مهاجرتویزای تولد

ویزای تولد فرانسه، اخذ تابعیت و اقامت با تولد فرزند

اخذ ویزای تولد فرانسه یکی از روشهای مهاجرت به فرانسه میباشد. ویزای تولد در کشور فرانسه مانند سایر کشورها از اصل خون و خاک پیروی میکند. البته کشور فرانسه در اصل فقط از قانون خون پیروی میکند. قانون خون به این معناست که هر یک از اعضای خانواده تابعیت و شهروند هر کشوری را داشته باشد فرزند آنها هم تابعیت همان کشور را می گیرد و جزو شهروندان همان کشور به حساب می آید.

پس نتیجه میگیریم که باید یکی از اعضای خانواده تابعیت کشور فرانسه را داشته باشد. در این صورت فرزندشان میتوانند تابعیت آن کشور را اخذ کنند و جزو شهروندان فرانسه به حساب بیاید. البته افرادی که والدین آنها تابعیت فرانسه را ندارند فرزند آنها در صورت داشتن یکسری شرایط خاص میتوانند تابعیت کشور فرانسه را اخذ کنند.

اگر فرزند شما در کشور فرانسه به دنیا بیاید از تمامی حق و حقوق شهروندان کشور فرانسه برخوردار می شود. یک نکته مثبت این است که فرزند شما پاسپورت قانونی و با ارزشی دریافت میکند. کشور فرانسه از همه لحاظ کشور مناسب و خوبی میباشد.

زندگی در فرانسه از کیفیت بسیار زیادی برخوردار است. از سوی دیگر افراد در این کشور از بسیاری از امکانات، رفاه اقتصادی و … برخوردار میشوند. با ما همراه باشید. در ادامه میخواهیم به بررسی کامل در مورد ویزای تولد، قوانین و شرایط اخذ تابعیت فرانسه و … بپردازیم.

شرایط و قوانین ویزای تولد

 کشور فرانسه برای تولد فرزند از قانون خون و قانون خاک پیروی میکند. در همین ابتدا بهتر است به تعریف این دو قانون بپردازیم. اصل خاک به این معناست که افراد در خاک هر کشوری باشند در آسمان و زمین هر کشور که باشند و فرزند آنها در آنجا متولد شود طبق اصل خاک، فرزند آنها شهروند آن کشور محسوب می شود و تولد فرزند اصلا به تابعیت خانواده ربطی ندارد.

اصل خون یا همان قانون خون به این معناست که هر یک از اعضای خانواده تابعیت و شهروند هر کشوری را داشته باشند فرزند آنها هم تابعیت همان کشور را می گیرد و جزو شهروندان همان کشور به حساب می آید. کشور فرانسه بیشتر از قانون خون پیروی میکند. در صورتی فرزند آنها دارای تابعیت فرانسه می شود که یکی از اعضای والدین آنها تابعیت کشور فرانسه را اخذ کرده باشد.

اگر فرزند از 11 سالگی در کشور فرانسه ساکن شده باشد و به مدت 5 سال در فرانسه زندگی کند و به سن 18 سالگی رسیده باشد در این صورت فرزند میتواند تابعیت فرانسه را اخذ کند. اگر سن فرد بیشتر از 16 سال باشد و اقامت قانونی فرانسه را داشته باشد میتواند تابعیت فرانسه را اخذ کند.

فرزندانی که تابعیت سایر کشورهایی را که در زمان قدیم جزو مستعمرات فرانسه بودند را داشته باشند میتوانند تابعیت فرانسه را اخذ کنند. فرزندانی که پس از ژانویه 1994 در فرانسه به دنیا آمدند میتوانند در سن 18 سالگی برای دریافت تابعیت اقدام کند. شما برای دریافت شناسنامه برای فرزندتان به دو صورت حضوری و غیرحضوری(آنلاین) میتوانید اقدام کنید. برای دریافت شناسنامه به نام کامل فرزند، تاریخ تولد، محل تولد، نام کامل پدر و مادر نیاز دارید.

شرایط و قوانین اخذ اقامت و تابعیت

فرزندانی که در فرانسه متولد میشوند در سن 18 سالگی میتوانند تابعیت فرانسه را اخذ کنند. شما با اخذ تابعیت کشور فرانسه پاسپورت کشور فرانسه را هم میتوانید اخذ کنید. پاسپورت کشور فرانسه برای اکثر افراد بسیار ارزشمند می باشد زیرا این پاسپورت در سایر کشورها دارای اعتبار زیادی میباشد.

اعتبار پاسپورت کشور فرانسه به این معناست که این کشور در بین الملل دارای ارزش بالایی می باشد. جالب است بدانید زمانی که شما پاسپورت فرانسه را اخذ کردید میتوانید به 99 کشور جهان مهاجرت کنید.

برخی از افراد میتوانند با اخذ سایر ویزاها مانند ویزای تحصیلی، ویزای کاری و… بعد از گذشت 5 سال اقامت فرانسه را اخذ کنند. این افراد میتوانند بعد از تولد فرزندشان تابعیت و اقامت خود را به فرزندشان بدهند. اگر شما میخواهید با اخذ ویزای توریستی فرزندتان را در فرانسه به دنیا بیاورید و تابعیت فرانسه را اخذ کنید بهتر است بدانید که این کار امکان پذیر نیست و نه به شما و نه به فرزندتان تابعیت داده نمیشود.

شرایط خاص

همانطور که در بالا ذکر کردیم کشور فرانسه در برخی موارد و در شرایط خاص از قانون خاک پیروی میکند. این شرایط خاص عبارتند از:

  1. فرد تابعیت هیچ کشوری را نداشته باشد.
  2. در سن 16 سالگی برای اقامت در فرانسه تقاضا داده باشد.
  3. در 13 سالگی به واسطه خانواده اقامت دائم فرانسه را گرفته باشد.
  4. تابعیت کشورهایی را داشته باشد که آن کشورها جزو مستعمرات فرانسه بوده باشد.
  5. نوزاد قبل از تاریخ 1 ژانویه 1994 در کشور فرانسه به دنیا بیاید.
  6. نوزاد بعد از تاریخ 1 ژانویه 1994 در فرانسه به دنیا بیاید. بعدا در 18 سالگی برای اقامت و تابعیت خود میتواند اقدام کند.
  7. اگر یکی از والدین فرزند دارای تابعیت فرانسه باشند و فرزندشان در کشوری خارج از فرانسه به دنیا بیاد میتواند به مدت 6 ماه الی 1 سال قبل از سن 18 سالگی برای اقامت و تابعیت فرانسه اقدام کند.

تولد فرزند با داشتن ویزای توریستی

کشور فرانسه کشوری پیشرفته و زیبایی میباشد. سالانه افراد زیادی برای تفریح و گردشگری، دیدار با اقوام و آشنایان از طریق ویزای توریستی به کشور فرانسه مهاجرت میکنند. اگر شما قصد دارید که با اخذ ویزای توریستی به کشور فرانسه بروید و در آنجا با تولد فرزندتان اقامت و تابعیت فرانسه را اخذ کنید بهتر است بدانید که این راه امکان ندارد.

کشور فرانسه از قانون خون پیروی میکند. شما با تولد فرزندتان در کشور فرانسه نمیتوانید اقامت و پاسپورت فرانسه را اخذ کنید. نتیجه میگیریم شما با اخذ ویزای توریستی فرانسه و تولد فرزند در فرانسه هم شما و هم فرزندتان موفق به اخذ تابعیت و اقامت نمیشوید. زیرا باید یکی از والدین تابعیت کشور فرانسه را داشته باشد تا فرزندشان هم تابعیت آن کشور را اخذ کند.

هزینه تولد و زایمان

یکی از مسائل و ملاک هایی که برای تمامی افراد بسیار مهم می باشد هزینه های تولد و زایمان میباشد. در ابتدا بهتر بدانید با توجه به تغییرات در قیمت ها و ارز نمیتوان قیمت دقیقی را بیان کرد. بسیاری از افراد علاقه بسیار زیادی به این موضوع دارند که فرزند خود را در کشور فرانسه به دنیا بیاورند.

با تولد فرزندشان تابعیت و اقامت فرانسه را اخذ میکنند و از طرف دیگر پاسپورت ارزشمند فرانسه را هم میتوانند دریافت کنند. بهتر است بدانید که هزینه زایمان یا هزینه تولد برای افرادی که بیمه دارند تقریبا رایگان محسوب میشود. ولی در کل هزینه تولد فرزند در فرانسه بسیار گران نمی باشد. هزینه تولد فرزند و هزینه زایمان در کشور فرانسه 3541 دلار آمریکایی میباشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزا

ابتدا برای اخذ ویزای تولد باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. سپس یکسری مدارک مورد نیاز برای سفارت و دولت فرانسه را جمع آوری کنید. آنها را ترجمه کنید و به سفارت کشور فرانسه تحویل دهید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تولد عبارتند از:

  1. شناسنامه
  2. کارت ملی
  3. عکس
  4. ارائه مدارک جهت اثبات داشتن اقامت دائم فرانسه
  5. نامه عدم سوء پیشینه
  6. گواهی اشتغال
  7. نامه جهت اثبات تمکن مالی
  8. گواهی تولد
  9. سند ازدواج پدر و مادر
  10. سند طلاق( در صورت طلاق پدر و مادر)
  11. داشتن مدرک زبان فرانسوی در سطح B1( پدر و مادر)

مزیت های تولد فرزند در فرانسه

جالب است بدانید شما با تولد فرزند در کشور فرانسه علاوه بر اخذ تابعیت فرانسه و دریافت پاسپورت ارزشمند کشور فرانسه از مزیت های دیگری هم برخوردار می شوید. کشور فرانسه برای خانواده هایی که نگهداری و مسئولیت حداقل یک فرزند را دارند. متناسب با درآمد ماهیانه ای که کسب می کنند کمک هزینه ای به این خانواده ها تعلق میگیرد.

کمک هزینه برای هر خانواده متفاوت می باشد برای مثال کمک هزینه برای فرزندان یتیم تقریبا 927 یورو میباشد. برای نگهداری از فرزند حدودا 92 یورو میباشد. کمک هزینه تحصیلی برای خانواده هایی که شاغل هستند 146 یورو میباشد. کمک هزینه برای فرزندان معلول هم تقریبا 130 یورو میباشد.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم کشور فرانسه برای تولد فرزند از قانون خون پیروی میکند. قانون خون به این معناست که باید یکی از اعضای خانواده اقامت و تابعیت کشور فرانسه را داشته باشد. با تولد فرزندتان در فرانسه علاوه بر اخذ تابعیت کشور فرانسه پاسپورت ارزشمند این کشور را اخذ میکند.

جالب است بدانید در برخی موارد و در شرایط خاص کشور فرانسه از قانون خاک پیروی میکند. اگر شما قصد دارید با اخذ ویزای توریستی به فرانسه مهاجرت کنید و در آن زمان فرزندتان را به دنیا بیاورید. بهتر است بدانید به دلیل اینکه کشور فرانسه از قانون خون پیروی میکند با اخذ ویزای توریستی نمیتوانید اقامت و تابعیت فرانسه را اخذ کنید.

هزینه زایمان در فرانسه در صورتی که بیمه داشته باشید رایگان میباشد ولی به صورت آزاد تقریبا نزدیک به 3541 دلار میشود. با تولد فرزندتان در فرانسه از مزیت های مختلفی مانند اخذ اقامت، اخذ پاسپورت، کمک هزینه و … برخوردار میشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا