مهاجرتویزای تولد

ویزای تولد انگلستان، شرایط تولد فرزند با اخذ ویزای توریستی

اخذ ویزای تولد یکی دیگر از روشهای مهاجرت به انگلستان میباشد. کشور انگلستان از امکانات اجتماعی و رفاهی خوبی برخوردار است. کشور انگلستان از کیفیت زندگی بالایی برخوردار است. به همین دلیل کشوری محبوب و پر طرفدار در بین مهاجران میباشد. هر ساله افراد زیادی به کشور انگلیس مهاجرت میکنند.

تولد فرزند در انگلستان به مسائلی مانند شرایط اعضای خانواده و زمان تولد فرزند در انگلستان بستگی دارد. کشور انگلیس از قانون خون پیروی میکند. قانون خون به این معناست اگر هر یک از اعضای والدین تابعیت و اقامت انگلیس را داشته باشد فرزندشان هم به تابعیت از والدین خود می توانند اقامت و تابعیت این کشور را اخذ کنید.

در صورتی که والدین تابعیت انگلیس را نداشته باشند و فرزندشان در این کشور به دنیا بیاید در این صورت فقط به فرزند شما شناسنامه ای که شهر تولد آن انگلیس است داده میشود. جالب است بدانید در گذشته کشور انگلیس از قانون خاک پیروی میکرد. پس برای اینکه میخواهید فرزندتان اقامت و تابعیت انگلستان را اخذ کند باید یکی از والدین اقامت و تابعیت این کشور را داشته باشد.

با مجله مهاجرت همراه باشید تا در ادامه به بررسی ویزای تولد انگلیس، شرایط و قوانین آن، بررسی قانون خون، شرایط تولد فرزند با اخذ ویزای توریستی، هزینه تولد فرزند و … بپردازیم.

آشنایی با قانون خاک و خون

همانطور که در بالا بیان کردیم در کشور سوئد دو قانون خاک و خون وجود دارد. کشور سوئد تنها از قانون خون پیروی می کند. در اینجا هر دو مفهوم اصل خاک و خون را برای شما بیان می کنیم تا اطلاعات کافی در مورد این دو اصل بدست آورید.

قانون خاک به این معناست که افراد در خاک هر کشوری باشند در آسمان و زمین هر کشور و در محدوده ی آن کشور باشند و فرزند آنها در آنجا متولد شود طبق اصل خاک، فرزند آنها شهروند آن کشور محسوب می شود و تولد فرزند اصلا به  تابعیت خانواده ربطی ندارد.

قانون خون به این معناست که هر یک از اعضای خانواده تابعیت و شهروند هر کشوری را داشته باشد برای فرزند آنها هم تابعیت همان کشور تعلق می گیرد و جزو شهروندان همان کشور به حساب می آیند.

شرایط و قوانین ویزای تولد

انگلستان برای تولد فرزند از قانون خون پیروی میکند. اصل خون یا همان قانون خون به این معناست که هر یک از اعضای خانواده تابعیت و شهروند هر کشوری را داشته باشند فرزند آنها هم تابعیت همان کشور را می گیرد و جزو شهروندان همان کشور به حساب می آید.

پس همانطور که میدانید برای اینکه فرزندتان تابعیت و اقامت انگلیس را اخذ کنند باید یکی از والدین تابعیت این کشور را داشته باشد. پس شما به واسطه تولد فرزند نمیتوانید اقامت انگلستان را اخذ کنید. البته لازم به ذکر است اگر فرزند در انگلیس به دنیا بیاید و خانواده آن تابعیت این کشور را نداشته باشد فقط در شرایط خاص میتوانند از طریق قانون خاک تابعیت این کشور را اخذ کنند.

تا قبل از سال 1983 هر فرزندی در این کشور متولد میشد حتی اگر خانوادشان تابعیت انگلیس را نداشته باشند در صورت چند شرایط خاص میتوانستند اقامت انگلیس را اخذ کنند.

  • اگر فرزندتان پس از تاریخ 1 ژانویه 1983 به دنیا بیاید و به مدت 10 سال در انگلستان زندگی کند در این صورت میتواند تابعیت این کشور را اخذ کند. این فرزندان به شرط آنکه در هر سال نباید بیشتر از 3 ماه در خارج از انگلستان باشند.
  • فرزندانی که قبل از تاریخ 1 ژوئیه 2006 در این کشور به دنیا آمدند و پدرش شهروند انگلستان باشد میتواند تابعیت این کشور را اخذ کند.

تولد فرزند با اخذ ویزای توریستی

همانطور که در بالا ذکر کردیم تولد فرزند در انگلستان از قانون خون پیروی میکند. هر ساله افراد زیادی از طریق ویزای توریستی برای تفریح و گردشگری به این کشور مهاجرت میکنند. یکسری افراد با اخذ ویزای توریستی به کشور انگلیس مهاجرت میکنند. این افراد قصد دارند از طریق ویزای توریستی و تولد فرزند در انگلیس موفق به اخذ تابعیت و اقامت انگلستان شوند.

لازم به ذکر است بدانید شما با این روش نمیتوانید تابعیت انگلستان را اخذ کنید زیرا این کشور از قانون خون پیروی میکند. اگر شما و همسرتان تابعیت این کشور را ندارید با تولد فرزند در انگلستان هم نمیتوانید اقامت و تابعیت انگلیس را اخذ کنید.

هزینه تولد و زایمان

اگر شما قصد تولد فرزند در انگلستان را دارید باید بدانید که باید شما یا همسرتان اقامت و تابعیت این کشور را داشته باشید. برای اینکه میخواهید برای فرزندتان تابعیت انگلیس را اخذ کنید نیازی نیست حتما در این کشور سکونت داشته باشید. هزینه زندگی در یک خانواده 3 نفره در ماه نزدیک به 2/600 پوند تا 3/500 پوند میباشد.

لازم به ذکر است اگر شما دارای بیمه درمانی NHS باشید هزینه زایمان و تولد فرزند رایگان خواهد بود. در صورتی که بیمه نداشته باشید باید هزینه زیادی را بابت زایمان بپردازید. اما هزینه زایمان برای افرادی که بیمه ندارند به این صورت زیر است .

هزینه زایمان طبیعی تقریبا 2/300 پوند میباشد. هزینه زایمان سزارین تقریبا 3/400 پوند است. لازم به ذکر است شما با بهره مندی از بیمه NHS از برخی خدمات به صورت رایگان بهره مند میشوید. این خدمات شامل: آزمایش خون، سونوگرافی، 7 الی 10 جلسه ویزیت رایگان. اگر شما بیمه NHS نداشته باشید باید بابت هزینه سونوگرافی مبلغ 100 پوند بپردازد.

مدارک مورد نیاز

شما برای تولد فرزند در کشور انگلیس باید یکسری مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید. شما باید این مدارک را ترجمه کنید و سپس باید این مدارک را به اداره مهاجرت انگلیس تحویل دهید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تولد عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه و کارت ملی
  • عکس
  • ارائه مدارک جهت اثبات داشتن اقامت و تابعیت انگلیس
  • گواهی تولد
  • پر کردن فرم MN1
  • انجام مراحل انگشت نگاری
  • پرونده مدارک و بهداشت فرزند
  • گواهی اشتغال
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • سند ازدواج پدر و مادر

مزایای تولد فرزند

زندگی در کشور انگلستان از مزیت های فراوانی تشکیل شده است. شما با داشتن اقامت دائم انگلیس میتوانید مشغول به کار شوید و از موقعیت های شغلی زیادی بهره مند شوید. با تولد فرزندتان و اخذ تابعیت و اقامت از تمامی حقوق شهروندان انگلیس بهره مند می شوید.

انگلیس دارای سیستم آموزشی پیشرفته و برتر در جهان میباشد. در آینده فرزندتان میتواند به راحتی مشغول به کار شود. در صورت داشتن اقامت و تابعیت این کشور میتوانید پاسپورت انگلیس را اخذ کنید.

نرخ بیکاری در انگلیس بسیار پایین می باشد. از طرف دیگر شما و فرزندتان از خدمات درمانی خوب و رایگان این کشور بهره مند می شوید. انگلیس دارای اقتصاد پیشرفته و پویایی است. کیفیت زندگی در این کشور بسیار خوب و بالا می باشد.

تابعیت دوگانه

جالب است بدانید در کشور انگلیس افراد میتوانند دو تابعیت داشته باشند. بعضی از کشورهای جهان در صورتی که افراد اقامت کشوری را اخذ کنند تابعیت کشور قبلیشان باطل میشود. اما در کشور انگلیس افراد برای اخذ دو تابعیتی مجاز هستند.

دو تابعیتی در انگلیس به این معناست که هر فردی که شهروند کشوری باشد و تابعیت آن کشور را داشته باشد میتوانند تابعیت کشور انگلستان را اخذ کنند. بابت اخذ  تابعیت دوگانه نیازی به درخواست دوتابعیتی نیست. شما فقط باید برای شهروند خارجی بودن درخواست بدهید. قانون دو تابعیتی یا تابعیت دوگانه در بعضی از کشورهای جهان به رسمیت شناخته نشده است.

بیشتر بخوانید: بهترین کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه میگیریم کشور انگلستان از قانون خون پیروی میکند. قانون خون به این معناست که در صورتی که یکی از اعضای والدین اقامت و تابعیت این کشور را اخذ کرده باشد با تولد فرزند، فرزندشان هم میتواند تابعیت این کشور را اخذ کند. کیفیت و امکانات زندگی در انگلیس بسیار بالاست.

شما با اخذ ویزای توریستی و تولد فرزند نمیتوانید برای فرزندتان تابعیت انگلیس اخذ کنید. کشور انگلستان از تابعیت دوگانه پیروی میکند یعنی شما میتوانید تابعیت دو کشور را همزمان داشته باشید.

با تولد فرزند در انگلیس از مزیت های فراوانی مانند خدمات درمانی، تحصیل و … بهره مند میشوید و فرزندتان از تمامی حقوق شهروندان کشور بهره مند می شود. در صورتی که دارای بیمه NHS باشید هزینه زایمان رایگان می شود و از برخی خدمات دیگر بهره مند میشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا