مطالب متفرقهمهاجرت

زندگی در دبی (امارات) بهتر است یا ترکیه؟

دبی و ترکیه همیشه از مقاصد جذاب برای مهاجرت ایرانیان است. بنابراین همیشه این سوال پیش می‌آید که بالاخره دبی یا ترکیه، زندگی در ترکیه بهتر است یا دبی؟، مزایا و معایب زندگی در ترکیه و دبی چیست؟

هر کدام از این دو مقصد مهاجرتی، شرایط خاص خود را دارد که بهتر است هر فرد بعد از بررسی شرایط زندگی و اقامت آنها و شرایط خود، انتخاب نهایی را داشته باشد. در این مطلب به طور کامل شرایط دبی و ترکیه را بررسی می‌کنیم تا هر شخص بتواند انتخاب مناسبی داشته باشد.

دبی شهری لوکس با آسمان‌ خراش‌های سر به فلک کشیده و هزینه‌های بالای زندگی است. از طرف دیگر، ترکیه کشوری زیبا اما با تورم بالا است. در هر دو کشور می‌توان از طریق روش‌های کاری یا سرمایه گذاری اقامت را دریافت کرد اگرچه در دبی، این اقامت همیشه موقت اما قابل تمدید خواهد بود.

مقایسه ترکیه و دبی

مقایسه آب و هوای دبی و ترکیه

قطعا در زمینه آب و هوا ترکیه گزینه بهتری است. آب و هوای گرم و سوزان دبی برای برخی افراد می‌‌تواند طاقت فرسا باشد. امارات و شهر دبی سرزمینی خشک است که دمای هوا در تابستان به بالای 40 درجه سانتیگراد می‌رسد. بارندگی در دبی به ندرت اتفاق می‌افتد و میانگین دمای هوا در زمستان حدود 20 درجه سانتیگراد می‌رسد ترکیه کشوری است که در مناطق مختلف آن آب و هوای متفاوتی را می‌توانید تجربه کنید. ترکیه به نسب دبی، آب و هوای متعادل‌تری دارد.

تحصیل در دبی یا ترکیه

دبی و ترکیه هیچ کدام دانشگاه‌هایی با رتبه‌های برتر جهانی ندارند و افرادی که قصد تحصیل در یک دانشگاه معتبر را دارند معمولا کانادا، آمریکا یا یکی از کشورهای اروپایی را برای تحصیل انتخاب می‌کنند. زیرا شرایط دریافت اقامت در این کشورها بعد از تحصیل نیز مهیا است.

اما به هر صورت امارات و ترکیه نیز می‌توانند برای کسانی که قصد تحصیل در جایی نزدیک به ایران را داشته باشند، گزینه مناسبی هستند. هر دو گزینه دارای دانشگاه‌های خصوصی و دولتی هستند. برای تحصیل در ترکیه نیاز به آزمون ورودی و مدرک زبان ترکی دارید مگر در یکی از دانشگاه‌های خصوصی که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند، پذیرش بگیرید.

دبی شهر گرانی است و هزینه‌های زندگی برای یک دانشجو می‌تواند بالا باشد. اما در صورت داشتن شرایط زندگی در دبی، این شهر مدرن و چند ملیتی تجربه جذابی برای دانشجویان است. در یک جمع بندی هزینه‌های تحصیل در ترکیه به حصوص در صورتی که پذیرش از دانشگاه‌های دولتی باشد، به مراتب پایین‌تر است.

سرمایه گذاری در (امارات) دبی یا ترکیه

اغلب سرمایه گذاری‌هایی که در ترکیه و دبی توسط ایرانیان انجام می‌شود برای دریافت اقامت است. خرید ملک در دبی و ترکیه و ثبت شرکت از روش‌های معمول سرمایه گذاری است. هزینه ثبت شرکت و خرید ملک در ترکیه از دبی کمتر است و می‌توان آن را به اقامت دائم تبدیل کرد اما در دبی تنها می‌توانید اقامت موقت خود را برای مدت نامعلوم تمدید کنید.

اگرچه دبی نیز به بهتر کردن شرایط مانند برداشتن کفیل برای ثبت شرکت یا عدم نیاز به مالیات بر درآمد، شرایط مساعدی را برای سرمایه گذاری از طریق شرکت فراهم کرده است. با ثبت شرکت یا خرید ملک در دبی و ترکیه می‌توانید برای خانواده خود اقامت دریافت کنید.

مقایسه فرهنگ و زبان دبی و ترکیه

ترکیه و امارات هر دو کشوری مسلمان هستند. زندگی در ترکیه به دلیل تشابهات فرهنگی برای ایرانیان بسیار آسان است. اما نیاز است که برای زندگی در ترکیه زبان ترکی را یاد بگیرید چون درصد کمی از جمعیت به زبان انگلیسی آشنایی دارند.

شهر دبی به یک منطقه بین المللی برای تحصیل و کار و فعالیت‌‌های اقتصادی تبدل شده است. زندگی در شهر برای ایرانیان راحت است و به دلیل نزدیکی به ایران یکی از گزینه‌های اول می‌تواند باشد. شما با آشنایی به زبان انگلیسی به راحتی می‌توانید در دبی، به کار و تحصیل بپردازید. زندگی در (امارات) دبی و ترکیه به شکلی است که شما احساس نمی‌کنید دچار شکاف فرهنگی زیادی شده‌اید.

زندگی در ترکیه یا دبی امارات

هزینه‌های زندگی در امارات و ترکیه

هزینه‌های زندگی در دبی و ترکیه با توجه به اینکه چه سبک زندگی دارید یا به تنهایی مهاجرت کرده‌اید یا با خانواده بسیار متغیر است. اما هزینه زندگی در دبی بیشتر از ترکیه است. اگرچه با مهاجرت به ترکیه هزینه‌های کمتر می‌پردازید اما از طرف دیگر ثبات افتصادی و عدم دریافت مالیات بر درآمد و تورم صفر از مزیت‌های زندگی در دبی است. برخی از شرایط مانند تقاضای بالای خرید ملک است که باعث گران شدن هزینه را دبی می‌شود. دبی به یکی از قطب‌های اقتصادی دنیا بتدیل شده است و ثبات اقتصادی و وجود بازارهای آن باعث تمایل افراد برای سرمایه گذاری و زندگی در این شهر شده است.

کار در دبی یا ترکیه

دبی و ترکیه از گزینه‌های هستند که ایرانیان زیادی برای کار به آنها مهاجرت می‌کنند. در صورتی که مهارت و تخصص بالایی داشته باشید، دبی و ترکیه می‌توانند گزینه مناسیی برای شما باشند. در غیر این صورت با کارمندی یا کارگری نمی‌توان، درآمد خوبی داشت. نرخ بیکاری در دبی بسیار پایین‌تر از ترکیه است. در صورت داشتن تخصص و درآمد بالا در ترکیه و دبی می‌توانید زندگی خوبی داشته باشید. علاوه بر مهارت، تسلط به زبان می‌تواند در پیشرفت شغلی بسیار تاثیرگذار باشد.

نتیجه گیری مقایسه (امارات) دبی یا ترکیه

دبی و ترکیه همیشه از مقاصد مهاجرت و توریستی ایرانیان هستند. نزدیکی به ایران و امکان کار، تحصیل و زندگی در ترکیه و دبی باعث شده است که ایرانیان زیادی این دو مقصد را انتخاب کنند. این دو مقصد مهاجرتی، هر کدام معایب و مزایای خود را دارند و بهتر است با توجه به شرایط مالی و اهداف خود یکی را انتخاب کنید. به طور مثال اگرچه زندگی در دبی گران‌تر است اما ثبات اقتصادی و نرخ تورم صفر باعث شده است که برخی سرمایه گذاران تمایل بیشتری به دبی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا