مهاجرتویزای تحصیلی

رتبه بندی بهترین دانشگاه های انگلستان 2022

طبق آخرین آمارها حدود 98 دانشگاه انگلستان جزو بهترین های جهان هستند و دانشگاه آکسفورد بهترین رتبه را در این کشور دارد و همینطور در جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به بررسی رتبه بندی بهترین دانشگاه های انگلستان و مزایای تحصیل در این کشور میپردازیم.

مزایای تحصیل در انگلستان

کشور انگلیس دارای مراکز آموزشی بسیار عالی و پیشرفته ای می باشد و تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور یکی از بهترین روشهای مهاجرت به انگلستان است. لازم به ذکر است بدانید رقابت بسیار سنگینی بین دانشجویان در پذیرش وجود دارد و تحصیل در دانشگاه های این کشور تضمینی برای آینده شغلی آنهاست.

مزایای تحصیل در انگلستان:

  • بهره مندی از سیستم آموزشی با کیفیت و عالی
  • امکان اخذ بورسیه تحصیلی
  • امکان کار در حین تحصیل
  • بهره مندی از وام و کمک هزینه دانشجویی
  • امکان اخذ اقامت دائم
  • بهره مندی از موقعیت شغلی معتبر

بیشتر بخوانید: ویزای تحصیلی انگلستان و بررسی شرایط اخذ ویزا

رتبه بهترین دانشگاه ها در رنکینگ جهانی در یک نگاه

سیستم آموزشی انگلیس بسیار با کیفیت و پیشرفته است و همچنین با تحصیل در این دانشگاه ها از مزایای فراوانی برخوردار می شوید. با جمع آوری اطلاعات از سایت های معتبر رتبه بهترین دانشگاه های انگلستان در سال 2022 به قرار زیر می باشد:

رتبه بندی بهترین دانشگاه های انگلستان بر اساس وب سایت top universities

نام دانشگاهرتبه رنکینگ جهانی
دانشگاه آکسفورد5
دانشگاه کمبریج7
کالج امپریال لندن8
کالج دانشگاهی لندن(UCL)10
دانشگاه ادینبورگ20
دانشگاه منچستر27
کالج کینگ لندن(KCL)31
دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن49
دانشگاه بریستول58
دانشگاه وارویک62
لیست بهترین دانشگاه های انگلستان

1.دانشگاه آکسفورد (Oxford University)

دانشگاه آکسفورد (Oxford University)

دانشگاه آکسفورد قدیمی ترین و بهترین دانشگاه انگلستان می باشد که در سال 1096 در شهر لندن تاسیس شده است و جزو قدرتمندترین مراکز تحقیقاتی پژوهشی این کشور است. همچنین تا بحال 69 جایزه نوبل را به خود اختصاص داده است

جالب است بدانید تقریبا 30% از دانشجویان آکسفورد از کشورهای دیگر می باشند. رتبه آکسفورد هر ساله جز 5 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته است.

با تحصیل در این دانشگاه آینده شغلی خود را تضمین می کنید. لازم به ذکر است رقابت زیادی در پذیرش دانشجویان وجود دارد و باید برنامه ریزی بسیار دقیقی از سالهای قبل برای پذیرش خود مهیا کرده باشید.

این دانشگاه دارای رشته های تحصیلی مختلفی می باشد و بالاترین امتیازات در همه ی شاخص های جهانی را نسبت به سایر دانشگاه های این کشور کسب کرده است.

  • رشته های علوم انسانی
  • رشته های پزشکی
  • رشته های مهندسی

وب سایت دانشگاه: www.ox.ac.uk

2.دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)

دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)

کمبریج یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان است که در شهر کمبریج در سال 1209 بنا شده است و در رتبه بندی جهانی جایگاه هفتم و تا کنون 116 جایزه نوبل را به خود اختصاص داده است و امکانات فراوانی جهت تحصیلات آکادمیک و دستاوردهای علمی برای دانشجویان خود فراهم کرده است.

این دانشگاه متشکل از 31 دانشکده بوده که بیش از 18 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

جهت تحصیل در کمبریج میبایست رزومه تحصیلی چشمگیری داشته باشید تا در رقابت با سایر دانشجویان شانس موفقیت شما بالا برود.

وب سایت دانشگاه: www.cam.ac.uk

3.کالج امپریال لندن (Imperial College London)

کالج امپریال لندن (Imperial College London)

کالج امپریال لندن سال 1907 در کنزینگتون جنوبی تاسیس شده است و هشتمین دانشگاه برتر جهان می باشد.

این کالج از 3 دانشکده تشکیل شده و بیش از 17 هزار دانشجو در حال تحصیل در این مکان هستند.

رشته مهندسی برق این دانشگاه در سطح جهان بسیار معتبر بوده و رشته های زیر نیز از محبوب ترین های این دانشگاه می باشند: 

  • رشته های مهندسی و فناوری
  • رشته های پزشکی
  • علوم اجتماعی
  • علوم انسانی
  • اقتصاد و تجارت

وب سایت دانشگاه: www.imperial.ac.uk

4.کالج دانشگاهی لندن(UCL)

کالج دانشگاهی لندن(UCL)

دهمین دانشگاه برتر دنیا کالج دانشگاهی لندن می باشد و قدمت آن به بیش از دو قرن میرسد و در سال 1826 تاسیس گرده است. کیفیت سطح علمی و سیستم آموزشی این دانشگاه نیز بسیار بالاست و تقریبا 30 درصد جمعیت کل دانشجویان را غیر انگلیسی ها تشکیل میدهند.

جالب است بدانید در هر یک از کلاس های این کالج 9 دانشجو حضور دارد. جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در این کالج باید نمرات سطح A دریافت کنید. کالج لندن یکی از بهترین دانشگاههای شهر لندن است و بالاترین رتبه در زمینه شاخص شهرت علمی را به خود اختصاص داده است.

وب سایت دانشگاه: www.ucl.ac.uk

5.دانشگاه ادینبورگ یا ادینبرو(University of Edinburgh)

دانشگاه ادینبورگ یا ادینبرو(University of Edinburgh)

ادینبورگ جزو یکی از قدیمی ترین دانشگاه تحقیقاتی در این کشور که در سال 1583 در شهر اسکاتلند واقع شده است. این دانشگاه مانند سایر دانشگاه های انگلستان از سیستم آموزشی با کیفیتی برخوردار میباشد. در ادینبرو رشته های تحصیلی مختلفی برای دانشجویان ارائه میگردد.

ادینبورگ در رنکینگ جهانی(QS) رتبه 20 را کسب کرده است و با تحصیل در این دانشگاه آینده خوبی را برای خودتان رقم می زنید. دانشگاه ادینبورگ در جهان در زمینه شاخص، شهرت علمی و شهرت کارفرمایان رتبه های بالایی را کسب کرده است. در این ادینبورگ بیش از 40 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند. ادینبرو نزدیک به 19 جایزه نوبل را به خود اختصاص داده است.

وب سایت دانشگاه: www.ed.ac.uk

6.دانشگاه منچستر(University of Manchester)

دانشگاه منچستر(University of Manchester)

دانشگاه منچستر جزو بهترین دانشگاه های انگلستان واقع در شهر منچستر می باشد که در سال 1829 بنا شده است. در منجستر تقریبا 8 هزار دانشجو بین المللی مشغول به تحصیل بوده و در QS رتبه 27 را به خود اختصاص داده است. یکی مزایای تحصیل در منچستر این است که با پرداخت شهریه، محل اقامت شما تضمین می شود. این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های انگلیس دانشجویان بین المللی بیشتری را پذیرش می کند.

منچستر امکانات فراوانی را در اختیار دانشجویان خود قرار میدهد برای مثال بلیطی را جهت رفت و آمد دانشجویان فراهم کرده است. کارفرمایان انگلستان توجه بسیار زیادی به فارغ التحصیلان منچستر دارند.

دانشکده های منچستر شامل موارد زیر است:

  • پزشکی
  • علوم انسانی
  • علوم مهندسی
  • زیست شناسی

وب سایت دانشگاه: www.manchester.ac.uk

7.کالج کینگ لندن (King’s College London)

کالج کینگ لندن (King's College London)

کالج کینگ لندن در رنکینگ جهانی (QS) رتبه 31 است و در رشته پزشکی جز بهترین های جهان بوده. این دانشگاه در سال 1829 تاسیس و از دانشکده ها و مراکز بزرگی تشکیل شده است.

دانشجویان با تحصیل در کالج کینگ لندن از امکانات فراوانی برخوردار می شوند. بهتر است بدانید کالج کینگ در همه ی شاخص ها مخصوصا در شاخص شهرت علمی رتبه های خوبی را کسب کرده است.

معتبرترین رشته های این دانشگاه شامل:

  • روانپزشکی
  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • پرستاری

وب سایت دانشگاه: www.kcl.ac.uk

8.دانشگاه علوم سیاسی و اقتصاد لندن(London School of Economics and Political Science)

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی London School of Economics and Political Science

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی در سال 1895 تاسیس شده است و دارای رتبه 49 در جهان بوده و 16 جایزه نوبل را اخذ کرده است.

دانشگاه اقتصاد و علوم سیاسی لندن بیشترین دانشجویان بین المللی را دارد بطوریکه تقریبا 70 درصد جمعیت این دانشگاه از کشورهای دیگر هستند.

جهت تحصیل در علوم ساسی لندن باید نمرات سطح A را کسب کنید تا به راحتی پذیرش شوید.

معروف ترین رشته های تحصیلی این دانشگاه عبارتند از:

  • اقتصاد
  • حقوق
  • تاریخ
  • فلسفه
  • سیاست

وب سایت دانشگاه: www.lse.ac.uk

9.دانشگاه بریستول(Bristol University)

دانشگاه بریستول(Bristol University)

بریستول اولین دانشگاه انگلستان که در سال 1909 که در شهر بریستول واقع شده و در رنکینگ جهانی دارای رتبه 58 می باشد. جالب است بدانید بریستول از حقوق برابر بین دانشجویان دختر و پسر پیروی می کند. بریستول در رشته محیط زیست فعالیت چشمگیری داشته و جایزه Green Impact Award را اخذ کرده است.

به دلیل سیستم آموزشی با کیفیت، دانشگاه بریستول در جهان از شهرت خاصی برخوردار است و با تحصیل در این مکان از امکانات فراوانی برخوردار می شوید.این دانشگاه در همه ی شاخص ها امتیازات و رتبه های خوبی را کسب کرده است. بریستول دارای 6 دانشکده است که بیش از 200 رشته در این دانشگاه برای دانشجویان ارائه میگردد.

وب سایت دانشگاه: www.bristol.ac.uk

10.دانشگاه وارویک(University of Warwick)

دانشگاه وارویک(University of Warwick)

این دانشگاه دارای یک توافق نامه معتبری است که میتواند با بعضی از دانشگاه ها مبادلات علمی انجام دهد. همچنین وارویک در همه ی شاخص ها امتیازات بالا و خوبی را کسب کرده است. دانشگاه وارویک یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان واقع در شهر کاونتری که در سال 1965 تاسیس شده است. وارویک در رنکینگ جهانی رتبه برتر 62 را کسب کرده است. بیش از 27 هزار دانشجو در این مکان مشغول به تحصیل هستند.

رشته های تحصیلی این دانشگاه عبارتند از:

  • هنر
  • معماری
  • رشته های مهندسی
  • رشته های پزشکی
  • علوم پایه
  • علوم اجتماعی و ….

وب سایت دانشگاه: www.warwick.ac.uk

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه می گیریم بعضی از دانشگاه های معتبر جهان جزو بهترین دانشگاه های انگلستان می باشند. بهتر است بدانید برخی از دانشگاه های این کشور در رنکینگ جهانی رتبه های بالایی را کسب کرده اند. آکسفورد و کمبریج جزو بهترین دانشگاه های این کشور می باشند و سعی بر این دارند تا امکانات خوبی را در اختیار دانشجویان خود قرار دهند.

شما با تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلستان آینده خود را تضمین می کنید. البته لازم به ذکر است به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی دانشگاه انگلستان رقابت بسیار سختی بین دانشجویان در پذیرش وجود دارد. اکثر رشته های تحصیلی در بهترین دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان ارائه میگردد و بعد از فارغ التحصیلی میتوانید به راحتی وارد بازار کار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا