مهاجرتویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی کانادا-بررسی شرایط اخذ ویزا تحصیلی

کانادا کشوری بزرگی می باشد که اکثر افراد علاقه زیادی به تحصیل در این کشور دارند. کشور کانادا از بهترین مدارس و دانشگاه های برتر و معتبر تشکیل شده است و کشوری پیشرفته ای می باشد. با کسب مدارک از کشور کانادا میتوانید در بهترین مشاغل، مشغول به کار شوید و از حقوق بالایی برخوردار شوید. ویزای تحصیلی کانادا یکی از روشهای مهاجرت به کانادا میباشد.

برای تحصیل در کانادا نیازمند گرفتن ویزای تحصیلی میباشید. با داشتن این مجوز می توانید بعد از تحصیلات اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. بهتر است بدانید که بدون مجوز تحصیلی نمیتوانید در کانادا مشغول به تحصیل شوید.

اگر شما به صورت فشرده یا تمام وقت در دانشگاه مشغول به درس خواندن باشید میتوانید در همان جا کار کنید یا شما را به عنوان کارآموز در سازمانی قرار می دهند. بهتر است بدانید که هر دانشجو میتواند در هفته به مدت 20 ساعت کار کند.

ما در اینجا به طور کامل همه ی نکات مهم ویزا و پذیرش دانشجویان را برای شما بیان میکنیم. پس با ما همراه باشید.

شرایط و قوانین اخذ ویزای تحصیلی

برای اخذ ویزای تحصیلی باید شرایط مد نظر دولت کانادا را دارا باشید. اولین شرط این است که شما از سوی دانشگاه ها یا موسسه های علمی کانادا دعوتنامه (پذیرش) داشته باشید. همینطور باید گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی پزشکی را داشته باشید. شما باید به دولت کانادا اثبات کنید که از نظر مالی از شرایط خوبی برخوردار هستید و می توانید مخارج زندگی خود را پرداخت کنید و نیازهای خود را تامین می کنید.

شرایط دیگر اخذ این ویزا این می باشد باید مدرک آیلتس زبان مورد نظر دانشگاه خود را داشته باشید. اگر مدرک زبان ندارید باید قبل از اینکه در دانشگاه های کانادا مشغول به تحصیل شوید مدرک زبانتان را اخذ کنید و بعد شروع به تحصیل کنید.

همینطور معدل دیپلم یا معدل 3 سال دبیرستان باید از نمره 13 بالاتر باشد و این را هم بدانید که ویزای تحصیلی چند نوع می باشد که تنها تفاوت بین آنها در قسمت مدارک می باشد و ویزای تحصیلی شما به مدت 90 روز بعد از به اتمام رسیدن تحصیلات شما اعتبار دارد.

مزیت های مهم ویزای تحصیلی

همانطور که می دانید کانادا کشور مناسب برای تحصیل می باشد که ما در اینجا می خواهیم به مزیت های مهم پذیرش در دانشگاه ها و اخذ ویزای تحصیلی کانادا را برای شما بیان کنیم.

مزایای ویزای تحصیلی این کشور عبارتند از:

  1. اخذ اقامت موقت تحصیلی
  2. اخذ اقامت دائم بعد از اتمام دوره تحصیلی
  3. بهره مندی از موقعیت کار کردن در هنگام تحصیل(به مدت 20 ساعت در هفته)
  4. اخذ ویزای کار بعد از اتمام تحصیلات
  5. برای افراد زیر 18 سال تحصیلات رایگان در نظر گرفته شده است و …

هزینه ویزای تحصیلی و زندگی در کانادا

یکی از مسائل مهم برای اکثر افراد این می باشد که هزینه ویزا و تحصیل در کانادا چقدر می شود؟ این را باید بدانید که هزینه و شهریه ی هر رشته در یک دانشگاه با سایر دانشگاه ها فرق دارد. همچنین هزینه دانشگاه ها برای دانشجویان کانادا و دانشجویان بین المللی هم فرق میکند.

پس هزینه تحصیل به عواملی مانند رشته مورد نظر، دانشگاه دولتی یا خصوصی، دوره تحصیلی و … بستگی دارد. به صورت تقریبی شهریه مقطع لیسانس 6/838/000 دلار کانادایی و برای دوره فوق لیسانس 7/086/00 دلار کانادایی می باشد. برای دانشجویان بین المللی برای دوره لیسانس 27/159/000 دلار کانادایی می باشد.

جالب است بدانید که هزینه دوره لیسانس از دوره فوق لیسانس بیشتر است و هزینه دوره فوق لیسانس برای دانشجویان بین المللی 16/497/000 دلار کانادایی می باشد که هزینه آن از لیسانس کمتر است.

در هر صورت شما باید شرایط مالی خوبی داشته باید و باید شرایط مالی خود را برای تحصیل به دولت کانادا ثابت کنید و حداقل هزینه یک سال تحصیل و مخارج زندگی را در حساب خود داشته باشید ولی به طور میانگین هزینه زندگی برای یک سال حدود 10/000 دلار کانادایی می باشد.

در اینجا به چند هزینه مهم در کانادا اشاره میکنیم که عبارتند از:

  • درخواست ویزا تحصیلی: 35 دلار کانادایی
  • بررسی پرونده و مدارک:150 دلار کانادایی
  • انگشت نگاری:85 دلار کانادایی

مدارک لازم جهت اخذ ویزا

شما برای اخذ ویزای تحصیلی به یک سری مدارک نیاز دارید. مدارک شما در اداره مهاجرت کانادا ثبت گردیده می شود. پس مدارک را کامل جمع آوری کنید تا بتوانید به راحتی ویزای تحصیلی را دریافت کنید. البته لازم به ذکر است که مدارک مورد نیاز برای هر رشته در هر دانشگاه متفاوت است ولی مدارک اصلی و مهم عبارتند از:

  1. مدارک شناسایی( شناسنامه و کارت ملی)
  2. دو قطعه عکس
  3. داشتن پاسپورت
  4. مدارک مورد نیاز جهت اثبات تمکن مالی
  5. نامه جهت پذیرش از سوی دانشگاه های کانادا
  6. مدارک و گواهی حفاظت برای دانش آموزان
  7. مدارک تحصیلی
  8. مدرک زبان با نمره آیلتس 6 به بالا
  9. رسید پرداخت شهریه دانشگاه

مراحل دریافت ویزا

در مرحله اول باید به صورت آنلاین و یا به روش پر کردن فرم درخواست دهید و بعد اطلاعات خود را ثبت کنید تا دانشگاه یا مرکز آموزشی متناسب با شرایط شما انتخاب شود و پس از یک سری کارهای اداری، یک نامه اپلای(پذیرش) از سوی مرکز آموزشی دریافت میکنید.

سپس مدارک تحصیلی خود را ترجمه کرده و فرم مدنظر مرکز آموزشی کانادا را پر می کنید سپس برای انگشت نگاری به یکی از سفارت های کشور همسایه مانند ترکیه یا امارات باید بروید و در آخر فرم و مدارک را ارسال می کنید و بعد از به اتمام رساندن تمامی مراحل و بر اساس تاییدیه از سوی دولت کانادا، ویزای تحصیلی توسط سفارت کانادا برای شما ارسال می شود.

اسامی دانشگاه های برتر

کشور کانادا از دانشگاه های فراوانی تشکیل شده است که این دانشگاه ها جزو دانشگاه های برتر جهان به حساب می آیند که در زیر به 10 دانشگاه برتر کانادا اشاره می کنیم.

  1. دانشگاه تورنتو: کسب رتبه 19 در جهان
  2. بریتیش کلمبیا: کسب رتبه 28 
  3. دانشگاه آلبرتا: کسب رتبه 56
  4. مک گیل: کسب رتبه 58
  5. دانشگاه واترلو: کیب رتبه 92
  6. دانشگاه سیمون فارسر: کسب رتبه 104
  7. کلگری: کسب رتبه 108
  8. دانشگاه مک مستر: کسب رتبه 127
  9. مونترال: کسب رتبه 139
  10. دانشگاه یورک: کسب رتبه 173

بیشتر بخوانید: بهترین دانشگاه های کانادا

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی

کانادا دومین کشور جهان از لحاظ سیستم آموزشی می باشد به همین دلیل اکثر افرادی که قصد دارند از طریق ویزای تحصیلی به کانادا بروند به دلیل هزینه های زیاد تحصیلات و مخارج زندگی تمایل دارند که بورسیه تحصیلی دریافت کنند که ما در حالت کلی 3 نوع بورسیه داریم و همینطور 2 نوع بورسیه از لحاظ هزینه ها داریم که عبارتند از فاند و اسکولارشیپ.

لازم به ذکر است که برای اخذ بورسیه تحصیلی کانادا باید از شرایط خاصی برخوردار باشید البته که هر دانشگاه و شرایط اخذ بورسیه آن با سایر دانشگاه ها متفاوت است ولی در حالت کلی باید از شرایطی مانند مدرک زبان با نمره بالا، سن، سابقه تحصیلی، داشتن مقاله معتبر بین المللی، نمرات بالا تحصیلی و … برخوردار باشید.

شرایط بعد از فارغ التحصیلی و موقعیت شغلی

اکثر دانشجویان بین المللی کانادا بعد از اتمام تحصیلشان تصمیم به اقامت دائم در کانادا می گیرند که برای اخذ مجوز کار اقدام میکنند جالب است بدانید که یکی از قوانین کانادا این است که به افراد ویزای کاری(PGWP) میدهند.

شما فرصت دارید 90 روز بعد از به اتمام رسیدن تحصیلتان  اقدام به اخذ این ویزا کنید که مدت اعتبار این نوع اقامت به میزان مدت تحصیل شما می باشد که این مدت اعتبار از 8 ماه تا 3 سال اعتبار دارد یعنی که هر فرد میتواند مدت زمانی که صرف تحصیل و علم کرده است به همان اندازه مدت زمان میتواند به دنبال یک شغل مناسب باشد و شما می توانید به راحتی در این زمان تعیین شده شغل مناسب خود را پیدا کنید. 

ویزای همراه

جالب است بدانید که یکی از مزیت های ویزای تحصیلی کانادا این است که شما میتوانید برای اعضای خانواده خود ویزای همراه اخذ کنید. بهتر است بدانید که خانواده در اینجا منظور شوهر و فرزندان می باشند. در زمان مدت تحصیل شما، همسرتان می تواند با توجه به شرایطی که دارد در کانادا مشغول به کار شود.

همینطور فرزندتان هم میتواند در مدارس دولتی کانادا مشغول به تحصیل شود. موضوع جالب دیگر این است که بعد از به اتمام رسیدن تحصیلتان با اخذ مجوز کار(ویزای کار) برای خودتان به همان مدت اعتبار، مجوز کار همسرتان هم تمدید می شوند.

ویزای تحصیل در مدارس

همه ی افراد برای رفتن به دانشگاه باید دوره تحصیلی 12 ساله را بگذرانند و مدارس کانادا به مدارس دولتی و خصوصی و بین المللی دسته بندی شده است که مدارس کانادا متشکل از 3 مقطع می باشند كه عبارتند از: پیش دبستانی، دبستان، دبیرستان. مقطع پیش دبستانی شامل کودکان 3 تا 6 سال می باشد و مقطع دبستان(ابتدایی) شامل افراد 6 تا 14 سال می باشد که تا سال ششم در مقطع دبستان باید تحصیل کنند.

بعد از آن مقطع دبیرستان می باشد که این مقطع به مدت 4 سال زمان میبرد که از سال هفتم تا دوازدهم می باشد که شامل افراد 14 تا 18 سال می باشند. در آخر این را هم بدانید که افرادی که در کانادا اقامت ندارند باید در مدارس بین المللی مشغول به تحصیل شوند و بابت تحصیل آن  شهریه بپردازند. با اخذ این ویزا می توانید یک نفر را به عنوان همراه از طریق ویزای توریستی به کانادا ببرید.

ویزای تحصیل در لیسانس

شما برای تحصیل در مقطع لیسانس باید مدارکی شامل مدرک دیپلم که بعد از گذراندن 12 سال تحصیل در مدارس اخذ می کنید و همینطور باید ریز نمرات دوره دبیرستان و مدرک زبان آیلتس با نمره 6 را داشته باشید تا بتوانید وارد دانشگاه شوید و در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل شوید که این دوره به مدت 4 سال طول می کشد که شما با گذراندن این دوره مدرک bachelor یا همان مدرک لیسانس را از دانشگاه های کانادا اخذ می کنید.

ویزای تحصیل در فوق لیسانس

برای ورود به مقطع فوق لیسانس شما به مدرک زبان با نمره آیلتس 6 با 6.5، مدرک لیسانس با معدل بالای 13، مدرک دیپلم نیاز دارید تا بتوانید وارد مقطع فوق لیسانس شوید. شما بعد از اخذ مدرک لیسانس به مدت 5 سال فرصت دارید که وارد دوره فوق لیسانس شوید.

مدت تحصیل در این دوره متناسب با رشته تحصیلی شما است که ممکن است 1 ساله یا 2 ساله باشد. این دوره را میتوانید از طریق 3 روش بگذرانید. بعد از گذراندن این دوره مدرک M.A یا همان مدرک فوق لیسانس را اخذ می کنید.

ویزای تحصیل در دکتری

برای ورود به دوره دکتری در کانادا شما باید دارای مدرک دیپلم و مدرک لیسانس و فوق لیسانس با معدل بالای 13 باشید. همینطور باید مدرک زبان آیلتس با نمره 7 را داشته باشید. بعد از گذراندن مقطع فوق لیسانس  در هر زمانی می توانید اقدام به اخذ مدرک دکتری کنید.

مدت تحصیل در این دوره 3 الی 5 سال به طول می انجامد. در این دوره شما به استاد راهنما جهت انجام دادن پروژه های خود نیاز دارید. بعد از گذراندن این دوره مدرک PHD یا همان مدرک دکتری را اخذ می کنید. جالب است بدانید که در این دوره ممکن است بورسیه شوید یا از نظر مالی و هزینه زندگی حمایت شوید.

سخن پایانی مجله مهاجرت

در آخر نتیجه میگیریم که کانادا کشور مناسبی برای تحصیل می باشد و اگر علاقه به تحصیل دارید کانادا کشور مناسبی برای ادامه تحصیل می باشد. زیرا از سیستم آموزشی عالی تشکیل شده است و دارای دانشگاه های برتر در جهان می باشد.بعد از اتمام تحصیلات میتوانید اقامت دائم کانادا را اخذ کنید و با اخذ ویزای کاری مشغول به کار شوید.

شما به اندازه مدت زمانی که تحصیل کرده اید می توانید دنبال یک شغل مناسب برای خود بگردید. موضوع جالب دیگر این است که میتوانید برای همسر و فرزند خودتان ویزای همراه اخذ کنید. این را بدانید که در حالت کلی برای تحصیل در دانشگاه ها حتما باید مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 را داشته باشید ولی برای هر دوره باید طبق شرایط دانشگاه ها از نمره مورد نظر برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا