ویزای کاری و تخصص

جاب آفر کانادا (مراحل، شرایط و هزینه)

جاب آفر کانادا (Job Offer) به معنای پیشنهاد کار است. در واقع هنگامی که بتوانید از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد کار دریافت کنید می‌توانید دارای جاب آفر کانادا شده و به این کشور مهاجرت کنید. این برنامه به دلیل تامین نیروی کار در بخش‌هایی که نیروی کارامد در داخل خاک کانادا فراهم نبوده است در نظر گرفته شده است. در صورت موافقت با استخدام شما نامه‌‌ای به عنوان دعوت نامه از سوی کارفرما برای شما ارسال خواهد شد.

جاب آفر برای دو نوع ویزا نیاز به جاب آفر دارید، یک مورد مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار (Work Permit) و دیگری در برنامه‌های مهاجرتی اکسپرس اینتری که داشتن جاب آفر یک امتیاز محسوب می‌شود. جاب آفر یک ویزای کار موقت است که امکان تغییر آن به ویزای دائم از طریق روش‌هایی مانند اکسپرس اینتری وجود دارد.

در نامه پینشهاد شغلی چه مواردی ذکر می‌شود؟

  • اطلاعات و مشخصات کارفرما
  • نام و مشخصات متقاضی
  • شرح شغل، شرایط و مزایا
  • تاریخ شروع
  • حقوق و پرداختی‌ها

در کنار این موارد اشاره شده، بعد از گرفتن نامه ورک پرمیت، باید مدارک لازم را برای ویزای کار کانادا فراهم کنید که اسکن تمام صفحات پاسپورت، دو قطعه عکس، ترجمه شناسنامه، سوابق بیمه، نامه جاب آفر از جمله مدارک مورد نیاز هستند.

هزینه-ویزای-جاب-آفر-کانادا

مدارک لازم برای دریافت جاب آفر کانادا

برخی مدارک مورد نیاز جاب آفر بسته به نوع شغل می‌تواند کمی متفاوت باشد. در ابتدا کارفرما مدارکی را جهت بررسی شرایط شما درخواست می‌کند که توصیه نامه از کارفرماهای قبلی کند. این مورد الزامی نیست و تهیه آن را کارفرمای کانادایی مشخص می‌کند.

رزومه خود را کامل و جامع پر کنید تا کارفرما تصویر درستی از توانایی‌ها و قابلیت‌های شما به دست آورد. در این روزمه علاوه بر سوابق شغلی، مهارت‌‌های کاری و نرم‌افزاری مرتبط با رشته، پروژه‌ها و پورتفولیو و نمونه کارها، مدارک دانشگاهی و ریز نمرات را نیاز دارید.

در مدارک مورد نیاز برای جاب آفر کانادا اشاره‌ای به مدرک زبان نشده است اما پینشهاد می‌شود که مدرک زبان را برای جلب اعتماد آفیسر و کارفرما با نمره بالا داشته باشید. در غیر این صورت جلب نظر آفیسر برای اطمینان او که از پس مسئولیت‌های شغلی خود بدون مدرک زبان برخواهید آمد شاید کمی سخت باشد. آفیسر نباید به هیچ عنوان احساس کند که دچار ضعف در زبان انگلیسی هستید چون همین مسئله می‌تواند به راحتی باعث ریجکتی شما شود. در برخی موارد نیز آفسر این حق را دارد که درخواست مدرک زبان نماید بنابراین بهتر است که از قبل برای مدرک آیلتس اقدام کرده باشید. برای مدرک زبان بهتر است که نمره شما کمتر از 6 نباشد.

مدارک-لازم-برای-دریافت-جاب-آفر-کانادا

 

نحوه گرفتن جاب آفر کانادا

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه از کانادا جاب آفر بگیریم، در حالیکه در این کشور حضور نداریم؟. اگرچه گرفتن جاب آفر و جلب اعتماد یک کارفرما کمی سخت است اما نشدنی نیست و در صورتی که شرایط و تخصص لازم را دارید، پیشنهاد می‌شود که برای گرفتن جاب آفر اقدام کنید. بعد از تهیه روزمه قوی نیاز است که از طریق سایت‌های کاریابی، لینکدین شروع به معرفی و ارسال رزومه خود به زبان انگلیسی کنید. یکی از بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کار در کانادا سایت Indeed می‌باشد. لینکدین نیز یکی از بهترین ابزارها برای معرفی خود به شرکت‌های و کارفرماهای مرتبط با رشته کاری‌تان می‌باشد. همچنین تخصص خود را در لیست مشاغل مورد نیاز در بازار کار کانادا را بررسی کنید.

شرایط جاب افر کانادا

در صورتی که کارفرمای شما معاف از LMIA نباشد، نیاز است که ابتدا برای گرفتن LMIA اقدام کند تا بعد آن را برای شما ارسال کند. اما توجه داشته باشید برخی مراکز یا مشاغل امکان گرفتن نامه تاییدیه LMIA را ندارند مانند کارفرماهایی که در لیست مشاغل غیر مجاز کانادا هستند، استخدام نیرو جهت استان کبک باشد یا کارفرما کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده باشد.

همچنین شغل پیشنهاد شده باید تمام وقت باشد یعنی حداقل 30 ساعت کاری را هفته را پوشش دهد. استخدام برای مدت حداقل یکسال بوده و به صورت موقت یا فصلی نباشد. شما به عنوان فرد استخدام شده باشد بابت کار خود طبق توافق به عمل آمده، حقوق دریافت کنید.

هزینه ویزای جاب آفر کانادا

برای ویزای ورک پرمیت که بتوانید به وسیله آن از طریق جاب آفر به کانادا مهاجرت کنید نیازی به پرداخت هزینه‌هایی برای آماده سازی مدارک و ویزا دارید. ترجمه مدارک و اسناد، هزینه بررسی پرونده در اداره مهاجرت کانادا، هزینه سفر و انگشت نگاری از جمله این موارد است.

جاب آفر مناطق کم جمعیت کانادا

کشور کانادا برای تنظیم جمعیت و همچنین تامین نیروی کار نیاز به پذیرش مهاجران از سرتاسر دنیا دارد. یکی از گزینه‌های مناسب برای گرفتن جاب آفر پیدا کردن کار در یکی از این ایالت‌ها است که به طور مستقیم منجر به اقامت کانادا از طریق جاب آفر می‌شود. شغل پیشنهاد شده باید از مشاغلی اعلام شده‌ای باشد که در این مناطق به آن نیاز است. این طرف که به آن RNIP گفته می‌شود نیازی به تبدیل ویزای موقت به داوم ندارد و در صورت پیدا کردن یک جاب آفر در یکی از این مناطق دارای اقامت دائم کانادا خواهید شد.

برای گرفتن جاب آفر از مناطق باید بین 18 تا 50 سال سن داشته باشید. نمره آیلتس شما کمتر از 5 نباشد. حداقل تمکن مالی مورد نیاز را داشته باشید و مدرک تحصیلی دیپلم را برای مشاغل ساده داشته باشید.

اما چه شهر یا ایالتی در طرح RNIP پایلوت مهاجرتی مناطق کم جمعیت و شمالی کانادا همکاری دارند:

  • نورث بی، سودبری، تیمینس، سو سنت ماری، ثاندر بی در ایالت انتاریو
  • برندن و آلتونا در منیتوبا
  • موس جاو در ساسکاچوان
  • کلرشولم در ایالت آلبرتا
  • ورنون در بریتیش کلمبیا
  • وست کوتنی

جاب آفر آتلانتیک کانادا

جاب آفر آتلانتیک کانادا یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرتی کانادا برای مناطق آتلانتیک و تامین نیروی کاری لازم برای این مناطق است. کارفرما در این طرح باید از سوی ایالت واجد شرایط کارفرمایی باشد. یکی از این موارد این است که حداقل دو سال در مناطق آتلانتیک مشغول به کار بوده باشد. مزیت برنامه جاب افر آتلانتیک کانادا این است که نیاز به حداقل نمره مدرک زبان معادل 4 است و همان طور که اشاره شد مستقیم به اقامت دائم کانادا منجر می‌شود. حداقل مدرک تحصیلی برای دریافت جاب آفر دیپلم تعیین شده است.

اما چه ایالت‌هایی جزو مناطق آتلانتیک به حساب می‌آیند؟

  • استان نوااسکوشیا
  • ستان نیوفاندلند و لابرادور
  • استان پرینس ادوارد آیلند
  • استان نیوبرانزویک

نتیجه گیری اخذ جاب آفر کانادا

یکی از روش‌های معمول برای گرفتن اقامت موفت کانادا ویزای کار کانادا است که بعد از ورود می‌توان آن را از روش‌های مختلف به اقامت دائم تبدیل کرد. گرفتن جاب آفر در صورت داشتن مهارت و تخصص کافی و پیگیر بودن شدنی است. علاوه بر اینکه در صورت گرفتن جاب آفر از برخی ایالت‌های کم جمعیت، به اقامت دائم کانادا نیز خواهید رسید.

برای گرفتن جاب آفر نیاز به رزومه قوی و داشتن مهارت کافی در کنار دانش تئوری دارید. همچنین مهارت خوب در زبان انگلیسی یک گزینه تاثیرگذار در جریان اخذ جاب آفر کانادا است. تنها مشکلی که برای گرفتن جاب آفر وجود دارد، اثبات پیدا این مورد است که نیروی کار ماهر در کانادا برای شغل مورد نظر پیدا نشده است. اگرچه دوری مسیر و درخواست بالای کار در کشور کانادا از موارد سخت شدن این مسیر است اما در صورت پیگیر بودن و قوی کردن رزومه حتما یکی از شانس‌های گرفتن جاب آفر خواهید بود.

نکته آخر در این زمینه این است که گرفتن جاب آفر محدود به مشاغل خاصی نیست و تنها نیاز است که ثابت شود نیروی کار مورد نظر کانادایی که آماده به کار باشد در حال حاضر برای شروع کار در دسترس نبوده است. همچنین با توجه به نکات بالا دیدیم که برخی از برنامه‌های جاب آفر موقتی و به طور مستقیم منجر به گرفتن اقامت دائم کانادا خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا