مطالب متفرقه

راهنمای سفر به ازمیر ترکیه 1401 + بهترین زمان سفر به ازمیر+هزینه سفر به İzmir 

معمولاً بیشتر افراد با شنیدن نام ترکیه یاد استانبول و آنکارا میفتند در حالی که ازمیر İzmir یکی از زیباترین و بزرگترین شهرهای ترکیه می باشد که به دلیل قرار گرفتن در ساحل دریای اژه و موقعیت خوبی که دارد، هر ساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران می باشد.

اما بهترین زمان برای سفر به Izmir چه موقع است؟ از همین ابتدا باید بگوییم که بهترین زمان سفر به ازمیر، ماه مارس تا مه یعنی  فصل بهار می باشد.

 برای داشتن تجربه سفری خوب به این شهر، داشتن اطلاعات درباره بهترین زمان سفر به ازمیر و راهنمای سفر می تواند بسیار کمک کننده باشد.

در این مطلب از مجله مهاجرت قصد داریم به مواردی چون سفر به ازمیر، بهترین زمان سفر به ازمیر، راهنمای سفر به ازمیر، “هزینه سفر به ازمیر” و…  بپردازیم پس اگر شما هم قصد سفر به این شهر را دارید و پیش از سفرتان می خواهید یک برنامه ریزی و راهنما برای سفر داشته باشید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. 

بیشتر بخوانید: بهترین محله ها برای خرید خانه در ازمیر

معرفی شهر ازمیر 

Izmir سومین شهر بزرگ و پر جمعیت ترکیه (حدود 4 میلیون نفر) و دومین بندر بزرگ بعد از استانبول حساب می شود که در غرب این کشور و ساحل دریای اژه قرار گرفته است. به جز این ازمیر از نظر تجاری و صنعتی هم امتیازات ویژه ای دارد. این شهر در مجاورت خلیج ازمیر قرار گرفته و یکی از مناظر زیبایی که از فراز آن قابل مشاهده است تماشای دریای اژه می باشد.

جاهای دیدنی در ازمیر بیشتر شامل مراکز تفریحی و جاذبه های گردشگری این شهر می باشد. بیشتر جمعیت این شهر را ترک ها تشکیل می دهند و زبان رایج شان هم ترکی می باشد. 

یکی از دلایل زنده بودن Izmir و جریان داشتن زندگی در ازمیر اینست که تقریباً نصف جمعیت آن را جوانان زیر 30 سال تشکیل می دهند. 

آب و هوای مطبوع و مدیترانه ای ازمیر هم یکی از دلایل پیشرفت این شهر در موقعیت اقتصادی و اجتماعی بوده است. 

بیشتر بخوانید: معرفی شهر ازمیر ترکیه

سفر به ازمیر

همانطور که گفته شد Izmir سومین شهر بزرگ ترکیه و یکی از شهرهای مهم در زمینه اقتصادی، تجاری و صنعتی می باشد. اگرچه بیشتر افراد  ازمیر را به میزان استانبول و یا آنتالیا نمیشناسند اما با موقعیت فوق العاده ای که دارد یکی از مقاصد گردشگران از سراسر جهان به خصوص ایران می باشد. 

عواملی مثل برگزاری نمایشگاه های مختلف، دانشگاه های معتبر، داشتن بناهای تاریخی و از همه مهم تر واقع شدن در مجاورت دریای اژه باعث شده تا سفر به ازمیر یکی از اهداف گردشگران  ایرانی و مسافران سایر کشورها باشد. 

برای سفر به ازمیر باید موارد مختلفی مثل بهترین زمان و بهترین فصل سفر به ازمیر، هزینه سفر به ازمیر، اقامت در هتل های ازمیر، سفر به ازمیر با ماشین شخصی، هواپیما و یا سایر راه های زمینی را در نظر گرفت که ما در ادامه به بررسی هر یک از موارد می پردازیم. 

راهنمای سفر به ازمیر 

برای سفر به ازمیر اگر قصدتان انجام تفریحات ساحلی است بهتر است تابستان به این شهر سفر کنید ولی اگر طاقت گرمای زیاد را ندارید و هم میخواهید تفریحات آبی را تجربه کنید، ماه اول پاییز بهترین زمان سفر به ازمیر می باشد.

به صورت کلی اگر برای بازدیدهای توریستی و گشت و گذار سفر می کنید فصل پاییز و بهار را به شما پیشنهاد می دهیم. اما اگر ارزان بودن سفر برایتان ملاک است فصل زمستان ارزان ترین فصل برای سفر به ازمیر می باشد. 

بهترین زمان برای خرید در ازمیر، پایان هر فصل می باشد که مغازه ها و فروشگاه ها تخفیفات زیادی روی اجناس خود می گذارند و یا در روزهای ویژه ای از سال مثل عیدهای مسلمانان (عید غدیر و فطر)، سال نو میلادی و … تخفیفات خوبی در مراکز خرید ازمیر اتفاق می افتد. چرا که با نزدیک شدن به سال نو صاحبان فروشگاه ها سعی می کنند با تخفیف های بالا روی جنس های خود، سال جدید را با اجناس جدید شروع کنند. در لینک زیر می توانید با بهترین مراکز خرید ازمیر آشنا شوید:

بیشتر بخوانید:  بهترین مراکز خرید ازمیر

کد کشور ترکیه: +90
پیش شماره شهر ازمیر232
تلفن های اضطراری در ترکیه: پلیس گردشگری ۵۲۷۴۵۰۳
تلفن های اضطراری در ترکیه: آمبولانس۱۱۲
تلفن های اضطراری در ترکیه:  آتش‌نشانی   ۱۱۰
تلفن های اضطراری در ترکیه:  پلیس  ۱۵۵ 
تلفن های اضطراری در ترکیه: پلیس ترافیک ۱۵۴
تلفن های اضطراری در ترکیه: پلیس ساحلی ۱۵۸
جدول راهنمای سفر به ازمیر 

بهترین زمان سفر به ازمیر

اگر می خواهید با تور ازمیر به این شهر زیبا سفر کنید باید بدانید که بهترین زمان سفر به ازمیر چه موقع است تا بتوانید نهایت لذت و استفاده را از سفر خود ببرید. 

بهترین زمان سفر به ازمیر، فصل بهار و پاییز است. در فصل بهار ازمیر مطلوب ترین آب و هوا را دارد و به دلیل همین شرایط مناسب بیشتر گردشگران بهار را به عنوان بهترین موقع برای سفر به ازمیر انتخاب می کنند. فصل بهار (آوریل و مه) و پاییز ( اواسط سپتامبر تا اواسط ماه اکتبر) بهترین فصل سفر به ازمیر می باشد.

در نتیجه در فصل بهار این شهر پر از توریست و مسافر است و اگر قصد دارید در این زمان به ازمیر سفر کنید بهتر است از قبل به فکر رزرو هتل های خود باشید. 

بیشتر بخوانید: ویدیو قدم زدن در محله ماوی شهیر ازمیر

یکی از مواردی که در زمان سفر به ازمیر اهمیت دارد آگاهی از آب و هوای این شهر قبل از سفر می باشد. به صورت کلی آب و هوای ازمیر معتدل و مدیترانه ای است و تحت تاثیر دریای مدیترانه می باشد. تابستان ها آب و هوا گرم و خشک می باشد و به دلیل وجود دریای مدیترانه، هوای شرجی غالب است. به همین خاطر اکثر فستیوال ها و جشنواره ها در فصل بهار برگزار می شوند. 

ازمیر در فصل بهار به مانند بهشتی پر از گل می شود و تمامی شهر رنگ و بوی بهاری به خود می گیرد. بهترین زمان سفر به ازمیر فصل بهار می باشد و آن موقعی است که جشنواره های متنوع مثل جشنواره جاز ازمیر، جشنواره توت فرنگی، جشنواره پرندگان، گیلاس طلایی، و جشن بادبادک ها و در حال برگزاری می باشد. 

هزینه سفر به ازمیر

قبل از سفر به  ازمیر ترکیه باید هزینه های سفر به ازمیر را بررسی و برآورد نمایید. برای مثال باید ببینید که در زمان سفر شما به ازمیر، هر واحد پول ترکیه که لیر می باشد در ایران چند تومان است؟ مثلاً در حال حاضر و در زمان نگارش این مطلب قیمت لیر 1600 تومان می باشد که شما باید از طریق صرافی این پول را تبدیل نمایید. 

سپس باید تعداد روزهایی که در ازمیر هستید را مشخص و برای هر روز مبلغی حدود 400 لیر کنار بگذارید. این میانگین بر اساس تجربه سایر مسافران به دست آمده است برای نمونه هزینه سفر به ازمیر برای یک زوج دو نفره و در مدت 2 هفته حدود 6000 لیر می باشد.

بیشتر بخوانید: اقامت توريستي تركيه

در بحث هزینه سفر به ازمیر ترکیه موارد دیگری هم تاثیر گذارند. مثلاً این که شما از کجا و با چه وسیله ای به ازمیر سفر می کنید؟ سفر به ازمیر با ماشین شخصی و یا این که سفر از استانبول به ازمیر خواهید داشت؟ و اگر از استانبول به ازمیر می روید سفر با کشتی خواهد بود؟

ولی اگر برای سفر، تور ازمیر را انتخاب کرده اید باید قیمت های تور ازمیر را محاسبه کنید که بستگی به هتل و نوع پرواز دارد. اما معمولاً قیمت تور ازمیر از 6,500,000 تومان شروع می شود.

هزینه رزرو هتل ها هم در ازمیر ترکیه با توجه به نوع خدماتی که ارائه می دهند متفاوت است برای مثال هزینه هتل های تک ستاره در ازمیر از 150 لیر شروع می شود. 

بسیاری از موارد دیگر در برآورد هزینه سفر به ازمیر نقش دارند که باید بررسی کنید. مواردی مثل هزینه های خورد و خوراک و غذا(در رستوران های ارزان 20 لیر و در رستوران های لوکس تا 100 لیر) ، هزینه تفریحات، هزینه حمل و نقل، هزینه های پاسپورت و عوارض خروج از کشور و … 

سخن پایانی مجله مهاجرت

در این مطلب از مهاجر مگ دانستیم که بهترین زمان سفر به ازمیر فصل بهار از تاریخ (۲۸ اسفند تا ۲۰ خرداد) و فصل پاییز از تاریخ  (۲۶ شهریور تا ۱۱ آذر) می باشد. همچنین داشتن یک راهنمای سفر به ازمیر برای برنامه ریزی روزهای سفر و مدیریت هزینه های سفر بسیار لازم و ضروری است. می توانید با رعایت نکات ساده مثل تبدیل پول به دلار در ایران و سپس تبدیل آن به لیر در صرافی های ازمیر، استفاده از تفریحات رایگان ازمیر، تردد با وسایل عمومی مثل مترو و اتوبوس به جای تاکسی و … هزینه های سفر خود به ازمیر را کاهش دهید و خاطره ای خوش از ازمیر با خود داشته باشید. 

سوالات متداول درمورد سفر به ازمیر

بهترین زمان سفر به ازمیر چه موقع است؟

بهترین زمان سفر به ازمیر فصل بهار از تاریخ (۲۸ اسفند تا ۲۰ خرداد) و فصل پاییز از تاریخ (۲۶ شهریور تا ۱۱ آذر) می باشد.

سفر از استانبول به ازمیر با هواپیما چقدر زمان می برد؟

مدت زمان پرواز استانبول به ازمیر حدود ۵۵ دقیقه است و فاصله این دو شهر با هم ۳۴۰ کیلومتر می باشد.

هزینه سفر به ازمیر ترکیه چقدر است؟

هزینه های روزانه برای سفر به ازمیر از حداقل 150 لیر و تا حداکثر بیش از 400 لیر در روز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا