مهاجرتویزای تحصیلی

اقامت فنلاند با ویزای تحصیلی

وجود دانشگاه های علمی و با کیفیت بالا در فنلاند باعث افزایش روز افزون متقاضیان تحصیل در این کشور بوده است. علاوه بر این اخذ ویزای تحصیلی فنلاند از جمله روش های مهاجرت به فنلاند محسوب میشود. فنلاند جزو کشورهای اروپایی است که هنوز هم در حال حاضر، برخی رشته ها و دانشگاه ها، رایگان است. البته تحصیل در این شرایط ساده نبوده و نیازمند مدارک خاصی میباشد. در این مقاله قصد بررسی، چگونگی اخذ ویزای تحصیلی فنلاند را داریم. چنانچه شما نیز متقاضی تحصیل در این کشور پیشرفته هستید.این مقاله را از دست ندهید.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی فنلاند 2021

کشور فنلاند ، مقصد تحصیلی فوق العاده از نظر قیمت و کیفیت آموزشی بالا و آینده دار است. بر اساس رنکینگ شاخص استاندارد زندگی (Numbeo.com) در سطح جهان، پس از کشورهای سوئیس،دانمارک و هلند، فنلاند در رتبه 4، از نظر برترین کشورهای جهان قرار دارد.

از مزایای تحصیل در این کشور پیشرفته این است که، تحصیل در مقاطع بالای لیسانس، به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.به طور کلی میتوان در 3 زبا سوئدی و فنلاندی و انگلیسی در فنلاند به تحصیل پرداخت.در این کشور برای تحصیل هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد. دانشگاه های علمی و کاربردی فنلاند با بیش از 100 رشته برای تحصیل آماده هستند. درخواست پذیرش برای تحصیل در فنلاند، از ماه ژانویه شروع می شود. 

در این راستا، متقاضی باید درخواست تحصیل خود را ارائه کرده و پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در فنلاند، شخص ویزا با اعتبار 3  ماه، دریافت و میتواند وارد خاک فنلاند شود. در واقع متقاضی پس از ورود به فنلاند، میتواند ویزای خود را به ویزای تحصیلی در فنلاند تبدیل کرده و به تحصیل و اقامت خود در این کشور ادامه دهد.

لازم به ذکر است که،متقاضیان تحصیل در فنلاند امکان اخذ ویزای همراه نیز برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز دارند.

تحصیل در مدارس فنلاند

شروع سن تحصیل در فنلاند از 6 سالگی میباشد. و البته از سن 7 سالگی، تحصیل اجباری است. تحصیل در مقطع مدرسه، 9 سال زمان خواهد برد. در این مقطع تحصیلی تغذیه و ناهار برای محصلان رایگان خواهد بود. و در کل سیستم آموزشی در فنلاند سیستم بر پایه برابری است.

از سن 16 سالگی، و پس از گذراندن مقاطع پایین تر با موفقیت، محصلان وارد مدارس عمومی یا فنی و حرفه ای می شوند.که در این مقطع نیز 3 سال باید تحصیل نمایند.و در واقع در سن 19 سالگی، مدرک دیپلم خود را کسب می نمایند. پس از این دوره مرحله ورود به دانشگاه است. که با توجه به نوع و شرایط دانشگاه دارای آزمون های ورودی جداگانه و شرایط و قوانین جداگانه هستند.در دوران زیر 18 سالگی، دانش آموزان برای تحصیل نیازمند قیم هستند. و البته کالج و دولت نیز امکان قیم دانش آموزان، بودن را دارد.

تحصیل در مقطع لیسانس فنلاند

برای تحصیل در مقطع کارشناسی،  باید بدانید که دو نوع مؤسسات آموزشی وجود دارد. مقطع لیسانس در فنلاند به 3 زبان فنلاندی، انگلیسی و سوئدی امکان پذیر می باشد.افرادی که قصد تحصیل به زبانهای غیر از فنلاندی دارند.میتوانند از آموزش رایگان زبان فنلاندی نیز در این مقطع بهره برند.

با داشتن مدرک حداقل IELTS 6 ، می توان در بهترین دانشگاه های فنلاند تحصیل نمود. گرچه که در مقطع لیسانس حتی ملزم به ارائه مدرک زبان نیز نیستید. و در برخی دانشگاه ها بدون مدرک زبان نیز میتوان تحصیل نمود. همینطور تنوع رشته ها نیز حق انتخاب بسیاری برای دانشجویان قائل است.

برای شرکت در این مقطع باید حتما مدارک تا دیپلم و پیش دانشگاهی، به همراه ریز نمرات را داشته باشید.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس فنلاند

برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد فنلاند، باید دارای مدرک معتبر کارشناسی(حداقل 3 ساله) باشید.تحصیل در دانشگاه های کشور فنلاند به سه زبان انگلیسی، فنلاندی و سوئدی امکان پذیر است. برای تحصیل به طور رایگان در این مقطع باید به زبان های فنلاندی و یا سوئدی تسلط کافی داشته باشید. طول زمان تحصیل در مقطع فوق لیسانس برای برخی رشته ها 1.5 و برای برخی 2 ساله خواهد بود.

تحصیل در فنلاند، مقطع دکترا

برای قبولی و اخذ پذیرش دانشگاه های فنلاند، باید دارای شرایطی باشید. داشتن استاد راهنما (superviser)، مقالات ISI، رزومه تحصیلی بسیار قوی و عالی و غیره از الزامات شرکت در این مقطع میباشد.

مدت تحصیل در این مقطع با توجه به رشته انتخابی متفاوت خواهد بود. که حدودا بین 5-3 سال طول میکشد.در این مقطع دانشجویان میتوانند با انجام پروژه های تحقیقاتی در رشته خود میتوانند از دانشگاه هزینه های تحصیل، تحقیقات خود را اخذ نمایند. تحصیل در مقطع دکترا در فنلاند، به زبان انگلیسی است.

اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در فنلاند

در تمام مقاطع دانشگاهی فنلاند،بورسیه های تحصیل ارائه میشود. در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، برای دانشجویان خارج از محدوده اتحادیه اروپایی، در سال اول باید خود هزینه های تحصیل و دانشگاه را پرداخت نمایند. و در صورت اتخاذ نمرات و معدل بالا،برای ترم و سالهای بعد امکان اخذ بورسیه خواهد بود.البته امکان اخذ بورسیه های تحصیل، در دوره دکتری از ابتدای تحصیل وجود دارد.

اخذ بورسیه در فنلاند مستلزم رزومه تحصیلی عالی، داشتن استاد راهنما، مقالات ISI و مدرک آیلتس 7 به بالا می باشد. از موارد حائز اهمیت در این باره، تسلط دانشجو بر زبان فنلاندی میباشد.برای کسانی که در خاک فنلاند و حین تحصیل قصد یادگیری این زبان را دارند نیز امکان فراهم و رایگان است.با تسلط بر زبان فنلاندی میتوان ادامه سالهای تحصیل خود را به طور رایگان داشته باشند.

هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند 2021

برای تحصیل و زندگی در فنلاند از مهمترین موضوع ها، ارزیابی و برآورد هزینه ها میباشد. به طور تقریبی این هزینه ها در سال 2021، 9-8 هزار یورو بوده است. در زیر هزینه برخی از اقلام و شهریه دانشگاه ها ذکر شده است:

  • غذا، رستوران: 11 یورو
  • 1 کیلوگرم برنج:  1.72 یورو
  • ا کیلوگرم گوشت:  13.25 یورو
  • 1 لیتر بنزین: 1.52 یورو
  • تعرفه تاکسی:  6 یورو
  • اجاره ماهیانه آپارتمان 1 خوابه:  729.60
  • دانشگاه آلتو:  15-15 هزار یورو(سالانه)
  • دانشگاه علمی کاربردی آرکادا: 9-6 هزار یورو (سالانه)
  • دانشگاه هلسینکی: 18-13 هزار یورو سالانه 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

مدارک مورد نیاز برای متقاضیانی که قصد اخذ مجوز تحصیل فنلاند را دارند.و قصد اقامت  بیشتر از 3 ماه را در فنلاند دارند. به ارائه مدارک مختلفی نیاز خواهند داشت. در زیر به برخی از رایج ترین مدارکی که از متقاضی درخواست میشود اشاره کرده ایم:

  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزای تحصیلی 
  • ارائه گواهی پذیرش از یک موسسه عالی و آموزشی و یا دانشگاه  در فنلاند
  • اثبات تامین هزینه های تحصیل و زندگی در فنلاند(تمکن مالی) سالانه 12-10 هزار یورو
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • 1 قطعه عکس با استانداردهای پاسپورتی
  • تمامی اسناد باید به زبان انگلیسی، فنلاندی و سوئدی باشد (ترجمه رسمی)
  • ارائه فیش هزینه 300 یورویی ثبت نام در دانشگاه
  • بیمه درمانی

لازم به ذکر است که بعد از ارائه درخواست اخذ ویزای تحصیلی خود به کنسولگری فنلاند،مستلزم حضور فرد و ارائه مدارک به همراه کپی و مدارک و اطلاعات هویتی و همینطور ثبت اثر انگشت فرد میباشد.

مزایای تحصیل در فنلاند

مزایای تحصیل در فنلاند بسیار است. در زیر به برخی از این مزیت ها اشاره کرده ایم:

  • امکان اخذ ویزای همراه (همزمان)
  • هزینه تحصیل و زندگی کم(نسبت به دیگر کشورهای اروپایی)
  • بدون نیاز به مدرک زبان (کمی تسلط به زبان انگلیسی نیز کافی است)
  • گارانتی کار در رشته های فنی و مهندسی (مکانیک و ساخت و تولید)
  • امکان آموزش رایگان زبان فنلاندی (با امتیاز تخفیف در شهریه)
  • شانس بالا برای اخذ ویزا (بالای 80 %)
  • بهره بردن از دانشگاه های با کیفیت و رتبه دار در منطقه

آیا امکان اخذ تابعیت با ویزای تحصیلی فنلاند وجود دارد؟

پس از تحصیل در فنلاند مانند بسیاری از کشورهای اروپایی، امکان جست و جوی کار وجود دارد.در این حالت شخص میتواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نماید.بر اساس قوانین کشورهای اتحادیه اروپا،با پرداخت مالیات و کار کردن فرد در 5-3 سال در فنلاند،میتواند درخواست اقامت دائم از دولت این کشور داشته باشد. در این حالت شخص باید از قوانین و آداب و رسوم و زبان این کشور اطلاعات کافی داشته باشد. و مدت اقامت و کار کردن فرد به 7-6 سال رسیده باشد. در این صورت شخص می تواند درخواست تابعیت این کشور را نیز تسلیم نماید.

لازم به ذکر است که در حین تحصیل در فنلاند، برای توانایی پرداخت هزینه ها، دانشجو میتواند مشغول به تحصیل شود.به این منظور برای تمرکز بیشتر محصل بر تحصیل، مدت های محدودی در نظر گرفته شده. به طوری که دانشجو حق کار کردن بیشتر از 25 ساعت در هفته را نخواهد داشت. از الزامات این موضوع تسلط دانشجو بر زبان سوئدی و یا فنلاندی است.

2 دیدگاه

  1. سلام، من بیش از یک دهه هست که در فنلاند زندگی میکنم. شما از معایب فنلاند آلودگی هوا رو نام بردید که خیلی نادرست هست. برعکس، فنلاند یکی از تمیزترین آب و هواها را داراست. اگر تمایل داشتید این قسمت رو ویرایش بفرمایید.

    1. سلام دوست عزیز
      هرچند که ما در این مطلب به معایب و الودگی هوا اشاره ای نکرده ایم اما ممنون از همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا