مهاجرتویزای کاری و تخصص

ویزای خود اشتغالی کانادا، معرفی بهترین مشاغل کانادا

یکی از روشهای مهاجرت به کانادا، اخذ ویزای خود اشتغالی کانادا می باشد. ویزای خود اشتغالی برای افرادی که در زمینه و حرفه ی خاصی مانند ورزشی، هنری، فرهنگی و … مهارت و سابقه دارند بسیار مناسب است و حتی اگر علاقه زیادی به استارت یک کسب و کار جدید دارید میتوانید از این روش مهاجرت کنید که بسیار شبیه به ویزای کاری می ماند.

شما با ارسال مدارک لازم در مورد حرفه مورد نظرتان می توانید ویزای خود اشتغالی را اخذ کنید. البته باید با توجه به سوابق کاری و مدارک و مهارتی که در حرفه خود دارید به دولت کانادا ثابت کنید که می توانید باعث رشد اقتصادی کانادا شوید و شغل درآمدزایی ایجاد میکنید در نهایت می توانید اقامت دائم کانادا را اخذ کنید.

در ادامه به بررسی کاملتر در مورد شرایط اخذ ویزا، مزایای اخذ ویزا، بهترین مشاغل کانادا و … می پردازیم پس با ما همراه باشید.

شرایط و قوانین اخذ ویزای خود اشتغالی

برای اخذ ویزای خود اشتغالی کانادا باید از چند شرایط لازم برخوردار باشید تا بتوانید به راحتی ویزا را دریافت کنید. این شرایط عبارتند از:

  • شغل و حرفه ی مد نظرتان که قصد شروع کار با آن را دارید باعث خود اشتغالی در کانادا شود
  • در هر زمینه و حرفه مدنظرتان به مدت 2 سال سابقه کاری و فعالیت داشته باشید
  • باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید.
  • در هر حرفه ای که شروع به کار کردید باید با کانادا همکاری چشمگیری داشته باشید و باعث رشد اقتصاد کشور شوید.

مزیت های ویزای خود اشتغالی 

در اینجا می خواهیم به نکات مثبت ویزای خود اشتغالی کانادا بپردازیم. شما با این ویزا نیاز به دعوتنامه یا پیشنهاد شغلی از سوی شرکت های کانادا ندارید و خودتان میتوانید شغل جدیدی ایجاد کنید. مزیت بعدی این است که شما باید از لحاظ مالی از شرایط خوبی جهت هزینه ی زندگی خود برخوردار باشید.

این را هم بدانید که در ابتدای کار برای اخذ کردن ویزا هیچ پول و ودیعه ای از شما دریافت نمی شود. همینطور از سوی هیچ شرکتی بابت مبلغ اولیه یا سود بابت کسب و کارتان دریافت نمی شود. شما متناسب با شرایط خودتان شغل جدیدی را ایجاد می کنید فقط این را بدانید که کسب و کار شما باید باعث رشد و پیشرفت اقتصادی کانادا شود. بهتر است بدانید برای اخذ این ویزا نیاز به مدرک زبان انگلیسی با نمره ی بالا ندارید.

بهتر است بدانید که اگر ایده یا حرفه شما مورد تایید دولت کانادا قرار گیرد شما میتوانید اقامت دائم اخذ کنید. شما باید به مدت 2 سال در حرفه ی مد نظرتان سابقه کار داشته باشید زیرا سابقه کار به شما خیلی کمک می کند. یکی دیگر از این مزیت ها این می باشد که زمان کمی برای اخذ این ویزا صرف می شود.

امتیازات و عوامل موثر در کسب امتیاز

برای اخذ ویزای خود اشتغالی کانادا باید امتیاز کافی را از سیستم امتیاز بندی کسب کنید تا بتوانید ویزا را دریافت کنید. البته هر چه امتیازات شما بالاتر باشد از شانس بیشتری برخوردار می شوید.

این را بدانید که عواملی مانند: سن (هرچه سن شما کمتر باشد از امتیازات بالایی برخوردار می شوید)، سازگاری (در کشور کانادا افراد با فرهنگ های مختلف زندگی می کنند)، مدت سابقه کاری (علاوه بر سابقه کاری که دارید اگر در آن حرفه در مسابقات بین المللی شرکت کرده باشید و لوح تقدیر یا مدال های بین المللی کسب کرده باشید در گرفتن امتیاز به شما کمک کنند) در اخذ این ویزا بسیار مهم است.

عوامل دیگری مانند مدرک تحصیلی(اگر مهارت و سابقه کاری زیادی ندارید و یا اگر سن شما زیاد است و امتیازات کمی کسب کردید بهتر است مدرک تحصیلی مربوط به رشته مورد نظرتان را داشته باشید تا امتیاز بیشتری کسب کنید)، مدرک زبان(باید به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی که زبان های رسمی این کشور هستند مسلط باشید) که شما باید حداقل باید از 100 امتیاز، 35 امتیاز را کسب کنید تا بتوانید ویزا خود اشتغالی کانادا را دریافت کنید.

در اینجا به چند مورد از امتیازات اشاره می کنیم:

  1. سن: 10 امتیاز
  2. سازگاری: 6 امتیاز
  3. سابقه کار: 35 امتیاز
  4. مدرک تحصیلی: 25 امتیاز
  5. مدرک زبان: 24 امتیاز

فهرستی از برترین مشاغل با دریافت ویزای خوداشتغالی

در اینجا می خواهیم به بهترین مشاغل کانادا در زمینه های ورزشی، فرهنگی، هنری و … بپردازیم. مشاغل برتر در کانادا عبارتند از: 

  1. کتابداران
  2. متخصصان نویسندگی، ترجمه و دیگر موارد مرتبط
  3. مولفان و نویسندگان
  4. ویراستاران
  5. خبرنگاران
  6. تولید کنندگان، کارگردانان، طراحان رقص و مشاغل مرتبط
  7. رهبران ارکستر، آهنگسازان و تنظیم کنندگان
  8. موسیقی دانان و خوانندگان
  9. رقصندگان
  10. بازیگران و کمدین ها
  11. ورزشکاران
  12. مربیان
  13. مقامات ورزشی رسمی و داوران
  14. رهبران
  15. عکاسان

هزینه و سرمایه مورد نیاز جهت اخذ ویزا

برای اخذ ویزای خود اشتغالی از دولت کانادا یا از سوی شرکت ها هیچ مبلغ و ودیعه ای دریافت نمیشود. شما باید به دولت کانادا اثبات کنید که از لحاظ مالی از شرایط خوبی برخوردار هستید و باید از همان ابتدا پول به اندازه ی کافی برای هزینه و مخارج 6 ماه اول زندگیتان دارید. این موضوع برای دولت کانادا بسیار مهم است که شما توانایی مخارج زندگی خودتان را دارید و همینطور باید سرمایه کافی برای استارت یک کسب و کار جدید را هم داشته باشید.

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه می گیریم که اگر شما در زمینه هایی مانند ورزش یا هنر و … مهارت دارید بهترین روش مهاجرت برای شما اخذ ویزای خود اشتغالی کانادا می باشد. دو مورد بسیار مهم برای اخذ این ویزا این می باشد به مدت 2 سال در زمینه ای که تخصص دارید سابقه کار داشته باشید و همینطور باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید.

بهتر است بدانید که از سوی دولت و یا سازمان ها هیچ پولی از شما دریافت نمی شود. یکسری عوامل مانند سن، مدرک تحصیلی و مدرک زبان و … در مهاجرت شما بسیار موثر بوده است و شما باید مدارک مورد نیاز را گردآوری کنید سپس آنها را ترجمه کنید و به اداره مهاجرت کانادا تحویل دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا