مهاجرتویزای توریستی

ویزای توریستی آلمان بدون دعوتنامه{هزینه+مدارک لازم و تمکن مالی}

برای دریافت ویزای توریستی باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. آلمان یکی از دیدنی ترین و البته پیشرفته ترین کشورهای اروپا است. هر ساله افراد زیادی با اهداف مختلف جهت دریافت ویزای توریستی برای آلمان اقدام می کنند. در این مطلب به سوال چگونه ویزای توریستی المان بگیریم پاسخ خواهیم داد و همه شرایط و مدارک لازم برای ویزای توریستی سفارت آلمان را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین راه های مهاجرت به آلمان

ویزای توریستی به آلمان چیست؟

صدور ویزای توریستی آلمان
چگونگی دریافت ویزای توریستی برای آلمان

ویزای توریستی آلمان مخصوص سفرهای کوتاه مدت به این کشور اروپایی است. این سفرها ممکن است به قصد تفریح، دیدار اعضای خانواده، جلسات کاری و … باشد. بنابراین اگر قصد مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری به این کشور را دارید نباید درخواست ویزای توریستی آلمان ثبت کنید.

کشور آلمان قوانین بسیار دقیقی در مورد انواع ویزا دارد و به همین دلیل امکان تبدیل ویزا یا دور زدن قوانین و دستورالعمل ها سخت یا گاهی غیرممکن است.
کشورهای عضو شینگن ویزای توریستی آلمان را طراحی کرده اند. کسانی که موفق به دریافت این ویزا شوند، می توانند به تمامی کشورهای عضو شینگن سفر کنند. البته مدت زمان ویزای توریستی آلمان محدود است. در ادامه به این نکته بیشتر خواهیم پرداخت.
اگر قصد تفریح یا سفری کوتاه مدت برای دیدار با اعضای خانواده یا برگزاری جلسات کاری چند روزه را دارید، باید برای صدور ویزای توریستی آلمان اقدام کنید. کشور آلمان صنعت گردشگری بسیار قدرتمندی دارد. در هر سال چند ده میلیون گردشگر وارد کشور آلمان می شوند. صدها مکان تاریخی، جاذبه طبیعی، بازارها و مراکز فرهنگی و تجاری در این کشور وجود دارد که میزبان مسافران و گردشگران زیادی از کشورهای مختلف است.

چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم؟

شرایط اخذ ویزای توریستی آلمان
مراحل گرفتن ویزای توریستی آلمان

برای دریافت ویزای توریستی آلمان 2023 شرایط و مدارک مختلفی نیاز است. برای مثال برخورداری از تمکن مالی برای ویزای توریستی آلمان اجباری است. سفارت این کشور در زمان بررسی صلاحیت گردشگران نظارت دقیقی بر تمکن مالی ویزای توریستی آلمان خواهد داشت.
از دیگر “شرایط اخذ ویزای توریستی آلمان” می توان به داشتن دعوت نامه اشاره کرد. البته امکان دریافت ویزای توریستی آلمان بدون دعوتنامه هم وجود دارد:

در این حالت باید قبل از درخواست ویزا، بلیط هواپیما خریداری شده باشد. معمولا شرکت ها و آژانس های مسافرتی تسلط کاملی بر شرایط دریافت ویزای توریستی آلمان دارند و به همین دلیل به طور همزمان و به موقع برای دریافت ویزا گردشگری اقدام خواهند کرد. با این حال افرادی که برای اخذ ویزای توریستی المان با دعوتنامه اقدام کنند، سریعتر و راحت تر مراحل را پشت سر خواهند گذاشت.

بررسی مراحل گرفتن ویزای توریستی آلمان

نحوه گرفتن ویزای توریستی المان به شرح زیر است:
⦁ ابتدا باید درخواست خود را از طریق سفارت یا کنسولگری آلمان ثبت کنید.
⦁ سپس می بایست روش مصاحبه با سفارت را انتخاب کنید.
⦁ در مرحله بعد باید هزینه ویزای توریستی آلمان را پرداخت کنید.
⦁ در گام بعد برای مصاحبه دعوت خواهید شد. در طی این جلسه افسر سفارت سوالاتی را به زبان فارسی از شما خواهد پرسید. مدت زمان مصاحبه سفارت معمولا حدود ۲۰ دقیقه است.
⦁ در نهایت سفارت جواب مصاحبه و نتیجه درخواست ویزا را پس از مدتی به شما اعلام خواهد کرد.

هزینه ویزای توریستی آلمان چقدر است؟

قیمت ویزای توریستی آلمان حدود ۶۰ یورو است. این هزینه باید در زمان شروع پرونده پرداخت شود. البته هزینه گرفتن ویزای توریستی المان برای برخی کشورهای شرق اروپا مثل گرجستان کمتر بوده و حدود ۳۵ یورو است. لازم به ذکر است مبلغ گرفتن ویزای توریستی آلمان برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال نیز ۳۵ یورو خواهد بود و برای کودکان کمتر از ۶ سال نیز هزینه ای پرداخت نخواهد شد.

برای گرفتن ویزای توریستی المان چه مدارکی لازم است

مدارک لازم جهت ویزای توریستی آلمان توسط دولت و سفارت این کشور تعیین می شود. در سال های گذشته مدارک مورد نیاز ویزای توریستی آلمان به شرح زیر بوده است:
⦁ فرم درخواست ویزای توریستی آلمان (این فرم باید به زبان انگلیسی یا آلمانی و به طور کاملا صادقانه پر شود.)
⦁ ۲ قطعه عکس با سایز پاسپورتی
⦁ پاسپورت با حداقل ۳ ماه اعتبار و یک صفحه خالی
⦁ گردش حساب بانکی سه ماه گذشته
⦁ بلیط هواپیما
⦁ نامه رضایت شرکت برای خروج از کشور (برای افرادی که در استخدام ادارات و شرکت ها هستند.)
⦁ ارائه گواهی اثبات تمکن مالی
⦁ نامه اثبات محل اقامت در آلمان (برگه رزرو هتل یا دعوت نامه دوستان)
⦁ بیمه مسافرتی با حداقل ۳۰ هزار یورو تضمین خسارت
⦁ مجوز خروج مدرسه یا دانشگاه برای دانش آموزان و دانشجویان
⦁ نامه شخصی جهت توضیح دلایل سفر به آلمان و مدت زمان اقامت موقت
⦁ دعوتنامه معتبر (دارای آدرس، مدت اقامت و مشخصات تماس)
⦁ گواهینامه رانندگی
⦁ نامه وضعیت تاهل
مدارک ویزای توریستی آلمان برای افرادی که کمتر از سن قانونی هستند نیز به شرح زیر است:
⦁ رضایت نامه والدین با امضای پدر و مادر
⦁ کپی صفحات پاسپورت والدین
افرادی که قصد دارند برای “دریافت ویزای توریستی المان از ترکیه” اقدام کنند نیز تقریبا باید همین مدارک را ارائه دهند. در سال های گذشته به دلیل شرایط سیاسی، افزایش درخواست های ایرانیان و طولانی شدن وقت سفارت، افراد زیادی برای دریافت ویزای کشور آلمان راهکاری جدید انتخاب کرده اند و درخواست خود را از طریق کشور ترکیه ارسال می کنند.

آیا پناهندگی از طریق ویزای توریستی آلمان ممکن است؟

پناهندگی از طریق ویزای توریستی آلمان
پناهندگی با ویزای توریستی المان

یکی از مشکلات دولت کشور آلمان، اقدام برای دریافت پناهندگی با ویزای توریستی المان است. باید بدانیم که هیچ قطعیتی در ویزای توریستی المان و پناهندگی وجود ندارد. طبق قوانین این کشور، پناهندگی به افرادی اعطای می شود که در کشور خود تحت تعقیب یا تهدیدات سیاسی و جانی هستند یا به خاطر عقاید، سبک زندگی و افکارشان دچار مشکلات جدی شده اند. بنابراین حتی در صورتی که مدارک لازم ویزای توریستی المان را در اختیار داشته باشید و بتوانید به این کشور سفر کنید، هیچ تضمینی برای دریافت پناهندگی وجود ندارد.

شرایط تبدیل ویزای توریستی به کاری در آلمان

یکی از راه های دریافت اقامت دائم کشور آلمان، تبدیل ویزای توریستی این کشور به ویزای کاری است. فرد متقاضی باید در مدت زمان حضور در کشور آلمان، راهکاری برای دریافت اقامت دائم پیدا کند. از جمله راهکارهای دریافت اقامت دائم می توان به پیدا کردن شغل، اقامت آلمان از طریق ازدواج و یا ویزای تحصیلی آلمان اشاره کرد. البته هر کدام از این موارد شرایط خاص و ویژه ای دارد و دولت آلمان پس از بررسی دقیق مدارک و مستندات، اقامت دائم یا تمدید اقامت موقت را تایید خواهد کرد.

مدت زمان ویزای توریستی المان چقدر است؟

اگر قصد اخذ ویزای توریستی دارید، سریعترین زمان ویزای توریستی آلمان سه ماه قبل از سفر خواهد بود. همچنین کمترین زمان نیز ۲ هفته قبل از اعزام به کشور آلمان است. معمولا مدت زمان صدور ویزای توریستی آلمان حدود ۱۰ تا ۳۰ روز است. در واقع بررسی های سفارت این کشور بین یک تا چهار هفته زمان خواهد برد. البته در قوانین جدید ویزای توریستی آلمان سخت گیری هایی وجود دارد که باعث می شود صدور ویزا برای برخی افراد تا ۶۰ روز هم زمان ببرد.

مدت زمان ویزای توریستی آلمان
مدت زمان اعتبار ویزای توریستی آلمان

اعتبار ویزا بستگی به سفارت صادر کننده دارد. اگر بخواهیم دقیق تر به سوال «ویزای توریستی آلمان چند روزه است» پاسخ دهیم، باید بگوییم هر فرد پس از دریافت ویزا توریستی می تواند نهایتا ۹۰ روز در کشور آلمان حضور داشته باشد و این دوره زمانی حداکثر تا ۶ ماه پس از صدور ویزا اعتبار دارد.
دریافت ویزای توریستی آلمان در کرونا به طور موقت متوقف شد اما در حال حاضر تمام محدودیت ها از برداشته شده است. البته فرد درخواست کننده باید کارت واکسن معتبر کووید ۱۹ داشته باشد.

سخن پایانی مجله مهاجرت

در این مطلب نحوه دریافت ویزای توریستی آلمان را بررسی کردیم. طریقه گرفتن ویزای توریستی آلمان سختی و چالش خاصی ندارد و معمولا آژانس های مسافرتی بخش قابل توجهی از اقدامات را انجام می دهند. البته مدارک لازم برای ویزای توریستی آلمان باید کامل باشد. در صورت وجود نقص در مدارک، بروز اشتباه یا انجام تخلف، سفارت آلمان قاطعانه درخواست را رد خواهد کرد. در سال های گذشته شاهد سخت گیری بیشتری از جانب این کشور بوده ایم و قوانین جدید ویزای توریستی آلمان نظارت دقیق تری بر سابقه و فعالیت افراد داشته است.

سوالات متداول در مورد ویزای توریستی آلمان

هزینه ویزای توریستی آلمان چقدر است؟

قیمت ویزای توریستی آلمان حدود ۶۰ یورو است.

پناهندگی از طریق ویزای توریستی آلمان ممکن است؟

خیر هیچ ارتباطی بین ویزای توریستی المان و پناهندگی وجود ندارد.

ویزای توریستی آلمان چند روزه است؟

3ماه تا 6 ماه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا