مهاجرتویزای پناهندگی

بهترین کیس برای پناهندگی کانادا + شرایط و عکس کمپ های پناهندگی در کانادا

پناهندگی کانادا یکی از روش های متداول برای مهاجرت به این کشور می باشد. این کشور به دلیل برخورداری از امکانات، رفاه اجتماعی، امنیت و … جزو یکی از مقاصد محبوب و پرطرفدار در بین پناهندگان است. پناهندگی یک روش مهاجرتی سخت و پرخطر می باشد و ممکن است اتفاقات ناگواری برای شما پیش آید. پناهنده کانادا کسی است که در کشور خود از نظر نژاد، ملیت، مذهب، عقاید و … مورد آزار و اذیت فراوانی قرار می گیرد. شما باید از طریق سایت پناهندگی کانادا، فرم های مربوطه جهت اقامت و پناهندگی را دانلود کنید و فرم های تکمیل شده را تحویل اداره مهاجرت دهید.

پناهندگان در کشور خود امنیت مالی و جانی ندارند و سختی و مشکلات بسیار زیادی را تحمل می کنند. به همین دلیل است به عنوان پناهنده به این کشور مهاجرت می کنند. پناهندگی کانادا دارای کیس های مختلفی می باشد و می توانید با مطالعه این مطلب با دلایل مهاجرت از طریق پناهندگی به این کشور آشنا شوید و در مورد بهترین کیس برای پناهندگی کانادا و هم چنین حقوق پناهندگی در کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ما به دلیل پرخطر بودن شرایط پناهندگی این روش را اصلا به شما معرفی نمی کنیم. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر روشهای مهاجرتی میتوانید به راحتی به این کشور مهاجرت کنید. در ادامه به بهترین بهانه برای پناهندگی و بررسی شرایط پناهندگی در کانادا، روش درخواست پناهندگی در سفارت ، معایب پناهندگی و … می پردازیم و همچنین عکس هایی از کمپ های پناهندگی در کانادا را باهم میبینیم.

عکس کمپ های پناهندگی در کانادا

معرفی بهترین کیس برای پناهندگی کانادا

یکی از سوالات و دغدغه های مهم برای پناهندگان این است که بهترین کیس برای پناهندگی کانادا کدام است؟ پناهندگی کانادا از کیس های مختلفی برخوردار است و هر یک از کیس های زیر شرایط  و قوانین مربوط به خود را دارند. در ادامه به بررسی بهترین کیس های پناهندگی می پردازیم:

پناهندگی سیاسی

افرادی که در کشور خود مشکلات سیاسی دارند و نمیتوانند عقیده و باورهای سیاستی خود را به راحتی بیان کنند به عنوان پناهنده سیاسی مهاجرت میکنند و درخواست پناهندگی می دهند. 

پناهندگی  مذهبی

افرادی که به دلیل ایمان آوردن به دین خاصی و مسائل دینی کشور خود مورد خشونت و اذیت بسیاری قرار می گیرند. در این صورت به عنوان پناهنده مذهبی به کانادا پناه می آورند.

پناهندگی  اجتماعی

افرادی که  دارای وضعیت اجتماعی بد و نابسامانی هستند از طریق پناهندگی اجتماعی به کانادا مهاجرت میکنند. ابتدا مدارک و شرایط اجتماعی کشورتان را بررسی میکند و در صورت تایید شرایط بد کشورتان میتوانید در این کشور اقامت داشته باشید.

پناهندگی نژادی

کسانی که در کشور خود به دلیل یک سری مشکلات نژادی، رنگ پوست و … مورد آزار و اذیت کشور خود قرار می گیرند. این افراد به این دلایل از طریق پناهندگی نژادی میتوانند به این کشور مهاجرت کنند.

پناهندگی جنسی

افرادی که در کشور خود، آزادی در مورد مسائل و تمایلات و گرایش های جنسی ندارند و بابت این موضوع مورد خشونت و اذیت بسیاری قرار می گیرند. این افراد می توانند از طریق پناهندگی جنسیتی به کانادا مهاجرت کنند.

پناهندگی جنگی

کسانی می توانند از طریق پناهندگی جنگی به کشور دیگری مهاجرت کنند که به دلیل جنگ و درگیری های کشورشان امنیت مالی و جانی ندارند و مورد تهدید قرار گرفته اند.

شرایط پناهندگی در کانادا

پناهنده شخصی است که به دلیل مسائل عقیدتی، جنسی، مذهبی و … مورد آزار و اذیت کشور خود قرار می گیرد. این افراد به دلیل بهره مندی از کیفیت خوب زندگی، امنیت، رفاه اجتماعی و … به کشور کانادا مهاجرت میکنند. در همان ابتدای ورود به این کشور باید به صورت رسمی در اداره مهاجرت، درخواست پناهندگی خود را اعلام کنید. در صورت تایید شدن مدارک و دلیل پناهندگیتان توسط آفیسرها می توانید در این کشور اقامت داشته باشید. بهتر است بدانید تا زمانی که مدارکتان مورد بررسی قرار گیرد باید در کمپ های مخصوص پناهندگان زندگی کنید.

در مدتی که در کمپ های پناهندگی زندگی میکنید افرادی به عنوان اسپانسر شما را از نظر مالی، غذا، پوشاک و … حمایت می کنند. در صورتی که اقامت کانادا را اخذ کنید میتوانید در این کشور مشغول به کار و تحصیل شوید. البته بهتر است بدانید این روش یک روش مهاجرتی بسیار سختی میباشد و ممکن است اتفاقات ناگواری برای شما پیش آید. کیس های پناهندگی مختلفی برای پناهندگان وجود دارد که هر کدام دلیلی برای مهاجرت به این کشور میباشد که در ادامه بهترین کیس های پناهندگی را برای شما معرفی میکنیم.

مراحل پناهندگی در کانادا

پناهندگان باید پروسه ای جهت اقامت طی کنند و در سایت ثبت نام پناهندگی کانادا اطلاعات شخصی خود را ثبت کنند. هنگام ورود به کانادا باید درخواست پناهندگی خود را به آفیسر اعلام سپس باید فرم درخواست پناهندگی را پر کنید و مدارک کاملتان را به دولت تحویل دهید. آفیسرها مدارک و دلیل پناهندگیتان را بررسی می کنند و در صورت تایید مدارکتان می توانید به عنوان پناهنده در این کشور اقامت داشته باشید.

تا زمانی که مدارکتان مورد بررسی قرار گیرد باید در کمپ های پناهندگان اقامت داشته باشید. بهتر است بدانید در این مدت که در کمپ ها اقامت دارید افرادی به عنوان حامی و اسپانسر شما را از نظر مالی، پوشاک، غذا و … حمایت میکنند.

ممکن است درخواست شما بنا به دلایل مختلفی مانند:

  1. عدم برخورداری از شرایط پناهندگی در کانادا
  2. مدارک شما به عنوان پناهنده رد شده باشد
  3. برای امنیت کانادا فردی پرخطر باشید و … رد شود.

میزان مبلغ حقوق ماهیانه پناهندگی در کانادا

میزان حقوق ماهیانه پناهندگی در کانادا به این صورت است که دولت برای کودکان بودجه جداگانه ای در نظر می گیرد و این مقدار با توجه به سن کودک، حقوق سال قبل، محل اقامت و … متغیر است. این بودجه از طرف دولت کانادا در دو بخش Universal child care benefit (UCCB) و Canada child tax benefit (CCTB) می باشد که جمع آن هر ماه به حساب شما واریز می شود.

از دیگر حقوق پناهندگان در کانادا می توان به برگشت مالیات یا همان تکس باشد که دولت هر 3 ماه یک بار مقداری از مالیاتی که باید پرداخت کنید را به شما برمی گرداند.

در مورد این سوال که حقوق پناهندگی در کانادا چقدر است؟ باید بگوییم پس از رسیدن شما به عنوان پناهنده به کانادا و بعد از خارج شدن از هواپیما، یک مترجم برای کمک به شما در انجام امور اداری در کنارتان خواهد بود و کارکنان خدمات محلی و شما را برای اسکان موقت یا دائمی به یک خانه، هتل و یا آپارتمان می برند و در انجام کارهای ترجمه، رفع نیازهای روزمره، انجام کارهای بانکی و تکمیل کردن فرم ها، درخواست بیمه و معرفی دکتر و دندانپزشک و … راهنمایی می کنند.

دولت کانادا تا یک سال بعد از ورود شما به کانادا، از شما و خانواده تان حمایت مالی می کند اما پس از یک سال شما مسئول زندگی خودتان هستید . تحصیل فرزندان نیز تا 16 سالگی و اتمام دبیرستان رایگان می باشد و بعد از آن برای دانشگاه باید شهریه پرداخته شود. البته دانشگاه ها همیشه مبالغی را به عنوان وام تحصیلی و یا کمک هزینه درنظر می گیرند.

اگر در 3 ماه اول یا پس از آن متوجه شدید که با شما بدرفتاری می شود و یا از شما سوء استفاده شده بدون هیچ ترس و نگرانی از طریق ایمیل زیر با اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در ارتباط باشید:

IRCC.INSPSR-PPPRRI.IRCC@cic.gc.ca

سایت رسمی ثبت نام پناهندگی کانادا

آیا جهت پناهندگی در کانادا باید در سایت پناهندگی کانادا ثبت نام کنید؟ خیر، همچین سایتی وجود ندارد و شما باید از طریق سایتی که در ادامه معرفی میکنیم فرم های درخواست را دانلود کنید.

بطور کلی پناهندگی کانادا از دو روش زیر امکان پذیر است:

  1. در روش مرزی شما نیازی به ثبت نام ندارید و باید در هنگام ورود به کانادا به اداره مهاجرت، پناهندگی خود را اعلام کنید. پس از حضور در مصاحبه و تایید شدن دلیل پناهندگیتان باید فرم درخواست BOC را پر کنید و بعد از 15 روز تحویل دهید. سپس باید مدارک لازم جهت اثبات پناهندگی به اداره مهاجرت تحویل دهید.
  2. اما اگر قصد درخواست پناهندگی به IRCC دارید باید جهت ثبت نام فرم های مربوط به پناهندگی را از طریق سایت www.canada.ca/en دانلود کنید. البته می توانید به صورت حضوری به اداره IRCC مراجعه کنید و فرم های مربوطه را دریافت کنید. سپس باید فرم های تکمیل شده را تحویل دهید و باید در جلسه صلاحیت شرکت کنید. بهتر است بدانید 10 روز قبل از جلسه مدارکتان را باید به طور کامل ارائه دهید. در صورتی که درخواست پناهندگی شما رد شود می توانید از طریق شعبه فرجام درخواست پناهندگی خودتان را بررسی و پیگیری کنید.

معایب پناهندگی کانادا

روش پناهندگی جز روش های پر خطر و آسیب پذیر برای مهاجرت می باشد. پناهندگان به دلیل امکانات و کیفیت خوب زندگی در کانادا علاقه بسیار زیادی به مهاجرت دارند. در هنگام مهاجرت، در حین راه ممکن است اتفاقات ناگواری برای شما و خانوادتان رقم بخورد.

برخی از معایب پناهندگی:

  • ممکن است اداره مهاجرت کیس پناهندگی شما را تایید نکند که در این صورت مجبور به بازگشتن به کشور خود میشوید.
  • اگر شما از طریق دریا وارد کشور کانادا شوید ممکن است خطراتی مانند غرق شدن و مرگ برایتان پیش آید.
  • شما باید در کمپ های پناهندگی در کانادا تا مدتی که مدارکتان بررسی شود زندگی کنید.
  • کمپ های پناهندگی از نظر بهداشتی و درمانی مکان مناسبی برای زندگی نمی باشد.

عوامل رد شدن درخواست پناهندگی

درخواست پناهندگی در سفارت کانادا ممکن است بنا به دلایل مختلفی ریجکت شود و شما مجبور به بازگشت به کشور خودتان شوید.

دلایل ریجکتی عبارتند از:

  • کامل نبودن مدارک و اطلاعات شخصی
  • تناقض داشتن مدارک
  • عدم تایید درخواست پناهندگی در سایر کشورها
  • داشتن سابقه کیفری و قانونی (جنایتکار و .. باشد)
  • دیر اقدام کردن درخواست پناهندگی
  • ثبت اطلاعات و هویت افراد به عنوان پناهنده در سایر کشورها
  • عدم برخورداری از شرایط پناهندگی
  • برای امنیت کانادا فردی پرخطر باشید و …

پناهندگی کانادا با ویزای توریستی

جالب است بدانید در کشور کانادا، پناهندگی با ویزای توریستی امکان پذیر است و برخلاف سایر کشورها میتوانید از طریق ویزای توریستی وارد این کشور شده و سپس اعلام پناهندگی کنید. شما جهت اخذ ویزای توریستی باید با ارائه مدارکی به کشور کانادا ثابت کنید که به کشور خود باز میگردید. بهتر است بدانید که بررسی مدارک و وضعیت پناهندگی تان ممکن است بعد از گذشت چند ماه مشخص شود.

بیشتر بخوانید: ویزای توریستی کانادا

سایر روشهای مهاجرت به کانادا

همانطور که در بالا بیان کردیم مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی جزو روشهای پرخطر و دشوار برای مهاجرت میباشد. در حین مسیر ممکن است اتفاقات ناگوار و بدی برای شما رقم بخورد و جان و مال شما در خطر بیفتد. به همین دلیل به شما توصیه میکنیم با کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر روشهای مهاجرتی از طریق روشی مناسب به کانادا مهاجرت کنید.

بیشتر بخوانید: روش های مهاجرت به کانادا

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی یک روش مهاجرتی دشوار و پرخطر است. همینطور به علت درخواست های بسیار زیاد ممکن است درخواست پناهندگی شما رد شود و دلایل شما جهت پناهندگی در این کشور باید قانع کننده باشند.

لازم به ذکر است این روش دارای معایب مختلفی مانند زندگی در کمپ، ریجکتی درخواست پناهندگی و … میباشد. پناهندگی در کانادا روش مناسبی برای مهاجرت نمی باشد و اصلا این روش مهاجرتی را به شما توصیه نمی کنیم و صرفا جهت کسب اطلاعات بیشتر این مطلب منتشر شده است.

29 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید. من محمد فتاحی 21 ساله از شهر قم هستم و تازه درسم تموم شده و اصلا دوست ندارم سربازی برم و حس میکنم تو ایران هیچ جای پیشرفتی ندارم به خاطر همین میخوام پناهنده کشور کانادا شم. تو رو خدا بهم کمک کنید چجوری به این کشور برم و بهترین کیس برای پناهندگی کانادا چه کیسی هست؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  2. با سلام
    بنده عبدالله امیری 34 ساله ساکن کرج هستم و به دلیل یکسری مشکلات نمیتونم در ایران زندگی کنم و باید از این کشور برم
    من درخواست پناهندگی کانادا را دارم. میشه بگید اگه به این کشور برم مزایای پناهندگی در کانادا چیه؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  3. با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    ببخشید من میتونم به کانادا برای پناهندگی مهاجرت کنم؟ میشه بگید شرایط پناهندگی در کانادا به چه صورت هست. اصلا با پناهندگی میتوینم اقامت دائم کانادا رو بگیریم یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  4. سلام ادیبی هستم . بفرمایید کمپ پناهندگی کانادا به چه صورت است؟؟ چند باید در کمپ ها زندگی کنیم؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  5. سلام میشه بگید مزایای پناهندگی در کانادا چیه ؟؟ آیا همه میتونن برای پناهندگی کانادا اقدام کنند؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  6. سلام من میخوام از ایران برم پناهندگی مذهبی میخوام ثبت نام کنم ایران از نظر کار و زندگی خیلی اذیت میشم

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  7. خیلی جالب بود بازم بیشتر عکس کمپ های پناهندگی در کانادا رو برای ما بزارید تا با واقعیت آشنا شیم.

  8. میشه بگید حقوق پناهندگی در کانادا چقدر است ؟ یعنی دولت مبلغ حقوق پناهندگی در کانادا رو ماهیانه برای پناهنده ها واریز میکنه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      در مورد حقوق پناهندگی در کانادا نمی توان مبلغ ثابتی را به طور دقیق بیان کرد اما همان طور که گفته شد دولت کانادا تا یک سال از شما حمایت مالی خواهد داشت و در این زمان برای کودکان، مالیات، خدمات درمانی و … تسهیلاتی را برای پناهندگان در نظر می گیرد.

  9. من برای پناهندگی کانادا میخاستم اقدام کنم اما وقتی عکس کمپ های پناهندگی در کانادا رو دیدم و با چند نفر در مورد تجربه پناهندگی کانادا حرف زدم گفتن که قصد بازگشت به ایران بعد از پناهندگی کانادا رو دارن و من هم منصرف شدم از تصمیم واقعا سخته و کار هرکسی نیست پناهنده شدن

    1. سلام دوست عزیز
      بله توصیه ما هم این است که از راه های بهتری می توان به جای پناهندگی استفاده کرد.

  10. سلام من امیر علی ۱۶ ساله هستم و میخام به کشور کانادا پناهنده شم چون اونجارو دوست دارم چجوری میتونم برم

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  11. من افغان هستم و میخام پناهنده کانادا شوم ارتش افغانستان امدن ایران ایران هم از طالبان در تهدید هستم میخواهم درخواست پناهندگی بدم جانم در خطر هست لطفان کمکم کنید بهترین کیس برای پناهندگی در کانادا برای افغانها کدام هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  12. سلام دوست من پناهنده کانادا شده و میگه که شرایط پناهندگی در کانادا برای ایرانیان خیلی راحت هست من هم میخاستم اقدام کنم ایا درسته به نظرتون که پناهندگی در کانادا برای ایرانیان با تغییر دین ممکن هست؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  13. ممنون بابت اطلاعاتتون. از نظر عکس هایی که گذاشتید اطمینان دارید که کمپ های کاناداست؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله تصاویر مربوط به کمپ های پناهندگی در کانادا می باشد. ممنون از همراهی شما ❤️

  14. سلام عليكم خوب هستی برادر عزیز ما را کمک نماید که به کشور کانادا بیایم ادامه تحصیل بدم جانم ده خطر است نمی توانم به کشورم افغانستان زندگی کونم از شما واز سازمان ملل کشور کانادا خواهانی کمک هستم تابیایم به کشور کانادا ادامه تحصیل بدم و زندگی ام را جور کونم واز شما خواهان کمک هستم و1سال ده موسسه کانادایی یا wccوظیفه داشتم وجانم ده خطر است اقتصاد ضعیف است برادر جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا