مطالب متفرقه

انگشت نگاری کانادا | مدارک لازم و نحوه گرفتن وقت 👆

انگشت نگاری کانادا که با نام بیومتریک نیز شناخته می‌شود، یکی از مراحل مهمی است که برای گرفتن هر نوع ویزای کانادا باید اقدام کنید. در این مرحله اثر انگشت هر فرد توسط اسکنر گرفته می‌شود و همچنین از متقاضی ویزا عکس نیز گرفته خواهد شد، این کار جهت تایید هویت فرد صورت می‌گیرد.

با حضور جهت انگشت نگاری هست که ویزای شخص جنیه جدی و قانونی به خود می‌گیرد یعنی ثبت درخواست آنلاین و ثبت مدارک به هیچ عنوان کافی نبوده و تنها با حضور در یکی از سفارت‌ خانه‌های کانادا در کشورهای اطراف جهت انگشت نگاری ویزای کانادا است که درخواست شما جنبه رسمی به خود خواهد گرفت و به جریان خواهد افتاد. در صورت مراجعه نکردن به یکی از سفارت‌های کشورهای مجاور جهت انگشت نگاری کانادا درخواست شما لغو خواهد شد.

در این باره لازم است که حتما با یک وکیل یا موسسات مهاجرتی مجاز مشورت کنید.

نحوه گرفتن وقت انگشت نگاری کانادا

در مرحله اول هنگامی که برای یکی از ویزاهای کانادا به صورت آنلاین درخواست می‌دهید، همزمان با پرداخت هزینه ویزا باید هزینه بیومتریک یا انگشت نگاری را هم پرداخت کنید تا بتوانید نامه بیومتریک برای حضور در سفارت خانه را دریافت کنید. بعد از دریافت این تاییدیه انگشت نگاری در صورتی که تا یک ماه برای انگشت نگاری مراجعه نکنید درخواست شما کنسل شده به حساب می‌آید.

در صورتی که در مدت زمان تعیین شده امکان مراجعه به سفارت خانه را ندارید با به اطلاع IRCC رسانده باشید. در غیر این صورت مراجعه بعد از صورت کمکی به پرونده شما نخواهد کرد.

توجه داشته باشید در انگشت نگاری کانادا مصاحبه انجام نخواهد شد و نیازی به ارائه مدارک خاصی ندارید. تنها اسکن اثر انگشت و عکس می‌باشد که برای حفظ امنیت کانادا انجام می‌شود. ار هر 10 انگشت شما توسط اسکنر در اداره مهاجرت ثبت خواهد شد.

مدارک انگشت نگاری کانادا

برای چه ویزاهایی نیاز به انگشت نگاری کانادا است؟

مدارک مورد نیاز انگشت نگاری کانادا چیست؟

  • پاسپورت
  • کپی برگه درخواست ویزای کانادا
  • یک کپی از نامه ثبت درخواست انگشت نگاری (Biometric Instruction Letter)
  • نامه رزرو وقت انگشت نگاری (Appointment Letter)
  • رسید پرداخت هزینه انگشت نگاری کانادا

چه افرادی از انگشت نگاری کانادا معاف هستند؟

  • کودکان زیر 14 سال
  • افراد بالای 80 سال
  • افرادی که دارای پاسپورت کانادایی هستند
  • افراد با ویزای دیپلماتیک
  • افراد دارای اقامت موقت که برای اقامت دائم کانادا انگشت نگاری شده اند و درخواست‌شان در حال بررسی است.
  • اگر در 10 سال گذشته برای ویزاهای کانادا اقدام کرده‌اید که همچنان معتبر است نیازی به انگشت نگاری ندارید.

در صورت داشتن ویزای معتبر موقت در صورت درخواست برای ویزای اقامت دائم با وجود معتبر بودن ویزای موقت، نیاز به انگشت نگاری کانادا دارید.

مدت زمان صدور ویزا بعد از انگشت نگاری

به دلیل اینکه پرونده‌های مهاجرتی بدون در نظر گرفتن زمان درخواست و به صورت رندم بررسی می‌شوند به هیچ عنوان زمان دقیقی نمی‌توان برای آن اعلام کرد اما برای نتیجه ویزا از چند روز تا چند ماه می‌توان انتظار کشید. تعداد درخواست‌های بالا در دوره مورد نظر نیز می‌تواند روند بررسی پرونده‌ها را کندتر کند. همچنین نوع ویزای نیز در زمان بررسی آن تاثیرگذار است.

برای بررسی روند مراحل ویزای خود نیازی به مراجعه به جای خاصی ندارید و با وارد کردن نام کاربری و رمز خود می‌توانید پیگیر ویزای خود باشید. در صورت طولانی شدن مدت زمان انگشت نگاری بیشتر از معمول می‌توان از دو روش اقدام کرد:

پر کردن وب فرم Webform

با استفاده از این فرم آنلاین امکان مکاتبه با سفارت را خواهید داشت که یکی از کاربردهای آن پیگیری ویزا می‌باشد. بعد از پر کردن وب فرم آنکارا ایمیل تایید برای شما ارسال می‌شود. بهتر است فرم را به طور کامل پر کنید تا جواب خود را در کمترین زمان تحویل بگیرید.

مکاتبه با اعضای پارلمان استانی

ابتدا از مسیر اول اقدام کنید که در بیشتر مواقع راهگشا است. اما در صورتی که به نتیجه نرسید، با مکاتبه به یکی از اعضای پارلمان استانی پیگیر کار خود باشید. این عضو باید در ایالتی باشد که شما بعد از گرفتن ویزا قصد مهاجرت به آن را دارید. با مکاتبه به صورت کامل شرایط خود را توضیح دهید. عضو پارلمان تنها پیگیر وضعیت پرونده شما است اما در نتیجه آن تاثیری نخواهد داشت.

نکات مهم انگشت نگاری کانادا

  • برای انگشت نگاری نیازی به ثبت درخواست دقیق و تعیین روز و ساعت نیست و در یک زمان 30 روز هر شخص باید برای انگشت نگاری به سفارت مراجعه کند.
  • در صورتی که قصد مهاجرت خانوادگی دارید و درخواست نیز به صورت خانوادگی انجام شده همه افراد باید برای انگشت نگاری همزمان مراجعه کنند.
  • در حال حاضر برای گرفتن زمان انگشت نگاری نیاز است که در ابتدا مدارک خود را ثبت کنید. در گذشته امکان گرفتن زمان انگشت نگاری قبل از ارائه و آپلود مدارک بود اما در حال حاضر به دلیل نیاز به  IRCC Number در ابتدا باید مدارک خود را سابمیت کنید.
  • انگشت نگاری کانادا یکی از مراحل روند پرونده مهاجرت شما است و نتیجه آن به معنای تایید یا رد ویزای شما نیست.
  • انگشت نگاری برای انواع ویزاهای موقت، دائم و سیتیزن شیپی کانادا لازم است.
  • انگشت نگاری کانادا در آنکارا ترکیه ، ارمنستان، امارات، گرجستان قابل انجام است و می‌توانید به انتخاب خود یکی از کشورها را انتخاب کنید.
  • بعد از اتمام مراحل بیومتریک کانادا پروسه پرونده مهاجرتی شما به جریان می‌افتد و زمان انجام انگشت نگاری و تازیخ انقضاء آن در پرونده شما ثبت می‌شود.
  • در صورتی که بر روی دست یا انگشتان خود اثر زخم یا حنا دارید، اجازه دهید که اثر آن برطرف شود و سپس برای انگشت نگاری مراجعه نمایید.
  • توجه داشته باشید که انگشت نگاری برای هر فرد به صورت جداگانه صورت می‌گیرد و هزینه آن نیز برای هر فرد باید پرداخت شود. در صورتی که به صورت خانوادگی اقدام کرده‌اید هزینه انگشت نگاری را برای هر فرد پرداخت نمایید. بهتر است سریعا بعد از درخواست ویزا، هزینه انگشت نگاری را نیز سریعا پرداخت کنید تا نامه بیومتریک برای شما سریع‌تر ارسال شود. در صورتی که همه افراد از طریق یک سفارت اقدام کرد‌ه باشند هزینه یکسانی برای ویزا پرداخت خواهند کرد.

نتیجه گیری انگشت نگاری کانادا

همان طور که بررسی شد، انگشت نگاری کانادا یکی از مراحل مهم انواع ویزای کانادا است که تنها بعد از انجام آن پرونده شما جنبه رسمی به خود خواهد گرفت. بعد از ثبت درخواست ویزا و دریافت نامه بیومتریک 30 روز مهلت مراجعه به سفارت ترکیه، دبی یا ارمنستان را برای انگشت نگاری دارید.

در انگشت نگاری اطلاعات فردی، اسکن اثر هر 10 انگشت و عکس شما گرفته خواهد شد. نتیجه پرونده شما بعد از انگشت نگاری از طریق پنل شما قابل مشاهده است که با نام کاربری و رمز خود می‌توانید وارد آن شوید. انگشت نگاری به تنهایی نتیچه ویزای شما را مشخص نمی‌کند و همراه با دیگر مدارک یکی از مراحل ویزا است بررسی خواهد شد.

نتیجه ویزا بسته به نوع ویزا و زمانی که برای آن اقدام کرده‌اید و حجم کار سفارت متفاوت است. در صورت طولانی شدن روند پاسخگویی به نتیجه ویزا، می‌تواند از طریق پر کردن وب فرم یا مکاتبه به یکی از اعضای پارلمان محلی، پیگیری نتیجه ویزای خود شوید.

در صورت درخواست ویزای برای کل خانواده، انگشت نگاری برای ویزای کانادا و برای هر فرد باید انجام شود مگر کمتر از 14 سال یا بیشتر از 80 سال سن داشته باشد. هزینه برای هر فرد نیز باید به صورت جداگانه پرداخت گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا