مطالب متفرقهمهاجرت

هزینه زندگی در آلمان (بررسی هزینه‌ و خارج یک ماه زندگی در آلمان)

کشور آلمان در بین کشورهای اروپایی همواره یکی از انتخاب‌های اول برای مهاجرین بوده است. یکی از مهم‌ترین مسائل مهاجرت، انتخاب کشوری است که هزینه‌های زندگی در آن مقرون به صرفه باشد. هزینه‌ زندگی در آلمان با توجه به متوسط درآمدها بسیار مناسب است.

اقتصاد کشور آلمان در بین رتبه‌های اول جهان است و به دلیل رعایت قانون شاهد کمترین نرخ فساد اقتصادی در این کشور هستیم. در صورت داشتن تخصص، زندگی در آلمان می‌تواند بسیار ایده‌ آل و جذاب باشد. هزینه زندگی در آلمان با وجود سطح بالای زندگی در آن از بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرقه‌ تر است.

فرهنگ قالب کشور آلمان رعایت نظم و انضباط و جدیت در کارها است. برای زندگی در آلمان مهاجرین نیز باید از این فرهنگ پیروی کنند تا امکان پیشرفت را داشته باشند. هزینه زندگی در آلمان با توجه به تعداد افراد، هدف مهاجرت، نوع شغل، شهر محل زندگی متغیر است اما در هر صورت زندگی در آلمان گران نیست.

قیمت اجاره خانه در المان 

هزینه اجاره خانه در آلمان با توجه به شهر و تعداد خواب و معیارهای دیگر مشخص می‌شود. هزینه اجاره خانه در آلمان در شهرهای اصلی مانند برلین، مونیخ، هامبورگ بیشتر است. اگرچه در سالهای اخیر قیمت اجاره خانه زیاد شده است اما باز هم می‌توان خانه با قیمت و شرایط مناسب پیدا کرد. برای اجاره خانه به هزینه کمتر در صورتی که خانه‌ای در خارج از مرکز شهر بگیرید، هزینه اجاره باز هم کمتر خواهد شد.

برای اجاره خانه یک خوابه از حداقل 700 دلار تا 1300 دلار نیاز به هزینه کردن است. در صورتی که ملکی که اجاره می‌شود در مراکز مهم و مرکز شهر نباشد و می‌‌توانید خانه‌ای تا 300 یا 400 دلار اختلاف قیمت پیدا کنید.

در شهرهایی مانند درسدن، ماگدبورگ، لایپزیگ و ینا، بیله‌فلد، فرانکفورت اودر، هال، کرفلد که از شهرهای ارزان آلمان به حساب می‌آیند، می‌توانید ملک‌هایی با قیمت مناسب‌تر پیدا کنید. البته زندگی در این شهرها باید با شرایط تحصیلی یا کاری شما هماهنگ باشد.

هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه نیز در شهرهای ارزان‌ و در خارج از مرکز شهر از 900 دلار شروع می‌شود و تا 3000 دلار در شهرهایی مانند مونیخ و برلین افزایش قیمت دارد.

در هنگام اجاره ملک باید مبلغی معادل یک تا سه ماه اجاره نیز به عنوان ودیعه به مالک داده شود که در صورت عدم خسارت به خانه، در هنگام پایان مهلت اجاره به مالک بازگشت داده می‌شود.

قیمت اجاره خانه در المان

هزینه خورد و خوراک در آلمان

مدیریت هزینه‌های خورد و خوراک برای یک نفر بسیار راحت‌تر از مدیریت هزینه‌های خانواده است. تورم در کشور آلمان بسیار ناچیر است و قیمت اقلام خوراکی و مواد غذایی با ثبات است. در صورت زندگی در شهرهای ارزان آلمان، می‌توانید هزینه‌ها خود را به مراتب کاهش دهید. به طور متوسط هزینه یک کیلو گوش گاو در حدود 13 تا 16 دلار، تخم‌مرغ ۱۲ عددی بین 2 تا 3 دلار، یک کیلو برنج بین 1.94 تا 2.5 دلار می‌باشد.

هزینه حمل و نقل در آلمان

برای رفت و آمد در آلمان می‌توان از مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده کرد. سیستم حمل و نقل آلمان قوی و مقرون به صرفه است. برای کاهش هزینه‌ها بهتر است که از مترو و اتوبوس استفاده شود. برای مسافت‌های کوتاه‌تر می‌توان از دوچرخه استفاده کرد زیرا مسیرهای دوچرخه سواری و فرهنگ آن در این کشور عمومیت دارد.

هزینه بنزین از ۱.۸۵ یورو تا 2 یورو می‌باشد. هزینه بلیط مترو یک‌طرفه نیز از یک تا سه یورو می‌باشد. در صورتی که رفت و آمد روزانه دارید بهتر است که از کارتهای ماهانه استفاده کنید که هزینه‌ای بین 50 تا 80 یورو دارند و نیازی به خرید روزانه بلیط نخواهید داشت.

هزینه زندگی در آلمان

بیمه در کشور آلمان

بیمه درکشور آلمان اجباری است و تمام مردم آلمان و مهاجرین بدون توجه به نوع اقامت، باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. هزینه بیمه بسته به اینکه از چه نوع بیمه‌ای استفاده می‌کنید متفاوت است و هرچه هزینه بیمه بیشتر باشد، خدمات و پوشش دهی هزینه‌ها بیشتر خواهد بود. یک نوع بیمه که به صورت عمومی می‌باشد برای تمامی افرادی که در آلمان زندگی می‌کنند اجباری است که هزینه‌ کمتری نیز دارد.

در بیمه عمومی نیمی از مبلغ توسط فرد پرداخت می‌شود و باقی مانده باید توسط کارفرما پرداخت شود. در صورتی که فرد در حال حاضر دارای بیماری خاص باشد، این بیمه شامل بیماری‌هایی که از قبل داشته‌اید نیز می‌شود. با استفاده از این بیمه امکان استفاده از بیمارستان‌های آلمان و پوشش دهی هزینه‌های دارویی را خواهید داشت.

بیمه خصوصی برای افرادی که تمایل دارند که بیمه موارد بیشتری را شامل شود و امکان پرداحت هزینه آن را نیز دارند، مناسب است. افراد خود اشتغال نیز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند. استفاده از این بیمه شامل خدمات و مزایای بیشتری است.

هزینه زندگی در آلمان برای دانشجو

دانشجویان در همه جای دنیا جزو کم هزینه‌ترین و کم درآمدترین قشر جامعه هستند. برای زندگی در کشوری دیگر و تحصیل باید هزینه‌ها به خوبی مدیریت شوند تا بتوان از پس هزینه‌ها برآمد. تحصیل در بیشتر دانشگاه‌های آلمان رایگان است اما در برخی دانشگاه‌ها هزینه‌ کمی برای ثبت نام هر ترم دریافت می‌شود. علاوه براینکه هزینه‌های زندگی، کتاب و مسکن بر عهده خود دانشجو است.

هزینه‌های تحصیل در آلمان را می‌توان برای مدیریت صحیح به سه بخش تقسیم کرد. هزینه‌های دانشگاه و ثبت نام و کتاب، هزینه‌ اجاره خانه و درنهایت هزینه‌های روزانه زندگی مانند خورد و خوراک، پوشاک و اینترنت و بیمه شامل هزینه‌های زندگی دانشجویی در آلمان هستند.

یکی از بخش‌هایی که هزینه‌ زیادی برای دانشجویان دارد، هزینه‌های اجاره است. برای کاهش هزینه‌ها اجاره بهتر است که از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده شود یا در صورت تمایل به اجاره خانه، به صورت اشتراکی یک خانه اجاره شود تا هزینه‌ها تقسیم گردد.

نتیجه گیری هزینه زندگی در آلمان

هزینه های زندگی در آلمان باید با توجه به تعداد نفرات، نوع مهاجرت، شهر محل زندگی محاسبه شود. ایرانیان زیادی از طریق روش‌های مهاجرتی کاری یا تحصیلی در آلمان زندگی می‌کنند. مهاجرت به آلمان، یک تصمیم درست و منطقی برای افرادی است که تمایل دارند که در یک کشور قانون مند، زیبا و تمیز با رشد اقتصادی بالا زندگی کنند. کشور آلمان در صورت مدیریت هزینه‌های دانشجویی یا داشتن شغل مناسب می‌توان زندگی به دغدغه‌ای را سپری کرد. نرخ بیکاری پایین این کشور اقتصادی و صنعتی باعث شده است که دانشجویان زیادی تمایل داشته باشند که در این کشور ادامه تحصیل و سپس مشغول به کار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا