مطالب متفرقه

تحصیل در دبی | پذیرش در دانشگاه های امارات (شرایط و هزینه‌های تحصیل)

در این مطالب جنبه‌های مختلف تحصیل در دبی مانند هزینه‌های تحصیل در دبی، بهترین دانشگاه‌های امارات و تحصیل رایگان در دبی می‌پردازیم. اگرچه ابوظبی پایتخت کشور امارات است اما دبی مهم‌ترین شهر امارات می‌باشد به شکلی که برخی افراد تصور می‌کنند که دبی پایتخت امارات است.

دبی یک شهر بین المللی است و گزینه‌ای مناسب برای کار و تحصیل می‌باشد. اگرچه دانشگا‌ه‌های دبی به دلیل نوپا بودن نسبت به دانشگاه‌های بسیاری از کشورهای دیگر در رتبه دانشگاه‌های برتر دنیا نیستند اما کیفیت بالای آموزش را هر ساله در سطح بالاتری اجرا می‌کنند.

تحصیل رایگان در دبی

تحصیل در امارات و شهر دبی، چه دانشگاه دولتی و چه خصوصی رایگان نیست اما در صورت تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی می‌تواند هزینه‌ زیادی به همراه داشته باشد. در برخی از دانشگاه‌های دبی امکان استفاده از فاند و بورسیه برای دانشجویان ممتاز وجود دارد. بورسیه‌های مختلفی براساس نمرات و معدل، نوع رشته و مقطع به دانشجویان داده می‌شود. بنابراین لازم است که با توجه به رشته و مقطع دانشگاهی را انتخاب کنید که بورسیه مناسب را داشته باشد.

بورسیه دانشگاه دبی

دانشگاه‌های دبی بورسیه‌های متفاوتی را برای دانشجویان در نظر گرفته‌اند که می‌تواند بخشی از هزینه‌های تحصیل و زندگی آنها را پوشش دهد. این بورسیه‌ها بعد از بررسی شرایط دانشجویان، به دانشجویان واجد شرایط داده می‌شود.

یکی از دانشگاه‌هایی که در زمینه بورسیه به دانشجویان فعال است دانشگاه کانادا دبی می‌باشد که بورسیه برتری تحصیلی، بورسیه ورزشی، بورسیه استعدادهای درخشان، بورسیه معدل از این نوع بورسیه‌ها هستند که برای دانشجویان تخفیف‌های شهریه از 10 تا 50 درصد در نظر گرفته شده است.

هزینه‌ های تحصیل در دبی

تحصیل در دبی بدون مدرک زبان

آیا تحصیل در دبی بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ اگرچه در برخی از دانشگاه‌های دبی به دلیل جذب دانشجویان بین المللی بیشتر، نیاز به مدرک زبان برداشته شده است، اما ارائه مدرک زبان باعث پذیرش از دانشگاه‌های معتبرتری می‌شود. تحصیل در دانشگاه‌های دبی به زبان انگلیسی است و ارائه مدرک آیلتس یا آزمون‌های زبان مشابه برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های بهتر کار هوشمندانه‌ای است. در واقع عدم دانستن زبان برای یک دانشجو یک ضعف به حساب می‌آید که حتی با دریافت ویزای تحصیلی، کار تحصیل و زندگی در دبی را سخت می‌کند.

شرایط و مدارک تحصیل در (امارات) دبی

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • عکس پرسنلی با پس زمینه سفید
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • فیش واریزی پرداخت هزینه‌های دانشگاه
  • تکمیل فرم‌های مهاجرتی
  • گواهی تمکن مالی
  • کپی پرداخت هزینه‌های ویزا
  • گواهی و بیمه پزشکی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات

مزایای تحصیل در دبی

  • تحصیل به زبان انگلیسی
  • استاندارهای بالای آموزشی
  • بورسیه و کمک‌ هزینه‌های تحصیلی
  • زندگی در یک کشور بین المللی

اما در کنار تمام مزایا، باید به معایب تحصیل در دبی نیز اشاره کرد که اولین آن این است که برخلاف بسیاری از کشورها بعد از چند سال تحصیل و کار در دبی نمی‌تواند به اقامت دائم این کشور رسید و تنها امکان تمدید ویزا وجود دارد. بنابراین برای داشجویانی که به دنبال اقامت دائم بعد از تحصیلات هستند، شاید گزینه‌ مناسبی نباشد زیرا برای دریافت اقامت نیاز به مهاجرت به کشوری دیگر خواهید داشت.

آب و هوای بسیار گرم دبی به خصوص در تابستان‌ها شاید برای برخی از افراد طاقت فرسا باشد. هزینه‌های بالای زندگی در شهری لوکس و گران مانند دبی، برای دانشجویان را نباید در نظر داشت.

هزینه تحصیل در دبی

هزینه تحصیل در امارات بسته به دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب کرده‌اید متفاوت است. در شهر دبی هزینه تحصیل بالا است و به طور میانگین از 15 هزار دلار شروع می‌شود. بنابراین در دبی تحصیل به صورت کاملا رایگان وجود ندارد و با دریافت بورسیه و فاند و کار حین تحصیل و کاهش هزینه‌های زندگی مثل زندگی در خوابگاه و استفاده از جمل و نقل عمومی می‌تواند کل شهریه و هزینه‌های زندگی را تامین کرد.

دانشگاه‌های دبی (امارات)

دانشگاه خلیفه دبی

دانشگاه دبی
دانشگاه بریتانیا در دبی
دانشگاه کانادا دبی
دانشگاه شارجه
دانشگاه ابوظبی

نتیجه گیری

شهر دبی به دلیل رشد اقتصادی که در سال‌های اخیر داشته است، مهاجران بسیاری را برای تحصیل و کار به سمت خود جذب کرده است. دبی به دلیل رشد سریع اقتصادی می‌تواند گزینه خوبی برای تحصیل بعد از اتمام تحصیلات باشد. دبی شهری بین المللی است و درصد زیادی از افرادی که در دبی زندگی می‌کنند مهاجران هستند. بسیاری از دانشگاه‌های معتبر نیز شعبه‌هایی در دبی ایجاد کرده‌اند، علاوه بر این در دبی و دیگر شهرهای مهم امارات مانند ابوظبی و شارجه نیز دانشگاه‌های دولتی و خصوصی وجود دارند.
برای تحصیل در بیشتر دانشگاه‌های دبی و امارات نیازی به یادگیری زبان عربی ندارید، بیشتر رشته‌ها به زبان انگلیسی تحصیل می‌‌‌‌شوند. در صورتی که تصمیم به دریافت بورسیه و کمک هزینه دارید باید بورسیه‌های دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید بررسی نمایید و در صورت داشتن بورسیه مناسب شرایط شما، باید درخواست بورسیه خود را ثبت کنید و در صورت واجد شرایط بودن، بورسیه به شما اختصاص داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا