا معامله در بازارهای قانونی یا مکانیسم های معاملاتی چند جانبه مستقر در یونان.

فرایند درخواست ویزا طلایی یونان 

برای اخذ ویزای طلایی یونان باید مراحلی را به درستی و با دقت به طور کامل طی کنید. فرایند درخواست این ویزا به شرح زیر است:

  1. دریافت ویزای ملی ( Type D ) : متقاضیانی که حق اقامت در کشورهای اتحادیه اروپا را ندارند در صورت لزوم باید برای سرمایه گذاری درخواست ویزا ملی ( Type D ) کنند که تا یک سال اعتبار دارد.
  2.  تکمیل کلیه مدارک مورد نیاز : این مدارک شامل کلیه اطلاعات شناسایی و هویتی و اطلاعات مربوط به پروژه سرمایه گذاری می شود و این مدارک باید توسط یک مقام دولتی تایید شود. 
  3. تحویل درخواست :‌ فرم تکمیل شده باید طبق دستورالعمل های کشور میزبان قبل از پایان اعتبار ویزای ملی خود تحویل داده شود. 
  4. پرداخت هزینه ها :‌ متقاضیان باید تمام هزینه های پردازش و چاپ را به طور کامل پرداخت کنند.
  5. انجام سرمایه گذاری :‌ روش انجام سرمایه گذاری توسط سرمایه گذار یا متقاضی تعیین میشود که باید مطابق دستورالعمل های برنامه ویزا طلایی باشد.
  6. دریافت تصمیم و تاییدیه :‌ در صورت تایید درخواست ویزای طلایی متقاضی اجازه اقامت الکترونیکی قابل تمدید را برای اقامت در یونان به مدت 5 سال دریافت میکند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا