مهاجرتویزای کاری و تخصص

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2022 + بهترین شغل برای خانم ها در آلمان

آلمان جزو کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در اروپا میباشد و همینطور دارای اقتصاد فعال و پیشرفته و با ثباتی در اتحادیه اروپا است. سوالاتی که برای افراد پیش می آید این است که بهترین مشاغل مورد نیاز آلمان کدامند؟ بهترین شغل برای خانم ها در آلمان چیست؟ آیا این کشور جهت کار و زندگی مناسب است؟ اگر شما قصد مهاجرت به آلمان را دارید میتوانید از طریق ویزای کاری به این کشور مهاجرت کنید. یکی از مسائل مهم برای افراد این است که آیا میزان درآمد ماهیانه در این کشور مناسب است؟ در ادامه به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2022، شغل نجاری در آلمان، بهترین مشاغل آلمان، پردرآمدترین شغل های آلمان، شرایط اخذ ویزای کار، مزایای کار در این کشور، میزان درآمد ماهیانه شغل های مورد نیاز و … میپردازیم.

شرایط و قوانین کار در آلمان

جهت کار در این کشور ابتدا باید در سفارت آلمان درخواست ویزای کار دهید و با اخذ این ویزا به این کشور مهاجرت کنید. همانطور که میدانید این کشور در زمینه های شغلی فراوانی به نیروی کار فعال و  با تجربه نیاز دارد. این کشور از مزیت های فراوانی مانند امنیت، کیفیت زندگی بالا، شرایط کار مناسب و … برخوردار است.

مهاجرت کاری در این کشور به دو صورت جاب آفر و جاب سیکر انجام پذیر است. در روش جاب آفر باید از سوی کارفرمایان برای شما دعوتنامه کاری ارسال گردد تا موفق به اخذ ویزای کار شوید. در روش جاب سیکر میتوانید به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشید تا به جستجوی کار متناسب با شرایط خود باشید و در صورت یافتن کار میتوانید ویزای کار را اخذ کنید.

شرایط مهم در اخذ ویزای کار عبارتند از:

  • مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5.5 یا مدرک زبان آلمانی در سطح B2
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک تحصیلی
  • سن مناسب
  • مهارت
  • سابقه کار 

بیشتر بخوانید: ویزای کار آلمان، شرایط و قوانین اخذ ویزا

روش کاریابی در آلمان

یافتن کار در این کشور از طریق دو روش جاب آفر و جاب سیکر صورت میگیرد. از طریق جاب آفر باید ابتدا کار متناسب با شرایط خود را بیابید و از سوی کارفرمایان دعوتنامه ای دریافت کنید. افرادی که با اخذ ویزای جاب سیکر قصد مهاجرت دارند میتوانند وارد این کشور شوند و به مدت 6 ماه زمان دارند از طریق موسسات کاریابی به دنبال کار متناسب با شرایط خود باشند و در صورت برخورداری از تمامی شرایط میتوانید مشغول به کار شوید.

موسسات کاریابی عبارتند از:

  1. jobvector.de
  2. monster.de
  3. stepstone.de
  4. hemmersbach.com
  5. Lp.experteer.de

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2022

جالب است بدانید این کشور نسبت به برخی از کشورها بالاترین میزان درآمد را دارد و از سوی دیگر به نیروی کار فعال و باتبحر نیازمند است و همین موضوع یکی از دلایل مهم برای متقاضیان میباشد.بازار کار این کشور بسیار فعال و با ثبات میباشد. شما جهت کار در این کشور باید از مهارت و تبحر زیادی در زمینه شغلی موردنظرتان برخوردار باشید.

اسامی بهترین و پردرآمدترین شغل های آلمانمیزان درآمد سالانه(یورو)
مدیر فناوری اطلاعات124,000
مدیر آزمایشگاه123,000
مدیر اجرایی170,000 تا 807,000
سرمایه گذاران بانکی150,000 تا 300,000
مدیر فروش88,000 تا 134,000
مهندس فناوری اطلاعات(مهندس IT)66,000 تا 81,000
مهندسان64,000 تا 168,000
روانشناس30,000 تا 370,000
پزشک 85,000 تا 150,000
وکیل40,000 تا 700,000
دندانپزشک39,000 تا 72,000
خلبان31,000 تا 108,000
متخصص ارتودنسی42,000 تا 146,400
مدیر مالی43,800 تا 162,000
قاضی65,000 تا 226,800
جدول مشاغل آلمان و میزان درآمد سالانه

مدیر اجرایی

مدیر اجرایی آلمان

مدیر اجرایی یا همان مدیر عامل و سرپرستان یکی از بهترین مشاغل مورد نیاز و پردرآمدترین شغل های آلمان می باشد. میزان درآمد این شغل با توجه به تعداد کارمندان و فعالیت شرکت متفاوت میباشد اما بهتر است بدانید بالاترین میزان درآمد را نسبت به سایر بهترین مشاغل آلمان دارد. جهت استخدام شدن به عنوان مدیر اجرایی باید در این شغل علاوه مدرک تحصیلی فوق لیسانس به بالا، در زمینه مدیریت سابقه کار داشته باشید.

وظایف مدیر عامل:

  • نظارت و بررسی فعالیت اقتصادی
  • نظارت بر امور مالی شرکت
  • اجرای قوانین و تعهدات و …
  • میزان درآمد سالانه مدیران با کارمندان کمتر از 30 نفر: 170,000 یورو
  • میزان درآمد سالانه مدیران با کارمندان بیشتر از 500 نفر: بین 380,000 تا 807,000 یورو

سرمایه گذاران بانکی

سرمایه گذاران آلمان

سرمایه گذاران بانکی بیشتر در بانک ها، موسسات مالی، شرکت ها مشغول به کار هستند. سرمایه گذاری بانکی جزو یکی از پردرآمدترین مشاغل آلمان است. وظیفه سرمایه گذاران فراهم کردن و نگهداری سرمایه برای دولت، بانک ها و موسسات میباشد. جهت استخدام شدن به عنوان سرمایه گذاران بانکی باید مدرک MBA را اخذ کرده باشید. علاوه بر این مدرک باید از مدرک تحصیلی لیسانس یا فوق لیسانس رشته اقتصاد، ریاضیات برخوردار باشید.

  • میزان درآمد سالانه سرمایه گذاران: بین 150,000 تا 300,000 یورو

مدیر فروش

مدیر فروش آلمان

این افراد در زمینه بازاریابی و فروش درآمد بالایی کسب می کنند. جهت استخدام به عنوان مدیر فروش در این کشور باید مدرک تحصیلی لیسانس مدیریت، اقتصاد و تجارت، حسابداری، مدیریت مالی را کسب کرده باشید. همچنین باید در زمینه فروش و بازاریابی سابقه کاری و مهارت و تبحر داشته باشید.

با توجه به اینکه مدیر فروش یکی از مشاغل مورد نیاز آلمان بوده و در صورتیکه شما تجربه و دانش کافی در این حوزه را دارید میتوانید از طریق سایت های کاریابی اقدام به ارسال رزومه خود نمائید.

وظایف مدیران فروش عبارتند از:

  • نظارت و توسعه کسب و کار
  • تجزیه تحلیل فروش
  • برنامه ریزی برای فروش محصولات
  • تعیین سهمیه
  • نظارت بر کارمندان فروش و …
  • میزان درآمد سالانه مدیران فروش: بین 88,000 تا 134,000 یورو

مدیر آزمایشگاه

مدیر آزمایشگاه

جهت استخدام شدن به عنوان مدیر آزمایشگاه باید حداقل مدرک لیسانس شیمی یا زیر گروه پزشکی را اخذ کرده باشید. مدیر آزمایشگاه یکی دیگر از مشاغل مورد نیاز این کشور می باشد. مدیران آزمایشگاه وظایفی مانند نظارت بر فعالیت، امنیت، کارآمد عملیاتی، تحقیق در مورد آزمایش و … را بر عهده دارند. شما باید در این شغل سابقه کار داشته باشید. 

  • میزان درآمد سالانه مدیران آزمایشگاه: 123,000 یورو

مهندس IT

مهندس IT

مهندس IT  یا همان مهندس فناوری اطلاعات جزو پردرآمدترین و بهترین مشاغل آلمان می باشد. جهت استخدام به عنوان مهندس آی تی در این کشور باید حداقل مدرک لیسانس رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات داشته باشید.

وظایف مهندسان آی تی عبارتند از:

  • پشتیبانی اطلاعات
  • حل مشکلات شبکه
  • مدیریت سخت افزار و نرم افزار
  • مدیریت پروژه ها و …
  • میزان درآمد سالانه مهندس IT: بین 66,000 تا 81,000 یورو
  • میزان درآمد سالانه مدیر فناوری اطلاعات: 124,000 یورو

مهندسی

جهت کار به عنوان یک مهندس در این کشور باید حداقل مدرک فوق لیسانس مرتبط با رشته مورد علاقه تان را اخذ کرده باشید. شما باید در حرفه خودتان از مهارت و تبحر فراوانی برخوردار باشید. مهندسی از جمله پردرآمدترین مشاغل آلمان می باشد. هر یک از مهندسان عمران، مکانیک، شیمی، معماری، برق و … وظایف مختص به خود را دارند. میزان حقوق دریافتی هر یک از مهندسان با توجه به نوع شغلشان متفاوت میباشد.

  • میزان درآمد سالانه مهندسان: بین 64,000 تا 168,000 یورو

روانشناس

روانشناس آلمان

شغل روانشناس جزو یکی از شغل های مورد نیاز این کشور می باشد. مشاوران وظایفی در زمینه های مختلف آموزش، امنیت، برنامه ریزی، حل مشکلات، اشتغال و … را بر عهده دارند. جهت استخدام شدن به عنوان مشاور در این کشور باید حداقل مدرک لیسانس در این زمینه را اخذ کرده باشید. میزان حقوق دریافتی روانشناسان با توجه به مهارت و تجربه و فعالیت هایشان متفاوت میباشد.

  • میزان درآمد سالانه مشاوران: بین 30,000 تا 370,000 یورو

پزشک

دکتر آلمان

جهت کار به عنوان دستیار پزشک باید مدرک رشته پزشکی را اخذ کرده باشید و همینطور باید مدرک زبان آلمانی سطح B1 را کسب کرده باشید. دستیار پزشک جزو بهترین و پردرآمدترین مشاغل آلمان محسوب می شود. شما باید مجوز Approbation را دریافت کنید. دستیار پزشکان در مکان های مختلفی مانند بیمارستان ها، کلینیک ها، درمانگاه ها و … مشغول به کار هستند.

  • میزان درآمد سالانه دستیاران پزشک: بین 85,000 تا 150,000 یورو

بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

وکیل

وکیل آلمان

وکیلان میتوانند به صورت انفرادی یا در شرکت ها و سازمان ها مشغول به کار شوند. جهت کار در شغل وکالت باید مجوز قانونی وکالت را از این کشور دریافت کنید. وکالت جزو بهترین مشاغل آلمان است. همینطور باید مدرک تحصیلی رشته وکالت را اخذ کرده باشید. البته لازم به ذکر است باید در یکسری آزمون های وکالت این کشور شرکت کنید. وکلا وظایفی مانند راهنمایی و حل مشکلات خانوادگی، حل مشکلات قانونی و حقوقی، حل اختلاف و … بر عهده دارند.

  • میزان درآمد سالانه وکیل: بین 40,000 تا 700,000 یورو

دندانپرشک

دندانپرشک آلمان

جهت استخدام شدن به عنوان دندانپزشک در این کشور باید مدرک رشته دندانپزشکی را اخذ کرده باشید. لازم به ذکر است دندانپزشکی یکی از بهترین مشاغل مورد نیاز این کشور میباشد. بهتر است بدانید جهت کار در این شغل باید مدرک زبان آلمانی سطح B1 یا C1 اخذ کنید.

  • میزان درآمد سالانه دندانپزشکان: بین 32,000 تا 79,000 یورو

خیاطی

خیاطی یکی از شغل های خوب در این کشور است. جهت کار در شغل خیاطی و بازار کار خیاطی در آلمان باید در مورد  جنس پارچه، مد، طرح لباس و … آشنایی و اطلاعات کافی داشته باشید. درامد شغل خیاطی در المان به نسبت برخی از کشورها بالاست. جهت کار در شغل خیاطی باید مدرک فنی این رشته را از آموزشگاه ها اخذ کنید.

عکاسی

جهت کار در شغل عکاسی باید مدرک بین المللی این رشته را اخذ کنید. درآمد شغل عکاسی در آلمان نسبتا خوب و بالا می باشد. شما باید در زمینه عکاسی سابقه کاری و مهارت و تبحر فراوانی داشته باشید و همینطور باید مدرک زبان آلمانی جهت کار در این شغل اخذ کنید.

کشاورزی

کشاورزی یکی از مشاغل خوب و پردرآمد این کشور محسوب می شود. شما جهت کار در شغل کشاورزی باید مدرک فنی رشته کشاورزی را اخذ کنید یا دوره های آموزشی شغل کشاورزی را بگذرانید. شغل کشاورزی مانند سایر بهترین مشاغل آلمان دارای درآمد خوب و بالایی می باشد.

آشپزی

این کشور دارای رستوران های زیادی می باشد و شغل آشپزی در این کشور جزو مشاغل مورد نیاز و پردرآمد محسوب می شود. جهت کار در شغل آشپزی باید مدرک آموزشگاه خصوصی یا مدرک فنی بین المللی این رشته را اخذ کرده باشید. در این صورت به راحتی میتوانید به عنوان آشپز در این کشور استخدام شوید.

شغل نجاری در آلمان

شغل نجاری در آلمان یکی دیگر از بهترین مشاغل آلمان است. نجاران معمولا در زمینه های ساخت و تعمیر در، مبل، کابینت، قایق و … فعالیت دارند. جهت استخدام در شغل نجاری باید مدرک فنی این شغل را دریافت کنید. شغل نجاری در آلمان جزو شغل های پرطرفدار میباشد و نجاران درآمد نسبتا خوبی را کسب می کنند. در شغل نجاری باید از مهارت و تجربه فراوانی برخوردار باشید.

جواهر سازی

شغل جواهر سازی بیشتر مناسب خانم ها می باشد زیرا شغل جواهر سازی به دقت و ظرافت بسیار زیادی نیاز دارد. جهت استخدام در شغل جواهر سازی در آلمان باید دارای طرح و ایده جذابی و در این زمینه شغلی خلاق باشید. جواهر سازی جزو شغل های خوب و آزاد این کشور است. شما میتوانید در شغل جواهر سازی هم به صورت آزاد و هم در شرکت ها مشغول به کار شوید.

آرایشگری

شما جهت کار در شغل آرایشگری به مدرک تحصیلی خاصی نیاز ندارید و تنها باید در شغل آرایشگری از مهارت و تبحر و تجربه کاری برخوردار باشید. شغل آرایشگری یکی از پردرآمدترین شغل ها در این کشور است. از سوی دیگر باید به زبان آلمانی و انگلیسی مسلط باشید.

تعمیرات موبایل

شغل تعمیرات موبایل در آلمان هم یکی از شغل های خوب و مورد نیاز این کشور است. جهت کار در شغل تعمیرات موبایل باید مدرک فنی تعمیرات موبایل را اخذ کنید. البته لازم به ذکر است در شغل تعمیرات موبایل علاوه بر مدرک فنی باید از مهارت، تجربه فراوانی برخوردار باشید.

کابینت سازی

شغل کابینت سازی یکی از شغل های محبوب است که امروزه در دکوراسیون داخلی منازل، آفیس ها کاربرد بسیاری دارد. شغل کابینت سازی جزو مشاغل فنی و پرکاربرد در این کشور است. این شغل نیاز به مدرک تحصیلی نیاز ندارد و جزو شغل آزاد در آلمان به حساب می آید. شما در این شغل باید دارای تجربه و مهارت های فراوانی باشید.

سایر مشاغل مورد نیاز و پردرآمد آلمان

  • برنامه نویسی و توسعه دهنده وب
  • ریاضیات و علوم کامپیوتر
  • علوم طبیعی
  • تجارت و اقتصاد
  • خلبان
  • معماری
  • علوم سیاسی و اجتماعی
  • تدریس
  • طراحی
  • مهندسی برق
  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی مکانیک و خودرو
  • مهندسی الکترومکانیک
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی متالوژی
  • مهندسی برق شاخه مخابرات
  • توانبخشی
  • حسابداری

بهترین شغل برای خانم ها در آلمان

بر اساس گزارش دو منبع معتبر Gehalt.de و Stepstone، حدود 36 درصد از نیروی کار در آلمان را خانم ها تشکیل می دهند. قبل از هر چیزی بهتر است خانم ها بر اساس مهارت و تخصصی که دارند کشور مقصد خود برای مهاجرت را انتخاب کنند. در ادامه به معرفی بهترین شغل برای خانم ها در آلمان می پردازیم:

روانشناسی، طراحی صنعتی، علوم تربیتی، اقتصاد، مامایی و پرستاری، حسابداری، مهندسی کامپیوتر از رشته های مورد نیاز در آلمان هستند. به دلیل رشد منفی جمعیت و بالا بودن میانگین سنی در آلمان، استخدام در رشته های پزشکی و پیراپزشکی افزایش داشته است. همچنین به دلیل کم بودن نیروی جوان در این کشور، بازار کار شغل هایی مثل پرستاری و نگهداری سالمندان، رونق گرفته است.

در صورت آشنا بودن خانم ها و زنان با زبان انگلیسی، شرایط بهتری برای یافتن بهترین شغل خواهند داشت. به این دلیل که کار کردن در رشته هایی مثل روابط بین اللمل و مهندسی نیازمند آشنا بودن با زبان انگلیسی می باشد. ولی رشته هایی مثل پیراپزشکی، پرستاری از سالمندان و … که در تعامل مستقیم با مردم است، زبان آلمانی الزامی می باشد.

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه می گیریم که این کشور دارای اقتصاد پیشرفته و با ثبات و قدرتمندی است. از سوی دیگر کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالاست و دارای بازار کار فعالی میباشد. در حال حاضر این کشور به نیروی کار فعال و با تجربه نیازمند است. 

مشاغلی مانند مدیر آزمایشگاه، وزیر، وکیل، مدیر IT و … جزو بهترین مشاغل مورد نیاز آلمان به حساب می آید. بهتر است بدانید که میزان حقوق مشاغل این کشور نسبت به سایر کشورهای قاره اروپا بیشتر است. هر یک از مشاغل ذکر شده در بالا از شرایط خاصی برخوردار میباشند اما جهت استخدام شدن باید مدرک تحصیلی و مدرک زبان آلمانی را اخذ کرده باشید.

20 دیدگاه

  1. با سلام. من خیلی در مورد موقعیت شغلی کشور آلمان شنیدم و کارمندای این کشور درامد خوبی دارند. من 24 سالمه و فارغ التحصیل رشته کامپیوتر هستم به نظر شما میتونم ویزای کار آلمان رو بگیرم؟؟ مشاغل مورد نیاز آلمان چه مشاغلی هستند؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله در صورت برخورداری از شرایط ویزای کار و داشتن رزومه کاری قوی میتوانید ویزای کار آلمان را دریافت نمایید. تمامی مشاغل ذکر شده در جدول بالا جزو مشاغل مورد نیاز و پردرآمد در آلمان هستند اما در صورت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شغل های مورد نیاز و دریافت پیشنهاد شغلی میتوانید به سایت های کاریابی در آلمان مراجعه فرمایید.
      با تشکر از همراهی شما

  2. سلام وقت بخیر
    من دانشجوی رشته مهندسی مکانیک هستک و چند ماه دیگه درسم تموم میشه و برای کار میخوام به کشور آلمان مهاجرت کنم. من میتونم ویزای کار آلمان رو به راحتی بگیرم؟؟ به نظر شما بهترین شغل در آلمان چه شغلی است؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله، شما با بهره مندی از مدرک تحصیلی، رزومه کاری، مدرک زبان آلمانی میتوانید ویزای کار آلمان را دریافت نمایید و رشته تحصیلی شما جهت کار در آلمان بسیار مناسب می باشد. اما در صورت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ دعتونامه شغلی میتوانید به سایت های کاریابی ذکر شده در بالا مراجعه فرمایید.
      با تشکر از همراهی شما

    2. سلام خسته نباشید من میخواستم ی دوره آشپزی ببینم کدوم زمینه خواهان داره مثلا غذا یا کیک یا نان یا دسر لطف میکنین راهنمایی کنید

      1. سلام دوست عزیز
        بستگی به شهر و ذائقه اهالی جایی که می خواهید مشغول شوید دارید. دوره اشپزی بین المللی با توجه گسترش صنعت توریسم و یادگیری غذاهای ملل مختلف را پیشنهاد میکنیم.

  3. سلام من در ایران مغازه کابینت سازی و دکوراسیون داخلی دارم. تو ایران درآمد خوبی دارم اما میخوام برای پیشرفت بیشتر و درآمد بیشتر به کشور آلمان مهاجرت کنم. اما الان سوالم اینه که درآمد کابینت سازی در آلمان چقدره؟؟ اصلا آلمان کشور خوبی برای پیشرفت شغلی و زندگی هست؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله کشور آلمان یکی از پیشرفته ترین و بهترین کشورهای جهان جهت کار و پیشرفت بوده و دارای بازار کار فعالی می باشد. یک کابینت ساز چوبی با 1 الی 3 سال تجربه به طور میانگین ​​29.901 یورو و یک کابینت ساز ارشد با حداقل 8 سال سابقه کار به طور میانگین ​​48.866 یورو دریافت می کند.
      با تشکر از همراهی شما

  4. سلام خسته نباشید. من 25 سالمه و تو ایران تو یه شرکت جواهر سازی دارم کار میکنم ولی درآمد بالایی ندارم و چونکه من عاشق پیشرفت و درآمد بالا هستم تصمیم گرفتم مهاجرت کنم. به نظر شما من میتونم تو شغل جواهر سازی در المان مشغول به کار شم ؟؟ اصلا این کار در این کشور وجود داره ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله شما میتوانید در شغل جواهر سازی در آلمان مشغول به کار شوید. به طور میانگین میزان حقوق ماهیانه جواهرسازی در آلمان 38.761 یورو (معادل نرخ ساعتی 19 یورو) است. لازم به ذکر است علاوه بر حقوق پایه از پاداش و مزایا برخوردار می شوید.
      با تشکر از همراهی شما

      1. من ۴۱ ساله و خبرنگار اقتصادی هستم.
        آیلتس ۵.۵ و آشنایی به زبان آلمانی.
        با مدرک ارشد ارتباطات و ۱۷ سال سابقه فعالیت خبرنگاری تصویری و مکتوب آیا شانس دریافت ویزای کار آلمان را دارم؟

        1. سلام دوست عزیز
          به طور کلی مدرک ایلتس برای مهاجرت کاری و … نمره 6 مد نظر می باشد اما گاهاً با ارائه ریز نمرات در برخی شرایط نمره های کمتر مثل 5.5 را پذیرش می کنند.

  5. سلام.وقت بخیر.۳۰ ساله و متاهل هستم.۲۰ سال سابقه کار فعال و حرفه ای در ضمینه رشته نجاری دارم.در حال حاضر موقتا ساکن کشور ترکیه هستم .مدرک فنی این رشته رو حدود ۱۴ سال پیش گرفتم ولی مدرک دیپلم نگرفتم.
    با وجود این شرایط آیا میتونم برای مهاجرت به آلمان اقدام کنم و چجوری؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله نجاری در لیست رشته هایی هست که متقاضیان مهاجرت به آلمان با مدرک فنی و حرفه ای می توانند اقدام کنند.

  6. من توی ایران شغلم معلمی هست و میخاستم مهاجرت کنم آلمان اما نمیدونم بهترین شغل برای خانم ها در آلمان کدومه و بعد از مهاجرت اونجا باید مشغول چه کاری بشم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در مورد بهترین شغل برای خانم ها در آلمان می توان به جواهرسازی، آرایشگری، مامایی و پرستاری، و … اشاره نمود.

  7. سلام
    بنده دارای ۱۵ سال سابقه جوشکاری و مخزن سازی هستم منتها مدرک مربوطه رو نگرفتم آیا بدون مدرک میشود اقامت آلمان رو گرفت
    در ضمن دارای دو فرزند ۳ سال و نیم هم هستم

    1. سلام دوست عزیز
      بهتر است یک مدرک فنی حرفه ای مرتبط با تخصص خود بگیرید و از طریق ویزای جاب افر یا جاب سیکر و یا موسسات کاریابی که در همین مطلب نام برده شده اقدام مایید.

  8. با سلام بنده متاهل هستم و دارای دو فرزند سه و نیم ساله هستم. آیا امکان ویزای تحصیل برای فرزندانم در خصوص مدرسه رفتن وجود دارد؟

    1. سلام دوست عزیز
      شما با ویزای دانشجویی می توانید فرزندان زیر 18 سال خود را ببرید و می توانند در آنجا به تحصیل بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا