مهاجرت

بهترین مناطق و محله های آنکارا برای زندگی، خرید و اجاره ملک

در این مقاله به معرفی شهر زیبای آنکارای ترکیه و همینطور بهترین محله های آنکارا برای خرید، اجاره ملک و زندگی، به همراه قیمت خرید، قیمت اجاره املاک، اعم از آپارتمان، ویلا و انواع املاک خواهیم پرداخت.

همانطور که میدانید خرید ملک در ترکیه، یکی از بهترین روشهای مهاجرت به این کشور می باشد که این روزها به خصوص از سمت ایرانیان عزیز، بسیار مورد استقبال بوده است زیرا با این روش میتوانند اقامت دائم، شهروندی و پاسپورت ترکیه را اخذ کنند.

آنکارا، از نظر سیاسی پایتخت کشور ترکیه و از نظر جمعیت بعد از استانبول دارای رتبه دوم است. این شهر نقش بسیار مهمی در امور سیاسی و اقتصادی ترکیه دارد. بسیاری از افراد به دلیل هزینه های نسبتا ارزان و دانشگاه های متعدد و معتبر و همینطور امنیت بالا، این شهر را برای سرمایه گذاری در ترکیه و خرید و اجاره ملک و زندگی انتخاب می نمایند.

در ادامه به معرفی این شهر و بهترین محله ها برای “زندگی در آنکارا و نقشه محله های آنکارا میپردازیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: روشهای مهاجرت به ترکیه

محله چانکایا Çankaya  

محله چانکایا آنکارا بهترین و با ارزش ترین و گرانترین و مدرن ترین منطقه آنکارا می باشد. این منطقه دارای بیشترین تردد و جمعیت در انکاراست و یکی از دلایل این موضوع وجود امکانات بسیار بالا، دسترسی به سرویس حمل و نقل عمومی فوق العاده، خانه ها و ویلاهای بسیار لوکس و بافت شهری بسیار مدرن این منطقه است.

تصویر محله چانکایا ازمیر ترکیه
محله چانکایا آنکارا

محله گلف کنت Golfkent

محله گلف کنت، محلی که سرمایه گذاران بسیاری را جذب کرده و از مناطق با ارزش و گران محسوب میشود. که دارای امکانات بسیار زیادی همچون موارد زیر میباشد:

  • نزدیکی به جاده اسکی شهر
  • دارای سالن های زیادی مانند سالن‌های مطالعه و ورزش…
  • 4 دانشگاه مهم آنکارا در این منطقه است مانند Çankaya،Başkent، METU
  • دارای کافه ها و رستوران های متعدد و خدمات رفاهی بالا
محله گلف کنت آنکارا ترکیه

محله باتی کنت Batıkent

محله باتی کنت، به دلیل مدرن و نوساز بودن، همینطور دسترسی از تمام نقاط شهر و آرام و دنج بودن همواره مورد توجه خریداران و سرمایه گذاران ملک بوده است. از مزایای خرید ملک در این شهر، وام خرید آپارتمان است. ارزش املاک و قیمت خرید در این محله بالاست.

تصویر محله باتی کنت آنکارا

محله کیزیلای Kizilay

کیزیلای آنکارا، محله ای شلوغ و شیک با آپارتمان های زیبا و مبله است. وجود سفارت امریکا و مراکز خرید، رستورانها و کافه ها در این منطقه، باعث شلوغی این محله بوده است.

مراکز خرید بسیار وسیع این منطقه معروف هستند و امکانات رفاهی و شرایط لوکس این محله باعث جذابیت چند برابر این منطقه شده است.

تصویر محله کیزیلای آنکارا ترکیه

محله امید umut Mahalle

آپارتمان ها و ویلاهای منطقه امید آنکارا، بسیار شیک و مدرن و همینطور گران هستند. دسترسی از این محل به سایر قسمتهای آنکارا بسیار راحت است. همینطور قیمت هر متر مربع در این منطقه تقریبا 4000 لیر، تخمین زده شده است.

تصویر محله امید آنکارا ترکیه

محله ییلدیز اولر Yıldızevler

از محله های آرام، نوساز، شیک همراه با دسترسی های عالی محله ییلدیز است. همینطور این محله برای خرید خانه های ویلایی بسیار زیبا، بسیار مناسب است. محله ییلدیز بعد از محله اوران از نظر داشتن ویلاهای بی نظیر در رتبه دوم قرار دارد. متوسط قیمت در این محله برای هر متر مربع 4500-4000 لیر تخمین زده میشود.

محله موتلو کنت Mutlukent

از مناطق بسیار شلوغ و پررفت و آمد آنکارا محله  موتلو کنت که یکی از محله های خوب آنکارا می باشد، است. این محله برای زندگی و تهیه املاک بسیار مناسب است، به خصوص از نظر قیمتی. 

میتوان از نظر خرید ملک؛ این  محل را هم تراز با محله امید دانست. برای خرید هر متر مربع در این محله ، حدودا 4000-3900 لیر، هزینه نیاز است.

تصویر محله موتلوکنت آنکارا

محله آنیت تپه Anittepe

آپارتمان های آنیت تپه از نظر خوش ساختی و زیبایی و همینطور مناسب و پایین تر بودن قیمت ها، بسیار مورد توجه هستند. برای هر متر مربع، خرید آپارتمان مسکونی یا ویلا، تقریبا 3900-3800 لیر هزینه نیاز است.

تصویر محله آنیت تپه آنکارا ترکیه

محله چیدم Çidem

چیدم آنکارا، از محله هایی است که هم با داشتن آپارتمان های نوساز و هم با داشتن خانه های به سبک قدیمی، می تواند جوابگوی هر سلیقه ای باشد. 

چیدم از دیگر محله ها، قیمت های مناسب تری برای خرید و اجاره دارد. برای خرید هر متر مربع در این محله، تقریبا 3900 لیر، هزینه نیاز خواهید داشت. 

تصویر محله چیدم آنکارا ترکیه

محله چای یولو Çayyolu

از محله های خوش آب و هوا ، همراه با باغ های میوه و گلزارهای چشم نواز، محله چای یولو آنکارا است. مجتمع­ های مسکونی این محله، دارای پنل های خورشیدی هستند و این محله از نظر زیبایی و پاکیزگی و مدرنیته بودن بسیار غنی است.

مجتمع های این محله از امکانات بسیاری مانند زمین والیبال، فوتبال، استخرهای مختلف، سونا و جکوزی و … برخوردار بوده و با این حال دارای قیمت بسیار مناسبی هستند. برای خرید هر متر مربع از خانه های این محله حدوداً 3800 لیر باید هزینه کرد.

تصویر محله چای یولو آنکارا ترکیه

محله امک emek

امک آنکارا، محلی دنج و آرام در نزدیکی مرکز شهر، از بهترین محله های آنکارا برای خرید ملک و زندگی است. این منطقه به خصوص در شبها با نور و روشن شدن لامپها، جلوه ای زیبا به شبهای آنکارا اعطا میکند. 

مجتمع های مسکونی این منطقه دارای امکانات بالا و به روز همچون سیستم‌های گرمایش و سرمایش مرکزی، امکانات رفاهی (استخر، سونا، جکوزی و سالنهای ورزشی… )،  تهویه مطبوع و … میباشد. دسترسی های این منطقه به سطح شهر عالی بوده و قیمت خرید هر متر مربع از املاک این ناحیه حدود 3700 لیر است.

تصویر محله امک آنکارا ترکیه

محله بلوک ایشچی ışçi Buluk

از مزایای محله بلوک ایشچی، داشتن دسترسی های خوب، هزینه ها و قیمتهای مناسب، امکانات رفاهی بالا میباشد. خرید ملک مسکونی در این محله به طور متوسط حدود 3850-3800 لیر میباشد.

محله باهچلی اولر Bahceleri olar

به دلیل وجود دانشگاه‌ها و موسسات و مراکز آموزشی مختلف، محله باهچلی اولر از محله های دانشجویی با خانه های دنج و هزینه های پایین و هماهنگ با زندگی دانشجوییی محسوب میشود. 

این محله برای دانشجویان و متقاضیان تحصیل در آنکارا به شدت توصیه میشود. و قیمت خرید هر متر مربع ملک مسکونی را در این محله، حدود 3600 لیر تخمین میزنند.

محله یاشا مکنت Yaşamkent

از محله‌هایی که در این اواخر با توسعه یافتن خود باعث سرازیر شدن سرمایه گذاران مختلف در این منطقه شده است، محله یاشا مکنت می باشد.

این محله با رشد و توسعه بسیاری در ساخت و ساز و فروش ملک داشته و برای همین سرمایه گذاری در این منطقه با حاشیه سود زیادی مواجه خواهد بود. سابقا این محله به ینی محله وابسته بود، اما اکنون مستقل از ینی محله در حال رشد میباشد.

تصویر محله یاشامکنت آنکارا ترکیه

منطقه اینجک incek

از محله های مناسب برای خرید ملک و سرمایه گذاری،همینطور اجاره توسط دانشجویان، به دلیل وجود دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه آتلیم atilim و اوفوک ufuk، محله اینجک میباشد. 

از مزیت های این محل آب و هوا و وجود درختان بسیار و سرسبز، همینطور دسترسی بسیار خوب و خانه های مناسب برای دانشجویان، میتوان نام برد. 

تصویر محله انجک آنکارا ترکیه
نمایی از محله اینجک

محله گول باشی Gölbaşı

ساخت املاک نوساز و جدید و دسترسی های عمومی و خوب در محله گول باشی، این محل را به یکی از بهترین محله های زندگی در آنکارا تبدیل کرده است. 

بسیاری از شرکتهای معروف و معتبر در این محله برای ساخت و ساز سرمایه گذاری کرده اند و قیمت هر متر مربع خانه در این محله 2340 لیر میباشد. برای مثال میانگین قیمت یک آپارتمان 100 متری در گول باشی 18900 لیر و میانگین قیمت اجاره 1225 لیر است.

تصویر محله گول باشی آنکارا ترکیه
نمایی از محله گولباشی

منطقه ینی محله Yenimahalle

ینی محله به لحاظ وسعت، بزرگترین محله های آنکارا و نزدیک به محله چای یولو و دانشگاه قاضی می باشد. امکانات خانه ها و ساختمان های نوساز و مدرن این محله بسیار زیاد است، امکاناتی مانند: فضاهای بازی کودکان، امکانات رفاهی متعدد، زمین‌های ورزشی و پارک‌ها و … این محله را بسیار جذاب و مناسب زندگی کرده است.

قیمت املاک در این محله از چانکایا ارزانتر و مناسب تر است. قیمت خرید هر متر مربع در این محله 1350 لیر و قیمت اجاره بها تقریبا 1260 لیر بوده و یک آپارتمان 100 متری در این محله 185000 لیر خواهد بود.

تصویر ینی محله آنکارا ترکیه
نمایی از ینی محله آنکارا

محله اورن Evren

از لاکچری ترین و لوکس ترین و گرانترین و بهترین محله های آنکارا، محله اوران، با خانه های زیبایی که در ارتفاعات و بلندترین نقطه های شهر ساخته شده است، میباشد. 

افراد سرشناس و سیاسی بسیاری در این محله سکونت دارند و قیمت ها در این محله، نسبت به سایر محله های آنکارا بسیار بالاتر است.  این محله با اصالت و با آرامش، مناسب افراد سرشناس و کسانی است که به دنبال محلی آرام و لوکس هستند. قیمت هر متر مربع ملک در این محله حدودا 5000  لیر است.

تصویر محله ویلایی نشین اورن آنکارا ترکیه
نمایی از محله اورن

بیشتر بخوانید: بهترین مراکز خرید استانبول

بهترین مناطق آنکارا برای اجاره ملک

  • برای دانشجویان بین المللی محله های کاواکلی(Kavaklidere) دره و باهچلی اولر(Bahcelievler) بسیار برای اجاره کردن خانه مناسب است. همینطور دانشگاه های مهمی همچون دانشگاه بیلکنت Bilkent و دانشگاه فنی خاورمیانه در این محله ها واقع شده اند.
  • افرادی که مناطق شلوغ و فعال و پر از رستوران و مراکز خرید را دوست دارند، محله کیزیل آی Kizilay،  از بهترین مناطق اجاره ملک در آنکارا می باشد.
  • از جمله دیگر محله های خوب برای اجاره کردن خانه، همسایه های آنکارا یعنی (آیرانچی)  Ayranci و (مبوس اولری) Mebus evleri، (مصطفی کمال) Mustafa Kemal و( آنی تپه) Anittepe میباشد.

از جمله بهترین مناطق برای اجاره خانه در آنکارا به محله های زیر می توان اشاره کرد:

  • Eryaman (اریامان)
  • منطقه (باگلوم) Bağlum در Keçiören (کچیورن)
  • منطقه Batıkent_( باتیکنت)
  • منطقه (اورنجیک) Örencik در Gölbaşı (گولباشی)
  • Yaşamkent (یاشامکنت)
  • Temelli (تملی)
  • جاده NATO(ناتو) در Mamak (ماماک)
  • منطقه Pursaklar (پورساکلار)

بیشتر بخوانید: کارت کیملیک ترکیه چیست؟

میانگین قیمت خرید و اجاره 2022

با اینکه میدانیم قیمت ملک چه خرید و جه اجاره، ثابت و مشخص نمی باشد و به عوامل زیادی بستگی دارد، اما به طور متوسط و میانگین میتوان هزینه خرید هر متر مربع  آپارتمان در آنکارا را 1861 لیر تخمین زد. همینطور محله چانکایا ( Çankaya )به عنوان گران‌ترین منطقه‌ی آنکارا، به طور متوسط متری 2572 لیر و بالای 200 یورو میباشد.

ارزانترین محله های آنکارا

ارزانترین محله ها همیشه و مطمئنا از لحاظ امکانات و دیگر ما یحتاج ها شاید آنچنان که باید تکمیل نیستند. در آنکارا نیز محله های ارزان قیمت برای اجاره شامل حومه شهر است، که دسترسی زیادی به امکانات بالا ندارد. اقامت در این محله ها بهتر است به صورت موقت و کوتاه مدت باشد.

  • Batıkent (باتیکنت) در نزدیکی آنکارا، محلی مسکونی برای کارگران و دانشجویان است که افراد دارای حقوق و درآمد متوسط در این منطقه زندگی میکنند. 
  • محله تملی (Temelli) واقع در جنوب غرب آنکارا را نیز میتوان از ارزان ترین محله ها برای اجاره کردن خانه در نظر گرفت.
  • پورساکلار (Pursaklar)ف را نیز از محله های ارزان برای اجاره میتوان دانست.

گرانترین محله های آنکارا

  • چانکایا (Çankaya)، از گرانترین و لوکس ترین و پر تردد ترین محله های آنکارا است؛ که افراد سرشناس و همینطور ویلاها و خانه های لوکس بسیاری در آن حضور دارند.
  • در سالهای اخیر محله های اینجک (Incek) و باغلیجا (Bağlıca) و چای یولو (Çayyolu)، اسکی شهیر یولو (Eskişehir yolu) نیز با پیشرفت هایی که داشته، بسیار مورد استقبال سرمایه گذاران بوده است.

در ادامه بر اساس آمار بخش املاک FORBES ، محله چانکایا به انضمام برخی محله های موجود در خود، در لیست گرانترین خانه ها و محله های آنکارا قرار گرفته اند. همینطور لازم به ذکر است که این مناطق از پر جمعیت ترین بخش های آنکارا نیز هستند.

 لیست گرانترین محله های آنکارا با احتساب هر متر مربع و به لیر میباشد:

  • محله ی آنیت تپه (Anittepe) قیمت هر متر در مناطق مسکونی 3871 لیر
  • محله ی اُران (Oran) قیمت 5127 لیر
  •  محله ی بلوک لاری ایشجی (İşçi Blokları) قیمت 3843 لیر
  • محله ی امید (Ümit) قیمت 4020 لیر
  • محله ی چای یولو (Çayyolu) قیمت 3791 لیر
  • محله ی موتلو کنت (Mutlukent) قیمت 3950 لیر
  • محله ی إمک (Emek) قیمت 3696 لیر
  • محله ی چیدم (Çiğdem) قیمت 3908 لیر
  • محله ی یلدیز اولر (Yildizevler) قیمت 4123 لیر
  • محله ی باهچلی اولر (BahÇelievler) قیمت 3593 لیر

بیشتر بخوانید: بهترین مراکز خرید آنکارا

معرفی آنکارا

شهر آنکارا، که در قدیم با نام آنقره معروف بوده است، در طول دوره های مختلف تحت جنگها و امپراتوری های متعددی قرار گرفته و در نهایت در سال 1923 توسط آتاتورک به عنوان پایتخت ترکیه انتخاب شد. 

این شهر از نظر وسعت و جمعیت بعد از استانبول در رتبه دوم قرار دارد، اما از نظر تمیزی و پاکیزگی شهری و آب و هوا از استانبول پیشی گرفته است. 

آنکارا از مهمترین قطب های صنعتی، تجاری و کشاورزی در ترکیه است.

اطلاعات کلی شهر آنکارای ترکیه:

  • زبان مردم: ترکی استانبولی
  • کد شماره گیری: +90
  • کد شهر: 312
  • واحد پول: لیر یا تله

جغرافیا و نقشه آنکارا 

از نظر موقعیت جغرافیایی، آنکارا میان 3 رودخانه قیزیل‌، ایرماق و ساکاریا و 4 کوه ( معروفترین آنها ایشیک داغی است) و همینطور این شهر در دشت‌های بزرگ آناتولی مرکزی که از جنوب به دشت قونیه (konya) و از شمال به جنگلهای کوهستانی میرسد، واقع است.

شهرستان‌های آنکارا، عبارتند از:

  • آک‌ یورت Akyurt
  • التینداگ Altındağ
  • عایاش Ayaş
  • بالا Bala
  • بی‌پازاری Beypazarı
  • چاملی‌دره Çamlıdere
  • چانکایا Çankaya
  • چوبوک Çubuk
  • الما داگ Elmadağ
  • اتیمسگوت Etimesgut
  • اورن Evren
  • گل باشی Gölbaşı
  • گودول Güdül 
  • هیمنه
  • کاله‌جیک (قلعه‌جیق Kalecik)
  • کازان Kazan
  • کچی‌اورن Keçiören
  • قزلچه‌حمام Kızılcahamam
  • ماماک Mamak
  • ناللی‌حان (نعل‌لی‌خان Nallıhan)
  • پولاتلی Polatlı
  • پورسکلر Pursaklar
  • سینجان Sincan
  • ینی‌محله Yenimahalle
  • شرفلی قوچ‌حصار Şereflikoçhisar
  • یونیس unus

شهر آنکارا در مرکز ترکیه و شهر استانبول در غرب ترکیه قرار گرفته اند. فاصله جاده ای این دو شهر 457 کیلومتر که با رانندگی حدود 6-5 ساعت خواهد بود. 

https://www.distancecalculator.net/from-ankara-to-istanbul

بیشتر بخوانید: بهترین محله های استانبول برای خرید و اجاره ملک و زندگی

آب و هوا

به طور کلی آب و هوای آنکارا گرم و خشک است. این شهر دارای زمستانهای سرد و سخت و برفی و تابستانهای خشک و گرم است. شمال آنکارا به دلیل وجود کوه ها و رودها مرطوب بوده و جنوب آنکارا دارای آب وهوای خشک میباشد. از این رو بهترین زمان سفر به آنکارا، فصل تابستان و بهار میباشد.

جمعیت و مردم

جمعیت آنکارا طبق آخرین سرشماری، بیش از 5 میلیون نفر تخمین زده شده است. و اگر از مردو فرهنگ مردم این شهر بخواهیم بگوییم، نکته جالب این است که مردم این شهر، بسیار آرام و مهربان هستند. این موضوع شاید به نظم و پاکیزگی این شهر نسبت به استانبول نیز وابسته است. چرا که خونگرمی و مهمان نوازی این مردم را میتوان از به دور از ازدحام و آلودگی و آرامش خاطر داشتن کلی مردم این شهر دانشت. 

اقتصاد و شرایط شغلی و کاری

همانطور که در ابتدا بیان شد، شهر آنکارا مرکز صنعتی و تجاری، سیاسی- اقتصادی ترکیه است. از سالها و قرن ها پیش، این شهر از نظر صادرات بسیار پر رونق بوده و انواع محصولات دامی و کشاورزی، از این شهر به شهرها و کشورهای دیگر صادر میگردد. آنکارا امروزه نیز همچنان مهم ترین مرکز اداری و تجاری ترکیه است.

بنابراین می توان این شهر را از نظر اقتصادی و کاری و شغلی نیز در جایگاه بسیار بالایی نسبت به دیگر شهرهای ترکیه دانست. همینطور با توجه به اینکه جمعیت این شهر یک سوم جمعیت شهر استانبول است، از نظر فرصتهای شغلی نیز بسیار غنی می باشد. از جمله مشاغلی که در آنکارا میتوان با تحصیلات آکادمیک به دست آورد مشاغل محبوب زیر میباشد:

  • آی تی
  • سرمایه گذاری
  • مهندسی
  • فروش 
  • مدیریت زنجیره
  • دارایی و مالی
  • در صورت تسلط به زبان انگلیسی گردشگری و مشتقات آن بسیار عالی خواهد بود

بیشتر بخوانید: بهترین محله های ازمیر برای خرید و اجاره ملک و زندگی

اماکن مهم

مسلما این شهر به عنوان پایتخت در ترکیه دارای اماکن مهم بسیاری می باشد. از شرکتها و کارخانجات و اماکن تاریخی مهم گرفته تا فرودگاه ها و دانشگاه های معروف و سفارتخانه ها و ….

در بین این اماکن مهم، میتوان به فرودگاه بین‌المللی اسن‌بوگا ( Esenboga) آنکارا، اشاره نمود که، پس از فرودگاه های آتاتورک، آنتالیا و سبیحا گوکچن چهارمین فرودگاه پرتردد و بزرگ ترکیه محسوب می شود.

همینطور از جمله دانشگاه ها مهم موجود در آنکارا به دانشگاه های زیر می توان اشاره کرد:

  • دانشگاه حاجت تپه انگلیسی-ترکی
  • دانشگاه اقتصاد و فناوری TOBB انگلیسی-ترکی
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه فنی خاورمیانه انگلیسی-ترکی
  • آکادمی پزشکی نظامی گلخانه
  • دانشگاه آتیلیم و …

بیشتر بخوانید: بهترین دانشگاه های ترکیه 2022

اماکن توریستی

شهر آنکارا به دلیل قدمت بالای خود و تحت سلطنت قومهای مختلف بودن، دارای اماکن تاریخی و مناطق توریستی و طبیعی گردشگری زیادی می باشد. اما به طور کلی هرگز آنکارا از نظر گردشگری و توریستی به پای استانبول هم نمیرسد. در زیر به برخی از این اماکن توریستی اشاره نموده ایم:

  • ارگ آنکارا
  • موزه تمدنهای آناتولی
  • دریاچه ایمیر
  • آنت کبیر
  • برج آتاکوله
  • آکواریوم آکوآ وگا
  • محله تاریخی هامامونو آنکارا
  • مسجد کوجاتپه
  • موزه قوم نگاری آنکارا

بیشتر بخوانید: اقامت توریستی ترکیه

مزایای زندگی در آنکارا

  • بهره مندی از امکانات تحصیلی، بهداشتی و دارویی خوب و با کیفیت
  • سرمایه گذاری در آنکارا = داشتن ویزای کشورهای دیگر( اروپا و امریکا…)
  • آنکارا پایتخت و دومین شهر بزرگ ترکیه است
  • اجاره دادن ملک در این شهر بسیار سودآور است
  • قطب سیاسی و اداری ترکیه است
  • جاذبه های گوناگون دارد
  • جرم و جنایت و ازدحام کم

معایب

  • رویدادهای فرهنگی کمی(موسیقی، هنر و..) در این شهر اتفاق میفتد
  • خطرات خیابانی به خصوص برای عابران پیاده زیاد است
  • پیاده روها به دلیل بازسازی نادرست و نامنظم بودن باعث بد شدن چهره کلی خیابانها و به وجود آمدن اتفاقات ناگوار برای عابران میشود
  • سختگیر و جدی بودن بسیار زیاد مردم این شهر هنگام کار و در موارد کاری
  • کم بودن تفریح و اماکن تفریحی نسبت به استانبول

هزینه زندگی در آنکارا

به طور کلی هزینه های زندگی در آنکارا، با استانبول تقریبا در یک درجه قرار دارند، اما هزینه های زندگی در آنکارا را میتوان حتی به مراتب کمتر از شهر شلوغ استانبول دانست.

با اینکه هزینه های زندگی بسته به لایف استایل و منطقه زندگی و مسائل مختلف مربوط میشود، اما به طور کلی و تقریبی می توان هزینه زندگی برای هر نفر در آنکارا را 3000-2500 لیر دانست. این هزینه در واقع  برای یک زندگی در حد نرمال و معمولی است.

به طور کلی و تقریبی با احتساب دلار آمریکا؛ هزینه ها در انکارا به شرح زیر است:

  • هزینه مایحتاج خانه  تقریباً 47.98 دلار 
  • حمل و نقل هر نفر با وسایل نقلیه عمومی در مرکز شهر 27.31 دلار
  • اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر به طور حدودی 222.21 دلار

بیشتر بخوانید: هزینه زندگی در ترکیه 2022

مقایسه آنکارا با سایر شهرها

  • از نظر جمعیت و مساحت، آنکارا بعد از استانبول قرار میگیرد.
  • کیفیت و هزینه زندگی در آنکارا نسبت به اکثر شهرهای ترکیه، بیشتر است
  • اماکن تفریحی و گردشگری در استانبول بسیار بیشتر است
  • تمام مقامات و دیپلمات ها و سران ترکیه در آنکارا بیشتر حضور دارند
  • کیفیت غذا در آنکارا بسیار بالا اما تنوع آن کمتر است
  • هزینه تاکسی و حمل و نقل نسبت به دیگر شهرها پایین تر است
  • با اینکه استانبول برای خرید بسیار معروف شده، اما زمانی که میزان بودجه برایتان اهمیت داشت، حتما از شهر آنکارا خریدهایتان را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین مراکز خرید ازمیر

سخن پایانی مجله مهاجرت

چنانچه شما نیز قصد خرید یا اجاره خانه برای اقامت بلند و یا کوتاه مدت را در ترکیه دارید، بدانید که یکی از شهرهایی که قطعا از آن و آرامش حاکم بر آن خوشتان خواهد امد، شهر آنکارا خواهد بود. به خصوص این شهر برای دانشجویان و افرادی که برای آینده ای بهتر از نظر کاری و اقامتی دست به مهاجرت زده اند، دارای فرصت های بسیاری است.

از این رو دانشجویان برای تحصیل آنکارا را انتخاب میکنند که، این شهر علاوه بر آن که از نظر سیاسی و اجتماعی و اقتصادی، برای ترکیه بسیار مهم است، از نظر داشتن دانشگاه های فوق العاده و همینطور هزینه های نسبتا به صرفه نیز بسیار معروف است.

در مقاله بالا تمام محله های آنکارا از بهترین و گرانترین محله ها تا ارزانترین و سطح پایین ترین آنها به انضمام قیمت ها و سایر شرایط حائز اهمیت این شهر، مورد بررسی قرار گرفته است. یقین بر این داریم که مطالعه متن بالا در راستای اخذ تصمیمی بهتر و مطمئن تر بسیار سازنده خواهد بود.

سوالات متداول درباره بهترین محله های آنکارا

شرایط هتل های فروشی در آنکارا چیست؟

برای خرید و فروش هتل در آنکارا حتما با راهنمایی یک مشاور اقدام کنید.

بهترین محله ایرانی نشین انکارا کجاست؟

 محله های آنیت تپه، موتلو کنت، چیدم، اُران، یلدیز اولر و امید، جزو محله های خوب ایرانی نشین هستند.

محله های خطرناک آنکارا برای زندگی کدام ها هستند؟

محله های شلوغ و پر تردد جزو محله های خطرناک آنکارا محسوب میشود.

38 دیدگاه

  1. من و شوهرم برای آینده شغلی بچمون میخوام به کشور ترکیه مهاجرت کنیم. محله ایرانی نشین انکارا کدوم محله هست که اونجا خونه بخریم چون زندگی تو کشور غریب خیلی برام سخته. اصلا با خرید خونه بهمون اقامت میدند؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده، جمعیت ایرانیان در ترکیه بسیار افزایش یافته و در مناطق مختلف سکونت دارند. در حال حاضر قوانین جدیدی در کشور ترکیه اعمال شده و با خرید ملک به ارزش 400,000 دلار میتوانید اقامت دائم و شهروندی ترکیه را دریافت نمایید.
      با تشکر از همراهی شما

  2. سلام شرایط زندگی در آنکارا چجوریه؟؟ هزینه زندگی در این شهر خیلی بالاست؟؟ میشه یه توضیحی در مورد این شهر بدید

    1. سلام دوست عزیز
      شهر آنکارا پایتخت و دومین شهر بزرگ کشور ترکیه است. بر اساس آخرین آمار بدست آمده، به طور میانگین هزینه ماهانه یک نفر بدون احتساب اجاره 5979.72 لیر می باشد. همچنین هزینه ماهانه یک خانواده چهار نفره بدون احتساب اجاره ملک تقریبا 20,983.54 لیر است.
      با تشکر از همراهی شما

  3. سلام روز خوش، من و دوستم برای تفریح میخوایم به آنکارا سفر کنیم. بابت سایت خوبتون ممنونم اما من 3 سوال داشتم
    برای مسافرت و تفریح به ویزا نیاز داریم؟؟
    برای تفریح میتونیم چقدر اینجا بمونیم؟؟
    بهترین محله های آنکارا برای زندگی و اقامت کدوم محله ها هستند؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر جهت تفریح و گردشگری نیاز به اخذ ویزا نیست و تنها باید دارای پاسپورت معتبر باشید.
      شما با اقامت توریستی میتوانید به مدت 3 ماه (90 روز) در این کشور اقامت داشته باشید.
      به طور کلی تمامی محله های ذکر شده در بالا جرو بهترین محله های آنکارا هستند اما به محله های چانکایا، کیزیلای، اُران، ییلدیز اولر، چای یولو به عنوان بهترین و شیک ترین محله های آنکارا میتوان اشاره کرد.
      با تشکر از همراهی شما

  4. من و خواهرم دو قلو هستیم و 26 سالمونه و چند سالی هست تو ایران تو یکی از شرکت های دولتی کار کردیم و الان سرمایه کافی برای مهاجرت داریم. کشوری که ما انتخاب کردیم ترکیه هست چون به ایران خیلی نزدیکه و میتونیم راحت رفت آمد کنیم. حالا دنبال خانه در ترکیه هستیم چجوری باید در آنکارا خانه بخریم؟؟ قیمت ملک در آنکارا چقدره؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه خرید ملک در ترکیه لینک را کلیک نمایید.
      بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده، قیمت هر متر برای خرید ملک در آنکارا بین 9,008.24 الی 12,630.53 لیر است.
      با تشکر از همراهی شما

    1. سلام دوست عزیز
      قیمت هر متر مربع آپارتمان در آنکارا جهت خرید ملک بین 8,939.85 الی 12,788.46 لیر می باشد.
      با تشکر از همراهی شما

  5. سلام وقت بخیر. شوهرم تاجر هست و به خاطر چندتا کار باید بره ترکیه که الان تصمیم گرفتیم که با هم برای یه مدت کلا باهم بریم ترکیه زندگی کنیم . من شهر انکارا رو برای اقامت انتخاب کردم اما خواستم بدونم محله ماماک در انکارا محله ای خوبی برای زندگی و اقامت هست؟ اگر ما تو ترکیه خونه اجاره کنیم چند وقت میتونیم تو ترکیه زندگی کنیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله یکی از بهترین محله های شهر آنکارا جهت اجاره ملک، محله ماماک است و با اجاره ملک در آنکارا به شما اقامت یکساله اعطا میگردد.
      با تشکر از همراهی شما

  6. سلام بهترین جای انکارا کجاست چون ما میخوایم تو انکارا خونه بخریم اما دنبال یه منطقه و جای خوب هستیم . ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      بهترین محله های آنکارا در همین مطلب معرفی شده است. اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید محله چانکایا آنکارا بهترین و با ارزش ترین و گرانترین و مدرن ترین منطقه آنکارا می باشد.

  7. سلام من میخاستم برای زندگی برم انکارا ولی دوستان میگن که زندگی در آنکارا هزینه بالایی داره و واقعا مردد شدم که چکار کنم واقعا هزینه زندگی در آنکارا خیلی بالاست یعنی ؟

    1. سلام دوست عزیز
      هزینه زندگی در آنکارا با توجه به شهرهای بزرگتر مثل استانبول بالا نیست و برای مثال می توان گفت قیمت اجاره بها استانبول 68 درصد بیشتر از آنکارا می باشد.

  8. خیلی مطلب خوبی بود ممنون از شما . هزینه زندگی در آنکارا به تومان خیلی زیاد میشه اما خب مزایا و کیفیت زندگی کاملا ارزش اینو داره که برای زندگی در آنکارا را انتخاب کنیم.

  9. سلام وقت شما بخیر شرایط هتل های فروشی در آنکارا چجوریه ؟ من میخاستم برای خرید هتل در آنکارا اقدام کنم ولی نمیدونم باید چکار کنم. ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام دوست عزیز
      باید حتما با مراحل خرید هتل در آنکارا آشنایی داشته باشید تا ضرر نکنید در غیر اینصورت حتما از یک مشاور راهنمایی و مشورت بخواهید.

  10. زندگی در آنکارا واقعا جذاب و پر از هیجانه . من سالهاست برای زندگی آنکارا رو انتخاب کردم و کسی که این تصمیم و گرفته حتما مطمئن باشه که بعد از مدتی خیلی راضی و خوشحال خواهد بود از تصمیمش برای زندگی در آنکارا . خواستم تجربه خودمو در میون بزارم.

  11. به عنوان کسی که آنکارا را برای زندگی بعد از بازنشستگی انتخاب کرده، از این شهر و مردمش راضی هستم. مطلب شما تا حد زیادی اطلاعات نسبتا درستی ارائه کرده است، اگرچه اشتباهات جزئی زیادی مشاهده میشود که احتمالا ناشی از دست دوم بودن اطلاعات است، یعنی نویسنده شخصا در آنکارا زندگی نکرده و مطالبش را با تکیه بر تجربیات و دانسته های دیگران تهیه نموده است.

  12. سلام میخاستم بدونم محله چانکایا آنکارا برای زندگی در آنکارا چجوریه و ایا محله خوبی هست یا نه ؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله همان طور که گفتیم محله چانکایا آنکارا یکی از بهترین و گران ترین و با ارزش ترین مناطق برای زندگی در آنکارا می باشد.

  13. خرید هتل در آنکارا به چه صورت هست و اینکه ایا اصلا هتل های فروشی در آنکارا موجود هست یا نه؟ و شرایط فروششون چجوریه میشه راهنمایی کنید ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      اگر قصد خرید هتل در آنکارا دارید بهتر است حتما با یک مشاوره صحبت کنید و از او راهنمایی بخواهید.

  14. عالی بود ممنونم از مطلب خوبتون و اینکه نقشه محله های آنکارا را قرار دادید خیلی به دردم خورد

  15. یکی از دوستان من برای خرید هتل در آنکارا و ازمیر سرمایه گذاری کرده و خیلی پشیمون هست و میگه ضرر کرده کاملا میخاستم بگم میشه در مورد هتل های فروشی در آنکارا هم راهنمایی کنید و بگید ایا هنوز هم این روش سرمایه گذاری خوبی هست یا نه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      برای سرمایه گذاری روی هتل های فروشی در آنکارا حتما بهتر است قبل از هر اقدامی از کمک یک مشاور بهره بگیرید.

  16. سلام وقت بخیر در مورد محله ماماک در انکارا اطلاعاتی دارین؟ به نظر شما برای ملک و سرمایه گذاری ماماک چطوره؟یکی از اشناهامون که اونجاست گفته که قیمت خونه تو ماماک آنکارا رشد خیلی خوبی داشته

    1. سلام دوست عزیز
      قیمت ملک در محله ماماک در انکارا در 3 سال گذشته حدود 75 درصد رشد داشته است.

  17. سلام ما قراره که برای عید به انکارا بریم میخاستم بدونم اجاره خانه در چانکایا انکارا چطوره و دسترسی ها و قیمت حمل و نقل اونجا چطوره برای زندگی به طور کلی ؟

    1. چانکایا جزو مناطق لوکس انکارا برای زندگی می باشد. برای اجاره خانه در چانکایا برای مثال جهت آپارتمان یک خوابه ۴۰ متری به 1000 لیر نیاز است.

  18. سلام یه سوال داشتم در مورد زندگی در انکارا یا ازمیر ؟ کدوم شهر و پیشنهاد میکنین شما ما دوتا بچه مدرسه ای داریم و میخاستم راهنمایی کنید که شرایط ازمیر بهتره برای زندگی یا انکارا؟ میشه معایب زندگی در آنکارا رو هم بگین .ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      آنکارا شباهت فرهنگی زیادی با مردم ایران دارد و پیدا کردن شغل و توسعه کاری در انکارا راحت تر است به دلیل اینکه هم شهری صنعتی می باشد و هم پایتخت سیاسی ترکیه است و بسیاری از شرکت های بین المللی را در خود جای داده است. در مورد هزینه های تحصیل تفاوت زیادی با هم ندارند و به طور کلی هزینه زندگی در آنکارا کمی بالاتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا