مطالب متفرقه

آشنایی با کشور هلند-بررسی جمعیت و شهرهای هلند

در این مقاله می خواهیم به آشنایی با کشور هلند و معرفی شهرهای این کشور، موقعیت جغرافیایی آن و … بپردازیم تا اطلاعات مفید و خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.کشور هلند را به نام ندرلند هم میشناسند که متشکل از قلمروهای پادشاهی هلند می باشد.

تراکم جمعیت این کشور بیش از 17 میلیون نفر است. اکثر مردمان این کشور از دین مسیحیت پروتستان پیروی می کنند.این کشور از جهات مختلف با کشورهای دیگری در ارتباط است مثلا از سمت شرق با کشور آلمان و از سمت جنوب با کشور بلژیک و از سمت غرب با کشور بریتانیا در ارتباط است.

پایتخت هلند شهر آمستردام است. برای این کشور یک سری لقب گذاشتند که معروفترین آنها سرزمین آسیاب بادی و کشور گل لاله می باشد. واحد ارز و پول این کشور یورو است.در ادامه به مطالب کاملتر و مفیدتری در مورد این کشور می پردازیم.

بیشتر بخوانید: روشهای مهاجرت به هلند

اسم کشور هلند

اسم این کشور هلند است و به نام ندرلند (nederland یا netherlands) هم می شناسند. معنای ندرلند سرزمین پست می باشد که به موقعیت جغرافیایی هلند مربوط است. علت گذاشتن این نام برای این کشور این است که اکثر زمین های کشور هلند در ارتفاع کمتر از 1 متر از دریا می باشد. جالب است بدانید که نام هلند برای فارسی زبانان است و هلند نام یکی از بخش های این کشور است.

تراکم جمعیت هلند

جمعیت هلند

طبق آمارهای بدست آمده جمعیت این کشور بیش از 17 میلیون نفر است. جالب است بدانید که تقریبا 0/22 درصد جمعیت جهان را هلند دربر می گیرد. از لحاظ جمعیت در ردیف شصت و نهمین کشور قرار گرفته است.

حدود 93 درصد مردمان این کشور شهرنشین می باشند و اکثر مردمان این کشور جوان می باشند. جالب است بدانید که همانطور که در بالا گفتیم اکثر زمین های هلند 1 متر پایینتر از سطح دریا می باشند که اکثر مردم در این بخش ها زندگی میکنند.

دولت و ساختار سیاسی هلند

دولت هلند

حکومت کشور هلند یک نوع حکومت پادشاهی مشروطه یا پارلمانی است. حکومت این کشور متشکل از دو مجلس نمایندگان است و نخست وزیر کشور توسط دولت پارلمانی و احزاب کشور تعیین می شود. اصلی ترین مقام این کشور نخست وزیری می باشد که  دولت کشور را تعیین می کند.

جالب است بدانید که اصلی ترین و مهمترین مقام و درجه دولت این کشور بر اساس نظر و رای مردم است. حزب های مختلفی در این کشور وجود دارد که عبارتند از: دموکرات مسیحی، حزب سبز، حزب لیبرال و …

کشور هلند یکی از اعضای اتحادیه اروپایی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی می باشد. همچنین با دو کشور لوکزامبورگ و بلژیک یک اتحادیه همکاری به نام بنلوکس را بنا کرده اند و بر اساس قانون اساسی سلطنت در مرکز قوه سه گانه کشور قرار دارد.

استانها و شهرهای هلند

شهر آمستردام

کشور هلند از تعدادی استان تشکیل شده است که هر یک از این استان ها متشکل از چند شهر می باشد. چند استان مهم این کشور عبارتند از: هلند جنوبی، هلند شمالی، اوترخت، خرونینگن، اوترخت. پایتخت کشور هلند آمستردام می باشد که بهترین شهر کشور هلند برای زندگی کردن است.

شهرهای مهم کشور هلند

  1. آمستردام
  2. اوترخت
  3. روتردام
  4. لایه
  5. تیلبورگ
  6. آیندهوون

اقتصاد هلند

اقتصاد هلند

کشور هلند یکی از کشور های پیشرفته و توسعه یافته در زمینه اقتصاد  در قاره اروپا می باشد و اقتصاد هلند باز هم در حال پیشرفت و رشد می باشد. بیشتر گل های جهان از این کشور صادر می شود پس هلند یکی از بزرگترین صادرکننده های گل در جهان می باشد. همانطور که در بالا گفتیم این کشور به خاطر صادر گل با لقب گل لاله هم می شناسند.

همچنین در زمینه های کشاورزی، دامداری، ماشین آلات، مواد شیمیایی و …  فعالیت دارند. همچنین بخش عظیمی در زمینه بانکداری و تجارت دارند که کشورهای اتحادیه اروپایی شریکان کشور هلند در زمینه تجارت می باشند.

البته لازم به ذکر است که این کشور لبنیات، گندم، سیب زمینی و … را هم تولید میکنند. جالب است بدانید نرخ بیکاری در این کشور تقریبا 2 درصد است پس هلند یکی از کشورهای پر قدرت از لحاظ اقتصاد می باشد.

جایگاه جغرافیایی و آب و هوای هلند

کشور هلند کشور کم ارتفاعی می باشد که نیمی از کشور 1 متر از سطح دریا پایینتر است. مساحت کشور هلند 41/543  کیلومتر مربع می باشد. از سمت شرق با کشور آلمان و از سمت جنوب با بلژیک همسایه است و از سمت غرب با بریتانیا و دریای شمال در ارتباط است.

در جنوب شرق کشور تپه های بلندی واقع شده است که بخش قابل توجهی از این کشور صاف و هموار می باشد. آب و هوای این کشور معتدل می باشد. فصل تابستان در این کشور تا حدی خنک می باشد و آب و هوا در فصل زمستان هم معتدل و خنک میباشد.  اکثر اوقات با نسیم ملایم در این کشور مواجه می شویم.

جالب است بدانید این نسیم و باد در فصل های زمستان بیشتر مشاهده می شود. یکی از خطرات طبیعی این کشور سیل می باشد زیرا این کشور کم ارتفاع است و با آمدن سیل ممکن است خسارت های زیادی به کشور و محصولات کشاورزی آن وارد کند.

فرهنگ هلند

 هلند در زمینه نقاشی مشهور بوده است. نقاش های بزرگ و معروفی مانند ون گوگ و پیت موندریان و … در این کشور بوده اند. مردمان هلند برای یادگرفتن زبان های خارجی بسیار مشتاقند و تلاش میکنند و به زبان های مختلف در این کشور صحبت میکنند.

فرهنگ دیگر این کشور این است که مردم بسیار اهل کار کردن می باشند و علاقه زیادی دارند که زودتر شاغل شوند.تعطیلات تابستان بسیار برای مردمان این کشور بسیار اهمیت دارد. اکثر جوانان علاقه زیادی به ازدواج دارند و دوست دارند زمان زیادی را در کنار خانواده خود باشند.

پرچم هلند

پرچم هلند

پرچم هلند به عنوان پرچم ملی در سال 19 فوریه 1937 به رسمیت شناخته شده است که متشکل از 3 رنگ افقی قرمز، سفید، آبی که به عنوان سمبل آزادی این کشور میباشد. جالب است بدانید پرچم هلند برای پرچم جزیره آنتیل هلند هم استفاده می شود.

زبان مردم هلند

زبان اصلی این کشور که در بین مردم رایج است زبان هلندی میباشد که شبیه به زبان آلمانی است. اکثر مردمان این کشور به دو زبان آلمانی و انگلیسی صحبت می کنند زیرا زبان هلندی بسیار به این دو زبان نزدیک می باشد. البته به دلیل اینکه کشور هلند با کشور آلمان و بلژیک همسایه است در این دو کشور هم زبان هلندی دیده می شود.

دین در هلند

در این کشور به دلیل اینکه مردم از لحاظ دین و مذهب مستقل و خودمختار هستند در نتیجه  دین رسمی برای این کشور وجود ندارد. لازم به ذکر است دین مسیحیت اولین دین و رایج ترین دین در بین مردم هلند می باشد و اکثر آنها از دین مسیحی پیروی میکنند. حدود 5 درصد جمعیت این کشور مسلمان هستند و سایر افراد از دین های دیگر پیروی میکنند.

مسلمانان هلند

در قرن 16 میلادی اسلام وارد کشور هلند شد. طبق آمارهای بدست آمده حدود 800 هزار نفر از مردمان این کشور مسلمان می باشند. طبق آمار ذکر شده تقریبا 6 درصد جمعیت کشور را مسلمانان تشکیل می دهند. این مسلمانان متشکل از قومیت های مختلفی مانند ایران، ترک، افغان و … هستند که در 4 شهر آمستردام، روتردام، لاهه و اوترخت ساکن هستند.

جالب است بدانید که 38 درصد مسلمانان این کشور از ملیت ترک می باشند. 31 درصد از مراکش و بقیه افراد از قاره های آسیا و اروپا و … در این کشور زندگی میکنند. از قرن 17 میلادی مساجد های هلند تاسیس شدند که اولین مسجد این کشور به نام مسجد مبارک می باشد.

آموزش و پرورش هلند

مدارس هلند

آموزش و تحصیل در کشور هلند از سن 5 الی 16 سالگی برای همه ی مردم کشور اجباری می باشد. بچه ها در این کشور به مدت 8 سال در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند. به مدت 4 الی 6 سال در مقطع متوسطه مشغول به آموزش و تحصیل میباشد.

زبان مورد استفاده در مدارس ها و سیستم آموزشی این کشور زبان هلندی می باشد. سپس بعد از پایان یافتن این مقاطع میتوانند در مراکز آموزش های عالی و دانشگاه های این کشور تحصیل کنند.

بر اساس یک سری آمارهای بدست آمده 13 تا از دانشگاه های این کشور جزو دانشگاه های عالی و برتر در جهان می باشند. برخی از دانشگاه های این کشور عبارتند از:دانشگاه آمستردام، دانشگاه دلفت، دانشگاه واخنگین و …

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالبی که در بالا خواندیم نتیجه میگیریم که آب و هوای این کشور معتدل و خنک می باشد و از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است. از نظر اقتصادی کشوری قدرتمندی است که در زمینه های مختلف تجارت، بانکداری، کشاورزی، ماشین آلات و … فعالیت دارد و در این زمینه ها رشد چشمگیری کرده است.

همینطور حکومت این کشور از نوع پارلمانی می باشد که اصلی ترین مقام های این کشور توسط نظرات شهروندان تعیین می شود. زبان اصلی این کشور هلندی می باشد ولی به زبان آلمانی و انگلیسی با یکدیگر صحبت میکنند. علاوه بر دین مسیحیت  که اولین دین این کشور است و اکثر مردمان از آن پیروی میکنند دین اسلام هم در این کشور رایج است.

مسلمانان در شهرهای مهم این کشور ساکن هستند و مساجدی برای مسلمانان تاسیس کردند. همینطور تعدادی دانشگاه های خوب و عالی در جهان  در هلند واقع شده اند. به همین دلایل خوب و مطلوب افراد زیادی به کشور هلند مهاجرت میکنند.

منبع: fa.wikipedia.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا