مهاجرتویزای کاری و تخصص

ویزای کار فرانسه، بررسی وضعیت اشتغال در فرانسه

ویزای کار فرانسه جزو یکی از روشهای مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت دائم میباشد. کشور فرانسه دارای اقتصاد پیشرفته و پویایی است به همین دلیل سالانه افراد زیادی برای کسب و کار به کشور فرانسه مهاجرت میکنند. در کشور فرانسه موقعیت شغلی فراوانی در تمامی زمینه های شغلی وجود دارد.

شما میتوانید با اخذ ویزای کار فرانسه به این کشور مهاجرت کنید. نرخ بیکاری در فرانسه نسبتا پایین میباشد و تمامی افراد میتوانند به راحتی در فرانسه شغل متناسب با شرایط خود را بیابند. البته بهتر است بدانید که اگر شما در حرفه و شغلتان مهارت و تبحر فراوانی داشته باشید.

از طرف دیگر باید به زبان فرانسوی تسلط کافی داشته باشید به راحتی میتوانید شغل مورد نظر خودتان را بیابید. تسلط داشتن بر زبان فرانسوی به شما در یافتن شغل مورد نیازتان بسیار کمک میکند. افراد به طور میانگین در هفته باید به مدت 35 ساعت کار کنند. پس اگر به دنبال موقعیت شغلی خوبی می گردید.

با مجله مهاجرت همراه باشید زیرا در ادامه به بررسی کامل ویزای کار فرانسه، شرایط و قوانین ویزا، مدارک مورد نیاز و … می پردازیم.

شرایط اخذ ویزای کار

شما برای کار در فرانسه باید از سوی یکی از کارفرمایان فرانسه پیشنهاد شغلی دریافت کنید. یکی از شرایط و عوامل مهم برای یافتن کار تسلط کافی بر زبان فرانسوی میباشد. مدت اعتبار ویزای کار فرانسه بستگی به مدت قرارداد شغلی شما دارد. دولت فرانسه از یک شرایط خاصی به نام مجوز گذرنامه استعداد پیروی میکند.

این شرایط برای افرادی که دارای مهارت و حرفه ی خاصی میباشند در نظر گرفته شده است. برای مثال این افراد مانند هنرمندان، ورزشکاران، نخبگان و …

جالب است بدانید افرادی مانند:

  • شهروندان اتحادیه اروپا
  • شهروندان کشور ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین
  • شهروندان موناکو و آندورا
  • شهروندان سن مارینو
  • افرادی که خودشان یا خانوادشان در سایر کشورهای اتحادیه اروپا عضو هستند
  • افرادی که خانواده آنها شهروند فرانسه به حساب می آیند و برای ملاقات از خانوادشان به فرانسه مهاجرت کردند
  • افرادی که از سن 16 سالگی در فرانسه مشغول به تحصیل هستند

برای کار نیاز به ویزای بلند مدت ندارند و همینطور این افراد برای استخدام در برخی از مشاغل به مجوز کار هم نیاز ندارند. پس اگر جزو اتباع خارجی می باشید که عضو اتحادیه اروپا نیستید باید دعوتنامه ای از طرف کارفرمایان دریافت کنید تا بتوانید ویزای کار را اخذ کنید.

البته لازم به ذکر است که کارفرمایان باید موقعیت شغلی مورد نظر را به مدت 3 ماه آگهی کنند و در صورتی که نیروی کاری پیدا نشد باید دوباره به مدت 3 ماه دیگر آن شغل را آگهی کنند. اگر هیچ شخصی جهت کار در آن شغل یافت نشد کارفرما موظف است شخصی را از اتباع خارجی که عضو اتحادیه اروپا نمی باشد را استخدام کند.

مدارک لازم

شما برای اخذ ویزای کار فرانسه باید یکسری مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید. اولین و مهمترین مدرک مورد نیاز، برخورداری از پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای فرانسوی میباشد باید مدارک مورد نیاز زیر را ترجمه کنید و به سفارت کشور فرانسه تحویل دهید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا عبارتند از: 

  1. پاسپورت معتبر
  2. شناسنامه و کارت ملی
  3. دو قطعه عکس
  4. فرم درخواست جهت اخذ ویزا
  5. گواهی مالی جهت اثبات تمکن مالی
  6. داشتن قرارداد شغلی
  7. گواهی عدم سوء پیشینه
  8. رزومه کاری
  9. مدارک تحصیلی
  10.  داشتن بیمه معتبر

مدارک لازم کارفرما

در اینجا میخواهیم به مدارکی که کارفرمایان باید ارائه دهند اشاره کنیم. کارفرمای فرانسه برای اینکه برای شخص مورد نظر دعوتنامه ای ارسال کند باید یکسری مدارک را ارائه دهد.

این مدارک عبارتند از:

  1. فرم درخواست مجوز کار
  2. توضیحات در مورد دلیل استخدام شخص و مسئولیت و وظایف کارمند
  3. کپی پاسپورت شخص
  4. استعلام ثبت نام و برند تجاری برای افراد حقوقی
  5. کپی مجوز اقامت مجاز در فرانسه( در صورتی که در گذشته در فرانسه زندگی میکردند)
  6. رزومه و سابقه کاری شخص
  7. کپی مدارک شناسایی مورد نیاز

هزینه ویزای کار

یکی از مسائل مهم برای مهاجران هزینه ویزای کار فرانسه میباشد.  بهتر است بدانید که با توجه به تغییرات هزینه ها و نرخ ارز نمیتوان هزینه ای دقیق بابت ویزای کار بیان کرد. شما برای کار در فرانسه باید از سوی کارفرمایان فرانسه پیشنهاد کاری دریافت کنید. در این صورت باید برای شما مجوز کار صادر شود که هزینه این مسائل برای هر شخصی متفاوت میباشد.

مزیت های ویزای کار

همانطور که میدانید سالانه افراد زیادی برای کار در فرانسه از طریق ویزای کار فرانسه به این کشور مهاجرت میکنند. مهاجرت به فرانسه برای کار از مزیت های مختلفی برخوردار است.

مزایای ویزای کار فرانسه عبارتند از:

  1. اخذ اقامت دائم 
  2. دریافت پاداش های ماهانه
  3. پرداخت حقوق در روزهای تعطیل
  4. بهره مندی از حمایت اتحادیه کار فرانسه
  5. مرخصی زایمان برای خانمان باردار
  6. مرخصی برای پدران هنگام تولد فرزند
  7. بهره مندی از تخفیف های رستوران ها و مترو

انواع ویزای کار

شما برای کار در فرانسه باید ویزای بلند مدت فرانسه را اخذ کنید. علاوه بر ویزا شما به مجوز اقامت و مجوز کار نیاز دارید. پیشنهاد کاری از طرف کارفرمایان مقداری دشوار است و همانطور که در بالا ذکر کردیم باید مراحلی را طی کنند به همین دلیل کشور فرانسه ویزای های مختلفی را برای مهاجر افراد ارائه داده است. هر از این ویزاها دارای شرایط و قوانین مختص به خود میباشد.

ویزاهای کار فرانسه از انواع مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

  1. ویزای کاری بلند مدت
  2. ویزای نیروی کار
  3. ویزای کاری جهت راه اندازی تجارت
  4. ویزای کاری بلند مدت ورزشکاران
  5.  ویزای کاری  فارغ التحصیلان ماهر
  6. ویزای کاری دانشمندان و محققان
  7. ویزای کاری سرمایه گذاران
  8. ویزای جستجوی کار
  9. ویزای کاری هنرمندان
  10. ویزای کاری دانشجویان و …

فهرستی از بهترین مشاغل

همانطور که میدانید کشور فرانسه دارای اقتصاد پیشرفته ای میباشد. جالب است بدانید با این حال فرانسه به نیروی کار مختلفی در زمینه های مهندسی، بهداشت و پزشکی، کامپیوتر و آی تی و … نیاز دارد. یکی از ملاک های انتخاب شغل برای مهاجران مشاغل پردرآمد و پرطرفدار میباشد که در زیر به این مشاغل اشاره میکنیم. بهترین مشاغل فرانسه عبارتند از:

  1. پزشک متخصص
  2. کارمند دولت
  3. مدیر سازمان و شرکت
  4. خلبان
  5. وکیل
  6. افسر
  7. مشاوران حقوقی
  8. مهندس ارتباطات  آی تی
  9. مامایی
  10. پرستار و …

وضعیت اشتغال و میزان درآمد

همانطور که در بالا هم ذکر کردیم یکی از ملاک های مهم برای کارفرمایان فرانسه این می باشد شخص بر زبان فرانسوی تسلط داشته باشد. شما با تسلط داشتن بر زبان فرانسوی میتوانید به راحتی شغل مورد نیاز خودتان را بیابید. میزان درآمد ماهیانه در کشور فرانسه از سطح بالایی برخوردار میباشد.

به طور میانگین کمترین میزان درآمد سالانه هر شخص در فرانسه 12500 یورو میباشد. به طور میانگین متوسط درآمد سالیانه 49600 یورو است. بیشترین درآمد سالانه هر فرد در کشور فرانسه 221000 یورو میباشد. افراد میتوانند به طور میانگین در هفته به مدت 35 ساعت کار کنند.

حتی کارکنانان میتوانند در سال به مدت 5 هفته مرخصی بگیرند. در اینجا میانگین میزان حقوق برخی از مشاغل کشور فرانسه را بیان میکنیم. میزان حقوق زیر به طور میانگین در سال میباشد.

  1. مدیر پروژه آی تی: 70.000 یورو
  2. مدیر آی تی: 103.000 یورو
  3. مهندسی نرم افزار: 66.000 یورو
  4. دانشجوی دکتری: 30.000 یورو
  5. مدیر بازاریابی: 82.000 یورو
  6. پشتیبانی وب: 55.000 یورو
  7. مشاور و روانشناس: 42.000 یورو
  8. کارگردان: 146.000 یورو

جستجوی کار و سایت های کاریابی

بهتر است بدانید که برای یافتن کار در کشور فرانسه شما باید بر زبان فرانسوی تسلط کافی داشته باشید. موقعیت شغلی در کشور فرانسه با زبان انگلیسی هم وجود دارد ولی بسیار کم است. یکسری سایت و موسسه های کاریابی وجود دارد که شما میتوانید از طریق آن کار متناسب با شرایط خود را بیابید.

شما باید مدارک و رزومه کاری خود را به این سایت های کاریابی ارائه دهند. اسامی موسسه های کاری عبارتند از: EURES، The Local France، Indeed France، Monster، XpatJobs. جالب است بدانید در کشور فرانسه شرکت های بزرگ چند ملیتی بنا شده است که میتوانید در این کشورها هم مشغول به کار شوید.

این شرکت ها عبارتند از: Citroen، LOreal، AXA Group، Airbus. البته لازم به ذکر است سازمان هایی به نام اتاق بازرگانی آمریکا در فرانسه و مرکز اطلاعات و اسناد کشور فرانسه هم قرار دارد که افراد میتوانند در آنجا مشغول به کار شوند.

سایت های کاریابی عبارتند از:

  1. cadremploi.fr
  2. monster.com
  3. jobserve.com

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم کشور فرانسه جزو کشورهای پرمتقاضی و پرطرفدار در بین مهاجران است. بهتر است بدانید جهت اشتغال در فرانسه باید از سوی کارفرمایان فرانسه یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید تا بتوانید به این کشور مهاجرت کنید. البته لازم به ذکر است جهت اخذ دعوتنامه ی شغلی باید از یکسری شرایط و قوانین کار فرانسه برخوردار باشید.

با اخذ ویزای کار فرانسه از مزایای فراوانی مانند اخذ اقامت دائم، دریافت پاداش، میزان درآمد بالا، امنیت، رفاه اجتماعی و … برخوردار میشوید. ویزا کار فرانسه از انواع مختلفی برخوردار است و شما باید از طریق سایت های کاریابی فرانسه شغل متناسب با شرایط خود را بیابید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا