مهاجرتویزای پناهندگی

ساخت نمونه کیس پناهندگی رایگان + سوالات مصاحبه پناهندگی

ساخت کیس پناهندگی از جمله مطالبی است که بسیار مورد نیاز و توجه بوده اما متاسفانه اطلاعات مفیدی در این زمینه منتشر نشده است. مجله مهاجرت این افتخار را دارد تا چگونگی ساخت نمونه کیس پناهندگی را برای اولین بار، جهت اخذ ویزای پناهندگی به تحریر در آورده و در اختیار شما متقاضیان عزیز، قرار دهد. به دلیل درخواست کاربران عزیز در قسمت نظرات در مورد سوالات کیس مسیحیت برای نو کیشان ویدئوی زیر را برای شما قرار داده ایم که سوالات مهم برای کیس مسیحیت جهت پناهندگی به همراه پاسخ آن ها می باشد.

مطالب مهم این صفحه hide

ابتدا باید بدانیم، کیس پناهندگی چیست؟ کیس در واقع همان دلیل و داستانی است که شخص را مجبور به ترک وطن، زندگی، خانواده، مال و تمام تعلقاتش کرده و کشور مقصد را برای حمایت کردن از این شخص قانع می نماید. هرچه دلیل و همان کیس شما قوی تر باشد، شانس اخذ پذیرش اقامت شما در آن کشور بیشتر خواهد بود.

لازم به ذکر است روند ساخت کیس پناهندگی هیچ فرمول ثابت و خاصی ندارد و هیچ کیسی به طور مشابه برای دو نفر، نتیجه مشابه نخواهد داشت. این موضوع کاملا شخصی بوده و کیس هر شخصی باید به طور جداگانه بررسی و پردازش شود و در نهایت هم هیچ تضمینی برای اخذ قبولی وجود نخواهد داشت. در واقع اینطور مطرح کنیم که، کیس با کیس، فرد با فرد و حتی کشور با کشور، متفاوت خواهد بود و یک نتیجه نخواهد داشت. 

در ادامه به نکات حائز اهمیتی که در این باره باید بدانید خواهیم پرداخت. اینکه چگونه کیس پناهندگی بسازیم. این مطلب کمیاب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورها برای پناهندگی

چگونه کیس پناهندگی بسازیم

برای ساخت کیس پناهندگی که مرحله بسیار مهم و حساس در بحث پناهندگی است، باید بسیار با دقت و گام به گام عمل نمایید. اولین موضوع مهم این است که کیس خود را با مقدمه چینی آغاز نمایید. چرا که مورد اتفاق افتاده برای شما، یک شبه و یا به یکباره نبوده است. شما از تاریخ خاصی وارد موارد کیس خود شده و بعد اتفاقاتی باعث اوج گرفتن آن و رسیدن به تهدید جان شما شده است. رعایت این مراحل در ساخت کیس بسیار مهم است.

همچنین در همین ابتدا بهتر است که بگوییم مجله مهاجرت هیچ گونه خدماتی را برای کیس پناهندگی رایگان، کیس پناهندگی برای افغانها، فروش کیس پناهندگی تضمینی و … ارائه نمی دهد و این مطالب صرفاً جهت آگاه سازی شما از این روش و خطرات آن می باشد. پس به هیچ عنوان گول تبلیغات موسساتی که با مواردی مثل فروش سوالات کیس پناهندگی و یا بهترین کیس پناهندگی برای افغانها، سعی در گرفتن مال و اموال شما را دارند نخورید و همیشه از طریق قانونی برای هر کاری اقدام نمایید.

در این باره با افرادی که تجربه و یا سررشته دارند مشورت کنید اما کپی برداری و تقلید به هیچ عنوان توصیه نمیشود. شما در ساخت کیس خود باید اثبات کنید که با خطر و مشکلات آن مستقیما روبرو شده و آن را لمس کرده اید. این مورد باید با تمام جزئیات توضیح داده شود که چه اتفاقاتی افتاد که شما با خطر به طور مستقیم مواجه شدید. 

در نهایت اینکه تمام مدارک اثبات کننده مورد خطر بودن شما، جای زخم، شکنجه، مدارک پزشکی و تصویری و قانونی را برای حقانیت ادعاهایتان در زمان مربوطه ارائه و استناد نمایید. در ادامه مراحل ساخت کیس پناهندگی را به طور کلی برای شما عزیزان تشریح نموده ایم.

چگونه کیس پناهندگی بسازیم

مراحل ساخت کیس پناهندگی

در نظر گرفتن دلیل و کیسی که باعث احساس خطر در شما گردیده است.

در این مرحله شخص به عنوان پناهنده، باید دلیل خود را برای اقدام به پناهندگی در نظر بگیرد. برخی از این دلایل به قدری محکمه پسند و قوی هستند که نیاز به پردازش و دادن شاخ و برگ و انجام کار خاصی بر روی آن نمی باشد. اما برخی از کیس ها را هرچند که از نظر خود شخص قوی  بوده باشد، برای مورد پسند بودن اینترویو، باید با توجه به خواسته های آنها طراحی شوند.

ساخت سناریو برای کیس مورد نظر

در این مرحله بهتر است با شخصی آگاه به عنوان شخص ناظر و شخص خود پناهنده، شروع به ساخت سناریو و تاکیدا نوشتن آن بپردازید. نوشتن سناریو بسیار بسیار کمک کننده خواهد بود. هم برای عدم فراموشی جزئیات مربوطه و هم برای از قلم ننداختن موارد در سناریوی مورد نظر.

سناریو باید ساده، واقعی، قابل باور، طراحی و نوشته شده باشد. هر چه سناریو ساده تر و برای افسر مصاحبه قابل فهم تر باشد، شانس شما در اخذ پذیرش و قبولی بالاتر خواهد بود.

اشراف و آشنایی با سوالات روانشناختی اینترویو

عزیزانی که قصد مهاجرت از طریق پناهندگی را دارند، باید بدانند که افسران اینترویو و مامورین مصاحبه از روانشناسی بسیار بالایی برخوردار هستند. نحوه پرسش و مصاحبه آنها بسیار متفاوت است. در واقع آنها به ترتیب و یا با نظمی خاص سوالها را نمیپرسند تا تسلط و اشراف شما به موضوع و عدم دروغ بودن مورد را تشخیص دهند. پس مرحله قبل برای این مرحله بسیار کمک کننده خواهد بود.

تهیه مدارک مربوطه و آماده سازی و ترجمه آنها

به همراه داشتن مدارکی که ادعاهای شما را در سناریوی کیس ارائه داده شده اثبات می نماید بسیار در این روند کمک کننده خواهد بود. مدارک شما باید بر اساس سناریوی کیس شما و ترجمه شده باشد. این موضوع سرعت پیش روی پرونده را بسیار افزایش خواهد داد. مدارک شما میتواند شامل تصدیق ترجمه شده مهارتها و تخصص شما نیز باشد. حتی مدارک را میتوان از قبل آماده نمود و پس از رسیدن به کشور مورد نظر برای شما پست گردد.

نکات مهم ساخت کیس

  • روند تشکیل سناریو کیس شما باید در ابتدا با مقدمه چینی و توضیح چگونگی شروع ماجرا باشد. سپس پروسه ایجاد شده و اینکه در چه زمانی و با چه اتفاقاتی این موضوع اوج گرفته است که شما را به این نتیجه رسانده که اقدام به پناهندگی نمایید.
  • داستان خود را باید به صورت شفاف و واضح و دقیق بیان نمایید. که دقیقا چه چیزی باعث گردید تا شما از کشور خود خارج شوید.
  • کیس باید با قوانین کشور شما در ارتباط باشد و با قوانین حاکم بر کشور شما در ارتباط مستقیم باشد. 
  • دلیل در خطر بودن خود را مرحله به مرحله، کاملا منطقی، قانونی و ساده و شفاف ترتیب دهید،  نه از روی احساس و مسائل شخصی.
  • در نظر داشتن قوانین و شرایط کشور مورد نظر برای ارائه کیس بسیار مهم است. مثلا کشوری مانند دانمارک برای پناهندگی بسیار مشکل ساز است. یا کشور هلند برای هرگونه کیس(حتی دلایل بسیار قوی) برای ایرانیان بسیار سختگیر عمل می نماید. یا اینکه کشور سوئیس در بحث پناهندگی در کل از جمله کشورهای سختگیر است.
  • توجه داشته باشید در آن برهه ای که جهت پناهندگی به کشوری قصد اقدام دارید، آن کشور مرزهای خود را برای چه روش مهاجرتی باز گذاشته است. مثلا کشوری که اعلام به اخذ نیروی کار خارجی نموده، مشخصا برای پناهندگی در آن برهه بسیار مشکل پسندانه عمل خواهد کرد.
ساخت نمونه کیس پناهندگی

بیشتر بخوانید: بهترین کیس، بهانه و دلیل برای پناهندگی

ساخت انواع کیس پناهندگی

کیس پناهندگی در واقع تقاضا و دلیل شخص پناهجو، یا دلیلی است که فرد به خاطر آن مجبور به ترک کشور خود شده و باید آن را به کشور مورد نظر، ارائه نماید تا  پناهنده واقعی بودن وی اثبات گردد. کیس های پناهندگی میتوانند در یکی از گروه هایی که در زیر نام برده شده است جای گیرد.

این دلایل باید اثبات کننده این باشد که شخص واقعا در آزار و رنج به سر میبرد و حق زندگی کردن از آنها سلب شده است.

شخص پناهجو باد ادعای خود را با ارائه مدارک و مستندات اثبات نماید. تا از این طریق بتواند، مامور مصاحبه را قانع نماید که واقعیت امر، در خطر بودن او در کشورش است. البته در این بین از روی شرایط مشخص برخی کشورها مانند افغانستان و سوریه، که بر کسی پوشیده نیست، نیازی به ارائه مدرک برای اثبات در شکنجه و تجاوز بودن افراد نیست. در ادامه این موارد را با ذکر نمونه و مثال توضیح خواهیم داد.

ساخت کیس پناهندگی اجتماعی به همراه نمونه

در پناهندگی از نوع اجتماعی، شخص ملزم به اثبات این است که در کشور خود، شرایط اجتماعی بسیار سخت است و برای پیشرفت فرد، امکاناتی در کار نیست. در این نوع پناهندگی، پناهجو برای داشتن زندگی و کار و شغل بهتر و امکان داشتن شرایط اجتماعی بهتر، دست به پناهندگی میزند.

لازم به ذکر است که دلایل اجتماعی برای پناهندگی از جمله دلایل ضعیف و درصد پذیرش بسیار کم محسوب میشود. 

نمونه کیس پناهندگی اجتماعی

برای مثال شخص دلیل پناهندگی خود را بیکاری، فقر، فحشا، تورم اقتصادی و مسائل اجتماعی موجود در کشور خود بیان مینماید. اینکه از حق زندگی نرمال محروم است و یا حقوق انسانی در این جامعه با مساوات برقرار نیست. در این مورد افسر پناهنده، یا ذکر این مسئله که درصد زیادی از مردم جهان در این شرایط به سر میبرند و این دلیل بر اینکه هر شخصی کشور خود را ترک کرده و مورد حمایت کشور دیگری قرار بگیرند نیست، درخواست شما را رد خواهد کرد. 

ساخت کیس پناهندگی سیاسی

در پناهندگی سیاسی، شخص به دلیل داشتن فعالیتهای سیاسی یا عقاید سیاسی خاص، زندگی و جان و یا مال شخص در خطر است و یا گاها این موضوع سیاسی میتوان مربوط به سیاستهای کشور شخص پناهنده باشد، که با دیگر کشورها روابط سیاسی درستی ندارد و یا به رسمیت شناخته نمیشود.

دلایل سیاسی، از جمله دلایلی است که درصورت داشتن مدارک معتبر، چینش صحیح داستان و همچنین شرایط موجود در کشور مقصد از درصد موفقیت بهتری برخوردار است.

نمونه کیس پناهندگی سیاسی

در این سناریو شخص باید اثبات نماید که به دلیل عدم وجود آزادی بیان و یا آزادی های دیگر سیاسی و فعالیتهای وی در کشور خود، مورد آزار و شکنجه بوده و در زندان و تحت اذیت های مختلف قرار گرفته  است.

توجه داشته باشید در این مورد، داشتن بیانیه ها، مقالات، اثبات فعالیت های مختلف سیاسی، اثبات مورد شکنجه قرار گرفتن و … بسیار بسیار مهم و کمک کننده خواهد بود.

مسئله بسیار مهم دیگری که در دلایل سیاسی وجود دارد، کیس راه می باشد. به این معنی که شخص ورود خود به کشور مقصد را چگونه توصیف کند. این موضوع دو حالت خواهد داشت که عبارتند از:

  1. پناهنده از طریق زمینی وارد کشور مقصد شده باشد:

در این حالت سوالی که برای افسر مصاحبه کننده پیش می آید این است که، برای رسیدن به این کشور، از چه کشورهایی عبور کرده اید؟ در جواب این سوال شخص مسلما نام کشورها و محل هایی که از آنها عبور کرده است را خواهد برد. در این حالت افسر با استناد به اینکه شخص از یک یا چند کشور امن دیگر عبور کرده تا به اینجا برسد و در آن کشورها درخواست پناهندگی خود را اعلام نداشته، پس جان وی در اولویت نبوده و در خطر نمی باشد و صرفا جهت اخذ اقامت به این کشور مراجعه نموده است. بسیار مهم است که به افسر ثابت کنید که اولین کشور امنی که رسیده اید این کشور است.

  1. پناهنده از طریق اخذ ویزا و هوایی وارد کشور مقصد شده باشد:

در این باره نیز موضوع بسیار ساده است. افسر با استناد بر اینکه فرد بسیار راحت و آسوده و بدون مشکل توانسته مراحل اخذ ویزا را طی نموده و به راحتی از فرودگاه عبور کرده و به این کشور برسد نشان دهنده این است که وی جانش در خطر نبوده و این کیس سرفا دروغ و برای اخذ اقامت بوده است. مگر در حالتی که شخص با پاسپورت و هویت تقلبی این کار را انجام داده باشد.

ساخت کیس پناهندگی مذهبی و تغییر دین

گاهی شخص به دلیل داشتن دین و مذهبی خاص در کشور خود ایمن و مورد قبول نیست. یا اینکه برخی کشورها در تغییر یا داشتن ادیان دیگر در میان مردمش نگرشی خاص دارند و این موضوع از نظر آنها پذیرفته نیست. در این حالت نیز شخص میتواند با ساخت کیس پناهندگی مذهبی وارد کشور دیگری شده و درخواست پناهنده شدن داشته باشد.

کیس مذهبی از جمله مواردی است که برای اخذ پناهندگی، بسیار زیاد ارائه می گردد و در مورد آن تصورات بسیار اشتباهی وجود دارد. نکات بسیار مهمی در موارد مذهبی وجود دارد که متاسفانه عدم آگاهی از آنها، بسیاری از افراد را ریجکت و دچار مشکلات فراوانی نموده است.

نمونه کیس پناهندگی مذهبی و تغییر دین

در این حالت به عنوان مثال، افراد با مطرح نمودن اینکه از دینی به دینی دیگر روی آورده اند و یا اینکه آتئیست شده اند، امید به اخذ پذیرش دارند.

بیشتر افراد تغییر دینشان از اسلام به مسیحیت را دلیل پناهندگی خود اعلام میکنند. زمانی که افسر این سوال را مطرح می نماید که چه چیزی باعث ایجاد این تغییر و ایمان شما به دین مسیحیت گردید، با پاسخ های اشتباهی مانند مثال زدن گروهک های داعش و یا طالبان، که انها مسلمانند و باعث ظلم و ستم به جهان و انسانها هستند و یا اینکه با دلایل مختلف با قصد کوبش و یا سرزنش دین اسلام و یا ادیان دیگر، مواردی را بیان می نمایند. در این موارد مطمئن باشید که کیس شما رد خواهد شد.

رد شدن این موضوع به این دلیل است که اولا به هیچ عنوان شما حق کوبش جامعه و یا دینی را ندارید، این به معنای درک ناصحیح شما از ادیان برای افسر خواهد بود. مورد بعد این که به جای کوبیدن دین سابق شما باید پروسه چگونه رسیدن به حقانیت دین جدید خود را توضیح دهید، نه از احساسات خود از دین سابق. موضوع حائز اهمیت برای افسر دلایل منطقی شما و چگونگی رسیدن شما به حقانیت دین جدید است نه میزان ایمان قلبی شما و یا احساس شما راجع به ادیان. 

در مورد کیس آتئیست نیز، افراد بر این گمانند که چون در کشور خود این مورد پسندیده نیست اما در کشور مقصد این آزادی وجود دارد، حتما موفق خواهند بود. در صورتی که با سوال اینکه شما میتوانید در قلب خود این عقیده را داشته باشید و با فریاد نزدن آن از جان خود محافظت کنید، افسر دلیل شما را دروغ فرض خواهد کرد.

ساخت کیس پناهندگی جنگی

پناهندگی جنگی که به دلیل وجود جنگ و نزاع در کشور شخص پناهجو اتفاق می افتد، شخص میتواند به کشوری دیگر پناهنده شده و زندگی از سر گیرد. در این مورد بهتر است بدانید که برخی کشورها از پناهندگان جنگ زده استقبال نکرده و پناهندگی آنها را نمی پذیرند.

ساخت کیس پناهندگی نژادی

در پناهندگی نژادی، جان یا مال یا شخصیت شخص به دلیل تفاوت نژادی، در آزار و اذیت است و شخص با اثبات این موضوع میتواند درخواست پناهندگی به کشوری دیگر را داشته باشد.

نمونه کیس پناهندگی نژادی

با اینکه موضوع جنگ و نزاعات نژادی و قومی مسئله پذیرفته شده، واضح و قوی محسوب می شود اما هنوز هم بسیاری از کشورها در بسیاری از مواقع آن را نمی پذیرند. در این موارد از دلایل نکته حائز اهمیت آن است که شرایط و قوانین کشور مقصد را در نظر گرفته و از ن آگاهی جویید. این موضوع به کشور مقصد بستگی دارد و مطرح نمودن و اثبات اینکه واقعا قوانین و حکومت موجود در کشور شما، از شما در این موارد حمایت نمی نماید.

در این حالت بیشتر خانم ها و بانوان مورد حمایت قرار میگیرند. به عنوان مثال خانمی که متاسفانه مورد تجاوز از سوی محارم خود قرار میگیرد و یا به دلایل تعصبی و قومی مورد تهدید مرگ از سمت خانواده خود قرار گرفته است. 

در سایر موارد این موضوع باید با استناد به بندهای قانونی حاکم بر کشور مبدا بوده و مدارکی که مبنی بر تلاش شما جهت حل این موضوع و مواجه شدن با عدم موفقیت است، بوده باشد.

پناهندگی به دلیل عضویت در گروه اجتماعی خاص

این نوع از پناهندگی به دلیل عضویت و حضور فرد در گروه اجتماعی خاص، اتفاق می افتد. شخص به خاطر حضور در این گروه ها مورد آزار و اذیت است و در کشور خود ایمن نمیباشد. 

نمونه کیس پناهندگی عضویت در گروه اجتماعی خاص

این مورد از دلایل به افرادی که در گروه هایی مانند همجنسگرایان، گروهک هایی که مورد پسند حکومت و جامعه نیستند مربوط میشود. 

مثلا شخص در این مورد با بیان اینکه در دسته افراد همجنسگرا، ترنس ها و یا از این قبیل گروه ها قرار داشته و مورد آزار جامعه و عدم حمایت حکومت بوده است قصد بر اخذ پناهندگی کشوری دیگر را می نماید. در این موارد شخص باید دلایل و مدارک پزشکی معتبر و ترجمه شده ارائه کند و بتواند به خوبی مورد آزار و اذیت بودن خود را تشریح و اثبات نماید.

در این حالت یکی از موضوع های کمک کننده، به همراه داشتن ترجمه تصدیق مهارتها و تخصص های شخص پناهنده است که کشور مقصد بتواند از او و استعدادهایش استقبال و حمایت به عمل آورد.

ساخت نمونه کیس پناهندگی

سوالات کیس پناهندگی + نحوه صحیح جواب دهی

سوالات مصاحبه پناهندگی شامل مراحل و موارد بسیاری می باشد که برخی از آنها ثابت بوده و برخی از آنها با توجه به کیس مطرح شده از سمت پناهجو پرسیده میشود. در ادامه به برخی از سوالات مهمی که به صورت ثابت و متداول  پرسیده میشود اشاره خواهیم کرد.

  1. ابتدا سوالات هویتی و شخصی راجع به شما، خانواده، شغل، محل کار و زندگی و تحصیلات و .. پرسیده خواهد شد. تا جایی که میتوانید در این موارد صداقت داشته باشید
  2. تاریخ خروج شما از کشور مبدا و چگونگی آن، حتما پرسیده خواهد شد. در این مورد باید بدانید که کیس راه و نحوه خروج شما و اینکه از چه کسانی کمک گرفته اید، از کجا هزینه را پرداخت کرده اید و از کدام کشورها عبور نموده تا به این کشور برسید بسیار مهم است.
  3. آدرس هایی که مدت زمان اسکان شما در آنجا بیشتر از 2 هفته بوده بسیار مهم است و سوال خواهد شد.
  4. آدرس محل سکونت و محلی که پناه گرفته بودید کجا بوده است؟
  5. به چه حالت از کشور خارج شدید؟ اگر با ویزای جعلی بوده از کجا تهیه کردید؟ نام قاچاق برها و کسانی که در این موضوع نقش داشته اند چه بوده؟
  6. 100% اینکه از ابتدا قصدتان از خروج، رسیدن به این کشور بوده یا خیر از شما پرسیده خواهد شد. این سوال را با توجه به شرایط خود پاسخ دهید.
  7. یک روز عادی از زمانی که در این کشور اقامت پیدا کردید را توضیح دهید؟ 
  8. در مورد نمونه کیس مذهبی حتما این سوال خواهد شد که در مواجهه با یک مسلمان و یا شخصی که دینی غیر از دین شما دارد چه برخوردی خواهد داشت؟ اگر شما از دین اسلام یا دیگر ادیان منزجر باشید، امتیاز منفی بوده و رد خواهید شد.

نکات مهم در مورد مصاحبه ( اینترویو) پناهندگی

  • متاسفانه بسیاری از افراد بنا به داشتن فن بیان قوی و اکتفا به مهارتهای مختلف خود، مانند صحبت کردن و موارد اینچنین، در این باورند که به راحتی از پس ارائه کیس و دفاع از کیس خود بر می آیند. در صورتی که از مسائل موجود در این مسیر و از اطلاعات افسران مصاحبه و سوالات و نحوه سوال کردن آنها خبر ندارند. 
  • یکی از مهمترین کارهای که پناهجو را بسیار کمک میکند، کتبی کردن کیس مورد نظر خود و مرور به کرات و تکرار آن است. 
  • به خصوص برای کشورهای اروپایی موضوع خطر جانی بسیار مهم است. اگر کیس شما تهدید جان شما نباشد، آنچنان مورد پذیرش نخواهد بود. کشورهای انگلیسی زبان از کشورهای اروپایی مانند آلمان کمتر سخت میگیرند.
  • خطر باید بسیار کوتاه و مختصر توضیح داده شود اما پروسه چگونگی ایجاد این خطر را باید مفصل، با دقت و جزییات توضیح دهید.
  • در اعلام تاریخ، اعداد و ارقام دقیق عمل کنید. اگر این مورد را دقیق به خاطر ندارید میتوانید از فصل ها استفاده کرده و حدودی اعلام نمایید.(مثلا اواخر پاییز یا اواسط بهار)
  • تا جای ممکن از گفتن جزییات پرهیز کنید زیرا باعث به حاشیه رفتن موضوع و بی دقتی افسر خواهد شد.
  • به خاطر داشته باشید سوالها به صورت پس و پیش و بدون ترتیب پرسیده خواهد شد که این مورد تسلط و تمرکز بالای شما را میطلبد.
  • تا جایی که میتوانید از کلمات شبهه و شک دار استفاده نکنید. مثلا اینکه شاید اینطور بشود، احتمالا و …
  • کلمه نمیدانم کلمه منفی و شک دار حساب نمیشود. جایی که واقعا اطلاعی ندارید از این کلمه استفاده کنید.
  • در حین مصاحبه میتوانید برای تنفس، سرویس رفتن و یا آب خوردن اجازه بگیرید.
  • حتما مسائل را منطقی، صادقانه و بر اساس واقعیت بیان کنید.
  • در صورتی که بیش از یک نفر هستید، جوابها را چند بار باهم مرور کنید. شاید موضوعی که در ذهن شما هست را دیگری فراموش کرده باشد.
  • هر مدرکی که دال بر اثبات ادعاهای شما، و یا اثبات داشتن مهارت و یا حتی مدارک پزشکی خود را حتما ترجمه کرده و همراه داشته باشید. حتی داشتن گواهینامه ترجمه شده شما مفید خواهد بود.
  • در نهایت پاسخ ها را یکبار با مترجم خود مرور نمایید و اشتباهات و کج شنوی های ممکنه را تصحیح کنید. 
سوالات مصاحبه پناهندگی

 اشتباهاتی که نباید در ارائه کیس خود انجام دهید

دلیل پناهندگی یا به اصطلاح کیس در کنار اینکه باید با قوانین پناهندگی ژنو همخوانی داشته باشد نیازمند نکات ریز و درشتی است که در صورت رعایت نکردن آن میتواند منجر به جواب منفی و ریجکتی از سوی اداره مهاجرت شود. 

در زیر به معرفی این اشتباهات رایج پرداخته ایم:

تغییر دادن موضوع کیس

برای مثال شما در ابتدا موضوعی را به عنوان دلیل و بهانه پناهندگی مطرح نموده اید و در ادامه مصاحبه و یا مراحل بعدی مصاحبه تان آن را تغییر میدهید. این موضوع باعث از بین رفتن اعتماد افسر و دروغین بودن دلیل شما تلقی شده و رد خواهد شد.

حاشیه سازی

زمانی که شما به دلایل خود شاخ و برگ زیادی و موارد بی ربط اضافه میکنید، باعث پیچیده شدن و کند شدن روال عادی کار و افزایش سوالات و ابهامات در ذهن افسر خواهید شد. در نهایت این کار فقط پروسه را طولانی تر خواهد کرد.

نداشتن تسلط کافی بر کیس و دلایل مطرح شده

عدم مسلط بودن شما بر موضوع مطرح شده به هر دلیلی باعث جواب رد سازمان پناهندگی خواهد شد. ممکن است شما به دلیل استرس، خستگی و یا اینکه در آن لحظه سهوا موارد را فراموش کرده باشید، اما این موضوع به معنای عدم تسلط و ساختگی بودن مواردیست که مطرح نموده اید و موجب ریجکتی خواهد شد.

استفاده از نام های متفاوت برای خود و خانواده 

به این معنی که شما ابتدا نام خود و اعضای خانواده را چیز دیگری عنوان نموده و سپس نام دیگری را مطرح می نمایید. این مورد باعث بیشتر شدن شک و شبهات شده و احتمال رد شدن پرونده را بالا می برد.

دروغ گفتن راجع به محل زندگی و محل کار 

این تصور که راجع به شما و اطلاعاتی که داده اید تحقیق نخواهد شد را دور بیندازید. تمام موارد مطرح شده از سمت شما برای به صحت و سقم بیشتر رسیدن موضوع حتما استعلام و پیدا خواهد شد.

دادن اطلاعاتی که از آن آگاهی و اطلاع دقیق ندارید

به عنوان مثال شما از سمت گروهی دولتی و یا غیر دولتی مورد آزار و تهدید هستید، اما هیچ اطلاع دقیقی از آن گروه و اعضا و یا چرایی و هدف تهدید های آنها ندارید ولی آن را برای مامورین مطرح می نمایید.

این را بدانید که تمام مامورین اینترویو از مسائل و گروه های مختلف موجود در کشور شما اطلاع دارند و عدم اطلاع داشتن از گفته های خودتان بر علیه شما تمام خواهد شد.

عنوان کردن مشکلات گروهی و کلی در کیس

شما نباید راجع به یک مشکل کلی و گروهی صحبت نمایید. افسر باید بداند که دقیقا چه خطری شخص شما را تهدید کرده که شما از کشور خود فرار کرده اید. مشکل شما باید راجع به شخص خودتان باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین روشها برای مهاجرت

سخن آخر مجله مهاجرت 

ساخت کیس پناهندگی، کیس پناهندگی برای افغانها، نمونه کیس پناهندگی pdf، و تمامی موارد مربوط به کیس پناهندگی در این مطلب از مجله مهاجرت به صورت کلی مورد بررسی قرار گرفت. این موضوع مهم ترین و سرنوشت ساز ترین بخش از روش مهاجرت از طریق پناهندگی میباشد. 

به خاطر داشته باشید که کیس باید  واضح، شفاف و مختصر بیان گردد. در این پروسه، به خصوص در مصاحبه از احساسی شدن و تغییر کیس پرهیز نمایید. در واقع قبولی یک پناهنده به موارد زیادی بستگی دارد، حتی شانس. با رعایت موارد گفته شده در مقاله بالا، شانس خود را در اخذ پذیرش و پاسخ مثبت، افزایش دهید.

سوالات متداول درباره کیس پناهندگی

بهترین کیس پناهندگی برای افغانها کدام است؟

کیس پناهندگی برای افغانها با توجه هر فرد و هر کشور متفاوت است و بهتر است از روش های قانونی مورد تایید سفارت و اداره مهاجرت کشور مقصد استفاده کنید.

آیا فروش کیس پناهندگی تضمینی واقعیت دارد؟

برای ساخت کیس پناهندگی فقط از روش های قانونی استفاده کنید و فریب موسسات پناهندگی با عناوینی مثل فروش کیس پناهندگی تضمینی را نخوردید.

بهترین راه ساخت و تهیه کیس پناهندگی رایگان چیست؟

فریب تبلیغاتی با این عناوین فروش کیس پناهندگی تضمینی و یا کیس پناهندگی رایگان را نخورید. قطعاً بهترین راه، کیس پناهندگی رایگان نمی باشد چرا که کیس هر شخصی با دیگری متفاوت است و بهتر است از راه اصولی اقدام نمایید.

176 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید. من با توجه به یکسری مشکلات اصلا شرایط خوبی تو‌ ایران ندارم و قصد دارم برای پناهندگی آلمان اقدام کنم. لطفا کمکم کنید که برای کشور آلمان چگونه کیس پناهندگی بسازیم؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

        1. سلام من مریم هستم و بخاطر مذهبی که دارم تو خونه مون هم سرزنش میشم و فکرمیکنم حتی فامیلم هم به من رحم نمیکنن میخام برم امریکا خواهش میکنم کمکم کنید من چجوری میتونم کیس پناهندگی بگیرم؟

          1. سلام دوست عزیز
            مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
            با تشکر از همراهی شما

    2. سلام من میخواستم بدونم که شما برای تنزیم کردن کیس من میتوانید کمکم کنید وبرای این کار چه مبلغی دریافت میکنید

    3. سلام خسته نباشید خانم غفاری
      من هم به مشکل روبرو هستم اگر شما کدام نمونه کیس های آلمان پیدا کردین از من شریک بسازید

    4. سلام من چند ماه دیگ از طریق پناهندگی میخوام برم آلمان اگر میخوای تا به هم کمک کنیم من یک راهشو بلدم اگر میخوای تا توو تلگرام باهم صحبت کنیم
      @MAJ1D1

    5. برای کشور المان اصلا کیس ندین چون بسیار سخت گیرن احتمال رد شدنتون خیلی بالاست

  2. سلام و عرض ادب، ممنونم بابت سایت خوبتون
    میشه یک‌ نمونه کیس پناهندگی موفق رو به اشتراک بذارید تا بتونم برای خودم کیس پناهندگی خوب بسازم و بدون هیچ مشکلی پناهنده کشور کانادا بشم

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

    2. سلام من یک فعال فرهنگی هستم چندین بار تهدید به مرگ شدم و میخواهم کیس بدم و مهاجر شوم. میشه همکاری نمایید؟

      1. سلام من یک زن افغان هستم که در افغانستان از سوی فردی سواستفاده جنسی قرار گرفتم که بعد از اون با شرایط سخت مجبور به ازدواج اجباری شدم الان ایران هستم اگه میتونین کمک کنیم یک کیس پناهندگی بدم

        1. سلام دوست عزیز
          مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
          با تشکر از همراهی شما

  3. من 28 سالمه و تبعه کشور افغانستان هستم و تو ایران وضعیت خوبی ندارم و خیلی جاها به ما افغانها سخت گیری میکنند. من میخوام پناهنده کشور ترکیه شم اما نمیدونم طریقه نوشتن کیس پناهندگی چجوریه؟؟ خواهش میکنم در مورد متن کیس پناهندگی بهم کمک کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  4. خسته نباشید. من اتباع خارجی هستم و شرایط زندگی برای افغانها بسیار سخت شده و زندگی در افغانستان هم امکان پذیر نیست.هر جور شده میخوام از کشور خارج شم و در کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی بدم. به نظر شما کیس پناهندگی برای افغانها کدوم بهتر است و نتیجه مثبتی میگیرم؟؟
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

      1. سلام عرض ادب منم افغان استم در افغانستان شرایط خوب نیست مردم شعیه را میشکن تهدید کرده مسجد های ماره ما سفر کردیم به ایران میخواهیم ایران پناهنده قبرس شویم چون اینجا هم شراید کار زنده گی برای ما خوب نیست میخواهم به کشور قبرس پناهنده شویم

  5. سلام وقتتون بخیر، بابت سایت خوبتون سپاسگزارم. من مسیحی هستم و درخواست پناهندگی در کشور آلمان رو دارم اما خواستم بدونم کیس پناهندگی مسیحیت به چه صورت هست؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  6. من می‌خوام برای پناهندگی آلمان با کیس مذهبی اقدام کنم اما نگران سوالات کیس پناهندگی هستم؟ میشه در مورد سوالات پناهندگی در آلمان توضیح بدید.

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  7. من الینا عسگری هستم و 20 سالمه. دین من مسیحیت هست و خیلی دوست دارم به کشور انگلستان مهاجرت کنم. خواستم بدونم چگونه کیس پناهندگی بسازم و کیس مسیحیت در انگلستان چگونه است؟؟ آیا منو به عنوان پناهنده قبول میکنند؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  8. ممنونم بابت سایت فوق العاده خوبتون. من افغانی هستم و 8 ساله که تو ایران زندگی میکنم و تو این کشور خیلی بهم توهین میکنند. من باید از این کشور برم چون مورد آزار و اذیت قرار گرفتم. تو رو خدا بهترین کشور برای پناهندگی و یک نمونه کیس پناهندگی برای افغانها مثال بزنید که من راحت تر بتونم برم.

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  9. با سلام، محمود اکبری هستم و میخوام پناهنده کشو‌ر کانادا شم. میشه بهم بگید چجوری باید اقدام‌ کنم و pdf نمونه‌ کیس پناهندگی رو برام بفرستید.

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  10. درود بر شما، نحوه نوشتن كيس پناهندگي براي افغانها چجوريه؟؟ تيم مجله مهاجرت برامون ساخت كيس پناهندگي تضميني انجام ميده؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  11. با سلام. من دانشجوی رشته زبان هستم و دین و مذهبم مسیحی هست و تو این کشور بابت دین و‌ مذهبم مشکل دارم به خاطر همین تصمیم گرفتم پناهنده کشورهای خارجی شم. نوشتن کیس مسیحیت چجوریه؟؟ میشه چندتا از سوالات کیس مسیحیت رو‌ بگید

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

      1. یک سلام یک دختر افغان هستم میخوام کیس بندازم به کانادا واقعن وضعیت کشور ما خوب نیست زیر تهدید هستیم واقعن به کیس ضرورت دارم

        1. سلام دوست عزیز
          مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
          با تشکر از همراهی شما

      1. سلام ما توی ایرانیم میخواهیم بریم کشورهایی اروپایی شما میتوانید رهنمایی کنید؟

  12. کیس پناهندگی اجتماعی به چه صورت هست؟ اگه‌ میشه یه نمونه کیس پناهندگی اجتماعی برامون تو سایت بزارید

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  13. سلام روزتون بخیر. ممنونم بابت سایت خوبتون. آیا شما فروش کیس پناهندگی تضمینی دارید؟ تو رو خدا برای پناهندگی بهم کمک کنید چون من سنم خیلی کمه و نمی‌دونم چجوری برم

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  14. سلام. من ۱۹ سالمه و با خانوادم خیلی مشکل دارم به خاطر همین دوست دارم ازشون جدا شم و از ایران فرار کنم. الان ما چگونه کیس پناهندگی بنویسیم؟؟ فایل نمونه کیس پناهندگی رو تو سایت بزارید لطفا

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  15. من به خاطر مشکلات جنسی تو ایران نمیتونم زندگی کنم. خیلی از ادما مسخرم میکنن واقعا دوست دارم از ایران برم اما نگران سوالات مصاحبه هستم. میشه بگید دقیقا سوالات اینترویو پناهندگی چیه؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  16. سلام خسته نباشید. سوالات پناهندگی برای هر کشوری فرق میکنه؟؟ مثلاً سوالات پناهندگی در آلمان به چه صورته؟؟ میتونیم سوالات اینترویو رو جواب بدم؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  17. با عرض سلام و خدا قوت به تیم مجله مهاجرت. ببخشید کیس پناهندگی چیست؟؟ طریقه نوشتن کیس پناهندگی به چه صورتی هست؟؟
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  18. وقت بخیر. بهترین کیس برای پناهندگی در کانادا برای افغانها چه کیسی هست؟ جسارتا شما فروش کیس پناهندگی تضمینی هم دارید؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  19. من مائده دبیری 23 ساله هستم و تبعه کشور افغان هستم و در حال حاضر مشهد زندگی میکنم. از همسرم میخوام طلاق بگیرم و تو ایرانم هیچ کس رو ندارم. من میخوام از ایران فرار کنم برم ولی نمیدونم برای پناهندگی باید چیکار کنم. اصلا کیس پناهندگی برای افغانها داریم؟ من هیچ پولی هم ندارم کیس پناهندگی رایگان وجود داره تا اینکه بدون هزینه پناهنده یه کشوری بشم؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  20. من افغانی هستم و قاچاقی به ایران آمدم و در اینجا خانه ای برای زندگانی ندارم. زندگی در اینجا خیلی سخت است و میخواهم از ایران بروم اما نمیدانم چیکار کنم. کیس پناهندگی برای افغانها چه کیسیه؟؟ میشه برای من کیس پناهندگی بنویسی

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  21. من افغانی می باشم و برای یه مدتی اومدم ایران اما الان باید از ایران برم نمیدونم با قاچاقچی ها هماهنگ کنم که منو از مرز رد کنند یا نه؟؟ پسرعموم میگه کشور آلمان خیلی خوبه به نذر شما بهترین کیس برای پناهندگی در آلمان برای افغانها چیه؟؟؟ راه درست رو بهم بگید که بتونم کشور آلمان زندگی کنم

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  22. سلام سوالات اینترویو پناهندگی خیلی سخته؟؟ میتونیم تو مصاحبه پناهندگی قبول شیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  23. سلام راستش نميدونم چجوري بگم من واقعا از لحاظ روحي اين جنسيتي ك دارم رو قبول ندارم و نميتونم بپذيرم ولي متاسفانه هم از لحاط خانواده تحت فشارم هم جامعه و همه اطرافيانم با من لجن چون نميتونن بپذيرن و چون خانوادمم سركوب ميكنن منو و حتي نميزارن تو جامعه زياد باشم از لحاظ مالي هم شرايطشو ندارم اما ميخوام از اينجا بزارم برم يهوويي ميشه بگيد کیس پناهندگی رایگان چطوري ميتونم بگيرم منو راهنمايي كنيد لطفا ممنون ميشم پاسخ بدين

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  24. عرض سلام و درود خدمت شما عزيزان
    من يه دختر مسيحي هستم ٣٢ سالم هست و واقعا هرچقد از سختي خودم داخل ايران بگم كم گفتم
    هرجا ميرم ازم تابعيت و دين ميخوان از دانشگاه تا سر كار و … من گناهي نكردم ك نميتونم دين ديگه اي رو قبول كنم من ميخوام اقدام كنم براي پناهندگي لطفا درباره سوالات کیس مسیحیت ميشه راهنمايي كنيد؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  25. سلام من حسین علیزاده هستم و دین من بهائی است و تو ایران نمیتونم با هیچ دختری مسلمانی ازدواج کنم به خاطر دین و مذهبم خیلی تو ایران اذیت میشم. حالا میخوام با غیر قانونی از ایران برم اما نمیدونم کیس پناهندگی برای من چه نوع کیسی هست. لطفا بگید چه کیسی باید انتخاب کنم و چگونه کیس پناهندگی بسازیم؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  26. با سلام خدمت شما. اگر امکانش هست یه نمونه متن کیس پناهندگی رو برامون تو سایت بذارید تا ماهایی که میخوایم از راه پناهندگی بریم با طریقه نوشتن کیس پناهندگی آشنا شیم.

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  27. سلام وقت بخیر
    من فاطمه جلالی اتباع افغان هستم و از وقتی طالبان به افغان آمده ما به ایران آمدیم
    ما تو ایران کار خوب و درآمد خوبی نداریم و خیلی ناراحتم چون زندگی خیلی برامون سخت شده و همه چی گرون شده
    من میخوام برای پناهندگی کانادا اقدام کنم اما نمیدونم چگونه کیس پناهندگی بسازیم ؟ تو رو خدا یک نمونه کیس پناهندگی pdf برامون بذارید تا بتونیم از اینجا بریم

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  28. با سلام
    من و دوستم همجنسگراییم و خیلی دوست داریم باهم زندگی کنیم آیا میتونیم برای درخواست پناهندگی اقدام کنیم؟؟ الان اگه بخوایم پناهنده شیم چه کار هایی رو باید انجام بدیم و چگونه کیس پناهندگی بسازیم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  29. با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما
    من کامبیز احمدی 23 ساله ساکن تهران هستم
    چند سال پیش پدرم فوت کرد و مادرم با شخص دیگه ای ازدواج کرد. به خاطر همین من جدا و تنها زندگی میکنم و هیچ حامی و پشتیبانی ندارم . راستش رو بخواین من نتونستم درس بخونم و مدرک تحصیلی هم ندارم که بتونم تو ایران پیشرفت کنم . خیلی دوست دارم از ایران برم و پناهنده کشور دیگه ای شم. یه نمونه متن کیس پناهندگی رو برام بفرستید تا طریقه نوشتن کیس پناهندگی رو یاد بگیرم
    تو رو خدا کمک کنید چون من واقعا شرایط بدی دارم

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  30. من همجنسگرا هستم و منو دوستم باهم زندگی می کنیم. این مسئله هنوز تو ایران جا نیافته و بابت این موضوع خیلی اذیت میشیم حالا تصمیم گرفتیم که از ایران بریم تا با ارامش و بدون دغدغه و ترس زندگی کنیم
    الان باید از طریق کیس جنسی پناهنده کشورهای خارجی شیم؟ بهترین کشور برای همجنسگرایان چه کشوری هست؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  31. دورود بر شما . من یک افغانی هستم و 29 سال سن دارم. در ایران کارگری میکنم اما بسیار زندگی سخت است. من دوتا زن دارم و با پول کارگری نمی توانم زندگی کنم. حالا یکی از فامیل ام بهم گفته قاچاقی از ایران بریم و دنبال بهانه برای پناهندگی هستم که چه کیس پناهندگی برای افغانها مناسب است؟؟
    ازتون خواهش میکنم کمکم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  32. سلام من میخواهم از ایران برای همیشه مهاجرت کنم . حالا نمیدونم از چه طریقی برم چون یکی از دوستام میگه از طریق پناهندگی خیلی راحت میتونم برم ولی با خوندن این مطلب یکم دو دل شدم. حالا من ازتون یه سوالی داشتم که اینترویو چیست ؟؟ سوالات اینترویو رو از کجا میتونیم در بیاریم؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  33. سلام خسته نباشید بنده میخوام برای پناهندگی اقدام کنم اما نمیدونم باید در مرحله اول چیکار کنم. باید سناریو پناهندگی رو خودم بنویسم یا باید برم کشور ترکیه و به مامورین شرایطم رو توضیح بدم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  34. باسلام
    با حکم قضایی که محکوم به تحمل حبس تعزیری شده باشم میتونم پناهندگی بگیرم ؟
    آیا نیاز به پاسپورت هست ؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  35. کیس پناهندگی برای افغانها چی هست و بهترین کیس برای افغان ها کدومه ؟ من هم افغان هستم و چند ساله که میخام پناهنده باشم اما موفق نمیشم

    1. سلام دوست عزیز
      شما باید بر اساس مشکلی که در کشور خودتان دارید و باعث اقدام شما برای پناهندگی شده به طوری که جان شما در معرض خطر می باشد، بر این اساس باید کیس خود را ارائه بدهید.

      1. سلام
        خانوم نگین
        برای کیس ساختن نیازی به کمک کسی نیست مشکلی که بوجود آمده برای شما خودش کیس محسوب میشه با جزئیاتش

  36. برای فروش کیس پناهندگی تضمینی کجا معتبر هست و از کجا میتونم تهیه کنم؟ لطفا اگه جایی مطمئن میشناسید که کیس پناهندگی تضمینی بفروشند منو راهنمایی کنید با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک مجله اطلاع رسانی برای انواع روش های قانونی مهاجرت می باشد و در خصوص مواردی مثل کیس پناهندگی رایگان، فروش کیس پناهندگی تضمینی و یا کیس پناهندگی برای افغانها خدماتی ارائه نمی دهد. به شما هم پیشنهاد میکنیم برای این کار از راه های قانونی موجود اقدام نمایید.

  37. سلام من ساکن تهران هستم ولی دینم مسیحی هست و خیلی اینجا ترس و اظطراب دارم و اصلا نمیتونم راحت زندگی کنم. میخام برای پناهندگی اقدام کنم اما با کیس مسیحیت هیچ آشنایی ندارم میشه نمونه سوالات کیس مسیحیت و برای من قرار بدین

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  38. من بخاطر مشکلاتم از افغانستان میخاستم پناهنده شم و دنبال فروش کیس پناهندگی تضمینی هستم شما نمیدونین از کجا میشه پیدا کرد؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  39. میشه چن تا از سوالات کیس مسیحیت را برای نمونه بگید ببینیم برای چه سوالاتی باید آماده باشیم ؟ ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      نمونه سوالات کیس مسیحیت: دلیل جدایی از اسلام و مسیحی شدن؟ نام بردن تعدادی از شاگردان مسیح؟ عیسی مسیح در کجا دستگیر شد؟ عیسی مسیح در کجا به صلیب کشیده شد؟ و … سوالاتی از این قبیل

  40. من یک موسسه ای را برای فروش کیس پناهندگی تضمینی پیدا کردم فقط خیلی قیمت بالایی گفتن و مردد هستم که بخرم ازشون یا نه ؟

  41. سلام نمونه سوالات کیس مسیحیت که توی کامنت ها گفتین خیلی بیشتر از این ها هستن من سوالات کیس مسیحیت رو کاملشو دارم هرکی خواست براش میفرستم

  42. من برای کیس مسیحیت در انگلستان میخام اقدام کنم و از این طریق مهاجرت کنم ولی قبلش باید سوالات مسیحیت و بلد باشم درسته ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله بهتر است از قبل خود را برای پاسخ به سوالات کیس مسیحیت آماده کرده باشید.

  43. سلام من یک نظامی افغان استم که تحت تهدید استم و فعلن توی دهات خودمون توی افغانستان ماندم. لطفا یک کمکی کنید و به من بگید بهترین کیس پناهندگی برای افغانها در ترکیه چی هست و باید چیکار کنم تا خانوادم هم باهام بتونن بیان ؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  44. من افغان هستم و خیلی سال است که در ایران می باشم میخاستم بدانم کیس پناهندگی برای افغانهای مقیم ایران چی است و چطوری میتونم اقدام کنم ؟ ایا قبول میکنن چون من در ایران مقیم هستم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  45. سلام من میخاستم خواهش کنم ازتون که طریقه نوشتن کیس پناهندگی برای افغانها رو یاد بدین لطفا من افغان هستم و باید پناهنده بشم دائما در حال تهدید من هستن طالبا ن و … خانواده ما همش در حال قایم شدن هستیم

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  46. من برای کیس پناهندگی در حال تحقیق بودم که سایت شما رو از گوگل پیدا کردم میشه pdf نمونه کیس پناهندگی رایگان و برام بفرستین یکم با مراحل و شرایطش بیشتر اشنا بشم .ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  47. من میخام پناهندگی تغییر دین بگیرم و خیلی به سوالات کیس مسیحیت احتیاج دارم ممنون میشم اگه کسی داره برای منم ارسال کنه باهم استفاده کنیم.

  48. من از افغانستان هستم و میخام در فرانسه پناهنده بشم میشه مراحل ساخت و درخواست کیس پناهندگی برای افغانها در فرانسه رو توضیح بدهید. به دلیل جنگ از افغانستان فرار کرده ام

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  49. من سادات از افغانستان هستم و از دست طالبان میخاهم پناهنده بشم اگر اشکالی نداره یک نمونه کیس پناهندگی برای افغانهای مقیم ایران بزارید تا به من کمک کرده باشید. تشکر از شما

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  50. سلام من بخاطر شرایط اخیر و کشته شدن #مهسا امینی و اعتراضاتی که داشتم پرونده سیاسی باز شد برام و الان در خطر جانی و روحی هستم میخاستم برای پناهندگی سیاسی اقدام کنم فقط اگر میشه سوالات کیس پناهندگی سیاسی رو بهم بگید ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  51. من میخام دینمو تغییر بدم و مسیحی بشم که بعد بتونم پناهندگی دینی بگیرم میشه سوالات مسیحیت رو برای من بفرستین ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  52. من تقاضای پناهندگی دارم اگه کسی میتونه سوالات کیس پناهندگی را برای من بفرسته نمیدونم درمورد چی سوال میپرسن میشه یه مقداری راهنمایی کنید که بیشتر سوالات در مورد چی هست و باید چه جوابی بدیم تا ریجکت نشیم

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  53. سلام
    من افغانی هستم میخواستم کیس بی اندازم نمیدانم چی قسمی انداخته میشه خیلی کوشش کردم سایت اش نمیایه برم من یک افسر مخفی بودم فعلا ایران هستم پدرم پولیس تعلم و تربیه عساکر بودن طالب های بی وجدان پدرم ره کشتن من آمدم ایران
    کسی میتانه برم کمک کنه که کیس مره جور کنه لطفاً

  54. سلام من اهل افغانستانم توایراندگی میکنم وسه فرزتددارم فرزند اولم پسر هست ۹ ساله وبه ستدروم داون مبتلاست نه حرف میزنه نه میشنوه. قلب وگوشش هم مشکل دارع ونیاز به عمل شرایط مالی خوبی نداریم ووضعیت خیلی سختی داریم میخوان درخواست پناهندگی به کانادا بدم لطفا کمکم کنین

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  55. سلام خسته نباشید که من یک دانش آموز هستم وقتیکه دولت سقوط کرد نتوانتم درس خویش را ادامه دهم بخاط شرایط خراب وهم اقتصاد ضعیف و نمی توان درس خود را دامه دهم یکی خانواده های فقیر هستم

  56. اگر امکان داره
    کمک مان کنید، چگونه سوال ها مطرح می‌شود زمان ارائه کیس؟
    تشکر از شما

    1. سلام دوست عزیز
      شما به عنوان پناهنده هنگام ارائه کیس پناهندگی باید برای هر دلیلی که مطرح میکنید در کیس . سند و مدرک ارائه دهید و تنها ترسیدن کافی نیست . این دلایل باید واقعی باشند. شما بعد از اینکه به کشور مورد نظر خود رفتید باید درخواست پناهندگی تان را در اداره پلیس و یا کنترل مرزی به ثبت برسانید. پس از آن به یکی از کمپ ها منتقل می شوید و عکس و اثرانگشت از شما گرفته می شود. کارکنان اداره مهاجرت از شما سوالاتی می پرسند بر این اساس که چرا کشور خود را ترک کرده اید و بعد از آن تصمیم می گیرند که برای شما پرونده پناهندگی صادر شود یا نه ؟

  57. سلام من آرزو افغانی هستم میخواستم راجع به پناهندگی کشور آلمان برایم معلومات بدهید چون ما وضع خوبی نداریم حال در کشور ایران و در کشور خودمان هم طالبان ما را از بین میبرد بخاطر پنجشیری بودن مان

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

    1. سلام دوست عزیز
      مطلب را کامل بخوانید نمونه سوالاتی که معمولاً افسران می پرسند را قرار داده ایم مثل این سوال که برای رسیدن به این کشور از کدام کشورها گذر کرده اید؟ اگر انجا امن بوده برای حفظ جان خود پس چرا در آن کشور درخواست پناهندگی نکردید؟ و نیجه می گیرند که اولویت شما حفظ جانتان نبوده است و …

  58. سلام من افغان هستم و با دوتا خواهرام ایران هستیم اما الان میخایم بریم از اینجا میشه بگین کیس پناهندگی برای افغانهای مقیم ایران چی خوبه ؟ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

  59. سلام شخصی در ایران سازمان ملل درخواست پناهندگی داده ده سال بیش کیس دروغ بی سرپرستی داده پزیرفته شده ده سال گذشته پاس قرمز گرفته همه شون اگر الان اگر کشور میز بان متوچه بشه دروغ گفته چه اتفاقی میوفته ، لطفن جواب بدید ممنون میشم

  60. من برای پناهندگی در آلمان میخام اقدام کنم میشه لطفا نمونه سوالات کیس پناهندگی در آلمان را بزارین ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      سازمان مهاجرت و پناهجویان آمریکا (BAMF) بر اساس این سوالات در اینترویو تصمیم می گیرد:
      علت ترک کشور خودتان؟
      چگونه چه وقت و از چه طریقی به اینجا رسیدید؟
      در کدام کشور و شهر زندگی می کردید؟
      شغل خودتان و خانواده و نحوه امرار معاش آنها؟
      اگر علت پناهندگی فعالیت سیاسی است و تحت تعقیب و شکنجه و یا زندان و بازداشت و مصادره اموال بودید ذکر کنید
      به جز فعالیت های سیاسی به دلیل های دیگری هم مثل باور مذهبی، نژاد، جنسیت و یا عضویت در گروه های اقلیت هم مورد تعقیب و تهدید بوده اید؟
      و بسیاری از سوالات دیگر که باید تمامی آن ها را با دقت و بدون تناقض پاسخ کوتاه و گویا بدهید. در این مصاحبه و اینترویو بر اساس پاسخ های شما پلیس فدرال آلمان تصمیم به قبول پناهندگی شما و یا رد شدن آن می گیرد.

  61. سلام من خیلی در مورد سوالات کیس مسیحیت تحقیق کردم فکر کنم مهمترین سوالات کیس مسیحیت اینها باشند :

    کتاب مقدس از چند کتاب تشکیل شده؟
    نام کتابهای موسی؟
    عیسی در کجا به دنیا امد؟
    عیسی مسیح در کجا دستگیر شد؟
    کدام شاگرد عیسی او را فروخت و به چند سکه؟
    مسیح یعنی چی؟
    عیسی یعنی چی؟
    نام برادران مسیح؟
    آئین های کلیسایی را نام ببرید؟
    آیه طلایی یا قانون طلایی کتاب مقدس چیست؟
    انجیل های هم نظر کدامند؟

  62. سلام میشه در مورد Threat Letter یا همون تهدید نامه برای کیس کمی راهنمایی کنید؟من افغان هستم و یهم گفتن تهدید نامه هم باید اماده کنم

    1. سلام دوست عزیز
      تهدید نامه برای کیس به این معنی است که متثاضی باید نوع تهدید را که با آن در افغانستان مواجه شده است بنویسد (مرتبط با اهداف ایالات متحده)

      شما باید اسناد فوق را مطابق رهنمود و معیارات درخواستی برنامه SIV تهیه نمایید، در غیر این صورت اسناد شما مورد قبول NVC قرار نگرفته و تقاضای اصلاح و ارسال دوباره اسناد مربوط را می‌کند. توصیه می‌گردد تا جهت تکمیل نمودن اسناد حتماً به رهمنود اختصاصی در وبسایت وزارت امور خارجه آمریکا سر بزنید.

  63. سلام خسته نباشید،لطفا میشه راهنمایی کنید من جانم در خطراست باید کجا کیس بنویسم و برای کی ارسال کنم هیچی نمیدانم ?

    1. سلام دوست عزیز
      مجله مهاجرت یک سایت اطلاع رسانی در زمینه مهاجرت بوده و هیچگونه خدماتی در زمینه پناهندگی به هموطنان ارائه نمی دهد.
      با تشکر از همراهی شما

    1. سلام دوست عزیز
      قسمت چگونه کیس پناهندگی بسازیم در همین مطلب را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا