مهاجرت

امن ترین کشور جهان برای زندگی در سال 2022

در این مقاله امن ترین شهرهای جهان بر اساس آمار سال 2021 از طریق بررسی 60 شهر بزرگ با در نظر گرفتن 76 شاخص و معیار مختلف اعم از موارد زیر، اعلام گردیده است: 

  •  امنیت محیطی و حفاظت شخصی و مهمانان شهری
  • سلامت
  • دیجیتال
  • استانداردهای مراقبت های بهداشتی
  • سطح زیرساخت ها و زیر بنا
  • امید به زندگی

نتایج اعلام شده از طریق رتبه بندی سالانه مجله اکونومیست The Economist و موسسه هوش اقتصادی، از 10 شهر که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم حاکی است. این موضوع بین 60 شهر با بیشترین بازدید در جهان و شاخصی به نام SCI که امنیت شهرها را بر اساس معیار های گفته شده، رتبه بندی می نماید، سنجیده شده است.

امن ترین شهرهای جهان در سال 2021، به ترتیب بدین صورت است:

  1. کپنهاگ، دانمارک
  2. تورنتو، کادانا
  3. سنگاپور، سنگاپور
  4. سیدنی، استرالیا
  5. توکیو، ژاپن
  6. امستردام، هلند
  7. ولینگتون، نیوزلند
  8. هنگ کنگ، چین
  9. ملبورن، استرالیا
  10. استکهلم، سوئد

شاخص شهرهای ایمن برای اولین بار در سال 2015 با 44 شاخص و 50 شهر راه اندازی شد. از آن زمان ، این شاخص هر دو سال یکبار به روز می شود. شاخص های تعیین امنیت شهری، باید تمام جوانب شهری را پوشش دهد و چارچوب های امنیت را تقویت نماید. بدین ترتیب با چالش های نوظهور، امنیت شهری را نیز می توان کنترل نمود. در سال 2021 ، چارچوب ها بیشتر به روز شدند تا ماهیت پویای چشم انداز ایمنی شهری را با تمرکز ویژه بر تأثیر همه گیری نشان دهد. همچنین ستون جدیدی به عنوان شاخص در سال 2021 علاوه بر تاکید به اهمیت امنیت دیجیتال، معرفی گردید: امنیت محیط زیست.

منبع: Economistmag

بیشتر بخوانید: بهترین کشورها برای مهاجرت

کپنهاگ، دانمارک Copenhagen

امن ترین شهر جهان در سال 2021 شهر کپنهاگ دانمارک شناخته شده است. در نظرسنجی های سالهای قبل، شهرهای آسیایی بیشتر در رتبه های اول قرار می گرفتند، مثلا اوساکو، توکیو، سنگاپور، اما امسال (2021)، اولین شهر از نظر امنیت، کپنهاگ بوده که از 100 نمره، امتیاز 82.4 را کسب نموده است.

کشور دانمارک در سال 2019 در رتبه ‌8 امن ترین کشور جهان برای زندگی قرار داشت، اما امسال با اضافه شدن معیار امنیت محیط‌ زیست با ارتقای زیادی در رتبه روبرو شده است. یعنی این شاخص، در کسب این رتبه برای دانمارک بسیار تاثیرگذار عمل کرده است. البته ناگفته نماند که کشور دانمارک و شهر کپنهاگ، از نظر امنیت شخصی هم امتیاز بسیار بالایی کسب کرده است.

به نقل قول از لارس وایس، شهردار کپنهاگ، از عوامل مهمی که شهر کپنهاگ را امن نموده، میزان کم جرم و جنایت بوده که در دهه های اخیر دارای کمترین نرخ جرم جنایت بوده است. همینطور ایشان به اتحاد بالای اجتماعی و فاصله طبقاتی بسیار کم نیز تاکید فراوان داشته اند. ایشون افزود که در این شهر، رئیس یک شرکت با فرد خدماتی و نظافت‌ چی، در مارکت های موجود محل روبرو شده و فرزندان آنها به یک مدرسه می روند.

بیشتر بخوانید: روشهای مهاجرت به دانمارک

کپنهاگ دانمارک
کپنهاگ دانمارک

تورنتو، کانادا Toronto

تورنتو کانادا برای سالهای متوالی به عنوان  امن ترین شهر آمریکای شمالی شناخته شده است. این شهر از نظر بسیاری از شاخص ها دارای نمره و امتیاز بسیاری بالایی بوده است. 

به ویژه در مواردی زیر امتیازهای بسیار خوبی را کسب نموده است:

  • سطح بالای زیرساخت ها
  • امنیت شخصی ساکنان

تورنتو از نظر هزینه های زندگی بسیار مناسب است و همواره در لیست بهترین و امن ترین شهرها برای زندگی بوده است. امتیاز تورنتو 82.2 بوده و رتبه دوم را از آن خود نموده است.

بیشتر بخوانید: روشهای مهاجرت به کانادا

تورنتو کانادا
تورنتو کانادا

سنگاپور، سنگاپور Singapore

سنگاپور رتبه سوم را در میان امن ترین شهرهای جهان در سال 2021 کسب کرده است. تقریبا همه میدانند که مقامات سنگاپور، در مقابل هرگونه تخلف بسیار سختگیرانه و حتی بی رحمانه برخورد مینماید. در این حد که رها کردن یک ته سیگار در سطح شهر، جریمه اش برابر با حقوق یک ماه یک کارمند است.

سنگاپور از شهرهای پرجمعیت در جنوب شرق آسیاست. در این شهر پلیس ها بسیار تاثیر گذار عمل میکنند و امنیت بسیاری را در این شهر برقرار نموده اند. سنگاپور امتیاز 80.7 را اذعان خود نموده است.

بیشتر بخوانید: روشهای مهاجرت به سنگاپور

سنگاپور
سنگاپور

سیدنی، استرالیا Sydney

سیدنی از بزرگترین و همینطور قدیمی ترین شهرهای استرالیا است. این شهر از نظر شاخص هایی مانند زیرساخت و همچنین امنیت اقتصادی، امتیاز بالایی کسب نموده و در مقام 4ام  قرار گرفته است. 

در این بین استرالیایی ها به مهمان نوازی در جهان شهره هستند و شهر سیدنی استرالیا نیز از امن ترین و سرگرم کننده ترین شهرهای دنیا محسوب میشود. سیدنی با اختلاف بسیار کم با سنگاپور به مقام چهارم رسید و امتیاز 80.1 را کسب کرد.

سیدنی از نظر امنیت دیجیتال بسیار قوی عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: روشهای مهاجرت به استرالیا

سیدنی استرالیا
سیدنی استرالیا

توکیو، ژاپن Tokyo

در سال گذشته یعنی سال 2020، شهر توکیو ژاپن مقام اول امن ترین شهر جهان را کسب نمود. حتی تنها بودن در نیمه شبهای این شهر، خطرناک و ترسناک نیست. چرا که هر گوشه از این شهر، توسط دوربین های امنیتی کنترل می گردد. 

توکیو گرانترین شهر دنیاست. توریست و گردشگران بابت این امنیت و سایر امکانات باید هزینه های گزافی را متحمل شوند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کشور ژاپن

توکیو، ژاپن
توکیو، ژاپن

آمستردام ، هلند Amsterdam

آمستردام هلند، شهر زیبای روی آب نیز از امن ترین شهرهای جهان است. بسیاری از افراد حاضرند حتی شده چند ساعت در این شهر ساکن باشند. 

آمستردام زیبا با محیط زیست پاکیزه که بیشتر از اتومبیل، دوچرخه در سطح شهر دیده میشود از امن ترین و مناسب ترین شهرها برای زندگی است.  امتیاز آمستردام: 79.3 از 100

بیشتر بخوانید: روشهای مهاجرت به هلند

آمستردام هلند
آمستردام هلند

ولینگتون، نیوزلند Wellington

ولینگتون نیوزلند نیز در مقام امن ترین شهر های جهان کسب رتبه کرده است. این در حالی است که آمستردام با امتیاز 79.3 و ولینگتون نیوزلند با امتیاز 79 در مقام هفتم قرار گرفتند. این اختلاف بسیار ناچیز و کم است. مخصوصا که ولینگتون نیز در کسب امتیاز در شاخص امنیت محیط زیست و امنیت محیطی نیز بسیار چشمگیر عمل کرده  است.

بیشتر بخوانید: روشهای مهاجرت به نیوزلند

ولینگتون نیوزلند
ولینگتون نیوزلند

هنگ کنگ، چین Hong Kong

هنگ کنگ چین نیز از امن ترین شهرهای جهان به شمار می رود. دراین رتبه بندی، هنگ کنگ و ملبورن استرالیا در یک رتبه و در مقام هشتم قرار گرفتند. امتیاز این دو شهر به اتفاق برابر با 78.6 بوده است.

شهر هنگ کنگ با توجه به نظم در عین ازدحام و جمعیت زیاد، بسیار در شاخص های مورد نظر خوب عمل کرده است. 

هنگ کنگ ، چین

ملبورن، استرالیا Melbourne

ملبورن استرالیا که در واقع پایتخت فرهنگی استرالیا به حساب می آید، دارای امید به زندگی بسیار بالایی در بین مردم است. امید به زندگی در این شهر برابر با 86 سال است و از اینرو در جهان از یکه تازان به حساب می آید.

جالب این که این شهر زیبا در سال 2014 نیز لقب دوست داشتنی ترین شهر دنیا را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: روشهای مهاجرت به استرالیا

ملبورن استرالیا

استکهلم، سوئد Stockholm

پایتخت کشور سوئد استکهلم ، جز شهرهای غیر آسیایی با بیشترین میزان امنیت برای ساکنین خود و همینطور با امکانات و ترکیبی از شاخص های خوب، راحت ترین و بهترین شهر برای زندگی محسوب میشود. 

این شهر از پر جمعیت ترین شهرهای سوئد است، به طوری که بیشتر از یک پنجم  جمعیت سوئد را در خود جای داده است. همچنین استکهلم پرجمعیت ترین شهر اسکاندیناوی نیز به شمار میرود. استکهلم با 78 امتیاز رتبه دهم را کسب نموده است.

بیشتر بخوانید: روشهای مهاجرت به سوئد

استکهلم، سوئد

سایر شهر های امن جهان در 2021

تا به اینجا 10 شهر اول و امن جهان را معرفی نمودیم. اما در این بین شهرهای دیگری نیز هستند که با اختلاف بسیار جزیی در مقام های 11 به بعد قرار گرفته اند. 

که در اینجا  به معرفی این شهرها می پردازیم:

  • شهرهای  نیویورک و بارسلونا با کسب امتیاز مشترک 77.8 مقام 11ام امن ترین شهرهای جهان
  • شهرهای لندن، واشنگتن و سانفرانسیسکو، به اشتراک در مقام 14ام قرار گرفتند
  • شهرهایی مانند  تورنتو، توکیو، ملبورن، سیدنی و سنگاپور، از سال 2015 که زمان شروع به کار این گزارش بود، همواره در مقامهای اول بودند که امسال شهر کپنهاگ قوی رقابت را از آنها گرفته و در مقام اول نشست
  • شهرهای دیگری مانند قاهره‌ی مصر، کراچی پاکستان، کاراکاسِ ونزوئلا، لاگوسِ نیجریه و یانگونِ میانمار نیز از شهرهای آخر لیست امن ترین شهرهای جهان هستند.

معیارهای رتبه‌بندی امن ترین کشور جهان

با توجه به این که شهرها دارای شاخص و معیاری ثابت برای سنجش میزان امنیت بودند، کشورها نیز دارای معیار هایی برای تعیین میزان امنیت هستند. با توجه به شرایط موجود در کشورها، امنیت در آنها به سه حالت امنترین کشورهای جهان با امنیت بالا، امنیت متوسط و خطر کم و امنیت ضعیف و ریسک و خط بالا، شناسایی میشوند.

در زیر عوامل و معیار های تاثیر گذار در این باره را نام میبریم:

  • جرائم و خشونت های کم، مثل سرقت، آدم ربایی و یا قتل
  • میزان امنیت برای مهمانان و گردشگران کشور مانند خشونت سیاسی، شورش، جنگ، حملات تروریستی
  • میزان ناآرامی‌های اجتماعی، دعواهای خیابانی، قومی و قبیله ای
  • وضعیت رفاهی موجود
  • پیشرفتگی سیستم حمل و نقل
  • وضعیت بهداشتی و درمانی
  • میزان مدیریت بحران در شرایط های مختلف مثل، بلایای طبیعی و …
  • امنیت جاده ها

 شاخص امن ترین کشور جهان

بعد از SCI شاخص شهرهای ایمن، شاخص دیگری به نام شاخص صلح جهانی یعنی GPI وجود دارد که در سطح دنیا، صلح موجود میان کشورها و مناطق را محاسبه مینماید. GPI ، حدود 99.7 درصد جمعیت جهان و 163 کشور دنیا را بررسی و رتبه بندی میکند. 

در این ارزیابی 10 شاخص مختلف مانند:  میزان درگیری کشورها چه داخلی و چه بین المللی(میزان هماهنگی یا اختلاف در یک کشور) و … مورد بررسی قرار میگیرد.

 برخی از شاخص ها را در زیر معرفی نموده ایم:

  • میزان جرم و جنایات پایین
  • روابط هماهنگ با کشورهای همسایه
  • حداقل بروز اقدامات تروریستی و تظاهرات خشونت آمیز
  • وجود صحنه سیاسی پایدار
  • آموزش و بهزیستی مادی
  • دموکراسی و شفافیت
  • پناه دادن حتی بخش کوچکی از جمعیت آواره و پناهنده
  • روابط بین صلح و اقدامات معتبر بین المللی
  • شاخصی به نام صلح منفی به معنای فقدان خشونت یا ترس از خشونت نیز  به عنوان شاخص صلح جهانیمورد استفاده است.
  • شاخصی به نام صلح مثبت نیز شامل نگرش ها، نهادها و ساختارهایی است که  باعث پیشگیری از درگیری و تسهیل جوامع کارآمد است هم عامل اصلی صلح محسوب میشود. صلح مثبت دارای 8 رکن که عبارتند از: 
  1. دولت کارآمد 
  2. روابط خوب با همسایگان 
  3. سطح پایین فساد 
  4.  محیط تجاری سالم 
  5. پذیرش حقوق دیگران 
  6. توزیع عادلانه منابع.
  7. جریان آزاد اطلاعات 
  8.  سطح بالای سرمایه انسانی

لیست امن ترین کشورهای جهان 

20 کشور از امن ترین کشورهای صلح آمیز جهان به انضمام رتبه و میزان صلح جهانی در زیر در اختیار شما عزیزان قرار داده شده است:

کشوررتبهمیزان صلح جهانی
ایسلند11.1
نیوزیلند21.253
دانمارک31.256
پرتغال41.267
اسلوونی51.315
اتریش61.317
سوئیس71.323
ایرلند8 1.326
جمهوری چک91.329
کانادا101.33
سنگاپور111.347
ژاپن121.373
فنلاند131.402
نروژ141.438
سوئد151.46
استرالیا161.47
کرواسی171.48
آلمان181.48
مجارستان191.494
بلژیک201.496

کشور های کم خطر جهان

در بیشتر مواقع کشورهای اروپایی، کشور نیوزلند و کانادا، آمریکا، استرالیا به غیر از اوکراین، از کشورهای کم خطر محسوب میشوند. در این میان کشورهای آسیایی مانند کره جنوبی، چین، عمان، اردن، ژاپن، سنگاپور، ویتنام، برونی و مالزی نیز از کشورهای کم خطر آسیا و خاورمیانه هستند.

پرخطرترین کشورهای جهان

در این میان کشورهایی هستند که در اکثر مواقع نامشان در لیست پر خطر ها قرار میگیرد. مثلا در خاورمیانه کشورهایی مانند عراق، سوریه، پاکستان، یمن و در قاره آفریقا کشورهای سومالی، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، مالی، لیبی از کشورهای پرخطر محسوب میشوند.

در قاره آمریکا نیز کشورهای پر خطری مانند هائیتی، السالوادور و ونزوئلا به چشم میخورند. البته لازم به ذکر است که برخی کشورها به دلیل اینکه دارای هم نقاط امن و هم نقاط و مناطق پر خطر هستند دارای دسته بندی های متفاوتی می شوند.

ایران در رتبه بندی میزان امنیت

جالب است بدانید کشورمان ایران نیز در کشورها امن جهان دارای رتبه میباشد. ایران نیز در کنار کشورهایی مانند برزیل، هند، اندونزی، روسیه، ترکیه، تونس، بحرین و قزاقستان در لیست کشورهای با امنیت متوسط قرار دارد.

لازم به ذکر است که در این باره علاوه بر مسائل و عوامل درونی، عوامل بیرونی و همسایه ها نیز تاثیر گذار است. مثلا شاید در اوضاع کشور همسایه بهبود نسبی صورت گرفته که رتبه ها از نظر امنیت دچار تحلیل میشود.

امن ترین کشورهای جهان برای سفر

در کنار امن ترین کشورهای جهان برای زندگی، کشورهایی هستند که برای سفر، گردشگران و همینطور ساکنین خود، امنیت خوبی را برقرار نموده اند. 18 کشور به این عنوان دارای رتبه در سطح جهان هستند که در ادامه به انها اشاره خواهیم کرد.

این کشورهای امن عبارتند از:

  1. آندورا-Andorra
  2. کیپ وردا-Cape Verde
  3. دانمارک -Denmark
  4. فنلاند- Finland
  5. گرینلند – Greenland
  6. ایسلند – Iceland
  7. کیریباتی – Kiribati
  8. لوکزامبورگ – Luxembourg
  9. جزایر مارشال-Marshall Islands
  10. میکرونزی- Federated States of Micronesia
  11. نائورو-Nauru
  12. نروژ – Norway
  13. پالائو – Palau
  14. سیشل-Seychelles
  15. اسلوانی -Slovenia
  16. سوئیس- Switzerland
  17. جزایر تورکس و کایکوس- Turks and Caicos Islands
  18. تووالو-Tuvalu

این کشورها با برقرار کردن میزان جرم و جنایت بسیار پایین، نداشتن درگیری های قوم و قبیله ای، میزان ناچیز خشونت سیاسی یا شورش­‌های اجتماعی و همینطور، ایجاد خدمات و امکانات امنیتی و اورژانسی قوی، سیستم حمل و نقل پیشرفته و … باعث امنیت خاطری و محیطی گردشگران خود هستند و دسترسی به این کشورها از سایر نقاط دنیا راحت است.

منبع: atlas and boots

بیشتر بخوانید: ارزانترین و کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان

سخن پایانی مجله مهاجرت

در بالا بر اساس شاخص ایمنی شهرها SCI و شاخص ایمنی کشورها GPI، فهرست کشورها و شهر های امن و حتی پرخطر و کم خطر دنیا معرفی گردید. این فهرستها بر اساس گزارش های CNN و THE ECONOMIST مطرح گردید. کارشناسان در تلاشند تا در شناسایی هر چه بهتر ایمن ترین شهرها و کشورهای جهان موفق عمل کنند. اما شناسایی کامل این موضوع بسیار بسیار دشوار است. چرا که از عوامل درونی شهرها و کشورهای مختلف به راحتی نمیتوان سر در آورد. پس برای سفر و زندگی در هر یک از کشورهای گفته شده این موضوع را نیز لحاظ نمایید.

در نهایت این رتبه بندی به شما امکان اینکه مقصد خود را با شناخت بیشتر انتخاب کنید را داده اما شما نیز جانب احتیاط را همواره برقرار نمایید. توجه داشته داشته باشید که مقایسه امتیاز کشور محل سکونت شما با کشوری که قصد سفر به آن را دارید، می­تواند به شما در درک بهتر مقصدتان کمک کند.

37 دیدگاه

  1. خسته نباشید. چه مطلب خوبی بود. من یه دختر ۲۴ ساله و فارغ التحصیل رشته معماری هستم و قصد دارم مهاجرت کنم اما واقعا نمیدونم کدوم شهر و کشور بهتره. بهترین و امن ترین شهر جهان از نظر شما کدومه؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بهترین کشور با توجه به معیارهای متقاضیان متفاوت می باشد. اگر قصد کار در امن ترین کشوزهای جهان دارید، کشورهای کانادا (شهر تورنتو) و استرالیا (شهر سیدنی و ملبورن) را به عنوان بهترین و امن ترین شهرهای جهان برای کار به شما پیشنهاد میکنیم.
      با تشکر از همراهی شما

  2. من کارمند شرکت کرمان موتور هستم و قصد دارم برای آینده و پیشرفت بچه هام به خارج از کشور مهاجرت کنیم. امن ترین کشورهای جهان برای زندگی کدوم کشورها هستن؟؟
    با سپاس بیکران

    1. سلام دوست عزیز
      امن ترین کشورهای جهان با توجه به معیارهای متقاضیان متفاوت می باشد. اما میتوان به کشورهایی اعم از نیوزیلند، دانمارک، پرتغال، اتریش، سوئیس، کانادا، سنگاپور، فنلاند، نروژ، سوئد، استرالیا، آلمان و … به عنوان بهترین و امن ترین کشورهای جهان اشاره کرد.
      با تشکر از همراهی شما

  3. سلام روزتون بخیر. من میخوام برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنم اما هنوز کشور خاصی مد نظرم نیست خواستم بدونم امن ترین کشور جهان کدوم کشوره؟؟ چون من میخوام تنهایی مهاجرت کنم و خیلی میترسم و دوست دارم جایی برم که امنیت داشته باشم.

    1. سلام دوست عزیز
      کشورهایی اعم از کانادا، دانمارک، سوئد، سوئیس، استرالیا، آلمان، آمریکا، نروژ، فنلاند به عنوان بهترین و امن ترین کشورهای جهان برای مهاجرت تحصیلی محسوب می شوند.
      با تشکر از همراهی شما

  4. سلام روز خوش
    میشه لطف کنید چندتا امن ترین کشورهای جهان برای زندگی رو نام ببرید تا از همه لحاظ اون کشورها رتبه خوبی در جهان داشته باشند و مشکلات در اون کشور کم باشه

    1. سلام دوست عزیز
      تمامی کشورهای ذکر شده در این صفحه جزو بهترین و امن ترین کشورهای جهان بوده اما کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، هلند و سوئد برای زندگی بهترین گزینه به حساب می آیند.
      با تشکر از همراهی شما

  5. سلام روز بخیر . من عاشق شهر استکهلم سوئد هستم و دارم تمام تلاشم رو میکنم که برای زندگی و اقامت به این کشور مهاجرت کنم اما سوالم اینه که شهر استکهلم جزو امن ترین شهر جهان هست؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله، شهر استکهلم پایتخت کشور سوئد بوده و با توجه به امنیت و امکانات موجود، شهر استکهلم جزو یکی از بهترین و امن ترین شهر جهان برای زندگی محسوب می شود.
      با تشکر از همراهی شما

  6. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    بنده 48 سال سن دارم و از لحاظ مالی هیچ مشکلی ندارم. به دختر 20 ساله دارم و دوست دارم در امنیت و رفاه کامل باشه و آینده شغلیش مشخص باشه و هیچ ترس و واهمه ای برای آینده خودش نداشته باشه. حالا دنبال امن ترین کشور جهان برای مهاجرت و زندگی هستم که اگر شرایطش فراهم بود برای زندگی و اقامت از ایران برم.
    ممنون میشم تو این مسیر راهنماییم کنید. با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      اگر به دنبال کشوری امن با بازار کار فعال هستید و همینطور قصد اقامت دارید، کشورهایی اعم از کانادا، استرالیا، آلمان، آمریکا، هلند را به شما پیشنهاد میکنیم.
      با تشکر از همراهی شما

  7. سلام خسته نباشید.
    من و خواهرم در ایران زندگی میکنیم و سنمون خیلی کمه ولی قصد داریم برای پیشرفت و تحصیل به یکی از بهترین کشورهای جهان مهاجرت کنیم. مطالب سایتتون رو مطالعه کردم اما چون چند تا کشور رو نام بردید یکم انتخاب برای ما سخت شده. اولین و دومین شهر امن جهان کدوم شهرها هستند؟

    1. سلام دوست عزیز
      شهر کپنهاگ واقع در دانمارک اولین شهر امن جهان و شهر تورنتو واقع در کانادا دومین شهر امن جهان است.
      با تشکر از همراهی شما

  8. سلام کشور کانادا جزو امن ترین کشور جهان برای زندگی هست؟؟ من فعلا دارم روی زبان خودم کار میکنم که سال دیگه برای تحصیل برم کانادا . حالا کانادا کشور خوبیه؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله کشور کانادا یکی از بهترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان بوده که دارای امکانات و مزایای فراوانی اعم از دانشگاه های برتر، موقعیت شغلی خوب، امنیت و … است. مخصوصا شهر تورنتو کانادا دومین شهر امن جهان می باشد.
      با تشکر از همراهی شما

      1. سلام و خسته نباشید
        ژاپن از نظر امنیت و ازنظر پیشرفت علمی آیا اولین کشور جهان محسوب میشوند و میشه بگید پیشرفته ترین شهر این کشور چه شهری هستش ؟
        چرا ایران ناامن هست کامل میشه توضیح بدید

        1. سلام دوست عزیز
          بر اساس شاخص های جهانی ژاپن چهارمین کشور امن و پیشرفته ترین شهر آن توکیو می باشد. بر اساس رده بندی موسسه اقتصاد و صلح، ایران بیست و سومین کشور ناامن جهان شناخته شده است. این رتبه بندی بر اساس شاخص هایی است که در مقاله ذکر شده است.

  9. سلام من امسال میخوام برای تحصیل به کشور سوئد مهاجرت کنم اما خواستم بپرسم کشور سوئد جزو امن ترین کشور جهان در سال 2022 هست یا نه؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله، کشور سوئد یکی از امن ترین کشورهای جهان بوده و پایتخت آن، شهر استکهلم جزو امن ترین شهرهای جهان در سال 2022 به حساب می آید.
      با تشکر از همراهی شما

  10. سلام ببخشید یه سوالی داشتم
    کشور استرالیا جزو امنیت ترین کشور جهان هست؟ و اینکه شرایط مهاجرت به استرالیا رو میشه بگید

  11. “امن ترین کشورهای جهان” بالاخره کدومند ؟ من کل مطالب و خوندم و فقط میخام یک کشور و به عنوان امن ترین کشور جهان بهم معرفی کنید ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      همانطور که در این مطلب هم بیان کردیم دانمارک و کانادا به ترتیب امن ترین کشور جهان شناخته شده اند.

  12. خیلی جالب بود ممنون. فقط اینکه شاخص های امن ترین کشورهای جهان فقط اینها نیستند و به نظرم خیلی عوامل و موارد دیگه هم مثل موقعیت جغرافیایی و حساس بودن اون کشور از نظر سیاسی و نقشی که برای کشورهای همسایه داره هم تو این موضوع دخیل هستند.

    1. سلام دوست عزیز
      بله حتما همین طوره و مواردی که شما گفتید هم در ادامه همین مطلب ذکر شده است.
      ممنون از همراهی شما

  13. به نظر من واقعا کانادا امن ترین کشور جهان برای زندگی هست. از همه لحاظ عالی و همه چیز با بالاترین کیفیت برای زندگی موجوده

  14. سلام من شیندم که ایسلند امن ترین کشور جهان 2022 برای تحصیل و زنان هست درسته ؟ امن‌ترین و ناامن‌ترین کشورهای جهان رو چطور و بر چه اساسی انتخاب می کنند؟ به نظر من به جز ایسلند، اتریش و کانادا هم امن ترین کشور جهان برای زندگی هستند

    1. سلام دوست عزیز
      بله درسته . شاخص هایی مثل امنیت،سلامت، مراقبت های بهداشتی، امید به زندگی و … را در نظر می گیرند.

  15. بر اساس شاخص global peace index کشور ایسلند 13 سال هست که امن ترین کشور دنیا معرفی میشه و نکته جالب در مورد این کشور این هست که پلیس ایسلند از سلاح گرم استفاده نمیکنه اصلا

  16. خوش به حالشون واقعا ما فکر میکنیم امنیت داریم الان میشه بگین رتبه ایران در امن ترین کشورهای جهان چند هست و جاش توی لیست امن ترین کشورهای جهان کجاست واقعا ؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بر اساس رده بندی موسسه اقتصاد و صلح، ایران بیست و سومین کشور ناامن جهان شناخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا