مهاجرتویزای سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری فرانسه + قوانین جدید + شرایط ویزای سرمایه گذاری فرانسه *2022*

بهتر است بدانید یکی دیگر از روشهای مهاجرت به فرانسه، اخذ ویزای سرمایه گذاری میباشد. هر ساله افراد زیادی برای سرمایه گذاری، به کشور فرانسه مهاجرت میکنند . کشور فرانسه دارای اقتصاد پیشرفته و پویایی میباشد. به همین دلیل افراد علاقه بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در این کشور را دارند.

کشور فرانسه این امکان را به افراد تاجر و ثروتمند داده است که بتوانند در این کشور سرمایه گذاری کنند. شما برای سرمایه گذاری در فرانسه باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید. بهتر است بدانید که ویزای سرمایه گذاری در فرانسه از انواع مختلفی تشکیل شده است.

شما متناسب با شرایط و امکاناتی که دارید می توانید یکی از روش های سرمایه گذاری در فرانسه انتخاب کنید. روش های سرمایه گذاری در فرانسه از طریق ثبت شرکت، خرید ملک، کارآفرینی امکان پذیر است.

جالب است بدانید که اگر تولید داخلی کشور افزایش یابد در نتیجه باعث پیشرفت کشور و افزایش سود شما میشود. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی کامل و دقیق ویزای سرمایه گذاری فرانسه، شرایط ویزای سرمایه گذاری فرانسه، قوانین، نکات مهم، مدارک لازم و … می پردازیم.

شرایط ویزای سرمایه گذاری فرانسه

بهتر است بدانید که در کشور فرانسه با اخذ ویزای سرمایه گذاری شما باید به مدت 5 سال در آنجا زندگی کنید تا بتوانید اقامت دائم فرانسه را اخذ کنید. با اخذ ویزای سرمایه گذاری فرانسه در ابتدا به شما اقامت یکساله ارائه میدهند و شما به 5 سال باید بعد از پایان یافتن اعتبار ویزا آن را تمدید کنید.

بعد از گذشت 5 سال به شما و اعضای خانوادتان به مدت 10 سال اقامت در فرانسه را میدهند. در این 10 سال شما مانند بقیه شهروندان فرانسه از تمامی حقوق کشور مانند تحصیل، مراکز بهداشتی و … برخوردار می شوید. شما بعد اخذ ویزای سرمایه گذاری و مهاجرت به فرانسه باید در کشور فرانسه یک حساب بانکی شخصی برای خود باز کنید.

زمانی که شرکت خود را در فرانسه تاسیس کردید باید مدارک خود را به دولت فرانسه ارائه دهید تا اقامت 1 ساله فرانسه را اخذ کنید. ویزای سرمایه گذاری از انواع دیگری مانند خرید ملک، کارآفرینی و خود حمایتی و … تشکیل شده است که هر یک از این روش ها شرایط و قوانین مختص به خود را دارند که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.

مدارک لازم ویزای سرمایه گذاری فرانسه

شما جهت اخذ این ویزا باید مدارک ذکر شده در زیر را جمع آوری کنید سپس آنها را ترجمه کرده و به اداره مهاجرت فرانسه تحویل دهید.

مدارک لازم عبارتند از:

  • شناسنامه و کارت ملی
  • پاسپورت معتبر
  • سند ازدواج( در صورت تاهل)
  • گواهی و مدارک مالی(جهت اثبات تمکن مالی)
  • رزومه و سابقه کاری
  • دو عدد عکس پرسنلی
  • فرم درخواست اخذ ویزا و اقامت
  • بیمه درمانی سفر
  • فیش حقوقی و قرارداد کاری
  • رسید و گردش حساب بانکی(جهت اثبات تمکن مالی)
  • مدرک زبان
  •  رسید پرداخت هزینه های ویزا

مزیت ویزای سرمایه گذاری فرانسه

همانطور که میدانید کشور فرانسه دارای امکانات و اقتصاد خوب و پویایی میباشد. ویزای سرمایه گذاری فرانسه دارای مزیت های مختلفی میباشد و به دلیل این مزیت ها و نکات مثبت سرمایه گذاران علاقه بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در فرانسه را دارند.

یکی از مزیت های سرمایه گذاری در فرانسه این است که شما ابتدا برای سرمایه گذاری در فرانسه باید حداقل مبلغ 300/000 یورو در حساب بانکی خود قرار دهید ولی این مبلغ برای همیشه در حساب شما باقی می ماند و هیچ وقت این پول از طرف کشور فرانسه مسدود نخواهد شد.

از دیگر مزیت های ویزای سرمایه گذاری در فرانسه عبارتند از:

  1. به مدرک زبان بالا نیاز ندارید
  2. شما میتوانید به تنهایی یا با داشتن شریک در فرانسه سرمایه گذاری کنید
  3. دریافت سود و درآمد بالا
  4. نباید از قبل در فرانسه اقامت داشته باشید.
  5. برخورداری از حقوق شهروندان فرانسه
  6. اخذ اقامت دائم به مدت 10 سال
  7. به همراه بردن اعضای خانواده
  8. دارای اقتصاد برتر و پیشرفته
  9. دارای شرکت های برتر جهان

معایب ویزای سرمایه گذاری فرانسه

تمامی ویزاها در تمامی کشورها دارای مزیت و معایب میباشد. همانطور که ویزای سرمایه گذاری در فرانسه دارای مزیت های فراوانی میباشد چند عیب هم دارد. ما در اینجا معایب ویزای سرمایه گذاری در فرانسه هم بیان میکنیم تا شما با اطلاعات کافی شروع به اقدام کارتان را بکنید.

یکی از معایبی که در این نوع ویزا وجود دارد این است که بین افراد سرمایه گذار تمایز اختلافاتی زیادی دیده میشود. از دیگر معایب سرمایه گذاری در این کشور این میباشد که پایتخت کشور فرانسه، شهر پاریس بسیار پیشرفته می باشد و دولت فرانسه توجه بسیار زیادی به شهر پاریس دراد در نتیجه بیشترین پیشرفت را دارد و همینطور شهری گران میباشد.

سایر معایب ویزای سرمایه گذاری در فرانسه عبارتند از:

  1. نرخ بالای مالیات
  2. هزینه بسیار زیاد نیروی کار
  3. بالا بودن نرخ بیکاری
  4. خرج های عمومی بالا

انواع روش های سرمایه گذاری فرانسه

همانطور که در بالا ذکر کردیم سرمایه گذاری فرانسه از انواع مختلفی تشکیل شده است. هر یک از این روشهای سرمایه گذاری دارای شرایط و قوانین مختص به خود میباشند. با مطالعه مطالب زیر میتوانید با توجه به شرایط خودتان یکی از روشهای سرمایه گذاری را جهت مهاجرت به فرانسه انتخاب کنید.

ثبت شرکت

یکی از انواع ویزای سرمایه گذاری در فرانسه ثبت شرکت میباشد. بهتر است بدانید که اگر شما در ایران دارای شرکتی می باشید میتوانید همان شرکت در فرانسه تاسیس کنید. اگر شما قصد ثبت شرکت در فرانسه را دارید باید برای شرکت خودتان در بانک های فرانسه یک حساب بانکی باز کنید.

شما برای ثبت شرکت باید یک طرح و ایده ای جدید داشته باشید و طرحتان را به دولت فرانسه ارائه دهید. بهتر است بدانید که طرح و ایده شما در نتیجه باید دارای سود فراوانی باشد و باعث پیشرفت کشور فرانسه شود تا دولت آن را قبول کند. سرمایه اولیه برای ثبت شرکت بنا به نوع و کارای آن شرکت متفاوت میباشد.

برای مثال هزینه شرکت از مبلغ 23/000 یورو تا 37/000 یورو میباشد که این مبلغ حتی ممکن است بیشتر هم باشد. با ثبت شرکت در فرانسه در ابتدا به شما اقامت 1 ساله داده میشود. شما این اقامت را بعد از به پایان رسیدن اعتبار ویزا تمدید میکنید.

 خرید ملک

خرید ملک در فرانسه یکی دیگر از روش های ویزای سرمایه گذاری میباشد. یکی از بهترین و راحت ترین روش های سرمایه گذاری خرید ملک میباشد. جالب است بدانید اگر در فرانسه قصد خرید ملک دارید باید بابت هر یک از اعضای خانواده 17 الی 34 متر مربع ملک خریداری کنید.

متاسفانه شما با خرید ملک در فرانسه نمیتوانید به صورت مستقیم اقامت دائم و تابعیت فرانسه را اخذ کنید. به شما اقامت موقت فرانسه را میدهند و با خرید ملک در فرانسه میتوانید نسبت به دیگران راحت تر اقامت دائم و تابعیت و پاسپورت فرانسه را اخذ کنید.

لازم به ذکر است بدانید که هزینه خرید ملک در شهرهای فرانسه متفاوت میباشد و بستگی به شهر و امکانات آن و … دارد. فقط این را در نظر داشته باشید به طور کلی کشور فرانسه کشوری گران و پرهزینه میباشد. شما با توجه به ملکی که در فرانسه خریداری کردید باید مالیات آن را به دولت فرانسه پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: مهاجرت و اقامت با خرید ملک، بهترین و ارزان ترین کشورها

 خود حمایتی

روش خود حمایتی یکی از روش های سرمایه گذاری در فرانسه به حساب می آید. بهتر است بدانید که روش خود حمایتی را به نام روش تمکن مالی هم میشناسند. یکی از ملاک های اصلی و مهم در روش خود حمایتی این است که شما دارای شرایط مالی خوبی باشید و به افسر دولت فرانسه اثبات کنید که دارای تمکن مالی هستید و بدون کار از اعضای خانواده خودتان میتوانید حمایت و حفاظت کنید.

شما ابتدا به مدت 5 سال اقامت موقت فرانسه را اخذ میکنید. پس از گذشت 5 سال برای اخذ اقامت دائم یا اقامت 10 ساله میتوانید اقدام کنید. برای این روش شما باید در حساب خود تقریبا مبلغ 40/000 یورو در حساب شما وجود داشته باشد.

بهتر است بدانید علاوه بر این 40/000 یورو باید به ازای همسرتان مبلغ 18/000 یورو و به ازای هر یک از فرزندتان 10/000 یورو باید در حسابتان به مدت زمان 6 ماه داشته باشید. این ویزا برای افراد بازنشسته و یا افرادی که علاقه ای به کار ندارند و فقط میخواهند اقامت دائم فرانسه را اخذ کنند و از شرایط و امکانات خوب فرانسه استفاده کنند.

کارآفرینی

یکی دیگر از روی های سرمایه گذاری در فرانسه کارآفرینی می باشد. کارآفرینی در فرانسه به این معناست که شما بدون اینکه از سوی کارفرمایان فرانسه یک پیشنهاد شغلی داشته باشد میتوانید در فرانسه برای خود کسب و کار جدید ایجاد کنید. شما برای این کار باید طرح و ایده جدید و نوپایی را داشته باشید و طرح تان را به سفارت فرانسه تحویل دهید.

علاوه بر اینها باید به دولت فرانسه ثابت کنید که این طرح و ایده شما باعث پیشرفت کشور فرانسه می شود و سود های زیادی از آن کار میتوان کسب کرد. شما باید از شرایط مالی خوب یبرخوردار باشید تا توانایی خرید یک کسب و کار و یا شروع و سخت یک کسب و کار جدیدی را داشته باشید.

بهتر است بدانید شما با اخذ این ویزا ابتدا اقامت 1 ساله دریافت میکنید و میتوانید به مدت 5 سال این ویزا را تمدید کنید. پس از گذشت 5 سال میتوانید اقامت 10 ساله اخذ کنید.

خرید اوراق قرضه

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در فرانسه خرید اوراق قرضه است. شما در این روش باید مبلغ 10 میلیون تومان بابت اقامت در فرانسه به دولت فرانسه بپردازید. شما باید برای بدست آوردن اقامت دائم یکی از شعبه های برند های موجود در فرانسه را خریداری کنید.

جالب است بدانید در این روش به مدرک تحصیلی بالا و مدرک زبان در سطح بالا نیاز ندارید. علاوه بر اینها برای اخذ این ویزا هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. مزیت های این ویزای عبارتند از: اخذ اقامت فرانسه، بهره مندی از حقوق شهروندان فرانسه، سرمایه گذاری به صورت فردی یا شریکی و …

هزینه ویزا

بسیاری از افراد مخصوصا سرمایه گذاران علاقه بسیار زیادی نسبت به سرمایه گذاری در فرانسه را دارند. به همین دلیل سالانه افراد زیادی از طریق ویزای سرمایه گذاری فرانسه به این کشور مهاجرت میکنند. جالب است بدانید که هزینه اولیه برای سرمایه گذاری در فرانسه نسبت به برخی از کشورهای دیگر جهان کمتر میباشد.

شما ابتدا برای سرمایه گذاری تقریبا به 300/000 یورو نیاز دارید. البته با توجه به تغییرات قیمت و نرخ ارز نمیتوان هزینه ی دقیقی را بیان کرد. این را هم بدانید با توجه به انواع روش های سرمایه گذاری در فرانسه هزینه ها متفاوت میباشد.

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری یکی از روشهای مهاجرتی خوب و پرطرفدار در بین مهاجران است. کشور فرانسه دارای اقتصاد باثبات و پیشرفته ای میباشد به همین دلیل افراد زیادی سعی بر این دارند که در کشور فرانسه سرمایه گذاری کنند.

البته بهتر است بدانید جهت سرمایه گذاری در این کشور باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید. با اخذ ویزای سرمایه گذاری فرانسه باید به مدت 5 سال در فرانسه سکونت داشته باشید تا بتوانید اقامت دائم فرانسه را اخذ کنید.

با سرمایه گذاری در فرانسه از مزایای فراوانی مانند درآمد بالا، اخذ اقامت دائم، فرصت به همراه بردن خانواده و … برخوردار میشوید. ویزای سرمایه گذاری فرانسه از انواع مختلفی سرمایه گذاری تشکیل شده است که شما میتوانید به توجه به شرایط و علایق خود از طریق یکی از آنها به این کشور مهاجرت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا