ویزای سرمایه گذاری

خرید خانه در کانادا (قیمت و شرایط خرید 2024)

خرید خانه همیشه یکی از روش‌های پرطرفدار برای گرفتن اقامت در بسیاری از کشورها بوده است. خرید خانه در کانادا مانند هر کشوری شرایط و ضوابط خاص خود را دارد که قبل از خرید باید از آنها آگاه باشید. خرید خانه در کانادا یکی از روش‌های مستقیم برای گرفتن اقامت نیست و تنها می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری به حساب بیاید. همچنین خرید خانه در کانادا تنها برای افرادی که اقامت دائم دارند یا جزو شهروندان کانادا به حساب می‌آیند مجاز است. اگرچه دولت کانادا برای دیگر افراد نیز با تعیین شرایطی خرید خانه را مجاز اعلام کرده است که در ادامه مطلب به طور کامل توضیح می‌دهیم.

خرید ملک در کانادا مزایای زیادی می‌تواند داشته باشد از جمله استفاده از طرح‌های معافیت مالیاتی، یک سرمایه‌گذاری مطلوب و ایمن، امکان اجاره ملک یا انجام تغییرات دلخواه در آن. همان طور که اشاره شد خرید خانه در کانادا منجر به گرفتن اقامت گرفتن نخواهد شد اما یکی از گزینه‌های نشان دادن وابستگی شما به کانادا است که می‌تواند در گرفتن اقامت دائم کانادا تاثیرگذار باشد.

چه افرادی مجاز به خرید ملک در کانادا هستند؟

شهروندان و دارندگان اقامت دائم

خرید ملک برای این دسته افراد بسیار راحت‌تر است و می‌توانند با داشتن مبلغی به عنوان پیش پرداخت شرایط اقدام به خرید خانه کنند. همچنین امکان دریافت وام برای آنها به راحتی فراهم است. در صورتی که دارای شغل دائم و پردرآمد باشند، مبلغ و شرایط پرداخت برای آنها بهتر خواهد بود. اگر دارای اقامت دائم کانادا باشید مبلغی که به عنوان پیش پرداخت نیاز دارید، تنها در حدود 10 درصد قیمت ملک است اما افراد غیر مقیم در صورت واجد شرایط بودن برای گرفتن وام باید حداقل 35 درصد قیمت ملک را دارا باشند.

افرادی که دارای ورک پرمیت هستند

افرادی که دارای ورک پرمیت (اجازه کار در کانادا) هستند امکان خرید خانه را با داشتن مبلغ پیش پرداخت دارند. اما باید شرایطی مانند نزدیک به 200 روز از ورک پرمیت آنها باقی مانده باشد. در طول 4 سال حداقل 3 سال مشغول به کار بوده باشند و علاوه بر آن مالیات را نیز به طور منظم پرداخت کرده باشند.

افرادی که دارای استادی پرمیت هستند

تنها افرادی در این دسته می‌توانند اقدام به خرید خانه کنند که موسسه که در آن در حال تحصیل هستند دارای DLI باشد. در 5 سال گذشته در هر سال نزدیک به 250 روز در کانادا حضور داشته باشند. قیمت ملک باید کمتر از 500 هزار دلار کانادا باشد و همچنین در مدت 5 سال گذشته مالیات خود را پرداخت کرده باشند.

قیمت خانه در کانادا چقدر است؟

قیمت ملک در کانادا بسته به نوع و شهر و ایالت مورد نظر بسیار متغیر است. اما با توجه به متراژ و شهر مورد نظر از 280 هزار دلار تا 850 هزار دلار متوسط قیمت ملک در کانادا می‌باشد. در کانادا برای خانه‌‌های نوساز مبلغی به عنوان مالیات نوسازی دریافت می‌شود که معمولا بر روی قیمت ملک اضافه می‌شود. همچنین مواردی مانند عوارض شهرداری، بیمه، مالیان فروش استانی نیز هنگام بستن قرارداد به هزینه ملک اضافه می‌شود.

توجه داشته باشید که برای استفاده از وام مسکن، بیمه کردن ملک الزامی است. میزان وام مسکن بسته به نوع ملک و ایالت مورد نظر متفاوت است. مسلم است که قیمت ملک در شهرهای پرجمعیت و پرطرفدار مانند تورنتو و ونکوور بالاتر است و هزینه‌ای دو تا سه برابر شهر‌های کوچک‌تر برای خرید خانه باید در نظر گرفته شود. ایالت‌های ساسکاچوان،منیتوبا، نیوفاندلند، نیوبرانزویک از ایالت‌های ارزان کانادا برای خرید ملک هستند، همچنین هزینه‌های زندگی در این شهرها نیز کمتر خواهد بود.

خرید خانه در کانادا و گرفتن اقامت

نحوه پیدا کردن ملک در کانادا

روش‌های زیادی در کانادا به پیدا کردن خانه دلخواه وجود داد اما مانند مراجعه به بنگاه‌های و مشاورین املاک و جستجو در سایت‌ها و اپلیکشن‌های خرید و فروش ملک متداول‌ترین روش‌ها هستند. در زیر تعدادی از بهترین سایت‌ها و اپلیکشن‌ها را معرفی می‌کنیم:

برای کار کردن با این سایت و اپلیکشن‌ها کافی است با استفاده از فیلتر، گزینه‌هایی مانند قیمت، منطقه، متراژ، تعداد اتاق، طبقه را مشخص کنید که مناسب‌ترین گزینه را برای شما نشان دهد.

انواع خانه و ملک در کانادا جهت خرید

کانادا کشور پهناوری است و می‌توان با توجه به نوع منطقه انواع ملک را در آن با توجه به بودجه پیدا کرد. خانه‌های کانادا در حالت کلی به چند دسته تقسیم می‌شوند.

خانه‌های شهری مستقل که دارای زمین مجزا بوده و دیوار مشترکی به منازل اطراف ندارند. معمولا مالیات این نوع ملک به دلیل متراژ بالا بیشتر است و علاوه بر ملک دارای حیاطی در جلو یا عقب خانه نیز هستند.

کاندو که در واقع یک واحد در یک آپارتمان می‌باشد. کاندوها دارای چند واحد مستقل در آپارتمان یا برج‌ها هستند. معمولا هزینه‌ ماهانه برای نگهداری یا تعمیرات کاندو از ساکنین دریافت می‌شود. کاندوها در شهرها یکی از انواع ملک با قیمت مناسب به حساب می‌آیند.

بانگالو بیشتر از نواحی بیرون از شهر دیده می‌شوند و خانه‌های چوبی یک طبقه با زیرزمین هستند. بانگالو خانه‌های مستقل با فضای بیشتر در اطراف ملک هستند.

خانه شهری که از دو طرف با خانه‌های اطراف دیوار مشترک داشته و در مناطق شهری و غیرشهری متداول است. این نوع ملک معمولا با خانه‌های اطراف یک شکل و اندازه هسند. این نوع ملک به دلیل داشتن فضای خصوصی بیشتر نسبت به آپارتمان‌ها محبوبیت بیشتری دارند.

خرید خانه در کانادا و گرفتن اقامت

همان طور که بررسی شد با خرید خانه در کانادا نمی‌‌توان به اقامت کانادا دست پیدا کرد. برای اخذ اقامت کانادا باید از روش‌های دیگر مانند مهاجرت تحصیلی یا کاری که در آینده به اقامت دائم منجر می‌شود یا اکسپرس اینتری که اقدام کرد.

برای خرید ملک در کانادا به چه مدارکی و شرایطی نیاز است؟

  • مدارک شناسایی معتبر
  • حداقل 18 سال سن
  • آدرس محل زندگی فعلی
  • اطلاعات و سوابق کاری خود و کارفرما
  • گواهی پیش‌پرداخت با ذکر مبلغ آن
  • گواهی میزان درآمد (در صورت درخواست وام)
  • اطلاعات مالی (بدهی، پس انداز و سرمایه‌گذاری‌ها)

نتیجه گیری

خرید ملک در کانادا نیاز به کسب اطلاعات در مورد قیمت ملک، شرایط گرفتن وام و مبلغ پیش پرداخت، هزینه‌های جانبی، نحوه پرداخت اقساط ماهانه با توجه به درآمد دارد. بنابراین به عنوان یک سرمایه گذاری طولانی مدت به آن نگاه کرده و زمانی را قبل از خرید به جمع آوری اطلاعات و مشاوره با افراد آگاه اختصاص دهید. لازم به یادآوری است که خرید ملک در کانادا به هیچ صورتی به کسب اقامت کانادا منجر نمی‌شود و تنها یک روش مناسب برای سرمایه‌گذاری در کانادا به حساب می‌آید.

در پایان قبل از خرید ملک به نکات زیر توجه داشته باشید، در صورت بی تجربه بودن در خرید ملک حتما از مشاوران آگاه و معتبر راهنمایی بخواهید، بعد از مطمئن شدن و بررسی اسناد هر مبلغی را پرداخت نمایید، از منطق خود استفاده کنید و وسوسه  پیشنهادهای جذاب با قیمت بسیار کمتر را نخورید، مبلغ پیش پرداخت را هر هزینه‌ دیگری را به حسابی معتبر در داخل کانادا واریز نمایید، تمامی مدارک باید از بنگاه‌ها و دفاتر اسناد رسمی معتبر بسته شود تا از یک سرمایه گذاری مطمئن و طولانی مدت در کشور کانادا برخوردار شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا