مهاجرت

ویزای استارت آپ کانادا، بررسی شرایط و مزایای اخذ ویزا

استارت آپ به معنای شروع یک کسب و کار جدید یا اجرای ایده و طرح جدید و تازه است که با کمک و تلاش افراد و حمایت از سوی سازمان های سرمایه گذاری منجر به تولید یک شغل جدید و بعد از اجرا شدن ایده موفق به کسب درآمد می شوید و شما از همان ابتدای کار می توانید هم برای خودتان و هم برای خانوادتان اقامت دائم کانادا را اخذ کنید.

اخذ ویزای استارت آپ جزو یکی از روشهای مهاجرت به کانادا میباشد. این روش جزو یکی از جدیدترین و بهترین راه های مهاجرت به کانادا می باشد پس این ویزا مناسب برای افرادی است که دوست دارند ایده و فکرهای خود را در کشور دیگر ایجاد کنند و باعث ایجاد شغل جدید شوند که با سایر مشاغل در جهان رقابت کند.

در ادامه ما به بررسی جزئی تر در مورد ویزای استارت آپ و شرایط و قوانین مرتبط با آن را برای شما بیان میکنیم.

مزایای ویزای استارت آپ

همانطور که در بالا ذکر کردیم این روش برای افرادی است که ایده های تازه و جدیدی دارند که قصد راه اندازی یک کار جدید را دارند که ما در اینجا به شما نکات مثبت و مزایای ویزای استارت آپ را میگوییم تا بتوانید به راحتی راه مهاجرت متناسب با شرایط خود را بیابید.

مزیت های ویزای استارت آپ عبارتند از:

اخذ اقامت دائم کانادا، گرفتن اقامت برای اعضای خانواده، حمایت مالی برای ایده جدیدتان توسط سازمان های سرمایه گذاری، کسب درآمد بالا، بهره مند بودن از اقتصاد پیشرفته و… البته می توانید با استفاده از سرمایه گذاران از حمایت مالی و از ایده و نظرات آنان استفاده کنید.

هزینه دریافت ویزا استارت آپ

هزینه و مخارج یکی از موارد بسیار مهمی برای کسانی است که از طریق استارت آپ مهاجرت می کنند ولی بهتر است بدانید که مهاجرت از این روش یک مزیت بسیار خوبی دارد که اگر شما ایده خوب و جذاب داشته باشید. ایده های شما را تایید میکنند و از نظر مالی و سرمایه گذاری از ایده های شما حمایت میکنند و شما اصلا نگران هزینه های مالی بابت راه اندازی کارتان نباشید.

فقط شما باید از نظر مالی از موقعیت عالی برخوردار باشید تا بتوانید نیاز و هزینه های زندگی خود و خانوادتان را تمکین کنید و باید به دولت کانادا ثابت کنید که از پس هزینه های زندگی بر می آیید که اگر بخواهیم به طور جزئی تر این موضوع را بیان کنیم فرد مهاجر در هنگام ورود باید برای خود حدودا مبلغ 12/960/00 دلار کانادایی داشته باشد و برای هر نفر دیگری که به عنوان همراه می باشد باید تقریبا مبلغ 3/175/00 دلار داشته باشید.

شرایط و قوانین دریافت ویزا استارت آپ

برای اخذ ویزای استارت آپ شما باید یک ایده یا یک طرح جدید و نوپایی داشته باشید که بعدها در بازار کل جهان این شغل با سایر مشاغل جهان رقابت کنند تا توسط یکی از سازمان های سرمایه گذاری کانادا تایید شود تا آنها از شما حمایت کنند و این را هم بدانید که حق شرکت هایی که از ایده ی شما حمایت می کنند 50 درصد می باشد.

شما مدارک کامل و درخواستتان را به دولت کانادا ارسال می کنید اگر مدارک شما کامل نباشد مدارک شما بازگردانده می شود ولی در صورت کامل بودن و تایید شدن طرح شما توسط سازمان های سرمایه گذاری، توسط دولت کانادا و اداره مهاجرت به کانادا بررسی می شود و تا این پروسه و روند انجام گیرد ممکن است 1 الی 2 سال زمان ببرد.

شرایط و نکات مهم اخذ ویزا

  1. اولین شرط لازم این می باشد که یک کار(استارت آپ) قابل قبول و درست را شروع کنید و اینکه در استارت آپی که راه می اندازید می توانید در آن کار، 5 نفر شریک یکدیگر باشند و برای هر کدام دست کم 10 درصد سهم از آن شرکت در نظر بگیرید و باقی 50 درصد سهم شرکت برای سازمانی است که به عنوان سرمایه گذار و حامی ایده ی شما می باشد.
  2. دومین شرط لازم این است که باید تمامی افرادی که قصد دریافت این ویزا را دارند مسلط به زبان های انگلیسی و فرانسوی باشند و باید حتما آیلتس 5 (CLB5) را داشته باشند.
  3. شرط سوم این می باشد که همانطور که در مورد اول گفتیم باید یک سازمان سرمایه گذاری که مورد تایید دولت کانادا است، ایده و طرح شما را تایید کند و باید اعتماد آن سازمان ها را جلب کنید تا حامی و پشتیبان ایده های شما شوند.
  4. شرط آخر این می باشد که سازمان ها فقط از ایده و طرح های شما حمایت مالی میکنند و شما باید تمکن مالی داشته باشید و دولت کانادا باید بابت این موضوع اطمینان حاصل کند  که اگر خانوادتان را به همراه خودتان آوردید بتوانید از پس هزینه و مخارج زندگی خود بربیایید.

مدارک لازم برای اخذ ویزا

شما باید مدارک ذکر شده در زیر را جهت اخذ ویزا جمع آوری کنید و آنها به زبان انگلیسی ترجمه کنید و به اداره مهاجرت کانادا تحویل دهید.

  • مدرک زبان انگلیسی و زبان فرانسوی 
  • مدارک پزشکی 
  • پاسپورت 
  • شناسنامه  و کارت ملی 
  • محل سکونت
  • سند عقد ( در صورت متاهل بودن سند ازدواج نیاز می باشد)
  • داشتن تاییدیه از سوی سازمان های سرمایه گذاری

سازمان های سرمایه گذاری کانادا

همانطور که در بالا برای شما ذکر کردیم ویزای استارت آپ بر اساس ایده و نظرات شما است ولی باید ایده خود را برای دولت کانادا مطرح کنید و پس از تایید از سوی دولت کانادا، توسط یکی از سازمان های سرمایه گذاری در استارت آپ که به منظور سرمایه گذاری  و حامی کار و ایده شما است تایید شود که این سازمان های سرمایه گذاری عبارتند از : 

سازمان designated angel investor groups

شما باید به دنبال تعدادی افراد باشید که به عنوان سرمایه گذار با مجموعه هایی که در پایین  برای شما نام برده ایم سر و کار دارند را پیدا کنید که آنها به عنوان سرمایه گذار برای کار و ایده ی شما  بتوانند 75 هزار دلار هزینه کنند که این مجموعه ها عبارتند از:

  1. Canadian International Angel Investors
  2. Ekagrata Inc.
  3. Golden Triangle Angel Network
  4. Keiretsu Forum Canada
  5. Oak Mason Investments Inc.
  6. Southeastern Ontario Angel Network
  7. TenX Angel Investors Inc.
  8. VENTEC Angel Network Inc.
  9. York Angel Investors Inc

سازمان Designated business incubators

در این قسمت برخلاف سازمان های دیگر به هزینه و سرمایه گذاری نیاز ندارد و فقط یکی از مجموعه های زیر را باید پیدا کنید تا آنها ایده شما را تایید کنند که این مجموعه ها عبارتند از:

  1. Alacrity Foundation
  2. Alberta Agriculture And Forestry
  3. Biomedical Commercialization Canada Inc. (operating as Manitoba Technology Accelerator)
  4. Creative Destruction Lab
  5. Empowered Startups Ltd.
  6. Extreme Innovations
  7. Genesis Centre
  8. Highline BETA Inc.
  9. Innovator
  10. Interactive Niagara Media Cluster o/a Innovate Niagara
  11. Invest Ottawa
  12. Knowledge Park o/a Planet Hatch
  13. LatAm Startups
  14. Launch Academy – Vancouver
  15. LaunchPad PEI Inc.
  16. Millworks Centre for Entrepreneurship
  17. NEXT Canada
  18. North Forge Technology Exchange
  19. Platform Calgary
  20. Real Investment Fund III L.P. o/a FounderFuel
  21. Ryerson Future Inc.
  22. Spark Commercialization and Innovation Centre
  23. Spring Activator
  24. The DMZ at Ryerson University
  25. Toronto Business Development Centre (TBDC)
  26. TSRV Canada Inc. (operating as Techstars Canada)
  27. VIATEC
  28. Waterloo Accelerator Centre
  29. York Entrepreneurship Development Institute

سازمان designated venture capital funds

در این سازمان ها شما باید در بین یکی از مجموعه های که در زیر برای شما نام برده ایم یک مجموعه ای را پیدا  کنید که به مبلغ 200 هزار دلار برای ایده های شما هزینه و سرمایه گذاری کند و اینکه باید در دوره های آموزشی این سازمان ها هم شرکت کنید که این مجموعه ها عبارتند از:

  1. BCF Ventures
  2. BDC Venture Capital
  3. Celtic House Venture Partners
  4. Extreme Venture Partners LLP
  5. Golden Venture   Partners Fund, LP
  6. Impression Ventures
  7. Information Venture Partners Management Inc.
  8. Innovation Platform Capital International LP
  9. iNovia Capital Inc.
  10. Lumira Capital
  11. Nova Scotia Innovation Corporation (o/a Innovacorp)
  12. OMERS Ventures Management Inc.
  13. Pangaea Ventures Ltd.
  14. PRIVEQ Capital Funds
  15. Real Ventures
  16. Relay Ventures
  17. ScaleUp Venture Partners, Inc.
  18. Top Renergy Inc.
  19. Vanedge Capital Limited Partnership
  20. Version One Ventures
  21. Westcap Management Ltd.
  22. Yaletown Venture Partners Inc.
  23. York Entrepreneurship Development Institute (YEDI) VC Fund

سخن پایانی مجله مهاجرت

با خواندن این مطالب نتیجه میگیریم مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ برای افرادی است که ایده و طرح جدید و جذابی دارند و علاقه زیادی به راه اندازی کسب و کار جدید دارند بسیار مناسب می باشد و شما بابت ایده های جدیدتان توسط سازمان هایی که در بالا ذکر کردیم از همه لحاظ برای ایجاد یک کسب و کار جدید مورد حمایت قرار میگیرید و میتوانید اقامت دائم کانادا را اخذ کنید.

با اخذ این ویزا برای خود میتوانید خانوادتان را هم به کانادا بیاورید فقط باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید تا بتوانید هزینه و مخارج زندگی خودتان را پرداخت کنید و با این روش از درآمد بالا و اقتصاد خوب کانادا برخوردار می شوید فقط این را بدانید به دلیل حمایت سازمان های ذکر شده 50 درصد سهم شرکت یا کار جدید برای سازمان حامی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا