مهاجرتویزای پناهندگی

بهترین کیس، دلیل و بهانه برای پناهندگی چیست؟

مبحث پناهندگی، همواره یادآور اجبار، ریسک و خطر بوده است. با اینکه راه های بهتر و کم خطری برای مهاجرت هست، اما در برخی شرایط، افراد با خاطر دلایل و بهانه های شرایط خود در کشور مبدا و ارائه کیس، خواستار پناهنده شدن خود در کشورهای دیگر هستند

مفهوم مهاجرت و پناهندگی بسیار متفاوت است. چرا که مهاجر با انتخاب و تصمیم خود، دست به تغییر محل زندگی میزند، اما پناهنده مجبور به ترک خاک مبدا و به جان خریدن خطرات احتمالی بسیاری برای ادامه زندگی در کشوری دیگر خواهد بود. 

با این حال، حتی اگر فردی واقعا جانش در خطر باشد و مجبور به این کار شده باشد و راه برگشتی به کشور مبدا نداشته باشد، در صورتی که دلیل قانع کننده ای برای کشور مقصد نداشته باشد، پذیرفته نخواهد شد و این موضوع باعث تشدید اضطراب و سخت تر شدن شرایط فرد خواهد شد. 

لذا از موارد بسیار مهم در بحث پناهندگی، دلیل و بهانه فرد است. در اینجا به بهترین دلایل پناهندگی اشاره خواهیم نمود. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های مهاجرت برای ایرانیان

کیس پناهندگی چیست؟

کیس پناهندگی در واقع علت و دلیل در خطر بودن متقاضی می باشد که باید آن را به کشور مورد نظر، ارائه نماید تا شرایط سخت و خطرات زندگی در کشور مبدا وی اثبات گردد. کیس های پناهندگی میتوانند در یکی از گروه های زیر جای بگیرد:

  • تبعیض نژادی
  • دلایل سیاسی
  • عقاید مذهبی
  • مسائل عقیدتی
  • عوامل ملیتی 

این دلایل باید اثبات کننده این باشد که شخص واقعا در آزار و رنج به سر میبرد و حق زندگی کردن از او سلب شده است.

شخص پناهجو باید ادعای خود را با ارائه مدارک و مستندات اثبات نماید تا از این طریق بتواند مامور مصاحبه را قانع نماید که واقعیت امر، در خطر بودن او در کشورش است. البته در این بین از روی شرایط مشخص برخی کشورها مانند افغانستان و سوریه که بر کسی پوشیده نیست، نیازی به ارائه مدرک برای اثبات شراط افراد نیست.

در ادامه، بهترین دلایل و بهانه ها برای پناهندگی دسته بندی شده اند، در ادامه با ما باشید.

بیشتر بخوانید: ساخت کیس پناهندگی (رایگان)

پناهندگی اجتماعی

در پناهندگی از نوع اجتماعی، شخص ملزم به اثبات این است که در کشور خود، شرایط اجتماعی بسیار سخت است و برای پیشرفت فرد، امکاناتی در کار نیست. در این نوع پناهندگی، پناهجو برای داشتن زندگی، شغل بهتر و امکان داشتن شرایط اجتماعی بهتر، دست به پناهندگی میزند.

پناهندگی سیاسی

در پناهندگی سیاسی، شخص به دلیل داشتن فعالیتهای سیاسی یا عقاید سیاسی خاص، زندگی و جان و یا مال شخص در خطر است و یا گاها این موضوع سیاسی میتوان مربوط به سیاستهای کشور شخص پناهنده باشد، که با دیگر کشورها روابط سیاسی درستی ندارد و یا به رسمیت شناخته نمیشود.

پناهندگی مذهبی و تغییر دین

گاهی شخص به دلیل داشتن دین و مذهبی خاص در کشور خود ایمن و مورد قبول نیست یا اینکه برخی کشورها در تغییر یا داشتن ادیان دیگر در میان مردمش نگرشی خاص دارند و این موضوع ازسمت دولت پذیرفته نیست. در این حالت نیز شخص میتواند با کیس پناهندگی مذهبی وارد کشور دیگری شده و درخواست پناهنده شدن داشته باشد.

پناهندگی نژادی

در پناهندگی نژادی، جان یا مال یا شخصیت شخص به دلیل تفاوت نژادی، در آزار و اذیت است و شخص با اثبات این موضوع میتواند درخواست پناهندگی به کشوری دیگر را داشته باشد.

پناهندگی جنگی

پناهندگی جنگی که به دلیل وجود جنگ و نزاع در کشور شخص پناهجو اتفاق می افتد، شخص میتواند به کشوری دیگر پناهنده شده و زندگی از سر گیرد. در این مورد بهتر است بدانید که برخی کشورها از پناهندگان جنگ زده استقبال نکرده و پناهندگی آنها را نمی پذیرند.

پناهندگی به دلیل عضویت در گروه اجتماعی خاص

این نوع از پناهندگی به دلیل عضویت و حضور فرد در گروه اجتماعی خاص اتفاق می افتد. شخص به خاطر حضور در این گروه ها مورد آزار و اذیت است و در کشور خود ایمن نمی باشد. 

بیشتر بخوانید: بهترین وکیل و موسسات مهاجرتی برای ایرانیان

مهاجران پناهنده آواره در مرزها
مهاجران پناهنده آواره در مرزها

ویژگی های بهترین کیس پناهندگی

به طور کلی، کیس و دلیل پناهندگی باید دارای ویژگی هایی باشد که راستی و واقعی بودن آن قابل اثبات و مورد پذیرش باشد. ویژگی های بهترین کیس های پناهندگی عبارتند از:

  • درخواست پناهندگی باید در یکی از گروه های: تبعیض نژادی، سیاسی، عقیدتی، مذهبی و یا تبعیض جنسیتی باشد تا با ارائه سند و مدرک اثبات گردد.
  • دلایل و موارد مورد درخواست پناهندگی باید واقعی و درست باشند.
  • کیس های پناهندگی باید قابل درک بوده و نباید پیچیده باشند.
  • کیس باید شفاف و واضح باشد. نباید طوری باشند که مامور مصاحبه کننده سردرگم شود.
  • درخواست و صحبت های شخص پناهنده نباید متناقض باشند. 
  • مدارک و دلایل دروغین نباشند. شخص پناهنده بایدصادق بوده و از دروغ و بلوف پرهیز نماید.
  • هرچه اسناد و مدارک مورد ارائه کیس شما بیشتر، در صد موفقیت پرونده شما بالاتر است.
  • مصاحبه های هر درخواستی مکتوب و بازخوانی می شود تا از درستی آن اطمینان حاصل شود.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورها برای پناهندگی

کنوانسیون ژنو و قوانین پناهندگی

در ابتدای بحث بهتر است که به تعریف پناهندگی بپردازیم. اینکه اصلا پناهنده به چه کسی اطلاق میگردد.؟ و پناهنده کیست؟ پناهنده به کسی میگویند که بنا به دلایل قومیتی، نژادی،مذهبی و دینی، سیاسی و عقیدتی، یا به دلیل عضویت در گروهی خاص و یا مسائل جنسیتی، در کشور خود مورد آزار و اذیت بوده و به نوعی جان و مال و روح و جسم فرد در خطر باشد.

در این صورت، با اجازه کنوانسیون ژنو این افراد حق پناهندگی به کشورهایی که عضو این معاهده هستند، را دارند. و کشورهای عضو در این معاهده باید به این افراد پناه و شرایط زندگی نرمال را بدهند. 

همینطور پناهنده اجازه برگشت به کشور خود را نخواهد داشت.با توجه به تعریف خود پناهندگی، بهترین دلیل برای پناهنده شدن به کشورهای بهتر و پیشرفته تر، دلیلی است که بتواند هر چه مستندتر، اثبات کند که جان و مال شخص در خطر است. حال آنکه در خطر بودن شخص میتواند در حالات و انواع مختلف باشد.

کنوانسیون ژنو معاهده ایست که بین چندین کشور در دنیا وضع شده است. که بر اساس ان کشورهای عضو این قرارداد، موظف اند، با توجه به تعریف پناهندگی، به پناهجویان پناه داده، و برای آنها سرپناه و امکانات اولیه زندگی فراهم نمایند.

مراحل پناهندگی

در ابتدای امر بهتر است بدانید، شخصی که دارای شرایط واقعی پناهندگی است، آنچنان حق انتخابی در انتخاب بهترین یا بدترین کشور را ندارد. بیشتر این افراد مجبور هستند از مسیرهای غیرقانونی مثلا از راه های از کوه و دریاها، خود را وارد اولین کشور امن و مقدور نمایند. خود این موضوع خبر از میزان خطرات احتمالی این مسیر از مهاجرت دارد. 

  • متقاضی پناهندگی باید تقاضای خود را در بدو ورود به کشور مورد نظر اعلام نماید، و در مصاحبه اولیه شرکت نموده تا کیس و صحبتهای ارائه شده، از جهت های مختلف مورد بررسی قرار گیرد. تا علت ترک وطن و به چه علت ایمن نبودن در کشور پناهنده سوال و جواب شود. البته این موضوع با داشتن مترجم که در اکثر کشور ها برای پناهنده رایگان است هم امکان پذیر است.
  • بعد از مصاحبه اولیه، مصاحبه های دیگری هم وجود دارد که میزان صداقت و مدارک و دلایل ارائه شده پناهنده مشخص گردد. توجه داشته باشید که گفته ها و ادلات نباید متناقض باشند.
  •  در نهایت با گذشت زمان و بررسی پرونده، پاسخ مثبت یا منفی اعلام خواهد شد. 
  • در صورت منفی بودن نتیجه نیز، پناهنده حق اعتراض و درخواست تجدید نظر دارد. 
  • چنانچه جواب تجدید نظر نیز منفی باشد، فرد به کشور مبدا خود ریجکت شده و یا داوطلبانه به کشور مبدا، باز خواهد گشت.

خطرات و معایب پناهندگی

روش مهاجرت از طریق پناهندگی به این دلیل همواره روشی نامطلوب و نامناسب خوانده شده که سرشار از خطرات مختلف و مشکلات بیشمار بوده است. لذا توصیه میگردد که تا جایی که امکان دارد از روشهای جایگزین و قانونی، برای مهاجرت بهره برید. 

شرایط نامطلوب زندگی در کمپ های پناهندگان
شرایط نامطلوب زندگی در کمپ های پناهندگان

برخی از معایب و خطرات پناهندگی به شرح زیر است:

  • شرایط سخت زندگی در کمپ ها که در برخی کشورها دست کمی از زندان ندارند
  • در این روش، کسانی که (قاچاقچیان و افراد ذینفع) به شما هزاران وعده و وعید داده اند، هرگز هیچ مسئولیتی در قبال جان و مال شما را نخواهند پذیرفت.
  • از آنجایی که قوانین پناهندگی بسیار دستخوش تغییرات سختگیرانه بیشتری میشود، افراد ناچارند برای اخذ اقامت کشور مورد نظر، از کیس ها و دلایل تقلبی و دروغین برای پناهندگی استفاده نماید. 
  • در صورت تشخیص دروغین بودن کیس، برخوردهای بسیار سختگیرانه ای خواهد شد، و فرد باید به کشور خود برگردد. در ضمن این موضوع در پرونده و سابقه شخص ثبت شده و تبعات این موضوع همواره باعث آزار شخص خواهد بود.
  • پناهندگی در بیشتر موارد از طریق مسیرها و راه های صعب العبور انجام میشود، که هر لحظه تا رسیدن شخص به کشور مورد نظر، استرس و اذیت و خطر از دست دادن جان وجود دارد. 
  • بعد از رسیدن به کشور مورد نظر نیز، مراحل اخذ پذیرش و مدتی که بلاتکلیف و در شرایط سخت کمپ ها به سر برده میشود نیز بخش سختی از این مسیر است. در نهایت اینکه به هر حال، یک پناهنده از وجهه اجتماعی خوب و مناسبی برخوردار نخواهد بود. 
  • پناهنده به دلیل اینکه اعلام می دارد در کشور خود ایمن نیست، اجازه ورود به کشور خود را نداشته و حداقل تا 5 سال بعد از خروج خود از مبدا، امکان بازگشت به کشور را نخواهد داشت.

سخن پایانی مجله مهاجرت 

مبحث بالا از بهترین دلایل پناهندگی تا خطرات این مسیر را کاملا شفاف سازی نمود. در نهایت اینکه پر ریسک بودن مسیر پناهندگی از هیچ کسی پوشیده نیست. در این میان، گاها پناهنده تا چند سال امکان تحصیل در کشور مقصد را ندارد. همین موضوع نیز باعث سرد شدن وی از ادامه تحصیل و میل پیشرفت میشود. 

همان گونه که گفتیم پناهجو به فردی گفته میشود که در کشور خودش به علت برخی مسائل (سیاسی، جنگ های داخلی، اجتماعی، جنسیتی، نژاد و دین و مذهب) ، مورد آزار و اذیت جسمی و جانی و مالی قرار گرفته باشد.

اما با توجه به این موارد باز هم از ما سوالاتی از این قبیل می شود که بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان برای ایرانیان چیست؟ و یا بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان برای افغانها کدام است؟

در مورد بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان باید بگوییم که شما اگر می خواهید برای پناهندگی در آلمان اقدام نمایید باید با توجه به شرایط خودتان در کشور فعلی که هستید کیس خود را مشخص نمایید و برای این مورد نمی توان یک کیس ثابت را در نظر گرفت .

در حال حاضر کیس های پناهندگی آلمان مربوط به مسائل و کیس های سیاسی، مذهبی، اجتماعی می باشد و شما اگر هریک از این موارد را به عنوان کیس پناهندگی در نظر می گیرید توجه داشته باشید که باید به اندازه کافی شواهد و اسناد هم برای اثبات آن و رد نشدن درخواست تان ارائه دهید.

با توجه به این اوصاف شخص متقاضی پناهندگی باید یکی از این موارد را بعنوان دلیل پناهنده شدن خود معرفی کند و برای این دلیل اسناد و شواهد کافی داشته باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که با توجه به خبره بودن و با تجربه بودن ماموران و کارشناسان سفارت و اداره مهاجرت، شخص متقاضی اصلا و به هیچ عنوان نباید دروغ بگوید چرا که سریعاً متوجه خواهند شد.

سوالات متداول درباره بهترین بهانه برای پناهندگی

بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان برای افغانها چیست؟

کیس پناهندگی برای افغانها شامل یک کیس ثابت نمی شود و با توجه به شواهد و مدارک شخص متفاوت می باشد.

بهترین کیس برای پناهندگی در ترکیه چیست؟

بهترین کیس برای پناهندگی در ترکیه کیس ی است که مطابق با شرایط قوانین کنواسیون ژنو باشد.

بهترین بهانه برای پناهندگی چیست؟

بهترین بهانه برای پناهندگی کیس ای است که راستی و واقعی بودن آن قابل اثبات و مورد پذیرش باشد.

94 دیدگاه

  1. سلام محمدهستم ساکن کرج اصالتاً کردستان اهل سنت هستم واینکه توکشورخودم هیچ جایگاهی ندارم بخاطر اینکه اهل سنتمکار

  2. سلام محمدم ساکن کرج هستم و اصالتاً کردستان اهل سنت هستم وهیچ جایگاه درکشور خودم ندارم بخاطر اینکه اهل سنتم وکار درست حسابی ندارم مدرک تحصیلیم دیپلم کامپیوتر خوندم شرایط مالیم بدبود. دانشگاه بیخیال شدم

    1. سلام محمد عزیز، ممنون که مارو در مجله مهاجرت همراهی میکنید. بفرمایید چطور میتونیم کمکتون کنیم؟

      1. سلام من اتباع کشور افغانستانم وسال هاست که درایرانم دراین شرایط که طالبان امده است و همه افغانستانی ها به ایران امده اند خیلی به ما توهین میشود و تحقیر میشویم و فحش میشنویم من درس خوانده ام ولی هیچ امکان رشدی ندارم چگونه میتوانم پناهنده بشوم واقعا زندگی سخت شده است

        1. سلام دوست عزیز
          مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
          با تشکر از همراهی شما

      2. سلام من تبعه افغانستان هستم و میخواهم برای پناهندگی به کشور آلمان برم. خواستم بپرسم بهترین بهانه برای پناهندگی در المان چیه؟؟

        1. سلام دوست عزیز
          مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
          با تشکر از همراهی شما

      3. سلام ما در افغانستان زنده گی می کنیم زنده گی ما در خطر است من در موسسه های خارجی هم کار کردیم و من در موسسه حمایت اطفال وظیفه انجام دادیم

    2. سلام نساء حسینی هستم از افغانستان از وقتی طالبان آمد خواهر را با شوهرش گشت من با دو تا بچه اش فرار کردم آمدم ایران این جاه از پسی زندگی مان بر نمیاین امکانش هست که به فرانسه کانادان سوئد هر کشوری که پناهنده افغانستان را قبول کند میخام بیرم میشه راهنمایی کند

      1. سلام دوست عزیز
        مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
        با تشکر از همراهی شما

  3. سلام.فرید هستم از مازندران.به خاطر درگیری و توهین با مامور نظامی محکوم به زندان شدم.والان هم خودم را معرفی نکردم و ممنوع الخروج هستم.ایا بتونم قاچاقی خودم را به المان برسونم میتونم پناهندگی بگیرم؟

  4. محمد مجتبی مخلص هستم از ولایت پروان افغانستان، حال آنکه برای جهانیان واضح است که در افغانستان چه میگذرد بخصوص در این اواخر، اصل مطلب اینکه پدرم بیشتر از ۱۰ سال میشود که عضو فعال سازمان جامعه مدنی،حقوقی و تحقیقاتی افغانستان است و کارت هویت و عضویت رسمی جامعه مدنی حقوقی و تحقیقاتی افغانستان را دارد و فعلا در معرض خطر جدی هستیم و هر جای مورد تهدید و بازجویی قرار میگیریم و فعلا شرایط سختر شده چون حتی حالا ریس سازمان جامعه مدنی افغانستان هم دستگیر شده و در زندان نامعلوم بسر میبرد، و خطر جدی را مواجه هستیم خلاصه اینکه میخواهم کیس پناهندگی به کشور سوئیس بدهم ،آیا شما در این زمینه میتوانید مارا کمک کنید؟ ممنون از لطف تان خواهم بود.

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  5. من دختر مجرد تنهام و تو ایران هیچکی رو ندارم میشه کمکم کنید از ایران برم؟؟ من خیلی کشور هلند رو دوست دارم به نظر شما بهترین کیس پناهندگی در هلند کدوم کیس هست؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

    2. سلام احسان هستم ممنوع الاخروج شدم چون قبلا یه شرکت داشتم ،بدلیل نوسان شدید شرایط اقتصادی دچار ورشکستگی شدم ،تمام حسابهایم مسدود هست از شرایط اجتماعی برخوردار نیستم چطور میتونم پناهنده شوم

      1. سلام دوست عزیز
        مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
        با تشکر از همراهی شما

    3. درود
      محمد هستم میخواستم بدونم موفق شدید مهاجرت کنید
      اگه مهاجرت کردید روش را به من بگویید من هم قصد مهاجرت دارم
      ممنون

    4. سلام کشور هلند احتمالش کمه بتونید قبول بشید اگه میتونید به سوئد یا آلمان مهاجرت کنید

  6. اول از همه از سایت مجله مهاجرت ممنونم. کشور ترکیه خیلی به ایران نزدیکه به خاطر همین خیلی دوست دارم به ترکیه مهاجرت کنم. سوالم از تیم مجله مهاجرت اینه که بهترین کیس برای پناهندگی در ترکیه کدوم‌ کیس هست؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  7. سلام من 19 سالمه و دوست دارم مستقل باشم و از خانوادم جدا شم و به دلیل اینکه پول زیادی ندارم میخوام از طریق پناهندگی از ایران برم و عاشق کشور آلمان هستم. بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان چه کیسیه که از طریق اون پناهنده شم؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  8. سلام خسته نباشید من یک دختر 25 ساله از شهر مشهد هستم. مدرک تحصیلی من دیپلمه و تو شهرمون هیچ کاری برای من پیدا نمیشه و زندگی بدون پول و درآمد خیلی سخته. مدرک تحصیلی خوبی هم ندارم که بخوامم از ایران هم برم به خاط همین گفتم از راه غیر قانونی برم. از بچگی به کشور آلمان رو خیلی دوست داشتم و خواستم بپرسم میتونم پناهنده کشور آلمان شم؟ بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان چه کیسی هست؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  9. سلام روزتون بخیر کیس پناهندگی چیست ؟؟ یعنی اگه بخوایم برای پناهندگی اقدام کنیم باید حتما کیس داشته باشیم؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  10. سلام من یه دختر 27 ساله ساکن بوشهر هستم. من افغانی هستم و تازه به ایران اومدم و زندگی در بوشهر خیلی سخته و به خاتر طالبان نمیتوانم به افغانستان برگردیم . یکی از آشناهایمان در فنلاند زندگی کرده و من خیلی دوست دارم برم پیشش و من فقت میتونم از راه من پناهندگی برم چون سواد و مدرک خوبی ندارم به نظر شما بهترین کیس برای پناهندگی در فنلاند چه کیسیه؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  11. سلام اکثر ایرانی به ترکیه مهاجرت کردند.منم چند سالی هست که دوست دارم ترکیه برم اما پول زیادی ندارم و میخوام از راه های پناهندگی به این کشور برم. بهترین کیس برای پناهندگی در ترکیه برای دختر 20 ساله چیه؟؟ مثلا میشه از راه غیر قانونی بریم اما کشور ترکیه ما رو قبول نکنه؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  12. با سلام
    من آرش 32 ساله هستم و قبلا خلافکار بودم و چند بار به خاطر جرم هایی که کردم زندان رفتم اما الان بابت کارایی که کردم پشیمونم اما اینجا اصلا امنیت ندارم و همش استرس دارم
    حالا میخوام برای پناهندگی به کشور انگلیس برم. میشه بگید بهترین بهانه برای پناهندگی چیه؟؟ ریسک و خطرات پناهندگی در انگلیس خیلی بالاست؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

    2. سلام داداش گلم اگه نیت داری بری پس برو .. ریسکشم اینه که بت میگم
      فرض کن میری کوه پیمایی تو جایی که باهاش آشنایی نداری و خطر در انتظارته ولی با حواس جمعی زرنگی و البته تیزی میتونی خودتو جمع کنی و به مقصد برسی لاغیر
      ماشالا تو هم که هف خطی عینهو خودم
      آره داداشم زرنگ باشی نه پولی میخاد نه کار سختیه

  13. من مشکل جنسیتی دارم و خیلی دوست دارم دختر باشم. بخدا ما هیچ گناهی نداریم اما همه مردم ایران ما رو مسخره میکنن و هیچ جایگاهی در ایران نداریم. حتی برای انجام کارهای اداری هم کلی به مشکل برمیخورم. یه جوری با ما رفتار میکنن انگار حیوونیم.
    تو رو خدا کمکم کنید که از اینجا برم:(( بهترین بهانه برای پناهندگی چیه که فقط کشورهای خارجی منو به عنوان پناهنده بپذیرن؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  14. با سلام. من عاطفه مولایی 31 ساله تبعه افغان هستم . من تو زندگیم خیلی مشکلات کشیدم و اتفاقات بدی برام افتاده که اصلا نمیتونم بگم. من هیچ شغل و درآمدی ندارم و تو ایران هیچ جایگاهی ندارم چون بهم اقامت کاری نمیدن و بدون پول زندگی کردن خیلی سخته
    میخوام از ایران برم اما نمیدونم چجوری باید برای پناهندگی اقدام کنم. تو رو خدا راه های پناهندگی به کشورهای مختلف دنیا رو بهم بگید تا مشکلی برام پیش نیاد.

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  15. من قاسم عبداللهی 46 ساله از شهر بندر عباس هستم من درخواست پناهندگی میخوام میشه کمکم کنید؟؟
    من حس میکنم کیس سیاسی و اجتماعی جزو بهترین کیس برای پناهندگی هستند اما سوالی که ازتون دارم اینه که آیا کیس سیاسی یا اجتماعی رو میشه باهم ارائه بدیم یا اینکه فقط میتونیم یه کیس پناهندگی ارائه بدیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  16. سلام من عباد عبادی 41 ساله از شهر مشهد استم. من بک افغانی هستم و دیگر نمی توانم در این جا زندگی کنم
    من می خواهم پناهنده شوم. میشود شما کمکم کنید تا غیرقانونی از ایران برم و کشورش اصلا فرق نمی کند.

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  17. سلام وقت بخیر
    من تبعه افغان هستم اما از بچگی تو ایران بزرگ شدم الان 21 سالمه و با خواهرم تو تهران تنها زندگی میکنم. الان زندگی خیلی برای من سخت شده و الان ترم آخر دانشگاه هم هستم و دوست دارم به کشور آلمان مهاجرت کنم و اگه بخوام از راه درس و تحصیل برم خیلی زمان میبره به خاطر همین میخوام پناهنده شم. بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان برای افغانها چه کیسی هست

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  18. سلام من یک پناهنده افغانستانی استم من در یران زندگی می کنیم ما سه تابچه داریم ما یچ پول ندارم که بچه‌ها موبفر ستم مدرسه من می خواهم از ایران برم پناهنده کشور های دیگر بشم شمارو بخدا کمکمون کنید

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  19. سلام من میخام پناهنده آلمان بشم و میخاستم بدونم بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان برای ایرانیان کدوم هست و از چه راهی وارد بشم بهتره ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان برای ایرانیان کیسی می باشد که از نظر دولت آلمان جان فرد برای ادامه زندگی در کشور خودش در معرض خطر و تهدید می باشد و مجبور به پناهندگی است.

  20. برای کشور هلند چجوری میتونم پناهندگی بگیرم و بهترین کیس پناهندگی در هلند چیه ؟ لطفا اگه کسی اینجا اطلاعاتی داره راهنماییم کنه ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      درخواست پناهندگی هر فردی با توجه به شرایط خودش می باشد و برای کیس خود باید مدارک و اسناد قابل اثبات ارائه دهد. اما به طور کلی برای هلند اخیراً درخواست های پناهندگی از طریق کیس مذهبی بیشتر شده است .

  21. من یکی از دوستام خیلی راحت پناهنده فنلاند شد. منم میخاستم اقدام کنم ولی نمیدونم دقیقا باید از کجا شروع کنم . بهترین کیس برای پناهندگی در فنلاند چیه اگه میشه راهنماییم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      پناهندگی در فنلاند با ارائه کیس های مذهبی، سیاسی و اجتماعی ممکن می شود که با توجه به شرایط خود باید یکی از این کیس ها را با ارائه مدرک و اسناد ثابت کنید.

  22. سلام من میخاستم پناهنده المان شم بهترین بهانه برای پناهندگی در المان چیه و چه کسانی پناهندگی المان و قبول میشن؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای قبول پناهندگی آلمان فردی راحت تر قبول می شود که تمامی شرایط و قوانین کشور آلمان را می داند و طبق درخواست این کشور عمل کرده باشد.

  23. سلام من میخاستم پناهنده المان شم طی تحقیقاتم فهمیدم الان پناهنده اجتماعی رو خیلی راحت تر قبول میکنن . میشه بگین پناهنده اجتماعی کیست؟ و یعنی چی و چجوری میتونیم پناهنده اجتماعی بشیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      پناهنده اجتماعی یعنی شخصی که برای پیشرفت اجتماعی خود در کشور خودش شرایط نامساعدی دارد و برای شغل بهتر و موقعیت اجتماعی بهتر درخواست پناهندگی دارد.

    2. سلام من سینا هستم اهل کردستان به دلیل اینکه محل و جایی اصالت داشته ندارم و هیچ دولتی ندارم و میخاهم به عنوان فردی بی مکان در کشور آلمان به عنوان پناهنده من را قبول کنند تنها یک آرزو دارم که در کشور آلمان قبولم کنند ازتون خواهش میکنم کمکم و همراهی کنید❤

      1. سلام دوست عزیز
        مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
        با تشکر از همراهی شما

  24. کیس پناهندگی چیست؟ من نمیدونم این اصطلاحات معنیشون چی هست؟ یعنی برای اقدام به پناهندگی یه کیس خاصی باید باشه؟ میشه یکم راهنمایی کنید که کیس پناهندگی چی هست اصلا؟

    1. سلام دوست عزیز
      منظور از کیس پناهندگی همان علت در خطر بودن جان شما در کشور خودتان می باشد. مثلا شخصی به دلایل سیاسی و یا اعتقادات مذهبی در کشور خود مورد آزار و اذیت جانی قرار می گیرد و در اینجا کیس پناهندگی او دلایل سیاسی یا مذهبی می باشد که حتما باید با ارائه مدارک کافی این موضوع را اثبات نماید تا درخواست پناهندگی او مورد موافقت قرار بگیرد.

  25. من قصد دارم پناهندگی آلمان و بگیرم و کیسم هم آمادس فقط میخاستم بدونم که بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان برای ایرانیان چی میتونه باشه و اصلا همچین چیزی وجود داره؟ مگه هر فردی نباید با توجه به کیس خودش که حالا هر مشکلی در کشور خودش هست با توجه به اون مگه نباید کیس و شواهد ارائه بده ؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله همان طور که خودتون گفتید هر فردی باید با توجه به دلیل پناهنده شدن خودش کیس خودش را ارائه دهد و این موضوع متفاوت است. استفاده از عباراتی مثل بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان و یا بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان برای افغانها معمولاً به صورت تبلیغاتی از سوی موسسات مهاجرتی برای جذب مشتری انجام می شود.

  26. میخاستم انواع کیس پناهندگی و به من توضیح بدید و راهنمایی کنید. من از افغانستان هستم و دارای معلولیت می باشم که پدرم هم در جنگ کشته شد.حالا میخام خودم از طریق بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان برای افغانها پناهندگی بگیرم میشه شما راهنمایی ام کنید

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  27. بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان برای افغانها چی هست؟ درسته که با کیس های اجتماعی تو آلمان موافقت نمیشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  28. کسی میدونه سایت پناهندگی آلمان برای افغانها چی هست ادرسش و باید به کجا مراجعه کنم ؟ میخام فرم پناهندگی آلمان برای افغانها رو پر کنم اما از کجا باید فرم و پیدا کنم نمیدونم

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  29. سلام من ترک هستم و به همین خاطر خیلی دوست دارم پناهنده ترکیه بشم اما نمیدونم که بهترین کیس برای پناهندگی در ترکیه چی هست و باید چه مدارکی رو ارائه بدم ؟ ضمنا من توان مهاجرت از راه های دیگه هم مثل سرمایه گذاری تحصیلی و … رو هم ندارم و هیچ سرمایه ای هم ندارم و فقط میتونم پناهنده بشم. لطفا منو راهنمایی کنید . ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  30. من شنیدم که از طریق ویزای توریستی میشه در آلمان درخواست پناهندگی داد البته میخاستم شما بگید که بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان برای ایرانیان کدام هست ؟ یعنی امکان داره بعد از 90 روز که مهلت توریستی تمام میشه اونجا پناهنده شد و به کشور برنگشت ؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  31. سلام میخاستم بدونم الان با توجه به شرایط ایران و اعتراضات به کشته شدن مهسا امینی اگر توی اعتراضات دستگیر شیم و بازداشت شیم می تونه بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان برای ایرانیان یک کیس سیاسی باشه؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  32. ایا این درسته که میگن بهترین کیس برای پناهندگی ، کیس اجتماعی است ؟ من بخاطر شلوغی های اخیر و هشتگ هایی که با اکانت پر بازدیدم بخاطر کشته شدن مهسا امینی زدم کلی پرونده سیاسی برام درست شد میخاستم پناهنده شم و برم یه کشوری که جونم در خطر نباشه.

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  33. واقعا یعنی برا ترکیه هم پناهندگی میخان ؟ و دنبال بهترین کیس برای پناهندگی در ترکیه هستند؟ اخه چرا ترکیه حالا خیلی عجیبه برام کی مبره پناهنده ترکیه بشه که انقدر رفتنش راحته

    1. سلام دوست عزیز
      بله مجله مهاجرت هم به طور کلی مخالف پناهندگی و راه های غیرقانونی برای مهاجرت مخصوصاً ترکیه می باشد. بهتر است از راه های اصولی و مطمئن مثل تحصیل و یا کار و سرمایه گذاری اقدام نمود.

  34. سلام من اموالم به سرقت رفته وهیچ اهی دربساط ندارم ۴ فرزند دارم پسری دارم که به بیماری اوتیسم مبتلاست مستاجر هستیم وزندگی برای ما واقعا دشوار شده هرکاری میکنم نمیتوانم خرج زندگی را پیدا کنم به نظر شما کیسی هست که مارو قبول کنه که بتوانیم به یه کشور دیگه مهاجرت کنیم

  35. ب نام حرف حق
    دوستان ۲۴ سالمه ساکن ایران شهر اراک ب جرم‌سیاسی گرفتنم چون مجرم بودم و خیلی کتک خوردم و هنوز ک با ۶ تا فیش حقوقی ازاد شدم‌هنوز نیرو های حکومتی میاد دم خونمون منو شکنجه میده ایرانی هستم میخام پناهندگی بگیرم و نمیدونم چ کار کنم پول هم ندارم کسی بلده تو ایمیل به نشانی alirezaabdolrahimi330 جیمیل پیام بده و کمکم کنه اسایش ندارم هیچ خیلی زیر شکنجه هستم

    1. سلام یاسین محمدی هستم اهل افغانستان دکتور نظامی یعنی پولیس بودم وهم شیعه و هم هزاره فعلا فراری در ایران خواهش میکنم کمکم کنید فامیل هم دارم خانمم قابله است و دوبچه هم دارم خیلی نیاز به کمک دارم رهنمای کنید سپاس

    1. سلام دوست عزیز
      باید با جمع آوری مدارک محکم دال بر اینکه جانتان واقعا در خطر است از طریق پناهندگی برای کشور مورد نظر اقدام کنید. کدام کشور هدف شماست؟

  36. سلام .
    من مشکل سیای دارم .برای پناهندگی سیاسی کدوم کشورها بهتر هستند. آیا کانادا پناهندگی سیاسی میدهد ؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  37. سلام من افغان هستم و در مورد ثبت نام سازمان ملل و بهترین کیس برای پناهندگی در کانادا برای افغانها سوال داشتم ممنون میشم راهنماییم کنید. به من گفتن بهترین کیس برای افغانها پناهندگی اجتماعی و سیاسی هست ایا درسته و راه دیگه ای نداره؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت در زمینه امور مربوط به پناهندگی فعالیتی ندارد و مهاجرت از این طریق را توصیه نمیکنیم.

  38. فرم درخواست پناهندگی کانادا برای افغانها رو از کجا میتونم ببینم و ایا از ایران میتونم برای پناهندگی کانادا اقدام کنم اخه توی افغانستان که سفارت کانادا فعال نیست

  39. من افغان هستم و الان استرالیا هستم و میخام پناهنده بشم چطوری باید اطلاعاتمو در کمیساریا ثبت کنم؟ میشه بگین فرم ثبت نام پناهندگی استرالیا(ویژه مهاجرین افغانستانی) رو از کجا باید بگیرم؟ ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      از آنجا که کمیساریا دخالتی در تعیین تکلیف پرونده های پناهندگی در استرالیا ندارد، ثبت نام به عنوان پناهجو در دفتر کمیساریا نیز ممکن نمی باشد.
      کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد توصیه می کند که در تهیه درخواست پناهندگی خود از یک وکیل یا مشاور مهاجرت کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا