مهاجرتویزای ازدواج

اخذ اقامت و مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج

اقامت از طریق ازدواج، ازبهترین روشهای مهاجرت به دانمارک است. البته که این راه سخت گیری های فراوانی به همراه دارد. و دارای پیچیدگی هایی نیز میباشد. اما جزو راه های نسبتا کم درد سر و تضمینی محسوب میشود. ارائه درخواست به سفارت، اولین قدم برای اخذ اقامت از طریق ازدواج در دانمارک است. در صورتی که همسر انتخابی شما، شهروند دانمارک یا یکی از کشورهای شمالی اروپا نباشد. یا از طریق  پناهندگی در کشور دانمارک باشد، باید دارای شرایطی باشد که کشور دانمارک به شما بتواند مجوز اقامت صادر نماید.

شرایط اخذ اقامت دانمارک از طریق ازدواج

برای مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج، قوانینی وجود دارد. اول از هر موضوعی اثبات صوری نبودن ازدواج به خصوص هنگام ورود به کشور با ویزای نامزدی، بسیار اهمیت دارد.  از دیگر موارد بسیار مهم در این راستا، اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های ازدواج و زندگی است. به یاد داشته باشید که این روش زمانی آسان تلقی میشود که یکی از زوجین شهروند و یا مقیم دانمارک باشد. در غیر این صورت شرایط بسیار پیچیده خواهد بود. از دیگر شرایط حائز اهمیت در این باره، سن بالای 18 سال است. اما برای جلوگیری از ازدواجهای اجباری، در صورتی که یکی از طرفین تابعیت دانمارک را نداشته باشد الزاماً هر دو طرف باید به سن 24 سالگی رسیده باشند.

دریافت اقامت دانمارک از طریق ازدواج، با انجام کامل روند قانونی،ابتدا باعث اخذ اقامت 2 ساله و سپس 4 ساله برای شما خواهد شد. برای این موضوع باید، یکی از زوجین تابعیت این کشور را داشته باشد.

مراحل اخذ اقامت دانمارک از طریق ازدواج

اولین قدم برای اشخاصی که با ازدواج قصد مهاجرت به دانمارک را دارند.تکمیل کردن فرم های مربوطه و ارائه آن به سفارت دانمارک در کشور خود است. در این حالت مامورین مربوطه به بررسی اولیه پرونده شما خواهند پرداخت. پر کردن این فرم نیازمند دانش و اطلاعات است. توصیه میشود برای اطمینان بیشتر حتما از یک وکیل مهاجرتی مجرب، یاری بجویید. پس از ارائه و تکمیل فرم، باید مدارک مربوطه و مورد نیاز را تهیه و ارائه نمایید.بعد از پر کردن فرم مربوطه شخص باید مدارک زیر را در پرونده خویش ضمیمه کند:

  • مدارک شناسایی و هویتی فرد
  • گواهی اثبات مجرد بودن فرد ( گواهی طلاق یا گواهی فوت )
  • مدارک و اسناد دال بر صوری نبودن رابطه (عکس ها ، مکالمات، و …)

به طور معمول باید حدود 2 هفته قبل از ازدواج در دانمارک در یکی از شهر ها اقامت داشته باشید. برای ازدواج در دانمارک باید در مرکز خدمات شهروندی حاضر شده و فرم ازدواج را پر کنید و همراه با اسناد گفته شده ارائه دهید.

با ذکر اینکه در کشورهای اتحادیه اروپا، چند نوع ازدواج وجود دارد. مثلا ازدواج مدنی و یا مذهبی . که با توجه به شرایط مورد نظر زوجین با به خوبی پیش رفتن تمام مراحل و ثبت ازدواج به صورت رسمی، در صورتی که اسناد پرونده به طور صحیح گردآوری شود و و روند آن به صورت مناسب طی شود ازدواج با مرد و یا زنی که تبعه کشور دانمارک است. موجب اخذ اقامت می شود. البته که برای ازدواج نیز مانند هر قانون دیگری، کشورها قوانین و شرایط مخصوص خود را دارند.

چگونگی دریافت گواهی ازدواج در دانمارک

با توجه به نحوه ازدواج شما،و شهری که ازدواج صورت گرفته، اخذ گواهی ثبت ازدواج میتواند متفاوت باشد.چنانچه اگر در شهرداری کپنهاگ ازدواج کرده اید، با مراجعه به دفتر عروسی در سالن شهر کپنهاگ ، گواهی ازدواج در دانمارک را دریافت کنید. این روند زمان متغیری دارد. اما به طور معمول تا 3 هفته امکان دارد زمان بر باشد.

در صورتی که شما در شهرداری یا کلیسا ازدواج کرده باشید. جهت دریافت گواهی ازدواج ، باید با مقامات مربوطه در آن جا تماس بگیرید. یا اینکه میتوانید از طریق ایمیل به آدرس Bryllup@kff.kk.dk، گواهی ازدواجتان را دریافت نمایید. از مواردی که برای صدور این گواهی نیاز است، میتوان موارد زیر را نام برد:

  • اسم شما در روز عروسی
  • تاریخ تولد شما
  • تاریخ عروسی
  • آدرسی که می خواهید گواهی ازدواج در دانمارک ارسال شود.

مدارک مورد نیاز برای ازدواج در دانمارک

اثبات تمکن مالی از شرایط و مدارک بسیار مهم جهت ارائه به سفارت دانمارک است. در واقع شهروند دانمارکی باید شرایط خوبی از نظر مالی داشته باشد. تا از پس هزینه ها و همسر  دعوت شونده به کشور خود بر بیاید.به طوری که ثابت شود هزینه های ورود همسر و امرار معاش زندگی را پرداخت خواهد کرد.

از دیگر مدارک مهم، جهت ارائه به کشور دانمارک موارد زیر میباشد:

  • پاسپورت  معتبر
  • مجوز اقامت (اگر در خارج از کشور زندگی می کنید)
  • در صورت لزوم، ویزای شینگن( ویزای اقامت در دانمارک)
  • گواهی وضعیت ازدواج (ترجمه به زبان دانمارکی یا آلمانی)
  • رضایت اولیا با ازدواج در دانمارک، اگر یکی از طرف ها تحت سرپرستی باشد
  • گواهی طلاق (در صورت موجود)
  • گواهی فوت همسر قبلی(در صورت وجود)
  • تمامی مدارک باید کامل و امضا و تایید شده، همراه با ترجمه به دانمارکی یا آلمانی یا انگلیسی باشد.

از دیگر موارد مهم ازدواج  در دانمارک: 

  • افراد زیر 18 سال بدون اجازه از دفتر ازدواج،نمی توانند ازدواج کنند.
  • اگر هر دو طرف آدرس دائمی خارج از دانمارک دارند، می توانند ازدواج کنند.
  • ازدواج همجنسگرایان انجام پذیر است. در صورتی که یکی از آنها شهروند دانمارکی باشد.
  • افرادی که اقامت ندارند هزینه 500 دونر کرون برای ازدواج در دانمارک می پردازند.

اخذ تابعیت از طریق ازدواج در دانمارک

اخذ اقامت شما با ازدواج ممکن خواهد بود به راحتی میسر شود. اما اخذ تابعیت از این طریق، نیاز به گذشت گاها سالیان و تحقق شرایطی را دارد. اول اینکه باید به زبان و فرهنگ و قوانین این کشور تسلط کامل داشته باشید. که اثبات دانستن این  موارد با اخذ آزمونی از متقاضی، محقق خواهد شد.

ازدواج در دانمارک ابتدا منجر به صدور اقامت 2 ساله و بعد 4 ساله می شود.از حسنات ازدواج در دانمارک این است که، تعداد سالهای پس از ازدواج، از تعداد سال های لازم برای اخذ تابعیت کسر میگردد. و این امر را تسریع میبخشد. در حالتی که یکی از زوجین، دانمارکی باشد، اخذ تابعیت و زمان دریافت آن سریعتر خواهد بود. در این موارد باید درخواست و پرونده ارائه دهید تا موفق به اخذ تابعیت دانمارک شوید.

سخن آخر:

پروسه ازدواج در دانمارک راحت، سریع و کم دردسر است. این کشور جزو کشورهای معتبر و بسیار زیبا محسوب میشود. در این مسیر کافیست که که شرایط و قوانین این کشور، به خصوص راجع به ازدواج را آگاهی یابید. و در این مسیر از وکلای مهاجرتی خبره، کمک گیرید. اخذ اقامت از طریق ازدواج، شروع زندگی ای زیبا و تضمین شده برای شما و خانواده تان خمواهد بود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا