مهاجرتویزای کاری و تخصص

ویزای کاری اسپانیا| مهاجرت به اسپانیا از طریق کار|

اخذ اقامت اسپانیا از طریق کار، از دیگر روش های هاجرت به اسپانیا محسوب میشود. شرایط اقتصادی رو به رشد و طبیعت و آب و هوا و شرایط منحصر به فرد کشور اسپانیا، از روشهای گوناگون برای متقاضیان مهاجرت جذاب بوده است. در این میان افرادی که شهروند و یا مقیم دیگر کشورهای حوزه شینگن هستند، دارای شرایط راحت تری برای پرداختن به کار در این کشور هستند. لازم به ذکر است که در سالهای اخیر شرایط کاری و اقتصادی کشور اسپانیا کمی رو به ضعیف شدن رفته است. بنابراین، این کشور از نیرو و ایده های کاری سودآور حمایت مینماید. در ادامه به بررسی روش مهاجرت به اسپانیا از طریق کار خواهیم پرداخت.

شرایط اخذ اقامت اسپانیا از طریق ویزای کاری 

کار در اسپانیا نیاز به مجوز کار دارد. و مجوز کار طی شرایطی خاص اهدا میگردد.مگر اینکه عضو یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشید که میتوانید بدون هیچ محدودیتی در این کشور به کار بپردازید. در غیر این صورت شما نیاز به کارفرمایی دارید که پیشنهاد و یا دعوتنامه کار برایتان ارسال کند. این پروسه میتواند نسبتا پروسه طولانی ای خطاب شود.

برای اخذ ویزای کار اسپانیا، نیاز به قرارداد کاری با یک کارفرما دارید. کارفرمایان بدون اخذ مجوز کار،به طور قانونی اجازه ارائه کار را ندارند.

راهی دیگر برای انجام کار، تحصیل در اسپانیاست. به طوری که در دوران تحصیل برای کمک هزینه، اجازه کار نیمه وقت و به مدت محدود در هفته را خواهید داشت. و پس از تحصیل ، از سمت دولت زمانی به فارغ التحصیلان فرصتی برای یافتن کار داده میشود. و با یافتن کار میتوان ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کرد . این روند میتواند به اخذ اقامت اسپانیا ختم شود.

در اسپانیا شعار: سخت کار کن و خوب استراحت کن. بسیار مطرح است.

در این راستا متقاضی پس از گذشت 1 سال از اقامت و کار در اسپانیا، میتواند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه دریافت کند. در این صورت همسر شخص برای کار دیگر نیاز به اجازه کار نخواهد داشت.

انواع ویزای کار در اسپانیا

ویزای کار نوع A : 

این ویزا برای قراردادهای خاص و در واقع پروژه ای است.یا در ناحیه خاص جغرافیایی و حداکثر 9 ماه اعتبار دارد.

ویزای کار نوع B : 

برای اشتغال افراد خارجی به مدت 1 سال در مناطق به خاص. قابل تمدید است و 2 سال میتوان با آن به مشاغل مختلف پرداخت.

ویزای کار نوع C : 

در صورت درخواست تمدید ویزای نوع B اعطا و به شخص اجازه ادامه فعالیت میدهد.

ویزای کار نوع D : 

با داشتن این ویزا میتوان 1 سال در فعالیتی به خصوص و در جغرافیایی خاص دریافت کرد. و با تمدید میتوان 2 سال به فعالیت مورد نظر پرداخت.

ویزای کار نوع E : 

در صورت انقضای ویزای نوع D ، صادر و اجازه فعالیت حداکثر 3 سال در کشور اسپانیا را میدهد.

ویزای کار نوع F : 

برای انجام فعالیتهای حرفه ای در اسپانیا اعطا میگردد.با این ویزا میتوان هر روز پس از کار از خاک اسپانیا خارج شده و به محل زندگی خود برگشت. قابل تمدید نیست و نهایت 5 سال اعتبار دارد.

شرایط دریافت ویزای کار اسپانیا

برای دریافت ویزای کار اسپانیا، کارفرمایی بیابید که امکان ارسال دعوتنامه کاری را دارد.کارفرما قبل از ارسال دعوتنامه به شما آگهی نیروی مورد نظر را تا 3 ماه قبل در اتحادیه اروپا منتشر کرده و در صورت عدم یافتن نیروی مورد نظر،شرایط ارسال دعوتنامه به شما را پیدا میکند.

با دریافت دعوتنامه به سفارت اسپانیا در ایران رفته و درخواست خود را ارائه دهید.در صورت موافقت سفارت با درخواست 6-3 ماه، ویزای کار اسپانیا داده می شود.اجازه کار توسط وزارت کار اسپانیا به تصویب میرسد.و با مهر رسمی به متقاضی ارسال میشود.بعد فرد متقاضی نیاز به جمع آوری و ارائه مدارک مورد نیاز برای کار و ویزای اقامت در نزدیکترین سفارت اسپانیا را دارد.

مزایای اخذ ویزای کاری اسپانیا

  • امکان کار و زندگی در کشور اسپانیا.
  • امکان همراه بردن همسر و فرزندان تحت تکفل و زیر 18 سال
  • امکان اشتغال همسر بدون نیاز به اخذ مجوز کار اسپانیا.
  • امکان اخذ اقامت دائم کشور اسپانیا
  • امکان اخذ اقامت اروپا بعد از 5-3 سال و تمدید ویزای کار.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری اسپانیا

بهتر است مدارک شناسایی را با ترجمه رسمی به زبان اسپانیایی به سفارت این کشور ارائه کنید..ارائه مدارک زیر برای ارائه درخواست ویزای کاری اسپانیا به سفارت یا کنسولگری این کشور الزامی است:

  • اصل و کپی گذرنامه / پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه شماره تامین اجتماعی از سوی کارفرما
  • ارائه دعوت نامه پیشنهاد کار با جزئیات کامل و مهر رسمی
  • ارائه گواهی تمکن مالی یا تعهد کارفرما برای تامین هزینه های زندگی کارمند

اخذ اقامت و پاسپورت با کار در اسپانیا

به غیر از افرادی که به مدت کوتاه و به صورت پروژه ای در اسپانیا به کار می پردازند.اکثر متقاضیان مهاجرت و کار در اسپانیا، قصد اخذ اقامت دائم و حتی پاسپورت این کشور را دارند. درباره این موضوع باید بدانید که در ابتدا یک ویزای 1 ساله کاری دریافت می نمایید. و در صورت ادامه دار بودن کار و رضایت کارفرما،میتوانید آترا تمدید نمایید.با 5 سال کار کردن و پرداخت بیمه و مالیات می توانید موفق به اخذ اقامت اسپانیا به صورت دائم گردید.

همینطور پس از 5 سال میتوانید برای اخذ پاسپورت و تابعیت این کشوزر درخواست دهید. پاسپورت اسپانیا از جمله پاسپورتهی معتبر دنیاست. و با اخذ آن می تواند به 129 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید. البته به طور کلی افرادی که به مدت 10 سال در کشور اسپانیا اقامت داشته باشند، واجد شرایط برای اخذ تابعیت این کشور می باشند. برای اخذ تابعیت این کشور، باید به زبان اسپانیایی و فرهنگ این کشور تسلط داشته باشید. در این میان با اخذ تابعیت اسپانیا، باید تابعیت سابق خود را باطل نمایید.

نحوه کاریابی در اسپانیا

برای کاریابی در اسپانیا،  برای افراد اتحادیه اروپا به صورت حضوری و غیر حضوری شرایط وجود دارد. این افراد میتوانند به طور مستقیم و غیر مستقیم برای مصاحبه و جستجوی کار اقدام نمایند. و با کارفرمایان ارتباط بگیرند. اما برای افراد خارج از اتحادیه اروپا، این موضوع به دو صورت امکان پذیر است.

  1. اینکه آنلاین با کمپانی های مختلف در اسپانیا مکاتبه کرده و پیشنهاد شغلی دریافت کنند.
  2. از طریق موسسات کاریابی اقدام به یافتن شغلی بنمایند.

پس از اخذ پیشنهاد کاری افراد باید حضوری برای مصاحبه و عقد قرارداد با کارفرما بپردازند.

موسسات کاریابی در اسپانیا

همانطور که بالا گفته شد، برای اخذ کار و پیشنهاد شغلی میتوان از طریق موسسات و سایتهای کاریابی اقدام نمود. که در زیر به برخی از آنها اشاره کرده ایم:

سایت های معتبر کاریابی در اسپانیا

  1. www.eurograduate.com
  2. www.oficinaempleo.com
  3. www.primereple.com
  4. www.infoempleo.com
  5. www.thinkspain.com/jobs-spain
  6. www.monster.es
  7. www.expatica.com/new/es/jobs
  8. www.bebee.com/jobs
  9. www.indeed.es
  10. www.iagora.com

مشاغل مورد نیاز اسپانیا

در کشور اسپانیا،مشاغل انگلیسی زبان بسیاری، از جمله مناطق ساحلی و شهرهای بزرگی مانند مادرید،بارسلونا فرصتهای شغلی بسیاری برای متقاضیان خارجی وجود دارد. از شغل های رایج و مورد نیاز در این مناطق میتوان به بخشهای گردشگری،بیمه،بهداشت و درمان،کشاورزی،صنعت خودرو،بانکداری اشاره کرد. و همینطور به طور کلی ، در رشته ای زیر نیز ف این کشور نیازمند نیرو میباشد:

  • حسابداری،
  • مهندسی برق
  • پزشکی
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی صنایع
  • هتلداری

سخن آخر

به طور کلی، مهاجرت به اسپانیا از طریق کار، از جمله مسیرهای کارآمد و امکان پذیر و پر متقاضی است. از سمتی شرایط خوب زندگی و رو به پیشرفت این کشور و از سمت دیگر درآمد به یورو و از سمتی دیگر امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور. و امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال. میتواند دلایل بسیار موجه و خوبی برای درخواست زیاد در این مسیر باشد. شرایط اخذ این ویزا را به خوبی مطالعه  کرده و از مشورت با وکلای مجرب در این باره و دریافت این فرصت، غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا