مهاجرت

هنرمندان و بازیگرانی که مهاجرت کردند + تصاویر

بازیگرانی که مهاجرت کردند چه سرنوشتی دارند

در سالهای اخیر تعداد بیشتری از بازیگران ایرانی از کشور برای همیشه مهاجرت کردند. اگرچه برخی از این بازیگران در ایران در موقعیت خوبی از نظر بازیگری بودند، اما تصمیم به مهاجرت کردند. بازیگرانی که مهاجرت کردند در برخی موارد به انتخاب خود این تصمیم را گرفتند و در برخی موارد نیز مجبور به این کار شدند اما در بیشتر موارد به دلیل عدم امکان برگشت به کشور و نبود شرایط برای فعالیت هنری مناسب، از مهاجرت خود ناراضی هستند.

اگرچه تعدادی از این بازیگران که مهاجرت کردند، در زمینه‌های هنری مثل کارگردانی، بازیگری و تاتر فعالیت‌هایی داشته‌اند اما از کیفیت کارهای انجام شده راضی نبوده و از مهاجرت خود ناراضی هستند. تعداد انگشت‌ شماری از این بازیگران تصمیم آگاهانه‌ای برای مهاجرت گرفته و تصمیم گرفتند که بازیگری را کنار بگذارند.

فریبرز عرب‌نیا

فریبزر عرب نیا - بازیگرانی که مهاجرت کردند

فریبرز عرب‌نیا در دوره‌هایی در سینمای ایران نقش اول فیلم‌ها بود و اغلب او را با نقش مختارنامه می‌شناسند. این بازیگر سال‌ها است که در کانادا زندگی می‌‌کند. او در زمان بازیگری در ایران با عسل بدیعی ازدواج کرد که بعد از مدتی به جدایی انجامید. ثمره این ازدواج یک پسر به نام جانیار است که در حال حاضر در کانادا به پدرش زندگی می‌کند.

تصور بر این است که جوان اول سینمای ایران در کانادا زندگی مرفهی داشته باشد اما فریبرز عرب نیا اعلام کرد که زندگی جدیدی را از صفر در آنجا شروع کرده است و شغل او رانندگی بیماران است.

ویشکا آسایش

ویشکا آسایش - بازیگرانی که مهاجرت کردند

ویشکا آسایش یکی از بازیگران موفقی بود که تصمیم گرفت به همراه خانواده به فرانسه مهاجرت کند. ویشکا آسایش که نقش‌های به یاد ماندنی را در کارنامه بازیگری خود دارد، تصمیم گرفت برای همیشه از دنیای بازیگری خداحافظی کند و به همراه همسر و پسرش به زندگی در فرانسه ادامه دهد. این بازیگر بی حاشیه زندگی آرامی را در کنار خانواده در خارج از کشور و در پاریس ادامه می‌دهد و عکس‌های از او در فضای مجازی در بین ایرانیان منتشر شده است.

ارژنگ امیرفضلی

ارژنگ امیرفضلی مهاجرت

ارژنگ امیرفضلی نیز یکی از بازیگرانی است که برای ادامه زندگی، کانادا را انتخاب کرده است و از طریق فضای مجازی، طرفداران را در جریان شرایط زندگی خود قرار می‌دهد. این بازیگر نقش‌های طنز در زندگی خود واقعی خود در ایران و حتی در حال حاضر که در کانادا زندگی می‌کند، از شرایط ناراضی و شاکی است. درآمد کم و شرایط سخت زندگی در کانادا صحبت‌های ارژنگ امیرفضلی در ویدئوهایی است که از خود پخش می‌کند.

گلشیفته فراهانی

گلشیفته فراهانی - بازیگرانی که مهاجرت کردند

گلشیفته فراهانی که در زمان بازیگری در ایران بسیار فعال بود، در سال 87 بعد از بازی در نقشی کوتاه در فیلم “یک مشت دروغ” در کنار لئوناردو دی کاپریو تصمیم به مهاجرت از ایران گرفت. شاید تصور او بر این بود که به دلیل بازی در فیلم کارگردانی مانند ریدلی اسکات و همبازی شدن با بازیگری معروفی در حد دی کاپریو موج پیشنهادهایی سینمایی را به سوی او روانه می‌‌کند، اما واقعیت این بود که او برای دیده شدن و جمع کردن یک کارنامه بازیگری در خارج از کشور مجبور شد که زمان زیاد را بگذارد.

مهناز افشار

مهناز افشار - بازیگرانی که مهاجرت کردند

این بازیگر بعد از مهاجرت تا مدتها به امید بازگشت به ایران، حجاب خود را حفظ کرد اما بعد از مدتی با این واقعیت که امکان بارگشت به ایران را ندارد، ظاهر و استایل دیگری به خود گرفت. مهاناز افشار که در برنامه‌هایی مانند استعدادیابی در شبکه‌های خارجی نیز خضور داشت، در حال حاضر از زندگی در خارج از کشور ناراضی است. نبود زمینه فعالیت کاری و دوری از خانواده علت‌های اصلی عدم رضایت این بازیگر است. این بازیگر به دلیل عدم روشن بودن مواضع خود ازتجمعی در خارج از کشور بیرون شد. مهناز افشار علت مهاجرت خود را در آن زمان “داغ بودم و نفهمیدم! ” عنوان کرده است.

برزو ارجمند

برزو ارجمند - بازیگرانی که مهاجرت کردند

برزو ارجمند که پسر سر انوشیروان ارجمند است از ابتدا به دلیل حضور در یک خانواده هنری با بازیگری در تلوزیون کار خود را شروع کرد. او بعد از مهاجرت فعالیت هنری چشمگیری نداشته است و همسرش نیز در برخی شبکه‌ها مشغول به کار گریم می‌باشد. این بازیگر که به دلیل دوستی و حضور در مراسم ازدواج یکی از خوانندگان سطح پایین لس آنجلسی خبرساز شده بود، این روزها در آمریکا در کنار همسر خود پارمیس و پسرش زندگی می‌کند.

حمید فرخ‌نژاد

حمید فرخ_نژاد - بازیگرانی که مهاجرت کردند

حمید فرخ‌نژاد که یکی از پرکارترین بازیگران سینما بود، تصمیم گرفت که در یک حرکت ناگهانی برای همیشه ایران را ترک کند و قید بازیگری در ایران را بزند. او در مدت حضورش در خارح از کشور فعالیتی هنری خاصی نداشته و تنها در یک یا دو برنامه اکران فیلم حضور داشته باشد. قطعا او با مهاجرت نمی‌تواند زمینه کاری برای خرج کردن استعداد هنری خود فراهم کند. فعالیت‌های محدود هنری این بازیگران به دلیل نداشتن تعداد زیاد ایرانی در خارج که بتوانند از فعالیت‌های هنری آنها حمایت کند، ادامه دار نیست.

مانی رهنما و همسرش صبا راد

صبا راد و مانی رهنما

صیا راد و همسرش چند سالی است که کشور ترکیه را برای ادامه زندگی انتخاب کرده‌اند. مانی رهنما که سالها در ایران در زمینه موسیقی فعال و از شاگردان بابک بیات، آهنگساز کشورمان بود، تصمیم گرفت که از ایران مهاجرت کند. البته صبا راد همسر دوم مانی رهنما است و پسر مانی رهنما به نام پارسا همراه با مادرش همچنان در ایران زندگی می‌کنند.

صبا راد نیز سالها در زمینه گویندگی و نویسندگی رادیو و مجریگی مشغول به کار بود. برنامه به خانه برمی گریم، معروف‌ترین کار صبا راد در تلوزیون می‌باشد. صبا راد نیز در گذشته یک بار ازدواج کرده است.

پرستو صالحی

پرستو صالحی - بازیگرانی که مهاجرت کردند

پرستو صالحی که مدتها است به همراه خانواده، ترکیه را برای ادامه زندگی انتخاب کرده است. با وجود رضایت ابتدایی از زندگی در خارج از کشور، اما در حال حاضر، مهاجرت خود را یک اشتباه می‌داند و با انتشار ویدئویی اعلام کرد که بیشتر از این توان زندگی در غربت را نداشته و حتی در صورت زندانی شدن، حاضر به بازگشت به ایران هست. پرستو صالحی که در ایران بیشتر از سریال‌های تلوزیونی فعالیت داشت زمان زیادی است که از این فضا دور بوده است و منبع درآمد بود تبلیغاتی است که در پیج اینستاگرام خود منتشر می‌کند.

ریحانه پارسا

ریحانه پارسا که به دلیل سن کم و شهرت زیاد، باعث شد که حواشی زیادی برای او ایجاد شود، در نهایت تصمیم گرفت که از ایران خارج شود. حواشی او در خارج ادامه داشت و او فعالیت‌های مختلفی را برای زندگی در ترکیه انجام می‌داد، این بازیگر جوان به دلیل اینکه دیپلم تاتر دارد، فعالیت‌های کمی نیز در تاتر داشته است. اما مانند دیگر بازیگران فعالیت‌های هنری او قابل مقایسه با فعالیت‌هایی که در ایران داشته است، نیست. در حال حاضر ریحانه پارسا در ترکیه زندگی آرامی را سپری می‌کند.

نتیجه گیری

مهاجرت تصمیم بزرگی است و تفاوتی نمی‌کند که بازیگر و یک شخص معروف هستید یا خیر. برای مهاجرت نیاز به دوراندیشی و جدا کردن احساسات از منطق است تا بتوان سختی‌های مهاجرت را مدیریت کرد. بازیگرانی که مهاجرت کردند در بیشتر مواقع از تصمیم خود پشیمان هستند، زیرا علاوه بر اینکه امکان برگشت به کشور را برای همیشه از دست دادند، به دلیل محدود بودن بازار کار و ایرانیان در خارج از کشور نمی‌توانند فعالیت‌های بازیگرانی که مهاجرت کردند اغلب تلخ و البته عبرت آموز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا