مطالب متفرقه

معرفی کشور هند

کشور هند از خیلی جهات یکی از بهترین های دنیاست. هند کشوری پهناور و پر از رنگ و رقص و موسیقی و آداب و رسوم های عجیب است . در حال حاضر کشور هند در بین کشورهای در حال توسعه در جهان خودنمایی می کند. و از نظر توریستی و جاذبه های گردشگری جز بزرگترین کشورها محسوب میشود.

تنوع فرهنگی و سنت ها و آداب رسومی که در این کشور حاکم است. از هر نظر سفر به آنجا را برای گردشگران هیجان انگیز تر میکند.

هندوستان میتواند بهترین انتخاب برای سفر و یا زندگی باشد. به شرط اینکه شما دوست دار طبیعت بکر و تنوع دینی و فرهنگی و تاریخی منحصر به فرد باشید.

در این مطلب قصد به آن است که در حدی از هند اطلاعات داشته باشیم، که در صورت قصد سفر و یا مهاجرت به این کشور  رو به رو شدن با این تنوع گسترده و منحصر به فرد، ما را شوک و یا شگفت زده نکند. بتوانیم نهایت لذت را از این کشور زیبا  و پر از رنگ و رمز و رازهای عجیب ببریم. چرا که سفر به هند در واقع سفر به یکی از دموکراسی های بزرگ دنیاست. به طوری که این دموکراسی بزرگ قادر به کنترل و نگهداری این میزان از جمعیت با این حجم از تنوع و تفاوت فرهنگی و دینی و … بوده است. 

 

هندوستان , کشور معماری و رنگ و تاریخ و هنر

جغرافیا و آب و هوا و حکومت و مردم هند در یک نگاه

هندوستان که در طی 72 سال اخیر با پیشرفت همه جانبه در زمینه های اقتصادی و اجتماعی رسیده، دارای یکی از کهن ترین تمدنهای جهان با تنوع بیشمار و میراث های فرهنگی بیشماری است.

هم اکنون هند با مستقل شدن در تولیدات کشاورزی یکی از برترین کشورهای صنعتی جهان محسوب میشود.

بر خلاف تصورات اکثر مردم که بر آنند که هندوستان فقط سراسر بیابان است. آب و هوای گرم, بهتر است بدانیم که  تنوع آب و هوا در این کشور از ارتفاعات پوشیده از برف از هیمالیا گرفته تا جنگلهای بارانی گرمسیری که در جنوب امتداد یافته. همینطور از قسمت شمال شرقی هیمالیای بزرگ هر چه به سمت جنوب می رویم به مناطق گرمسیری سرطان نزدیک تر میشویم. هند از سمت شرق به خلیج بنگال. از غرب به دریای عرب که به اقیانوس هند می رود متصل است.

در واقع هند با این وسعت بخش اعظم آسیای جنوبی را اشغال میکند.

نظام قانونی و حکومتی

قانون اساسی هند تشکیل شده از 29  ایالت است که هر کدام کنترل به سزا و قابل توجهی بر رو ی امور خود دارند. از نظر سیاسی به نقل قول از بسیاری از منتقدان این کنترل در این حجم از جمعیت و تنوع قابل تحسین است. چرا که این کشور از نظر جمعیتی با جای دادن حداقل یک ششم جمعیت دنیا در خود، دومین کشور پرجمعیت جهان محسوب میشود.

در حال حاضر هند بیش از یک میلیارد و صد و هشتاد میلیون نفر جمعیت دارد.

پرچم هند

هند یکی از دموکراسی های بزرگ دنیاست. به  همین دلیل، پرچم این کشور که تیرانگا tiranga( به معنی 3 رنگ) معروف است؛ نیز، نشان از دو مذهب و فرقه پر رنگ در این کشور است. قرمز زعفرانی نماد مذهب هندو ها و سبز نمادی از اسلام و مسلمانان محسوب میشود. میان رنگ و سبز و قرمز، رنگ سفید، نمایانگر صلح و توازن و اتحاد میان این دو فرقه است.

بعد از طی دوره های مختلف این معانی، تکامل یافته و تغییر کرده اند. در حال حاضر سفید نمادی از صداقت و پاکی این سرزمین و سبز ایمان و جوانمردی و باروری و زعفرانی نماد شجاعت و فداکاری است.

در این میان چرخ قانون در رنگ سفید، نمادی از جریان داشتن و جاودان بودن زندگی و 24 پره آن، نشان از 24 روز دارد. این پرچم از سال 1947 تصویب گشته است.

لازم به ذکر است که برخی، چرخ 24 پره را (چرخ نخ ریسی به نام آشوکا چاکرا)، موسوم به چرخ قانون آهسته و پیوسته رو، می دانند و حکایت از انفعال ناپذیری این کشور تعبیر میکنند.

پرچم هند
پرچم هند

فرهنگ و سنت ها و رسوم و عادات رایج

این بخش موضوعی است که هند را در سراسر جهان مشهور کرده است یعنی سنت و فرهنگ.

فرهنگ هند سرشار است از تلفیق چندین آداب و رسوم و سنت های منحصر به فرد. که از متون و کتب مقدس سرچشمه میگیرد که طی هزاران سال است که شیوه زندگی کردن را به مردم هند القا کرده است.

از فرهنگ سلام کردن با کلمه نمسته که با فشردن دو کف دست به یکدیگر و تعظیم همراه است. تا جشن های مختلف و و با شکوه مثل روز تولد بودا ,عید مسلمانان , کریسمس , جشن برداشت محصول و … اگر راجع به سنتها و جشنهای این کشور بخواهیم صحبت کنیم باید به این موضوع اشاره کرد؛ که این موضوع گویی ناتمام است. چرا که رسوم متنوع دیگری مانند روزه گرفتن ,آیین گاو مقدس .(که به منزله مادر تلقی می شود به دلیل شیردهی ) ,جشن رنگها و احترام بسیار برای ازدواج و … و … و … جز رسوم این کشور است. جالب است بدانید که رقص و آواز جز جدا نشدنی و بسیار مهم فرهنگ این مردم است مخصوصا برای عبادت کردن.

در هند مفهوم خانواده مشترک موجود است به این معنی که تمام اعضای خانواده اعم از والدین و پدر و مادر بزرگها و … همه با هم کنار یکدیگر زندگی میکنند و این بیشتر به این دلیل اتفاق می افتد که خود هند دارای ماهیتی منسجم است که بنا به آمار و گزارشات این روند و این سبک به کاهش استرس و مقابله با فشارهای مختلف زندگی  کمک دهنده است.

جشن ها و فستیوالهای مختلف در هند
جشن رنگها یا جشن هولی در هند
فستیوال زیبای دیوالی

زبان مردم

زبان مردم هند در 40 در صد از مردم زبان هندی است.  بیشتر در پایتخت و شمال این کشور بیشتر به چشم  میخورد. اما در کل در این کشور به 22 زبان مختلف مردم صحبت میکنند. مثلا ممکن است در شهرهای دیگر ببینیم که مردم به زبانهای محلی صحبت میکنند. و زبان هندی را بسیار کم بلدند. در نتیجه همچون آداب و رسوم فراوان , تنوع زبان و گویش نیز در این کشور بسیار است.

ازدواج یکی از سنت های مهم و با شکوه هند

غذا

اکثر غذاهای هند در اصل به تند و تیز بودن معروف است. تقریبا تمام کسانی که اهل غذاهای تند و تیز هستند یکی از گزینه های مورد علاقه شان غذاهای هندی است.فلفل مورد استفاده در این غذاها ,همان فلفل سیاهی است که در این کشور کاشت و برداشت میشود.

مردم جنوب هند معروف به غذاهای تند و تیز و فلفلی هستند. ولی این موضوع کمتر در مردم شمال نشین این کشور دیده می شود. همینطور از غذاهای معروف و لذیذ هند می توان به سمبوسه , چپانی , شیر برنج شیرین ,چاول مرغ و چاول ماهی و پاپدوم و دال عدس اشاره کرد…

نمونه ای از غذاهای هندی

صنایع دستی

هند به لحاظ تولیدات و صادرات انبوه خود و همینطور منابع ملی و غنی در سطح بین المللی دارای جایگاه شایانی است. اما صنایع دستی این کشور با زندگی روزمره مردم است که دارای گستردگی و همبستگی شده. چرا که بهره گیری از منابعی مثل فلزات مختلف و سنگ و  چوب و شیشه و حتی گل و سرامیک باعث معروفیت بی نظیر این کشور در سطح جهانی است. که برطرف کننده نیازهای مذهبی و مالی آنها نیز هست.

به طور کلی 

  • نام انگلیسی: India
  • پایتخت: دهلی نو
  • قاره: آسیا
  • نوع حکومت و ساختار سیاسی: فدرالی- پارلمانی
  • زبان‌های رسمی: اردو و هندی
  • زبان‌های رایج: هندی و انگلیسی
  • واحد پول: روپیه، هر روپیه هند =  100پایسه هندی و  0.014 دلار آمریکا
  • دین و مذهب: 80% هندو – 14% مسلمان و باقی مسیحی – جین – پارسی و بودیست و سیک
  • تعداد کشورهای بدون نیاز به ویزا: 64
  • جمعیت: 1.339 بیلیون در سال 2018
  • دامنه اینترنتی: in  یا  IN

شهرهای مهم و توریستی کشور هند

طبیعتا کشوری با این گستردگی داراری شهرهای بزرگ و مهم و توریستی بسیاری است. شاید نامهای آنها به گوشتان آشنا باشد مثل گوا, کشمیر, آگرا, کرالا و دهلی. 

منظره ای از کشمیر زیبا در هند
گوشه ای از منظره زیبای شهر کرالا

جاذبه‌های دیدنی و تفریحی کشور هند

از نظر جاذبه و اماکن و شهرهای توریستی باید گفت؛ که این کشور را با سفرهای انگشت شمار هم  نمی توان به طور کامل بازدید کرد.

چرا که جای جای این کشور پر از دیدنی ها و مکانهای ماجراجویانه است. مکان هایی همچون بنای معروف تاج محل در شهر  آگرا .دروازه هند در بمبئی.  معبد طلایی امریتسار در شهر پنجاب.  قلعه سرخ در دهلی نو .و قلعه مهرانگار در راجستان و بسیار بسیار مکانها و شهرهای دیدنی دیگر …  

بنای زیبا و معروف تاج محل
معبد طلایی آمریتسار در پنجاب
قلعه سرخ در دهلی

روابط هند و ایران | بیزینس های ایرانیان در هند

حدود 7% از جمعیت هن را ایرانیان تشکیل داده اند. جالب است بدانید؛ این جمعیت از نظر فعالیت و بیزینس بیشتر در زمینه مواد غذایی طوری فعالیت پر رنگی از خود نشان داده اند. که در لیست صادرات رتبه بسیار خوبی را به خود اختصاص داده اند.

طبق آمار سن  جمعیت موجود ایرانیان اغلب افراد بالای سن 32 سال هستند که البته از سن 20 تا 39 نیز در بین آنها هستند. که در هند مشغول به کارند, شاید این درصد چشمگیر بیشتر به این دلیل است که ثبت شرکت در این کشور بسیار ساده است. با موارد طاقت فرسای سایر کشورها برای ثبت مثل سرمایه بالا و روال سرسختانه روبه رو نیستیم. 

هزینه زندگی در هند ارزان و کم است و سرمایه گذاری در این کشور میتواند جز موارد موفق محسوب شود. چرا که در حال حاضر این کشور جز کشورهای رو به پیشرفت  جهان قرار گرفته. حتی از نظر اقتصادی از کشورهایی مثل فرانسه نیز پیشی گرفته است. بنابراین کسانی که با سرمایه گذاری خوب وارد این کشور میشوند. میتوانند در مدت زمان کم و به سادگی بدون درگیر بودن با هزینه های اضافی  به رشد خوبی برسند.

شرکتهای در زمینه محصولات غذایی و کشاورزی که در لیست صادرات قرار گرفته اند. نیز از آیتم های جالب توجه برای محبوبیت این کشور میان ایرانیان به خصوص بیزینس مردان است. چرا که این وضعیت گویای این است که، افرادی که ذهنی خلاق و درآمدزا دارند. در این کشور بستر مناسبی برای استقبال از آنها فراهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا