مهاجرتویزای سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری نروژ، بررسی شرایط سرمایه گذاری در نروژ

ویزای سرمایه گذاری یکی از روشهای مهاجرت به نروژ می باشد. اگر قصد دارید در زمینه های مختلفی در بین الملل سرمایه گذاری کنند و سود بسیاری را دریافت کنید این کشور برای این امر مناسب میباشد. این کشور در زمینه های برق، نفت، گاز پیشرفت بسیاری کرده است.با توجه به نرخ درآمد سالانه و اقتصاد پیشرفته، این کشور جهت سرمایه گذاری مناسب می باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد موضوعات مختلفی مانند شرایط سرمایه گذاری در نروژ، شرایط اخذ ویزا، مزایای سرمایه گذاری در نروژ، بررسی انواع روشهای سرمایه گذاری، مدارک جهت اخذ ویزا و … بپردازیم.

شرایط و قوانین اخذ ویزای سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری برای افرادی مناسب است که علاقه بسیار زیادی به سرمایه گذاری و درآمدهای زیاد دارند. افرادی که قصد سرمایه گذاری در نروژ دارند میتوانند خانواده خود را به عنوان همراه به این کشور ببرند. در ابتدا به سرماهی گذاران اقامت یکساله ارائه میگردد. شما بعد از گذشت یکسال باید اقامت خود را تمدید کنید.

پس از گذشت 5 سال زندگی در این کشور میتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. جالب است بدانید سرمایه گذاری کردن در منابع نفت و گاز یکی از مهمترین و معروف ترین نوع سرمایه گذاری در نروژ میباشد. شما بابت سرمایه گذاری در شرکت های خصوصی این کشور به مبلغ 100/000 یورو نیاز دارید. جهت سرمایه گذاری در این کشور باید یک ایده و طرح جدیدی را به این کشور ارائه دهید. اگر ایده شما قوی تر و بهتر باشد در نتیجه سرمایه گذاری شما موثرتر خواهد بود.

بهتر است بدانید شما و همراهتان در این کشور از تمامی حقوق شهروندان مانند هزینه تحصیل رایگان و بیمه درمانی برخوردار می شوید. سرمایه گذاری از روش های مختلفی تشکیل شده است. شما میتوانید با توجه به شرایطی که دارید از طریق ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید ملک و … به این کشور مهاجرت کنید.

مدارک لازم

جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری نروژ مانند سایر ویزاها باید مدارک لازم جهت اخذ ویزا را جمع آوری کنید. سپس باید این مدارک را ترجمه کنید و به سفارت کشور نروژ ارائه دهید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزا عبارتند از:

  • شناسنامه و کارت ملی
  • پاسپورت معتبر
  • سند ازدواج( در صورت تاهل)
  • گواهی و مدارک مالی(جهت اثبات تمکن مالی)
  • مجوز جهت شروع کسب و کار 
  • رزومه و سابقه کاری
  • دو عدد عکس پرسنلی
  • فرم درخواست اخذ ویزا و اقامت
  • بیمه درمانی سفر
  • فیش حقوقی و قرارداد کاری
  • رسید و گردش حساب بانکی(جهت اثبات تمکن مالی)
  • گواهی ثبت شرکت
  • قرارداد خرید ملک
  • مدرک زبان
  •  رسید پرداخت هزینه های ویزا

مزایای سرمایه گذاری

همانطور که میدانید این کشور دارای امکانات و اقتصاد پیشرفته و پویایی می باشد. ویزای سرمایه گذاری نروژ دارای مزایای فراوانی میباشد. به دلیل این مزیت ها و نکات مثبت سرمایه گذاران علاقه بسیار زیادی به سرمایه گذاری در نروژ را دارند. این کشور دارای ذخایر بزرگ نفت و گاز در قاره اروپا میباشد.

مزایای سرمایه گذاری در این کشور عبارتند از:

  • اقتصاد با ثبات و پیشرفته
  • رفاه زندگی بالا
  • بانک های جهانی و قدرتمند
  • سیستم سیاستی با ثبات
  • بازار داخلی خوب
  • نرخ درآمد سالیانه
  • امنیت بالا در سرمایه گذاری

معایب سرمایه گذاری

همانطور که ویزای سرمایه گذاری دارای مزایای مختلفی می باشد دارای یکسری معایبی هم می باشد که در زیر به معایب سرمایه گذاری در نروژ اشاره می کنیم.

  • این کشور در زمینه های خاص و محدودی پیشرفت کرده است به همین دلیل سرمایه گذاران فقط در زمینه های خاصی می توانند ایده و طرحی را ارائه دهند.
  • درآمد و حقوق ماهیانه نیروی کار در این کشور( کارمندان و کارگران) طبق قوانین این کشور بالا میباشد.
  • به دلیل حقوق بالای کارگران، سرمایه گذاران باید حقوق خوبی را به زیردستان خودشان بپردازند.
  • مالیات بسیار زیادی به دولت این کشور بپردازید.
  • این کشور از بسیاری از کشورها دور می باشد و هزینه حمل و نقل و نیروی تدارکات برای حمل بار و … زیاد است.
  • یکی از شرکای نروژ کشور انگلستان میباشد و از لحاظ اقتصادی به این کشور بسیار وابسته است و اگر انگلستان از این کشور جدا شود مشکلاتی برای اقتصاد این کشور به وجود می آید.

انواع روش های سرمایه گذاری

ویزای سرمایه گذاری نروژ از انواع مختلفی تشکیل شده است. روش های سرمایه گذاری در نروژ عبارتند از: خرید ملک، ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه، کارآفرینی. شما با توجه به شرایط و میزان درآمدتتان میتوانید از طریق یکی از این روش ها اقدام کنید. شما با همه روش های ذکر شده در زیر میتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.

 خرید ملک

یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور خرید ملک می باشد. از آنجایی که این کشور را به عنوان کشوری گران میشناسند پس هزینه مسکن و اجاره در این کشور بسیار بالاست. البته با این شرایط باز هم افراد علاقه بسیاری برای خرید ملک در این کشور دارند. خرید ملک در این کشور به طور میانگین نزدیک به 46/000 کرون است. ممکن است به دلیل مکان و موقعیت های مختلفی این قیمت بالاتر رود.

بالاترین قیمت هر متر ملک در این کشور 75/000 کرون است. شما در صورتی که ملکی را خریداری کردید باید سند آن ملک را به مدت 5 سال حفظ نمایید تا بتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. خرید ملک یکی از بهترین و راحتترین روش سرمایه گذاری می باشد. حتی میتوانید ملک های تجاری مانند رستوران، فروشگاه و … خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: مهاجرت و اقامت با خرید ملک، بهترین و ارزان ترین کشورها

ثبت شرکت

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در نروژ ثبت شرکت می باشد. روش ثبت شرکت از انواع مختلفی تشکیل شده است. این روش ها عبارتند از: شرکت خصوصی(AS)، شرکت عمومی(ASA)، شعبه های خارجی یک شرکت. شما برای اینکه در این کشور شرکتی تاسیس کنید ابتدا باید یک ایده و طرحی به دولت این کشور ارائه دهید.

زمانی که طرح شما از سوی اداره تجارت این کشور تایید شود می توانید به این کشور مهاجرت کنید. ابتدا یک اقامت یکساله دریافت می کنید. در مدت این یکسال اگر شرکت و کار شما باعث پیشرفت این کشور شود اقامت شما به اقامت دو ساله تمدید می شود. بعد از گذشت 5 سال میتوانید جهت اخذ اقامت دائم اقدام کنید.

خرید اوراق قرضه

خرید اوراق قرضه یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در نروژ می باشد. خرید اوراق به دو صورت میباشد و این دو روش به صورت سرمایه قابل بازگشت و بدون بازگشت است. شما برای اینکه بتوانید اوراق قرضه خریداری کنید باید از دولت این کشور مجوز خرید دریافت کنید. اگر شما میخواهید با خرید اوراق قرضه سرمایه شما بازگردد باید به مدت 5 سال سرمایه و اوراقتان را در اختیار این کشور قرار دهید.

پس از گذشت 5 سال این مبلغ پول به شما بازمیگردد و میتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. روش دیگر خرید اوراق قرضه به این صورت میباشد که دولت این کشور یک مبلغی برای خرید اوراق قرضه بیان میکند و شما باید آن مبلغ را به دولت بپردازید. بهتر است بدانید از طریق روش دوم هم می توانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.

کارآفرینی

کارآفرینی یکی از روش های سرمایه گذاری در نروژ می باشد. همانطور که می دانید اقتصاد این کشور بسیار پیشرفته و پویا می باشد. اگر شما علاقه به کارآفرینی دارید میتوانید در یکی از زمینه های نفت، گاز، پتروشیمی، کشتی سازی و … کارآفرینی کنید. شما برای کارآفرینی در نروژ باید یک ایده و طرح جدید و نوپایی را ارائه دهید.

اداره تجارت نروژ باید ایده شما را تایید کند. جهت کارآفرینی در این کشور باید حداقل 100/000 یورو سرمایه داشته باشید. در صورت سوددهی بالا و موثر بودن طرحتان در اقتصاد کشور اقامت موقت به اقامت دائم تبدیل می شود. پس از گذشت 5 سال میتوانید اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید.

سخن پایانی مجله مهاجرت

با توجه به مطالب بالا نتیجه می گیریم که نروژ کشوری ثروتمند و گرانی میباشد. این کشور دارای اقتصاد پیشرفته و با ثباتی است و جهت سرمایه گذاری بسیار مناسب است. شما جهت سرمایه گذاری در نروژ باید از شرایط مالی خوبی برخوردار باشید. سرمایه گذاری از انواع مختلفی مانند ثبت شرکت، خرید ملک، کارآفرینی و خرید اوراق قرضه تشکیل شده است.

شما با توجه به شرایط و میزان درآمدتان میتوانید یکی از روشهای سرمایه گذاری را انتخاب کنید. جالب است بدانید با هر یک از روشهای سرمایه گذاری در نروژ میتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. به طور کلی پس از گذشت 5 سال میتوانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا