مهاجرتویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی فرانسه، معرفی بهترین دانشگاه های فرانسه

ویزای تحصیلی فرانسه جزو یکی از روشهای مهاجرت به فرانسه و اخذ اقات دائم میباشد. کشور فرانسه جزو یکی از کشورهای برتر از لحاظ سیستم آموزشی به حساب می آید. در این کشور دانشگاه های برتر با سیستم آموزشی عالی تاسیس شده است. فرانسه کشور مهاجرپذیر به حساب می آید.

سالانه افراد زیادی برای تحصیل در فرانسه به این کشور مهاجرت میکند. بهتر است بدانید در کشور فرانسه تحصیل رایگان نمی باشد اما هزینه تحصیل کم میباشد. مدرک تحصیلی فرانسه دارای ارزش و اعتبار بالایی میباشد.

دانشگاه های فرانسه در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو میپذیرد. دانشجویان مهاجر در فرانسه از دانشگاه ها تقاضا داشتند که تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه پیشرفت کند. جالب است بدانید که در دانشگاه های فرانسه تحصیل به زبان انگلیسی پیشرفت بسیاری کرده است.

دومین مقصد برای تحصیل دانشجویان جهان کشور فرانسه میباشد. شما در هنگام تحصیل در فرانسه میتوانید به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوید. با ما همراه باشید که در ادامه به بررسی ویزای تحصیلی فرانسه، شرایط و قوانین ویزا، مزیت ویزای تحصیلی و … بپردازیم. 

شرایط و قوانین اخذ ویزا

در کشور فرانسه دانشگاه ها به دو دسته دولتی و غیردولتی تقسم شده است. در دانشگاه های دولتی که هزینه تحصیل رایگان میباشد حتما باید مدرک زبان فرانسوی داشته باشید. اما در دانشگاه های غیردولتی میتوانید با مدرک زبان انگلیسی هم مشغول به تحصیل شوید.

بهتر است بدانید در کشور فرانسه از دانشجویان مهاجر آزمون زبان گرفته می شود. در صورتی که شما در این آزمون نمره خوبی کسب کنید میتوانید در فرانسه مشغول به تحصیل شوید. شما برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه باید نامه قبولی این آزمون و مدرک زبان معتبر داشته باشید.

شما برای اخذ ویزا تحصیلی به مدرک فرانسوی با حداقل نمره B1 و به مدرک IELTS با نمره 6 نیاز دارید. البته لازم به ذکر است شما با توجه به دانشگاهی که در آن می خواهید ادامه تحصیل دهید باید مدرک مورد نیاز آن دانشگاه را ارائه دهید. شما برای تحصیل در فرانسه نیاز به مدارک تحصیلی مقاطع قبلیتان دارید.

شما در هر رده سنی که باشید میتوانید برای تحصیل در فرانسه اقدام کنید. البته لازم به ذکر است هر چه سن شما کمتر باشد راحت تر میتوانید ویزای تحصیلی اخذ کنید. این را بدانید که داشتن مدرک زبان برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه بسیار مهم میباشد. در هنگام تحصیل در فرانسه میتوانید مشغول به کار شوید و نزدیک به 20 ساعت در هفته کار کنید.

مزیت های مهم ویزای تحصیلی

“ویزای تحصیلی فرانسه” از مزیت های مختلفی برخوردار است. یکی از مزیت های اخذ این ویزا این میباشد که بعد از گذشت 5 سال میتوانید اقامت دائم فرانسه را اخذ کنید. هزینه تحصیل در فرانسه نسب به سایر کشورها گران نمیباشد. فرانسه از دانشگاه های دولتی برخوردار است که میتوانید به صورت رایگان در آنجا تحصیل کنید.

یکی دیگر از مزایای این ویزا این میباشد که شما در هنگام تحصیل میتوانید مشغول به کار شوید. از طرف دیگر تحصیل در فرانسه با دو زبان فرانسوی و انگلیسی ارائه میگردد. شما در هنگام تحصیل یک کمک هزینه ای برای زندگی و مسکن از دولت فرانسه دریافت میکنید. همینطور از حمل و نقل های عمومی رایگان با برخورداری از کارت دانشجویی میتوانید استفاده کنید.

هزینه تحصیل و زندگی

یکی از مسائل مهم برای افرادی که ویزای تحصیلی فرانسه را اخذ میکنند مسئله هزینه های تحصیل و هزینه زندگی میباشد.  البته لازم به ذکر است با توجه به تغییرات هزینه و نرخ ارز نمیتوان قیمت دقیقی را بیان کرد ولی به طور میانگین هزینه تحصیل و زندگی در فرانسه به صورت زیر است.

به این نکته توجه کنید که هزینه های تحصیل در فرانسه با توجه دانشگاه ها و مقاطع مختلف متفاوت میباشد. هزینه تحصیل در مدارس دولتی این کشور بین 1/500 تا 2/500 یورو و هزینه تحصیل در مدارس بین المللی بین 20/000 تا 45/000 یورو در سال میباشد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی 2/770 یورو میباشد. هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس 3/770 میباشد. جالب است بدانید در مقطع دکتری برای دانشجویان ماهیانه کمک هزینه ای پرداخت میکنند. هزینه تحصیل در دکتری 380 یورو میباشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه بین 8/000 تا 30/000 یورو میباشد.

علاوه بر هزینه های تحصیل در فرانسه باید مبلغی نزدیک به 600 تا 1/100 یورو بابت هزینه های زندگی بپردازید. هزینه زندگی در کشور فرانسه با توجه به شهرهای مختلف فرانسه متفاوت میباشد. هزینه خوابگاه های دانشجویی بین 200 تا 400 یورو میباشد. اگر قصد دارید آپارتمانی اجاره کنید هزینه اجاره بین 450 تا 800 یورو میباشد.

مدارک مورد نیاز

برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه باید یکسری مدارک مورد نیاز را تهیه کنید. سپس آنها را به سفارت فرانسه تحویل دهید. لازم به ذکر است بدانید که شما باید این مدارک را به زبان فرانسوی ترجمه کنید و سپس ارائه دهید. پس از گذشت 2 ماه و بررسی مدارک و درخواستتان نتیجه نهایی را بیان میکنند. در زیر به مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه اشاره میکنیم.

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه و کارت ملی
  • تکمیل فرم درخواست
  • عکس
  • گواهی تمکن مالی
  • نامه پذیرش  تحصیلی از دانشگاه
  • پرداخت هزینه ویزا
  • بیمه
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان فرانسوی یا انگلیسی
  • کپی CV
  • رزومه
  • رسید پرداخت هزینه اخذ ویزا( هزینه درخواست ویزا 99 یورو میباشد)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • انگیزه نامه

مراحل دریافت ویزا

برای اخذ ویزا تحصیلی فرانسه باید یکسری مراحل را طی کنید تا بتوانید این ویزا را اخذ کنید. شما میتوانید از دو روش سفارت فرانسه یا از طریق VFS GLOBAL اقدام کنید. البته اکثر افراد بیشتر از طریق سفارت فرانسه برای اخذ ویزای خود اقدام میکنند. شما ابتدا باید مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.

سپس باید به صورت آنلاین در سایت سفارت فرانسه اکانت شخصی بسازید و از آنجا برای درخواست ویزا اقدام کنید. شما در این سایت باید هدف خود را برای اخذ ویزای تحصیلی بیان کنید. باید اطلاعات شخصی خود را به طور دقیق در سایت وارد کنید. در این صورت برای شما در سفارت فرانسه پرونده ای تشکیل میشود.

سپس بعد از بررسی مدارک و اطلاعات برای شما وقت مصاحبه تعیین میکنند. در روز مصاحبه با شما مصاحبه میکنند و کارهای انگشت نگاری را انجام میدهند. پس از انجام دادن تمامی این مراحل و ارائه مدارک میتوانید از طریق سایت سفارت نتیجه درخواست ویزا خودتان را پیگیری کنید.

اسامی دانشگاه های برتر

اگر شما قصد ادامه تحصیل در کشور فرانسه دارید بهتر است اطلاعات کافی در مورد دانشگاه های برتر و مورد تایید فرانسه را بشناسید. همانطور که در بالا ذکر کردیم بهتر است بدانید که کیفیت سیستم آموزشی فرانسه بسیار عالی میباشد. دانشگاه های برتر فرانسه در جهان عبارتند از:

  1. دانشگاه سوربن
  2. دانشگاه گرونوبل آلپ
  3. دانشگاه پلی تکنیک پاریس
  4. دانشگاه لویی پاستور
  5. دانشگاه استراسبورگ
  6. دانشگاه PSL
  7. دانشگاه بوردو
  8. دانشگاه UPMC (پیر و کوری ماری)

بیشتر بخوانید: رتبه بندی بهترین دانشگاه های فرانسه

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی

کشور فرانسه برای دانشجویانی که قصد دارند مشغول به تحصیل شوند بورسیه تحصیلی در نظر گرفته است. این بورسیه های تحصیلی برای مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه میشود. شما برای اینکه بتوانید بورسیه تحصیلی فرانسه را اخذ کنید باید دارای مدارک تحصیلی و رزومه خوبی باشید.

همینطور شما باید از مقالات بین المللی معتبر خوب برخوردار باشید. شما باید از نظر بار علمی بسیار قوی باشید. علاوه بر این موارد باید دارای مدرک زبان آیلتس با نمره 7 باشید. لازم به ذکر است بدانید افرادی که بورسیه میشوند تمام هزینه های تحصیل آنها رایگان نمیباشد بلکه دولت فرانسه بخش زیادی از هزینه های تحصیل شما را میپردازد.

تحصیل پزشکی

برای تحصیل در رشته پزشکی در کشور فرانسه باید در آزمون ورودی فرانسه شرکت کنید. البته شما سال اول دانشگاه را به دلیل درس های مشترکی که با سایر رشته ها دارید میخوانید. برای تحصیل در سال دوم از شما آزمون ورودی گرفته میشود. اگر در این آزمون قبول شوید و نمره خوبی کسب کنید میتوانید در رشته پزشکی مشغول به تحصیل شوید.

هر دانشجو فرصت 2 بار شرکت در این آزمون ها را دارد. تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه به مدت 6 سال طول میکشد. پس از گذشت این 6  سال شما باید طرح اجباری کشور فرانسه را انجام دهید. شما باید به مدت 3 سال در طرح کارآموزی در مرکز درمان و بیمارستان ها به عنوان کارآموز مشغول شوید. برای رشته دندانپزشکی هم باید به مدت 6 سال تحصیل کنید.

در رشته دندانپزشکی شما بعد از گذراندن 2 سال از تحصیل در آزمون ورودی شرکت میکنید. بهتر است بدانید که تحصیل در رشته های پزشکی در فرانسه فقط به زبان فرانسوی تدریس میشود. همانطور که میدانید مدت دوره ی تحصیلی در رشته های مختلف متفاوت میباشد. در زیر به برخی از رشته های پزشکی و مدت تحصیل آنها اشاره میکنیم.

  • پزشک عمومی: 4 الی 6 سال
  • دندانپزشکی: 5 الی 6 سال
  • داروسازی: 5 الی 6 سال
  • دامپزشکی 6 سال
  • پرستاری: 3 الی 4 سال
  • فیزیوتراپی: 3 الی 4 سال

ویزای تحصیل در مدارس

همانطور که در بالا ذکر کردیم کشور فرانسه دارای سیستم آموزشی قوی و پیشرفته میباشد. در این کشور مدارس و دانشگاه های برتر و خوبی تاسیس شده است. مدارس در فرانسه به دو صورت دولتی و غیردولتی هستند. پیش دبستانی در کشور فرانسه اجباری نمیباشد.

تحصیل در مدارس فرانسه از دوره دبستان شروع میشود. دوره دبستان از سن 6 تا 11 سالگی میباشد و مدت تحصیل در این دوره 5 ساله میباشد. مقطع دبیرستان در فرانسه دو بخش است.

دوره اول برای افرادی که سن 11 تا 15 سال را دارند میباشد. دوره دوم از سن 15 سالگی تا 18 سالگی را شامل میشود. تحصیل در مدارس دولتی فرانسه به صورت رایگان میباشد ولی به زبان فرانسوی تدریس میکنند. در مدارس غیردولتی باید شهریه تحصیل را بپردازید ولی به زبان انگلیسی تدریس میکنند.

ویزای تحصیل در لیسانس

تحصیل در کشور فرانسه در مقطع کارشناسی به مدت 3 الی 4 سال به طول می انجامد. لازم به ذکر است که برای تحصیل در مقطع لیسانس باید از مدرک دیپلم برخوردار باشید. در مقطع لیسانس در فرانسه باید 180 واحد درسی را پاس کنید. شما برای تحصیل در این مقطع در فرانسه باید از مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6 برخوردار باشید.

شما در حین تحصیل میتوانید  به مدت 20 ساعت مشغول به کار شوید. بهتر است بدانید اگر به زبان فرانسوی مسلط باشید و مدرک زبان فرانسوی داشته باشید میتوانید به صورت رایگان در دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوید. تقریبا هزینه تحصیل در مقطع لیسانس 2/770 یورو میباشد.

ویزای تحصیل در فوق لیسانس

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 الی 3 سال میباشد. شما برای تحصیل در مقطع لیسانس باید مدرک زبان آیلتس با نمره 6 تا 6.5 را داشته باشید. شما در هنگام تحصیل در این مقطع میتوانید به مدت 20 ساعت مشغول به کار شوید.

لازم به ذکر است برای تحصیل در فوق لیسانس باید مدارک تحصیلی قبل از این دوره مانند مدرک لیسانس و مدرک دیپلم را داشته باشید. شما در سال اول این مقطع باید تمامی واحدهای درسی را سپری کنید.

بعد از گذراندن تمامی واحدها باید به مدت 40 الی 60 روز به صورت کارآموزی در جایی مشغول شوید. در سال دوم تحصیل باید مقاله و تحقیق و پروژه های عملی ارائه دهید. پس از گذراندن این دوره هم باید به مدت 40 الی 60 روز به صورت کارآموزی مشغول به کار شوید. تعداد واحدهای درسی مقطع فوق لیسانس در فرانسه 120 واحد میباشد.

ویزای تحصیل در دکتری

تحصیل در مقطع دکتری فرانسه ممکن است 3 الی 5 سال طول کشد. برای تحصیل در مقطع دکترا باید مدارک تحصیلی قبل از این دوره را داشته باشید و مدرک فوق لیسانس شما باید معتبر باشد. علاوه بر اینها برای تحصیل در دکتری فرانسه باید دارای رزومه تحصیلی خوب و مقالات بین المللی باشید.

لازم به ذکر است که اخذ پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در فرانسه سخت میباشد. شما باید از سوی دانشگاه های فرانسه پذیرش شوید. باید برای تحصیل در مقطع دکتری یک حامی مالی داشته باشید. شما میتوانید در حین تحصیل در این دوره مشغول به کار تحقیقاتی شوید. جالب است بدانید که مقطع دکتری در فرانسه به زبان انگلیسی تدریس میشود. هزینه تحصیل در این مقطع نزدیک به 380 یورو میباشد.

سخن پایانی مجله مهاجرت

کشور فرانسه دارای سیستم آموزشی پیشرفته ای میباشد. دانشگاه های برتر و پیشرفته جهان در این کشور واقع شده است. شما در هنگام تحصیل میتوانید مشغول به کار شوید. بعد از گذشت 5 سال میتوانید اقامت دائم فرانسه را اخذ کنید. مراکز آموزشی این کشور به دو زبان فرانسوی و انگلیسی درس تدریس میشود.

اگر شما قصد دارید بورسیه تحصیلی شوید باید دارای نمره و معدل بالا باشید. علاوه بر معدل بالا باید دارای مقالات بین المللی و خوبی باشید. برای تحصیل پزشکی در فرانسه باید در آزمون ورودی شرکت کنید. شما باید در این آزمون نمره بالایی کسب کنید تا بتوانید در فرانسه در رشته پزشکی تحصیل کنید. فرانسه دارای مدارس دولتی و خصوصی میباشد.

مدارس دولتی در این کشور رایگان میباشد ولی به زبان فرانسوی تدریس میکنند. مقطع لیسانس به مدت 3 الی 4 سال طول میکشد. مقطع فوق لیسانس در فرانسه به مدت 2 الی 3 سال زمان میبرد و شما باید مقاله و پروژه های عملی ارائه دهید. مدت تحصیل دکتری ممکن است بین 3 الی 5 سال طول کشد و شما باید برای تحصیل در این دوره دارای رزومه تحصیلی قوی و خوبی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا