مهاجرتویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی استرالیا، معرفی بهترین رشته های تحصیلی

یکی دیگر از روشهای مهاجرت به استرالیا، اخذ ویزای تحصیلی استرالیا است. سالانه افراد زیادی به قصد تحصیل در استرالیا به این کشور مهاجرت میکنند. کشور استرالیا دارای سیستم آموزشی عالی و پیشرفته ای می باشد در نتیجه کشوری مناسبی برای ادامه تحصیل می باشد.

شما برای اخذ ویزای تحصیلی باید یکسری شرایط برخوردار باشید تا بتوانید ویزای تحصیلی استرالیا را اخذ کنید. جالب است بدانید که کشور استرالیا از دانشگاه های برتر جهان تشکیل شده است. اگر شما علاقه به تحصیل دارید استرالیا کشور مناسبی برای ادامه تحصیل و پیشرفت می باشد.

لازم به ذکر است شما قبل از مهاجرت به استرالیا باید از طریق یکی از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی استرالیا پذیرفته شوید و برای شما دعوتنامه ای ارسال کنند. همچنین شما برای ویزای دانشجویی استرالیا باید از تمکن مالی برخوردار باشید. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی کامل و دقیق این ویزا بپردازیم.

شرایط و قوانین لازم جهت اخذ ویزا تحصیلی

شما برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا باید از یک سری شرایط که دولت استرالیا تعیین کرده است برخوردار باشید تا بتوانید این ویزا را اخذ کنید. یکی از شرایط تحصیل در استرالیا این است که  شما قبل از اینکه برای اخذ ویزا اقدام کنید باید از سوی یکی از دانشگاه ها و مراکز آموزشی دعوتنامه ای به عنوان مجاز بودن تحصیل شما در آنجا دریافت کنید سپس جهت اخذ ویزا اقدام کنید. 

همچنین شما باید در سیستم CRICOS دوره های آموزشی را ثبت نام کنید و شرکت کنید. این را هم بدانید که اگر خارج از استرالیا میخواهید در این دوره ها شرکت کنید باید تاییدیه هر دوره را برای استرالیا ارسال کنید زیرا فقط نامه پذیرش کافی نمی باشد. البته در برخی شرایط خاص نیاز به تاییدیه ثبت نام نیست.

دولت استرالیا موارد دیگری مانند هدف از تحصیل کردن، شرایط مالی، سابقه سفر و مهاجرت و شرایط تحصیلی و… را بررسی می کنند. شرایط مالی شما بسیار برای استرالیا مهم می باشد. شما باید با مدارک و شواهدی وضعیت مالی خودتان را به استرالیا ثابت کنید.

مدارک مورد نیاز

برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا باید مدارک مورد نیاز و تعیین شده از سوی استرالیا را جمع آوری کنید سپس آنها را ترجمه کنید و به اداره مهاجرت استرالیا تحویل دهید. البته این را بدانید برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا باید دو مرحله را سپری کنید. مرحله اول جهت اخذ پذیرش در مراکز آموزشی استرالیا می باشد. پس از تایید شدن مدارکتان از سوی دانشگاه های استرالیا، شما میتوانید برای اخذ ویزا استرالیا اقدام کنید.

در حالت کلی برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی استرالیا به مدارک زیر احتیاج دارید:

  • اصل مدرک دیپلم
  • اصل مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان 
  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • مدارک سوابق کاری
  • نامه پذیرش تحصیلی
  • شناسنامه و کارت ملی
  • مدرک زبان آیلتس
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • کارت پایان خدمت
  • سند ازدواج ( در صورت داشتن)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک جهت اثبات تمکن مالی
  • رسید پرداخت هزینه 

مدت زمان صدور و مدت اعتبار ویزا تحصیلی

مدت زمانی که برای صدور یک ویزای تحصیلی به طول می انجامد ممکن است بین 3 الی 4 هفته باشد. این را هم بدانید به علت دلایلی مانند نقص مدارک و یا درخواست آفیسر برای دریافت مدارک بیشتر از متقاضی، ممکن است زمان صدور ویزای شما طولانی تر شود.

در حالت کلی اعتبار ویزای تحصیلی استرالیا 5 سال می باشد ولی اعتبار ویزای تحصیلی با مدت تحصیل شما وابسته می باشد. ویزای تحصیلی برای مدارس، مقطع کارشناسی و مقطع ارشد تا 2 ماه بعد از تموم شدن دوره تحصیلی شما اعتبار دارد. برای مقاطع ارشد و دکتری تا 6 ماه پس از اتمام دوره تحصیلی اعتبار دارد. 

هزینه اخذ ویزای تحصیلی و زندگی

مسئله مهم برای افرادی که میخواهند به استرالیا مهاجرت کنند هزینه می باشد. به طور کلی هزینه اخذ ویزا به شرح زیر است:

  • اخذ ویزا برای شخص متقاضی 620 دلار استرالیایی می باشد.
  • افرادی که به عنوان همراه و دارای سن 18سال به بالا می باشد 460 دلار می باشد.
  • افراد دارای سن 18 سال به پایین 150 دلار می باشد.

هزینه تحصیل در استرالیا به عواملی مانند مقطع و رشته و دانشگاه بستگی دارد. جالب است بدانید کسی که اقامت دائم استرالیا را دارد هزینه ای برای تحصیل پرداخت نمی کند. در اینجا به برخی از هزینه های تحصیل در استرالیا می پردازیم.

  • دبستان : 7/800 تا 30/000 دلار
  • دبیرستان: 4/000 تا 22/000
  • کالج: 10/000 تا 20/000
  • کارشناسی:10/000 تا 25/000
  • ارشد: 15/000 تا 30/0000
  • دکتری: 14/000 تا 35/000
  • هزینه  گاز، برق، آب و …: 200 تا 800 
  • هزینه مواد غذایی:400 تا 1200
  • هزینه حمل و نقل: 60 تا 200 

اسامی دانشگاه های برتر

همانطور که در بالا ذکر کردیم استرالیا از سیستم آموزشی عالی و از دانشگاه های برتر جهان تشکیل شده است. جالب است بدانید که هر ساله افراد زیادی برای ادامه تحصیل به استرالیا مهاجرت می کنند.

کشور استرالیا بعد از آمریکا و انگلیس جزو کشورهایی بوده است که بیشترین مهاجر برای ادامه تحصیل جذب کرده است. استرالیا دارای 43 دانشگاه می باشد که از بین این 43 دانشگاه، 8 دانشگاه این کشور دارای رتبه برتر در کل جهان می باشند. برخی از دانشگاه های برتر استرالیا عبارتند از:

  1. دانشگاه ملی استرالیا
  2. دانشگاه سیدنی
  3. دانشگاه موناش
  4. دانشگاه ولونگونگ
  5. دانشگاه وسترن

بیشتر بخوانید: رتبه بندی بهترین دانشگاه های استرالیا

مزیت های مهم ویزای تحصیلی 

شما با مهاجرت تحصیلی به استرالیا و اخذ اقامت می توانید خانوادتان را به عنوان همراه خود ببرید. شما می توانید در دوره های CRICOS استرالیا شرکت کنید. همینطور می توانید در زمان تحصیل مشغول به کار شوید و به مدت 20 ساعت در هفته کار کنید.

شما با اخذ ویزای تحصیلی می توانید بعدها در صورت به پایان رسیدن اعتبار ویزا به علت دلایلی مانند تحصیل، کار و … اقامت خود را تمدید کنید. شما با اخذ ویزای تحصیلی استرالیا می توانید 90 روز قبل از دوره های تحصیلی به استرالیا بروید و به دنبال محل زندگی خود باشید.

اگر شما به مدت 2 سال در استرالیا تحصیل کرده باشید بعد از به اتمام رسیدن تحصیلتان به شما یک ویزای 18 ماهه می دهند که شما میتوانید در این 18 ماه به دنبال کار باشید. با اخذ این ویزا شما امکان این را هم دارید که اقامت دائم استرالیا را اخذ کنید.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا

اکثر افراد که قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارند علاقه زیادی به بورسیه تحصیلی دارند تا یکسری هزینه های تحصیل آنها کمتر شود. بورسیه در استرالیا بیشتر برای مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری می باشد که بیشتر برای مقطع دکتری بورسیه تحصیلی اخذ می کنند. البته این را هم بدانید که بورسیه هر یک از دانشگاه های استرالیا متفاوت می باشد.

ممکن است یک بورسیه کل هزینه های شما را بدهد ولی دیگری ممکن است بخشی از هزینه های شما را پرداخت کند. البته لازم به ذکر است افرادی که در استرالیا تابعیت و یا اقامت دائم دارند میتوانند از تحصیل رایگان استرالیا برخوردار شوند. در کل شرایط اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا بسیار سخت می باشد.

دانشگاه های استرالیا ممکن است هر سال یا هر ترم شرایط معینی را برای دانشجویان جهت اخذ بورسیه تحصیلی بگذارند و افراد میتوانند در آزمون های دانشگاه ها شرکت کنند و در صورت داشتن شرایط میتوانند بورسیه تحصیلی استرالیا را دریافت کنند.

اسامی برترین رشته های تحصیلی

در اینجا می خواهیم شما را با برترین رشته های تحصیلی در استرالیا آشنا کنیم تا بتوانید به راحتی با توجه به شرایط و علایق خود و انتخاب بهترین رشته های تحصیلی به سمت مسیر درستی بروید. در کشور استرالیا رشته هایی مانند:

  • مهندسی و فناوری
  • مدیریت
  • حسابداری
  • مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • آموزش
  • پزشکی
  • دندانپزشکی و … به عنوان برترین و بهترین رشته های تحصیلی استرالیا می باشد.

ویزای تحصیل در مدارس

تحصیل در مدارس استرالیا به مدت 13 سال طول می کشد. جالب است بدانید تا سن 16 سالگی تحصیل برای تمامی دانش آموزان اجباری می باشد. مدارس استرالیا شامل دولتی و غیر دولتی است. سیستم آموزشی استرالیا سعی بر این دارد که علاوه بر درس، مهارت های دیگر، طرز زندگی کردن و … را به افراد آموزش دهند. 

دانش آموزان پس از گذراندن مقاطع تحصیلی در سال های آخر دبیرستان با شرکت در آزمون و کسب نمره خوب و موفقیت در آزمون، یک گواهینامه اخذ می کنند. جالب است بدانید این گواهینامه برای تمامی دانشگاه های استرالیا، مراکز فنی و حرفه ای و … معتبر و ارزشمند می باشد.

ویزای تحصیل در لیسانس

شما برای مدرک لیسانس در استرالیا، باید مدرک دیپلم یا همان مدرک پیش دانشگاهی را داشته باشید. البته لازم به ذکر است علاوه بر این مدارک شما باید مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 را کسب کنید. همانطور که در بالا ذکر کردیم در استرالیا دانشگاه های برتر وجود دارد که شما میتوانید در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوید.

لازم به ذکر است دانشگاه های استرالیا، دانشجوهای خود را در مقطع لیسانس(کارشناسی) مورد بررسی قرار می دهند. دانشجویانی که معدل آنها پایین باشد و از نظر زبان انگلیسی سطح خوب و رضایتمندی از نظر دانشگاه ها نداشته باشند باید در دوره های Foundation ثبت نام و شرکت کنند.

این مقطع به مدت 4 سال طول می کشد و هزینه دوره کارشناسی با توجه به رشته و دانشگاه متفاوت می باشد.

ویزای تحصیل در فوق لیسانس

شما برای مدرک فوق لیسانس حتما مدرک لیسانس را اخذ کرده باشید. علاوه بر مدرک لیسانس باید مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 6.5 را هم اخذ کنید تا بتوانید مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی ارشد شوید. شما در حین تحصیل در این مقطع میتوانید به صورت بی نهایت کار کنید. با تحصیل کردن در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های استرالیا بعدها به راحتی می توانید وارد مقطع دکتری شوید.

ویزای تحصیل در دکتری

شما برای تحصیل در دوره دکتری استرالیا، علاوه بر مدارک دیپلم، کارشناسی و … باید یک رزومه علمی بسیار عالی را ارائه دهید. علاوه بر مدارک تحصیلی و رزومه علمی شما باید مدرک آیلتس با حداقل نمره 7 را کسب کرده باشید.لازم به ذکر است که بدانید شما برای تحصیل در دوره دکتری استرالیا باید استاد راهنما، شما را برای تحصیل در این دوره تایید کند.

مدت تحصیل دوره دکتری در استرالیا به مدت 3 سال می باشد. برخی افراد با توجه به رزومه علمی خود و پروژه و فعالیت هایی که انجام می دهند می توانند بورسیه تحصیلی دکتری را اخذ کنند.

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه می گیریم کشور استرالیا از سیستم آموزشی خوب و پیشرفته ای تشکیل شده است. کشور استرالیا از لحاظ سیستم آموزشی دارای رتبه هشتم در جهان می باشد. همچنین استرالیا از دانشگاه های برتر جهان تشکیل شده است. لازم به ذکر است با توجه به اقتصاد خوب استرالیا و درصد پایین نرخ بیکاری موقعیت های شغلی فراوانی در استرالیا برای افراد وجود دارد.

دانشجویان میتوانند در حین تحصیل به صورت نیمه وقت( 20 ساعت در هفته) مشغول به کار شوند. جالب است بدانید در کل دنیا 30 شهر دارای سیستم آموزشی پیشرفته می باشد و برای تحصیل مناسب هستند که از این 30 شهر، 5 شهر در کشور استرالیا قرار دارد.

شما علاوه بر این مزیت ها میتوانید شخصی را به عنوان همراه به استرالیا ببرید. به همین دلایل افراد زیادی علاقه زیادی به مهاجرت تحصیلی استرالیا دارند. شما قبل از مهاجرت باید توسط یکی از دانشگاه های استرالیا پذیرش شوید و برای شما دعوتنامه ارسال کنند. پس اگر به تحصیل در استرالیا علاقه دارید و شرایط تحصیل در استرالیا را دارید می توانید ویزای تحصیلی را اخذ کنید و به استرالیا مهاجرت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا