مهاجرتویزای تحصیلی

بهترین دانشگاه های آمریکا 2022| دانشگاه هاروارد و استنفورد

در این مقاله بهترین دانشگاه های ایالات متحده آمریکا از منظر رنکینگ جهانی، مورد بررسی قرار گرفته است. ایالات متحده آمریکا، دارای تقریبا 5000 دانشگاه، موسسه و کالج در مقاطع آکادمیک تحصیلی و رشته های مختلف و متنوع است، که همواره در راس لیست انتخاب های دانشجویان و متقاضیان بین المللی به عنوان  بهترین گزینه حضور داشته است. چرا که کشور امریکا، بهترین دانشگاه های دنیا را در خود جای داده است. لازم به ذکر است که تحصیل در امریکا، یکی از روشهای مهاجرت به امریکا، میباشد.

همانطور که میدانیم هزینه تحصیل در کشور آمریکا، بسیار زیاد است. بنابراین، دانشجویان با انتخاب بهترین و معتبرترین دانشگاه های امریکا، سعی به استفاده بهینه و بهره بردن تام از این هزینه و امکانات را دارند

در این راستا، با در نظر گرفتن آمار منتشر شده از رتبه بندی دانشگاه های آمریکا در سطح جهان، بهترین دانشگاه های امریکا را مرور خواهیم کرد. در ادامه مطلب به 10 دانشگاه ایالات متحده آمریکا و رتبه بندی آنها، طبق آمار ارائه شده از تایمز Times،شانگهای و QS، که از رتبه بندی های معتبر در دسترس هستند، خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: مهاجرت به امریکا با ویزای تحصیلی

مزایای تحصیل در آمریکا

مزایای تحصیل در کشور آمریکا، یکی از ابرقدرتهای دنیا، مطمئنا بسیار زیاد خواهد بود. بنابراین در ادامه به برخی از مزایای تحصیل در آمریکا اشاره میکنیم، که عبارتند از:

  • تحصیل در آمریکا دارای خدمات پشتیبانی بسیاری برای دانشجویان بین ‌المللی است
  • امکان موقعیت‌های تحقیقاتی در کشور آمریکا برای دانشجویان
  • انعطاف‌پذیری Flexibility و تنوع در سبک آموزش و تحصیل در آمریکا بسیار است
  • بهره گیری از جدیدترین فناوری‌ های دنیا و تکنولوژی به‌روزCutting –Edge
  • موقعیت‌های آموزشی متنوع
  • آمریکا یکی از بهترین سیستم‌های تحصیلی جهان با اعطای معتبرترین مدارک در تمامی رشته‌ها است
  • وجود فرصت های شغلی در جامعه ایمن و با کیفیت ایالات متحده

رتبه بهترین دانشگاه های آمریکا در رنکینگ جهانی

رتبه بندی های جهانی منتشر شده از دانشگاه های امریکا، از طریق وب سایت های ارزیابی معتبر مانند تایمز، شانگهای و یا QS با توجه به ملاک ها و آیتمهای در نظر گرفته شده توسط هر یک از آنها، با کمی اختلاف و تفاوت مواجه است. بنابراین لیست های  بهترین دانشگاه های آمریکا، ممکن است با کمی اختلاف روبرو باشند. 

در اینجا رتبه بندی جهانی 10 دانشگاه برتر آمریکا را از نظر وب سایت معتبر کیو اس QS،به ترتیب ارائه کرده ایم:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه هاروارد   Harvard1
دانشگاه استنفورد   Stanford2
دانشگاه موسسه فناوری ماساچوست   MIT3
دانشگاه کالیفرنیا برکلی   UCB4
دانشگاه کلمبیا   Columbia5
دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس  UCLA6
دانشگاه ییل   Yale7
دانشگاه پنسیلوانیا  University of Pennsylvania8
دانشگاه پرينستون   Princeton University9
دانشگاه کرنل   Cornell University10

منبع: Top Universities

دانشگاه هاروارد (Harvard University)

دانشگاه هاروارد، بهترین دانشگاه آمریکا در سال 2021 اعلام شده است، که البته این اتفاق برای 6 سال پیاپی رخ داده بوده است.. این دانشگاه در سال 1636 تاسیس گشته و ازدانشگاه های قدیمی و بسیار معتبر امریکا میباشد. هاروارد در منطقه کمبریج ماساچوست بوده و در زمینه های مختلف بسیاری مانند پزشکی، حقوق و تجارت، دارای اولین رتبه جهانی است.

برخی از رتبه های دانشگاه هاروارد، طبق رتبه‌بندی داخلی و جهانی  ( QS World University Rankings 2020) سایت کیو اس، به شرح زیر میباشد:

  • دارای رتبه 1 جهانی و 1 آمریکا، در رشته های مدیریت و تجارت 
  • رتبه 1 آمریکا، رتبه 1 جهانی در رشته‌های پزشکی
  • رتبه 4 آمریکا، رتبه 13 جهانی در رشته‌های فنی و مهندسی    
  • رتبه 6 در شاخص تجربه یادگیری
  • رتبه اول برای شاخص‌های رتبه بندی تحقیق و اشتغال

وب سایت دانشگاه هاروارد: https://www.harvard.edu/ 

عکس دانشگاه هاروارد

دانشگاه استنفورد (Stanford University)

دومین رتبه بهترین دانشگاه های امریکا را دانشگاه استنفورد، که با مساحت 8180 هکتار، از بزرگترین پردیس دانشگاهی های موجود در امریکا است را به خود اختصاص داده است. همینطور این دانشگاه دارای مقام دوم از نظر شاخص های استخدام و تحقیق بوده و دارای مؤسسه تحقیقاتی بین رشته‌ای و7 دانشکده تحصیلات تکمیلی آموزشی، دانشکده علوم انسانی، علوم زمینی، کسب و کار، انرژی و محیط زیست و حقوق و پزشکی است.

برخی از رتبه های دانشگاه استنفورد، طبق رتبه‌بندی داخلی و جهانی  ( QS World University Rankings 2020) سایت کیو اس، به شرح زیر میباشد:

  • رتبه 2 آمریکا، رتبه 2 جهانی در رشته‌های فنی و مهندسی
  • رتبه 2 آمریکا، رتبه 4 جهانی در رشته های پزشکی
  •  رتبه 4 آمریکا، رتبه 6 جهانی رشته های مدیریت و تجارت

وب سایت دانشگاه استنفورد: stanford.edu

عکس دانشگاه استنفورد امریکا

موسسه فناوری ماساچوست (MIT)

رتبه سوم بهترین دانشگاه های امریکا به انستیتوی فناوری ماساچوست، تعلق دارد. تحقیقات مربوط به دانشگاه ماساچوست، در گذشته به مسائل علمی مانند اختراع حافظه هسته مغناطیسی، توسعه رادار و مفهوم انبساط جهان منتهی میشد. اما امروزه محققین این دانشگاه به پیشرفت‌هایی مانند مسائل مربوط به جاسوسی، اچ آی وی، سرطان و کاهش فقر، هوش مصنوعی، سازگاری با آب و هوا میپردازند. لازم به ذکر است که این دانشگاه در بیتن بهترین دانشگاه های هنر دنیا نیز شناخته میشود.

برخی از رتبه های دانشگاه MIT، طبق رتبه‌بندی داخلی و جهانی  ( QS World University Rankings 2020) سایت کیو اس، به شرح زیر میباشد:

  • رتبه 1 آمریکا، رتبه 1 جهانی در رشته های معماری
  • رتبه 1 آمریکا، رتبه 1 جهانی   رشته‌های فنی و مهندسی   
  • رتبه 2 آمریکا، رتبه 4 جهانی  رشته‌های مدیریت و تجارت

وب سایت دانشگاه ماساچوست: web.mit.edu

عکس دانشگاه ماساچوست MIT

 دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)

 مقام چهارم برترین دانشگاه های امریکا را دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، به خود اختصاص داده است. اعتبار تحقیقاتی این دانشگاه بسیار زیاد بوده و در مقام سوم کشور قرار دارد. دانشگاه برکلی جزو 14 موسس انجمن دانشگاه‌های آمریکا بوده و موسسات تحقیقاتی معتبری مانند موسسه تحقیقات علوم ریاضی و آزمایشگاه علوم فضایی در این دانشگاه مستقر است. این دانشگاه از 14 کالج و مدرسه تشکیل و شامل رشته های مهندسی، شیمی، منابع طبیعی و بینایی و بازرگانی می باشد.

 برخی از رتبه های دانشگاه برکلی، طبق رتبه‌بندی داخلی و جهانی  ( QS World University Rankings 2020) سایت کیو اس، به شرح زیر میباشد:

  • رتبه 5 آمریکا،رتبه 11 جهانی در رشته های مدیریت و تجارت
  • رتبه 4 آمریکا، رتبه 4 جهانی در رشته های علوم کامپیوتری   
  • رتبه 2 آمریکا، رتبه 5 جهانی در رشته  های معماری

همینطور، 14 جایزه پولیتزر،94  جایزه نوبل، 117 مدال طلای المپیک، 20 جایزه اسکار، 13 مدال فیلدز توسط محققان و دانش آموختگان این دانشگاه کسب شده است.

وب سایت دانشگاه کالیفرنیا برکلی: berkeley.edu

عکس دانشگاه برکلی امریکا

دانشگاه کلمبیا (Columbia University)

رتبه پنجم بهترین دانشگاه های امریکا را دانشگاه کلمبیا، با داشتن نمرات بسیار عالی در شاخص های رتبه بندی به خصوص در تنوع اقلیتی (رتبه 4 تنوع اقلیتی) به خود اختصاص داده است. 

این دانشگاه در سال 1754 در نیویورک تاسیس شده و افراد بسیار مهمی مانند 3 رئیس  جمهور امریکا (فرانکلین روزولت، باراک اوباما، تئودور روزولت) در این دانشگاه تحصیل نموده اند.

برخی از رتبه های دانشگاه کلمبیا، طبق رتبه‌بندی داخلی و جهانی ( QS World University Rankings 2020) سایت کیو اس، به شرح زیر میباشد:

  • رتبه 10 آمریکا، رتبه 39 جهانی در رشته دندانپزشکی  
  • رتبه 4 آمریکا، رتبه 13 جهانی در رشته معماری
  • رتبه 11 آمریکا، رتبه 24 جهانی در رشته های علوم کامپیوتری

وب سایت دانشگاه کلمبیا: columbia.edu

عکس دانشگاه کلمبیا امریکا

دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA)

دانشگاه کالیفرنیا دارای رتبه هفتم بین بهترین دانشگاه های آمریکاست؛ اما رتبه پنجم بخش تحقیق در دانشگاه های ایالات متحده نیز به این دانشگاه تعلق دارد. رشته ای محبوب این دانشگاه، روانشناسی، بازرگانی، زیست شناسی،  اقتصاد و علوم سیاسی میباشد.

در بین 44288 دانشجوی دانشگاه کالیفرنیا، 6992 نفر؛ دانشجویان بین المللی میباشند. به دلیل پذیرش بالای این دانشگاه از اقلیت ها، این دانشگاه دارای بالاترین امتیاز برای تنوع و بین المللی بودن در امریکا است. از افتخارات این دانشگاه، 13 جایزه نوبل، 113 عنوان قهرمانی انجمن ورزشی دانشگاهی و … بوده است.

برخی از رتبه های دانشگاه کالیفرنیا، طبق رتبه‌بندی داخلی و جهانی ( QS World University Rankings 2020) سایت کیو اس، به شرح زیر میباشد:

  • رتبه 15 آمریکا، رتبه 32 جهانی   به طور کلی            
  • رتبه 8 آمریکا، رتبه 35 جهانی در رشته فنی و مهندسی          
  • رتبه 4 آمریکا، رتبه 7 جهانی در رشته پزشکی
  •   رتبه 7 آمریکا، رتبه 24 جهانی در رشته دندانپزشکی 

وب سایت دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس : ucla.edu

عکس دانشگاه کالیفرنیا- لس انجلس

دانشگاه ییل (Yale University)

جایگاه ششم دانشگاه ها معتبر امریکا به دانشگاه ییل متعلق است. ییل در شاخص های یادگیری دارای نمره کامل و بالاترین رتبه در دانشگاه های امریکا است. دانشگاه ییل دارای رتبه 4 شاخص اشتغال، 20 برنده جایزه نوبل، 32 برنده پولیتزر و 5 رییس جمهور که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند است.

این دانشگاه توسط گروهی از پروتستان(پیوریتن‌‌های انگلیسی) در سال 1701 تاسیس و از نظر قدم رتبه سوم دانشگاه  های امریکا را دارد. ییل در شهر نیوهیون از ایالت کنتیکت واقع شده است. افرادی مانند: هیلاری کلینتون و جان کری(دبیران امور خارجه سابق آمریکا) مریل استریپ بازیگر به نام سینما از فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

برخی از رتبه های دانشگاه ییل، طبق رتبه‌بندی داخلی و جهانی ( QS World University Rankings 2020) سایت کیو اس، به شرح زیر میباشد:

  • رتبه 8 آمریکا، رتبه 15 جهانی  به طور کلی
  • رتبه 5 آمریکا، رتبه 8 جهانی  رشته های پزشکی
  • رتبه 10 آمریکا، رتبه 21 جهانی مدیریت و تجارت

وب سایت دانشگاه ییل: yale.edu

عکس دانشگاه ییل امریکا

دانشگاه پنسیلوانیا (University of Pennsylvania)

جایگاه هشتم از بهترین دانشگاه های امریکا به دانشگاه پنسیلوانیا، متعلق است؛ که از جهت اشتغال دارای رتبه 5 و از نظر تجربه یادگیری رتبه 6 امریکا را دارد.

این دانشگاه، در واقع یک مرکز علمی تحقیقاتی آیوی لیگ (Ivy League) به طور خصوصی است که در فیلادلفیا واقع است. بنیامین فرانکلین (از بنیانگذاران ایالات متحده امریکا) که اشتیاق بسیاری برای ایجاد مدرسه در آمریکا را داشت، در سال 1740 این دانشگاه را تاسیس نمود.

برخی از رتبه های دانشگاه پنسیلوانیا، طبق رتبه‌بندی داخلی و جهانی ( QS World University Rankings 2020) سایت کیو اس، به شرح زیر میباشد:

  • رتبه 6 آمریکا، رتبه 18 جهانی دندانپزشکی
  • رتبه آمریکا، رتبه 5 جهانی مدیریت و تجارت
  • رتبه 11 آمریکا، رتبه 37 جهانی معماری
  • رتبه 10 آمریکا، رتبه 19 جهانی، به طور کلی

وب سایت دانشگاه پنسیلوانیا: upenn.edu

عکس دانشگاه پنسیلوانیای امریکا

دانشگاه پرینستون (Princeton University)

دانشگاه نیوجرسی پرینستون، دارای بالاترین امتیاز در تجربه یادگیری و رتبه نهم از بهترین دانشگاه های امریکا است. از بهترین و برجسته ترین دانشگاه های تحقیقاتی آمریکا، می توان دانشگاه پرینستون را نام برد. از این دانشگاه افراد مهمی مانند: وودرو ویلسون و جیمز مدیسون( رییس جمهوران سابق امریکا)، میشل اوباما، دیوید دوکاونی، جیمی استوارت (بازیگران مطرح)، اریک اشمیت (رئیس گوگل)، پیت کنراد(فضانورد آپولو) فارغ التحصیل گشته اند.

برخی از رتبه های دانشگاه پرینستون، طبق رتبه‌بندی داخلی و جهانی ( QS World University Rankings 2020) سایت کیو اس، به شرح زیر میباشد:

  • رتبه 9 آمریکا، رتبه 38 جهانی رشته  فنی مهندسی
  • رتبه 6 آمریکا، رتبه 13 جهانی، به طور کلی
  • رتبه 6 آمریکا، رتبه 8 جهانی، در علوم کامپیوتری

وب سایت دانشگاه پرینستون: princeton.edu

عکس دانشگاه پرینستون امریکا

دانشگاه کرنل (Cornell University)

از 10 دانشگاه برتر آمریکا، دانشگاه کرنل در مقام دهم قرار گرفته که البته در شاخص هایی مانند اشتغال و تحقیق، دارای نمرات بسیار بالایی است.(شاخص اشتغال یعنی چه تعداد بعد از تحصیل وارد بازار کار شده و تحقیق یعنی میزان تحقیقات علمی در این دانشگاه)

این دانشگاه در نیویورک، نزدیک به شهر و دریاچه کایوگا با مساحت بیش از 2300 هکتار و شامل امکانات ورزشی، آزمایشگاه‌ها، سالن‌های نمایش و موزه‌ها و ساختمان های اداری و دانشکده ها میباشد. 

برخی از رتبه های دانشگاه کرنل، طبق رتبه‌بندی داخلی و جهانی ( QS World University Rankings 2020) سایت کیو اس، به شرح زیر میباشد:

  • رتبه 12 آمریکا، رتبه 25 جهانی در علوم کامپیوتری
  • رتبه 7 آمریکا، رتبه 25 جهانی در معماری
  • رتبه 13 آمریکا، رتبه 41 جهانی  در   مدیریت و تجارت

وب سایت دانشگاه کرنل: cornell.edu

عکس دانشگاه کرنل امریکا

لیست بهترین دانشگاه های آمریکا

در بالا رتبه های 10 دانشگاه اول آمریکا را مورد بررسی قرار دادیم و نام بردیم. در اینجا رتبه‌بندی داخلی و جهانی 20 تا از بهترین دانشگاه های آمریکا را بر اساس QS World University Rankings 2019 به طور کلی نام برده و معرفی کرده ایم. البته در برخی دیگر از سایتهای معتبری که در بالا ذکر کرده ایم، دانشگاه هاروارد اولین دانشگاه برتر است، و با توجه به شاخص های معیاری هر نظر سنجی اولین دانشگا هبا اختلاف معرفی می گردد.

 که عبارتند از:

بهترین دانشگاه های امریکارتبه داخلی/رتبه جهانی
دانشگاه ماساچوست MITرتبه 1 آمریکا، رتبه 1 جهانی
دانشگاه استنفورد Stanford University   رتبه 2 آمریکا، رتبه 2 جهانی
دانشگاه هاروارد Harvard Universityرتبه 3 آمریکا، رتبه 3 جهانی
دانشگاه دانشگاه کالیفرنیا Caltechرتبه 4 آمریکا، رتبه 4 جهانی
دانشگاه   شیکاگو University of Chicagoرتبه 5 آمریکا،  رتبه 9 جهانی
دانشگاه پرینستون Princeton Universityرتبه 6 آمریکا، رتبه 13 جهانی 
دانشگاه کرنل Cornell Universityرتبه 7 آمریکا، رتبه 14 جهانی 
دانشگاه ییل Yale Universityرتبه 8 آمریکا، رتبه 15 جهانی   
دانشگاه  کلمبیا Columbia Universityرتبه 9 آمریکا، رتبه 16 جهانی   
دانشگاه  پنسیلوانیا University of Pennsylvaniaرتبه 10 آمریکا، رتبه 19 جهانی 
دانشگاه    میشیگان University of Michiganرتبه 11 آمریکا، رتبه 20 جهانی 
دانشگاه  جان هاپکینز John Hopkins Universityرتبه 12 آمریکا،رتبه 21 جهانی 
دانشگاه  دوک Duke Universityرتبه 13 آمریکا، رتبه 26 جهانی
دانشگاه  کالیفرنیا برکلی University of California, Berkeleyرتبه 14 آمریکا، رتبه 27 جهانی 
دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس University of California, Los Angelesرتبه 15 آمریکا، رتبه 32 جهانی
دانشگاه شمال غربی  Northwestern Universityرتبه 16 آمریکا، رتبه 34 جهانی 
دانشگاه کالیفرنیا ، سن دیگو University of California, San Diegoرتبه 17 آمریکا، رتبه 41 جهانی 
دانشگاه نیویورک New York Universityرتبه 18 آمریکا، رتبه 43 جهانی 
دانشگاه کارنگی Carnegie Mellon Universityرتبه 19 آمریکا، رتبه 46 جهانی
دانشگاه ویسکانسین-مدیسون University of Wisconsin-Madisonرتبه 20 آمریکا، رتبه 53 جهانی

لیست بهترین دانشگاه های آمریکا بر اساس رشته

برخی دانشگاه های امریکا، در رشته ای خاص سرآمد دیگر دانشگاه ها هستند. با اینکه بهترین دانشگاه های امریکا از هر نظر و با شاخص های مختلف سنجیده میشوند و امتیاز میگیرند، اما برخی از این دانشگاه ها در رشته و گرایشی خاص، بسیار موفق تر عمل کرده است.

در این راستا، قصد داریم برخی از این دانشگاه ها، که در رشته خود، کسب مقام و نام داشته اند را معرفی نماییم. د رادامه مطلب بهترین دانشگاه ها از نظر ارائه برخی رشته ها، معرفی نموده ایم. با ما همراه باشید.

بهترین دانشگاه های پزشکی آمریکا 

رشته های مختلفی از فیلد پزشکی، در دانشگاه های برتر آمریکا، ارائه می گردند. برای مثال در مقطع کارشناسی، رشته ای مرتبطی مانند: فناوری پزشکی، علوم پزشکی، فناوری پزشکی هسته ای و … و در مقطع فوق لیسانس داروشناسی، علوم اعصاب، میکروب شناسی، بیوفیزیک و … برای علاقه مندان به رشته های پزشکی ارائه میشود. 

در زیر بهترین دانشگاه های پزشکی موجود در امریکا را بر اساس رتبه موجود به ترتیب نام برده ایم:

  • دانشگاه هاروارد-harvard university
  •  دانشگاه جان هاپکینز- Johns Hopkins University
  •  دانشگاه پنسیلوانیا (پرلمن)-University of Pennsylvania            
  •  دانشگاه نیویورک (گروسمن)-New York University
  • دانشگاه استنفورد (کالیفرنیا)- Stanford University
  •  دانشگاه کلمبیا- Columbia University
  •  دانشکده پزشکی کلینیک مایو-Mayo Clinic School of Medicine
  •  دانشگاه کالیفرنیا- لس آنجلس (گفن)-University of California – Los Angeles
  •  دانشگاه کالیفرنیا – سانفرانسیسکو-University of California – San Francisco
  • دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس-University of Washington
  •  دانشگاه کرنل (ویل)- Cornell University
  •  دانشگاه دوک-  Duke University
  •  دانشگاه واشنگتن-University of Washington
  •  دانشگاه پیتسبورگ-University of Pittsburgh
  •  دانشگاه میشیگان آن آربور -University of Michigan Ann Arbor
  •  دانشگاه ییل- Yale University
  •  دانشگاه شیکاگو-University of Chicago
  •  دانشگاه شگال غربی (فینبرگ)- West Chagall University 
  • دانشگاه وندربیلت- Vanderbilt University

بهترین دانشگاه های مهندسی آمریکا

رشته مهندسی نیز در بسیاری از دانشگاه های آمریکا دارای شاخه های مختلفی است، که در دانشگاه های آمریکا ارائه و تدریس میشود. گرایشاتی مانند: مهندسی پزشکی، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی هوا و فضا مهندسی عمران علوم کامپیوتر  مهندسی شیمی و …

لازم به ذکر است که قبولی و پذیرش در این رشته ها کاملا رقابتی بوده و به شرایط و نمرات متقاضی بستگی دارد. البته رشته هایی مانند مهندسی عمران و یا معماری، علاوه بر دوره های آموزشی، 2 سال نیز دوره های کاری و عملی دارد که نیاز است پاس شود.

لیست بهترین دانشگاه های آمریکا در رشته های مهندسی به شرح زیر میباشد:

  • موسسه تکنولوژی ماساچوست-Massachusetts technology
  •  دانشگاه استنفورد- Stanford University   
  •  دانشگاه کالیفرنیا-University of California
  •  موسسه فناوری کالیفرنیا-California Institute of Technology
  •  دانشگاه کارنگی ملون-Carnegie Mellon University 
  •  دانشگاه میشیگان آن آربور-University of Michigan Ann Arbor
  •  دانشگاه پوردو- Purdue University
  •  موسسه فناوری جورجیا-Georgia Institute of Technology
  •  دانشگاه کالیفرنیا سان دیگو-University of California San Diego
  •  دانشگاه ایلینوی-University of Illinois 
  •  دانشگاه کالیفرنیای جنوبی-University of Southern California
  •  دانشگاه تگزاس آستین-University of Texas Austin
  •  دانشگاه تگزاس ایستگاه کالج -University of Texas A&M College Station
  •  دانشگاه کلمبیا-Columbia University
  •  دانشگاه کرنل- Cornell University
  •  دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس-University of California, Los Angeles
  •  دانشگاه جان هاپکینز-Johns Hopkins University
  •  دانشگاه پنسیلوانیا-University of Pennsylvania
  •  دانشگاه نورث وسترن-Northwestern University
  •  دانشگاه مریلند کالج پارک- University of Maryland College Park

بهترین دانشگاه های هنر آمریکا

دانشگاه ها و موسسات زیادی در امریکا، در رشته هنر فعالیت دارند و در نوع خود بهترین هستند. رشته هنر در دانشگاه های آمریکا، دارای گرایشات بسیار زیادی همچون، سینما، موسیقی، طراحی و دیزاین(لباس و …) است.

یکی از بهترین ها در زمینه هنر را میتوان، موسسه فناوری راچستر یا RIT، نام برد. از بهترین دانشکده های هنر و گرافیک را در این دانشگاه می توان یافت که هر ساله افراد زیادی از فارغ التحصیلان آن در شرکتهای معتبر و بزرگی در زمینه های فناوری های دیجیتال، حوزه های هنر، بازی‌ سازی و طراحی و … مشغول به کار میشوند.

از بهترین دانشگاه های هنر دیگر میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Rhode Island School of Design  مدرسه طراحی رودآیلند
  • School of the Art Institute of Chicago  مدرسه موسسه هنر شیکاگو
  • Massachusetts Institute of Technology  موسسه تکنولوژی ماساچوست
  • Parsons School of Design at The New School   مدرسه طراحی پارسونز در مدرسه جدید

بیشتر بخوانید: چگونه از دانشگاه های آمریکا پذیرش تحصیلی بگیریم؟

سخن پایانی مجله مهاجرت

در متن بالا 10 تا از بهترین دانشگاه های اول و معتبر آمریکا مورد بررسی قرار گرفت. لازم به ذکر است که با اینکه هزینه تحصیل در آمریکا بسیار زیاد است، اما دانشگاه های معتبری مانند هاروارد و … به شدت بر کمک مالی رساندن به دانشجویان تمرکز دارند. در سال 2020 دانشگاه هاروارد، با افزایش کمکهای مالی به بیش از 70%، کمک های مالی شایانی برای تحصیل دانشجویان خود به انجام رساند.

برای انتخاب بهترین دانشگاه های آمریکا، نیاز به شناسایی امتیاز آنها در شاخص های مختلف و رتبه های داخلی و جهانی است، که در متن بالا برای شما عزیزان تمام این موارد مورد بررسی قرار گرفت. 

توصیه مجله مهاجرت این است که، با توجه به رشته دلخواه خود و در نظر گرفتن شاخص ها و رتبه های دانشگاه ها، همینطور تطبیق شرایط مد نظر خود با شرایط موجود، بهترین دانشگاه را برای خود انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا