مهاجرتویزای ازدواج

ویزای ازدواج نروژ، شرایط مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج در نروژ

ویزای ازدواج در نروژ یکی از روشهای مهاجرت به نروژ می باشد. مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج یکی از آسانترین و راحت ترین روش های مهاجرتی است. برای اینکه بتوانید از طریق این ویزا، اقامت این کشور را اخذ کنید باید با یک فردی که اقامت و تابعیت نروژ را اخذ کرده است ازدواج کنید. با ازدواج صوری نمی توانید اقامت و تابعیت این کشور را اخذ کنید. این کشور بسیار بر سر این موضوع (ازدواج صوری) حساس میباشد. در ادامه به بررسی کامل ویزای ازدواج نروژ، شرایط و قوانین آن، مزایا و معایب، ازدواج صوری، مدارک لازم جهت اخذ ویزا، شرایط اخذ اقامت و … می پردازیم.

شرایط  و قوانین ازدواج در نروژ

ازدواج در نروژ به دو صورت مذهبی و مدنی انجام می گیرد. اگر عروسی شما به صورت مذهبی برگزار شود باید توسط دولت یک مجوز برای مراسمتان دریافت کنید. شما باید قبل از مراسم ازدواجتان به مدت 2 سال یکدیگر را به صورت  کامل شناخته باشید. بعد از ازدواج باید از اداره ثبت ملی این کشور مدرک ازدواج(سند ازدواج) را دریافت کنید. برای ازدواج در این کشور حداقل باید سن 18 سال را داشته باشید.

البته لازم به ذکر است در صورتی که سن شما زیر 18 سال است میتوانید با رضایت خانواده ازدواج کنید. جالب است بدانید از سال 2009 میلادی ازدواج با همجنس خود در این کشور مجاز شده است. شما جهت ازدواج در این کشور در همان ابتدا نیاز به اقامت ندارید و می توانید با ویزای توریستی یا یک مجوز اقامت، به این کشور مهاجرت کنید. ازدواج شما باید به صورت قانونی و رسمی باشد.

اگر شما قصد دارید با ازدواج صوری به این کشور مهاجرت کنید و اقامت این کشور را اخذ کنید بهتر است بدانید که با این روش نمی توانید موفق به اخذ اقامت دائم شوید. دولت این کشور با ازدواج صوری مخالف می باشد و با آن دسته افرادی که ازدواج صوری میکنند برخورد جدی می شود. لازم به ذکر است اگر ازدواج قبلی داشته اید باید گواهی فوت یا گواهی طلاق را به دولت این کشور ارائه دهید. از طرف دیگر همسر نروژی شما باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشد تا بتواند هزینه و مخارج زندگی را بپردازد.

مزایای ویزای ازدواج در نروژ

ویزای ازدواج مانند سایر ویزاها دارای مزایای فراوانی می باشد. شما با اخذ اقامت و تابعیت این کشور از طریق ویزای ازدواج میتوانید از حقوق شهروندان این کشور بهره مند شوید.

مزایای ویزای ازدواج در نروژ عبارتند از:

  • می توانید در این کشور مشغول به کار شوید.
  • با اخذ این ویزا میتوانید به مدت 6 ماه به خارج از کشور سفر کنید
  • با اخذ ویزای نامزدی نمیتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید و باید بابت اخذ اقامت دائم ویزای ازدواج را دریافت کنید.
  • با اخذ ویزای ازدواج میتوانید به طور رایگان در این کشور مشغول به تحصیل شوید.
  • بعد از گذشت مدتی میتوانید تابعیت این کشور را اخذ کنید.

مدارک مورد نیاز

شما جهت اخذ اقامت دائم نروژ باید یک ازدواج رسمی و واقعی با همسرتان داشته باشید. سپس باید رسمی بودن رابطه خودتان را به دولت این کشور ثابت کنید. جهت اثبات این موضوع باید مدارک شما کامل و منطقی و درست باشد تا بتوانید به راحتی اقامت دائم اخذ کنید. شما باید مدارک مورد نیاز جهت اخذ این ویزا جمع آوری کنید سپس باید این مدارک را ترجمه کنید سپس به سفارت نروژ تحویل دهید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزا عبارتند از:

  1. شناسنامه و کارت ملی
  2. پاسپورت معتبر
  3. گواهی تمکن مالی
  4. حساب بانکی مشترک
  5. مدارک و اسنادی شامل عکس خانوادگی و اسناد و …(جهت اثبات رابطه)
  6. مدرک زبان
  7. اخذ ویزا
  8. اسناد و مدارک ازدواج
  9. مدارک و سوابق کاری همسر(شخص اسپانسر)
  10. گواهی عدم سوء پیشینه
  11. گواهی تاهل( گواهی فوت یا گواهی طلاق)
  12. تکمیل فرم Q-0150
  13. تکمیل فرم Q-0151
  14. تکمیل فرم Q-0160

ویزای نامزدی

ویزای نامزدی برای امور و مراسمات ازدواج و آشنایی به افراد ارائه می گردد. مدت اعتبار ویزای نامزدی 6 ماه است. شما با اخذ این ویزا می توانید به این کشور مهاجرت کنید. البته لازم به ذکر است با اخذ ویزای نامزدی موفق به دریافت اقامت دائم نمی شوید. در این مدت 6 ماهه باید تمامی کارهای ازدواجتان را انجام دهید. ویزای نامردی یکی از راه های مهاجرت به این کشور با اقامت موقت می باشد. در مدت زمان 6 ماه باید تمامی کارهای ذکر شده در زیر را انجام دهید.

  • دریافت نامه معتبر جهت تاییدیه ازدواج 
  • دریافت گواهی رسمی از اداره ثبت امور ملی ازدواج
  • ارسال مدارک و اسناد ازدواج
  • بعد از ازدواجتان و یک ماه قبل از اینکه تاریخ ویزا به پایان برسد جهت اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

ازدواج صوری

همانطور که در بالا بیان کردیم  شما جهت اخذ اقامت دائم باید ازدواج رسمی و قانونی با همسرتان داشته باشد. با ازدواج صوری نمی توانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. دولت این کشور بر روی این موضوع بسیار سختگیر و حساس می باشد. شما باید برای اثبات رابطه واقعیتان مدارک و اسنادی مانند: عکس، سند ازدواج، داشتن فرزند، حساب بانکی مشترک و … را به دولت ارائه دهید. پس با ازدواج صوری نمی توانید اقامت دائم را  اخذ کنید و باید با ارائه مدارکی رابطه رسمی خودتان را به دولت ثابت کنید.

شرایط اخذ اقامت

زمانی که شما با همسر نروژی خود ازدواج کرده اید باید برای اخذ اقامت دائم این کشور به اداره مهاجرت نروژ درخواست دهید. بعد از 7 سال اقامت در این کشور می توانید تابعیت این کشور را اخذ کنید. بهتر است بدانید برای اینکه اقامت و تابعیت این کشور را اخذ کنید نیازی به ازدواج در خاک این کشور نیست اما باید رابطه شما و همسرتان رسمی و قانونی باشد.

جهت اخذ اقامت و پاسپورت را دریافت کنید باید از شرایط زیر برخوردار باشید.

  • پایدار بودن رابطه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • قبولی در آزمون شهروندی
  • داشتن مدرک زبان نروژی( سطح A2)

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه می گیریم که یکی از آسانترین و راحت ترین راه مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج و اخذ ویزای ازدواج می باشد. با اخذ این ویزا می توانید اقامت و تابعیت این کشور را اخذ کنید. البته لازم به ذکر است شما باید با شخصی که اقامت و تابعیت این کشور را اخذ کرده است ازدواج کنید.

از سوی دیگر ازدواج شما باید رسمی و قانونی باشد تا موفق به اخذ اقامت دائم شوید. این کشور با ازدواج صوری بسیار مخالف است و با افرادی ازدواج صوری کردند برخود جدی می شود. شما میتوانید ویزای نامزدی به مدت اعتبار 6 ماه جهت آشنایی و انجام مراسمتان اخذ کنید.

12 دیدگاه

  1. من یه دختر ۲۳ ساله هستم و میخوام با یه پسر نروژی که ۲ ساله همو می‌شناسیم ازدواج کنم. اقامت نروژ از طریق ازدواج به چه صورت است؟ چقدر زمان میبره تا اقامت بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      یکی از شرایط مهم جهت اخذ ویزا و اقامت نروژ داشتن رابطه رسمی و قانونی با همسرتان است. در صورت داشتن رابطه قانونی، میتوانید بعد از گذشت 3 سال اقامت دائم و بعد از گذشت 7 سال تابعیت این کشور را دریافت نمایید.
      با تشکر از همراهی شما

    2. سلام من ازدواجم رسمی و میخواهم زودتر کارمون جور بشه مثلا اگه دعوت نامه واسم بفرسته چه مدت طول میکشه و چجوری اونجا کاری کنیم که بعد اتمام مهلت دعوت نامه برنگردم و کارم دائمی بشه

      1. سلام دوست عزیز
        باید با یک فردی که اقامت و تابعیت نروژ را اخذ کرده است ازدواج کنید. با ازدواج صوری نمی توانید اقامت و تابعیت این کشور را اخذ کنید.

  2. سلام مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج در نروژ بهترین راه مهاجرت به این کشور هست؟ یعنی راه های دیگر خیلی سخت و زمان بر هستن درسته ؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر . بهترین راه مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج در نروژ نمی باشد. بلکه شما باید با توجه به شرایط و موقعیت خودتان اقدام نمایید.

  3. سلام روزبخیر
    من یک خانم ایرانی هستم که یکسال و ۲ماه پیش با یک پسر نروژی ازدواج کردم، و داریم زندگی میکنیم، در ایران ازدواج کردیم و اینجا زندگی میکنیم در حال حاضر، ولی میخوام اقدام کنم برای اینکه به نروژ سفری داشته باشیم و اگر اونجا تونستیم زندگیه بهتری باهم بسازیم دائما اونجا باشیم،
    ولی باوجود اینکه مطالب سایتتون رو خوندم هنوز مطمین نیستم برای ثبت ازدواج در نروژ دقیقا چکار باید بکنیم، که بشه سفر کرد
    لطف میکنید اگر راهنماییم کنید تا اطلاعات دقیقتری داشته باشم،
    تشکر.

    1. سلام دوست عزیز
      شما بایدمدارک لازم ( سناد و مدارک ازدواج، مدارک و سوابق کاری همسر(شخص اسپانسر)، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی تاهل( گواهی فوت یا گواهی طلاق)
      ، تکمیل فرم Q-0150، تکمیل فرم Q-0151، تکمیل فرم Q-0160 ) مبنی بر واقعی بودن ازدواج خود را جمع اوری و ترجمه کرده و به سفارت نروژ تحویل دهید.

  4. سلام وقت بخیر
    من تابستان ۲۰۲۰ با مردی که ایرانیه ولی نزدیک به ۲۰ ساله نروژ هستن و پاسپورت نروژ دارن در ترکیه ازدواج کردم، الان ی بچه ۹ ماهه دارم،با وجود اینکه وکیل داشتن هنوز ازدواجمون رو نروژ ثبت نکردن، نوبت سفارت داشتم اونجا بهم گفتن هنوز ثبت نشده ولی گفتن همه مدارک درست هست، بعد از ثبت ازدواج زمان زیادی طول میکشه تا بهم ویزا بدن؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای اقامت از طریق ازدواج در نروژ باید ابتدا ازدواج رسمی خود را ثبت و با اسناد و مدارک لازم آن را به سفارت نروژ ثابت نمایید. می توانید از ویزای نامزدی 6 ماهه استفاده کنید و در این مدت 6 ماه باید کارهای مربوط به ازدواجتان را انجام دهید. اما در حالت کلی اگر مدارک کامل باشد و ازدواج ثبت شده باشد این پروسه 14 روز طول خواهد کشید.

  5. درود و خسته نباشید من چند ماهی هست با دختری نروژی اشنا شدم و تصمیم گرفتیم باهم ازدواج کنیم میخاستم اگه امکانش باشه راهنمایی کنید چگونه میتوانم از طریق ازدواج به نروژ برم و اینکه تمکن مالی ضروری میباشد برای این نوع مهاجرت به نروژ؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      باید با فردی ازدواج کنید که اقامت و تابعیت نروژ را دارد و ازدواج نباید صوری باشد. باید با مدارک و اسناد کامل رسمی بودن ازدوجتان را به سفارت این کشور اثبات نمایید .ازدواج در این کشور به 2 صورت می باشد: ازدواج در کلیسا و ازدواج مدنی. متقاضی باید گواهی دریافت نماید که نشان دهد هیچ مانع و محدودیتی برای ازدواج در این کشور ندارد. اعتبار گواهی برای مدت 4 ماه می باشد. شرایط دیگری که برای مهاجرت از طریق ازدواج در نروژ وجود دارد این است که متقاضیان باید به مدت 2 سال قبل از ازدواج با یکدیگر رابطه داشته باشند و باید این موضوع را اثبات نمایند. گواهی تمکن مالی هم نیاز است تا فرد اثبات نماید که توانایی پرداخت هزینه های خود و همسرش را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا