مهاجرتویزای کاری و تخصص

مهاجرت کاری به انگلستان، معرفی انواع ویزای کار در انگلستان

یکی از روشهای مهاجرت به انگلستان، اخذ ویزای کار میباشد. شما از طریق این ویزا میتوانید به راحتی به این کشور مهاجرت و اقامت دائم اخذ کنید. کشور انگلستان دارای اقتصاد قوی و پیشرفته ای میباشد. به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری، انگلستان مورد محبوبیت افراد واقع شده است. در انگلیس موقعیت های شغلی زیادی برای افراد فراهم شده است.

ویزای کار انگلیس از انواع مختلفی تشکیل شده است. یکی از انواع ویزاها طوری میباشد که به شما ویزای با اعتبار کوتاه مدت داده میشود و شما در آن مدت میتوانید در انگلیس به دنبال کار باشید. در صورتی که کار متناسب با شرایط خود را یافتید باید با رئیس خود قرارداد کاری ببندید.

شما در این نوع ویزا باید طبق سیستم امتیاز بندی، امتیازات لازم را اخذ کنید. در صورت پیدا نکردن کار متناسب با شرایطتان باید از کشور انگلستان خارج شوید. روش دوم اخذ کار به این صورت میباشد که از سوی یکی کارفرمایان انگلیس یک پیشنهاد کاری دریافت میکنید.

لازم به ذکر است در این نوع ویزا ابتدا کارفرما شغل مورد نظر را در کشور خود آگهی میکند و در صورت پیدا نشدن نیرو، آن شغل را به شما پیشنهاد میدهد. جالب است بدانید در حال حاضر اخذ ویزای کاری در انگلیس فقط از طریق روش دوم امکان پذیر است.

اگر شما دارای مدرک تحصیلی، رزومه کاری، مهارت و تبحر کافی در زمینه ی شغلی خود دارید میتوانید به راحتی از طریق این ویزا برای مهاجرت اقدام کنید. شما بعد از گذشت 5 سال میتوانید اقامت دائم انگلیس را اخذ کنید. جالب است بدانید افرادی که از طریق ویزای تحصیلی به این کشور مهاجرت کردند میتوانند ویزای تحصیل خودشان را به ویزای کاری تبدیل کنند و اقامت دائم را اخذ کنند.

در ادامه میخواهیم به بررسی دقیق تر ویزای کار انگلیس، شرایط اخذ ویزا، انواع .ویزا، مدارک لازم، مشاغل مورد نیاز و … بپردازیم.

شرایط اخذ ویزای کار

برای مهاجرت از طریق ویزای کاری باید از یکسری شرایط تعیین شده از سوی دولت انگلیس را برخوردار باشید. شما قبل از اینکه برای درخواست ویزای کار اقدام کنید باید از سوی یکی از کارفرمایان کشور انگلیس پیشنهاد شغلی دریافت کنید یا باید مورد حمایت یکی از کارفرمایان قرار گیرید تا بتوانید به این کشور مهاجرت کنید.

برای اینکه به راحتی و بدون دردسر به انگلیس مهاجرت کنید باید دارای رزومه کاری و مهارت و تبحر فراوانی در زمینه ی شغلی خودتان باشید. در صورت یافتن کار و دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایان انگلستان میتوانید برای اخذ ویزا کار اقدام کنید. بعد از گذشت 5 سال کار در انگلیس اقامت دائم انگلیس را اخذ کنید.

کشور انگلیس دارای سیستم امتیازبندی میباشد. شما برای اخذ ویزای کار انگلستان و استخدام در آن شغل باید امتیاز کافی را کسب کنید. در این سیستم مواردی مانند: مهارت شغلی، کارفرما، مدرک زبان انگلیسی، شرایط مالی مورد بررسی قرار میگیرد.

شما باید برای اخذ این ویزا گواهی عدم سوء پیشینه داشته باشید. البته لازم به ذکر است ویزای کار انگلیس از انواع مختلفی تشکیل شده است. هر یکی از این ویزاها دارای شرایط و قوانین مربوط به خودشان هستند.

انواع ویزای کار

ویزای کار انگلستان از انواع مختلفی تشکیل شده است. شما میتوانید با مطالعه مطالب زیر و با توجه به شرایطی که دارید از طریق یکی از این ویزاها برای مهاجرت اقدام کنید. ویزای کار انگلیس عبارتند: ویزای 1 Tier، ویزای Tier 2، ویزای Tier 3، ویزای Tier 5. هر یک از این نوع ویزاها دارای شرایط و قوانین خاص خود میباشد.

ویزای Tier 1

این نوع ویزا برای افرادی که دارای استعدادها و هنرهای درخشانی هستند میباشد. این ویزا در سال فقط به تعداد 1000 عدد ارائه میشود. افرادی که در علوم انسانی، مهندسی، پزشکی، فن آوری و … مهارت های بسیاری دارند میتوانند این ویزا را اخذ کنند. این نوع ویزا به مدت 5 سال اعتبار دارد.

  1. کارآفرینی: این نوع ویزا برای افرادی میباشد که میخواهند در انگلیس یک بیزینس و کسب و کاری را راه اندازی کنند. با راه اندازی این کسب و کار باید مبلغ 50/000 تا 200/000 پوند درآمد داشته باشند. علاوه بر اینها باید مورد حمایت سازمان یا شرکتی قرار بگیرید. مدت اعتبار این ویزا 2 سال است.
  2. استعداد های درخشان: این نوع ویزا برای افرادی میباشد که در زمینه های مختلف هنری، ورزشی، مهندسی و… استعدادهای فراوان و چشمگیری داشته باشند. جالب است بدانید این نوع ویزا به تعداد کمی برای افراد صادر میشود. این ویزا به مدت 1 الی 5 سال اعتبار دارد. شما میتوانید با اخذ این ویزا میتوانید اعضای خانوادتان را به عنوان همراه ببرید.
  3. افراد با ایده جذاب(نوآوری): این نوع ویزا برای افرادی میباشد که دارای ایده و طرح های جذابی برای کسب و کار میباشند. اگر ایده و طرح های این افراد در سازمان تجارت بین الملل تایید شود میتوانند یک کسب و کار جدید راه اندازی کنند و مشغول به کار شوند. ایده و طرح این افراد باید باعث پیشرفت کشور انگلیس شود و دارای سود زیادی باشد. این ویزا به مدت 3 سال اعتبار دارد.
  4. سرمایه گذاری: این نوع ویزا برای افرادی میباشد که دارای شرایط مالی خوبی میباشند و میتوانند در انگلیس سرمایه گذاری کنند. این افراد باید به مبلغ 2/000/000 پوند در زمینه های مختلف تجارت، اقتصاد و … در انگلستان سرمایه گذاری کنند.

ویزای Tier 2

ویزا Tier 2 از انواع مختلفی تشکیل شده است. شما با توجه به موقعیت و شرایطی که دارید میتوانید از طریق یکی از این ویزاها اقدام به مهاجرت کنید.

  1. ویزای کاری(ویزای عمومی): این ویزا برای افرادی میباشد که دارای مهارت و تبحر خاصی در زمینه شغلی خود باشند. این افراد از طریق یکی از کارفرمایان انگلیس یک پیشنهاد کاری در یافت میکنند. این نوع ویزا به مدت 3 تا 6 سال اعتبار دارد. زمانی که شما پیشنهاد کاری دریافت کردید و قرارداد بستید باید از سوی کارفرما نامه جهت اسپانسرشیپ و مجوز کاری دریافت کنید.
  2. ویزای انتقال: این نوع ویزا برای افرادی میباشد که سازمان و شرکت آنها در انگلستان هم شعبه دارند و آنها میخواهند از شعبه کشورشان به شعبه انگلیس انتقال یابند. این نوع ویزا به مدت 9 سال اعتبار دارد. 
  3. ویزای ورزشکاران: این نوع ویزا برای مربیان حرفه ای یا ورزشکاران نخبه میباشد. ویزا ورزشکاران به مدت 3 سال اعتبار دارد. این افراد باید از سوی کشور انگلیس یک دعوتنامه دریافت کنند.
  4. ویزای درمان: این نوع ویزا برای دکتران، پرستاران، کادر درمان صادر میشود. این ویزا مانند ویزای کاری عمومی میباشد. شما باید از سوی دولت انگلستان یک پیشنهاد کاری دریافت کنید.

ویزای Tier 3

ویزای Tier 3 برای افرادی میباشد که علاقه بسیار زیادی به تحصیل در انگلیس دارند. این نوع ویزا مانند ویزای Tier 2 از نوع ویزای کاری عمومی میباشد. با این تفاوت که این افراد متقاضی تحصیل در انگلیس هستند.

ویزای Tier 5

این نوع ویزا برای افرادی که میخواهند به صورت موقت در انگلیس مشغول به کار شوند صادر میشود. افراد میتوانند برای کارهایی مانند خیریه، مسائل دینی، مبلغ دینی، کارگران فعال و خلاق، ورزشکاران، موافقتنامه های بین المللی، کارگران موقت( نیروی کار فصلی) اقدام به اخذ این نوع ویزا کنند. این افراد باید یک شخصی را به عنوان اسپانسرشیپ(حامی) در انگلیس داشته باشند.

مدارک مورد نیاز

برای اخذ ویزای کار انگلستان باید یکسری مدارک را جمع آوری کنید. این مدارک را باید ترجمه کنید و به سفارت انگلیس تحویل دهید. البته لازم به ذکر است به دلیل اینکه ویزای کار از انواع مختلفی تشکیل شده است بنابراین مدارک هر یک از ویزاها متفاوت میباشد. در اینجا مدارک را به صورت کلی برای شما بیان میکنیم. این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه و کارت ملی
  • 2 قطعه عکس
  • فرم درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • مدرک زبان انگلیسی
  • رسید گردش حساب
  • نامه از سوی کارفرمایان بابت پیشنهاد شغلی( گواهی حامی با اسپانسرشیپ)
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه کاری
  • داشتن حساب بانکی در انگلیس
  • گواهی پزشکی

هزینه اخذ ویزای کار

یکی از مسائل مهم برای افرادی از طریق ویزای کار به کشور انگلیس مهاجرت میکنند مسئله هزینه ها میباشد. البته لازم به ذکر است به دلیل تغییرات قیمت و نرخ ارز نمیتوان به طور دقیق هزینه ها را بیان کرد. شما علاوه بر هزینه ای که بابت اخذ ویزای کار انگلستان می پردازید باید هزینه بیمه مسافرتی هم بپردازید.

هزینه بیمه متناسب با مدت اقامت شما در انگلیس حساب میشود. شما میتوانید هم به صورت حضوری هم به صورت آنلاین برای پرداخت هزینه ویزا و بیمه اقدام کنید. هزینه ویزا برای مشاغل دولتی به مدت اعتبار 1 تا 3 سال 464 پوند است. لازم به ذکر است هزینه ویزا کار به مدت اعتبار 3 سال 610 پوند میباشد.

هزینه ویزا با مدت اعتبار بیش از 3 سال 1/220 پوند میباشد. برای مشاغل دولتی که به ویزایی با اعتبار بالای 3 سال نیاز دارید که مبلغ 928 پوند جهت اخذ ویزا باید بپردازید. البته شما باید هزینه ای بابت کارهای انگشت شماری انجام دهید. هزینه انگشت شماری تقریبا 20 پوند است.

وضعیت اشتغال و میزان درآمد

طبق آمارهای بدست آمده شده نرخ بیکاری در کشور انگلیس بسیار پایین میباشد. نرخ بیکاری در این کشور تقریبا 4 درصد است. در انگلستان موقعیت های شغلی فراوانی برای افراد فراهم شده است. یکی از مسائل مهم برای افرادی که قصد کار کردن در انگلستان را دارند میزان حقوق مشاغل میباشد.

میزان حقوق شما با توجه به شهری که در آن زندگی میکنید متفاوت میباشد. بهتر است بدانید به طور میانگین با 40 ساعت کار در انگلیس حقوقی نزدیک به 135/000 پوند دریافت میکنید. در اینجا برخی از درآمدهای مشاغل را برای شما بیان میکنیم تا از میانگین حقوق مشاغل در سال اطلاع کافی داشته باشید.

  • مدیر: 93/231 پوند
  • مدیر پروژه آی تی : 110/000 پوند
  • کارگردان: 138/073 پوند
  • مدیر مالی: 105/485 پوند
  • معمار: 68/000 پوند
  • توسعه دهنده نرم افزار: 72/527 پوند
  • مدیر حسابداری: 201/000 پوند
  • مدیر بازرگانی: 83/000 پوند

جستجوی کار و سایت های کاریابی

کشور انگلستان دارای موقعیت شغلی فراوانی میباشد. نرخ بیکاری در این کشور پایین است. شما میتوانید با برخورداری از یکسری شرایط مانند مهارت کافی، رزومه کاری، مدرک زبان و … به راحتی به این کشور مهاجرت کنید.

باید از سوی کارفرمایان یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید تا بتوانید ویزای کار انگلستان را اخذ کنید. برای اخذ پیشنهاد شغلی میتوانید از طریق سایت های موسسات کاریابی، کار متناسب با شرایط خودتان را بیابید. از طریق سایت های زیر میتوانید اقدام کنید.

  1. Adecco
  2. Adzuna
  3. Careerbuilder
  4. Everyjobsite
  5. Fish4
  6. Gumtree
  7. Indeed
  8. Agency central
  9. Hays recruitment
  10. Badenoch & clark
  11. Monster
  12. Step ahead
  13. Every jobsite

فهرستی از مشاغل مورد نیاز

همانطور که در بالا ذکر کردیم کشور انگلستان دارای اقتصاد و بازار کار فعال و پیشرفته ای میباشد. افرادی که قصد اخذ ویزای کار انگلیس را دارند باید بدانند این کشور در چه زمینه های شغلی مختلفی نیاز به نیروی کار دارند.

کشور انگلیس در زمینه های مختلف پزشکی، مهندسی، گرافیست، پرستار و … به نیروی کار ماهر نیاز دارد. البته لازم به ذکر است مشاغل پر درآمد و مهم در این کشور عبارتند از: مدیر مالی، مدیر فروش، مهندس عمران، ، مدیر فروش، مهندس فناوری اطلاعات.

برخی مشاغل مورد نیاز و پردرآمد در کشور انگلیس عبارتند از:

  1. پزشکی
  2. هنرمند
  3. موسیقس دان
  4. گرافیست، طراح گرافیکی
  5. پرستار
  6. ماما
  7. مدیر پروژه
  8. مهندس نرم افزار
  9. مهندس مکانیک و …

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم که کشور انگلستان دارای اقتصاد پیشرفته و قدرتمندی میباشد. نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین بوده است به همین دلیل کشور انگلیس مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. شما میتوانید از دو روش کار متناسب با شرایط خود را در انگلیس بیابید.

میتوانید با اخذ اقامت کوتاه مدت به انگلیس مهاجرت کنید و در آنجا به دنبال کار بگردید یا از طریق کارفرمایان انگلیس پیششنهاد کاری دریافت کنید. بعد از گذشت 5 سال موفق به اخذ اقامت دائم میشوید. جهتد کار در انگلیس باید دارای مدرک تحصیلی، مدرک زبان و رزومه کاری قوی ای باشید. ویزای کار انگلیس دارای انواع مختلفی بوده است.

انواع ویزای کار عبارتند از: ویزای 1 Tier، ویزای Tier 2، ویزای Tier 3، ویزای Tier 5. شما از طریق سایت های کاریابی میتوانید شغل متناسب با شرایط خود را بیابید. میزان درآمد ماهیانه ششما با توجه به شهری که در آن کار میکنید متفاوت میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا